Air China ökar på Arlanda-Beijing – i tomrum efter SAS
Publicerad den 17 augusti 2009Bolaget har sedan SAS drog sig ur kunnat ta cirka 40 passagerare mer per flygning genom att man satt in en Airbus A330, i stället för den tidigare Boeing 767.

Den som vill ta sig till Beijing med just SAS från Stockholm måste idag flyga via Köpenhamn.
Kommentarer
Hellre AY. Ni som skriver att servicen är dålig på AY, förtydliga! Vad är det ni kräver? Som flygresenär har man inte bara rättigheter, men som så oftast tror sig svenska resenärer att man bara har rättigheter och allt ska bli serverat på silverfat
Vad vore scandinavien utan SAS? Tråkit att dem måste lägga ner så många världs linjer, men när SAS får årdning på sina ekonomiska problem så får man ju hoppas att dem öppnar linjerna: Stockholm till: Bejing, Bangkok, Dubai.Igen 😀
Det snabbaste sättet att flyga fr Stockholm till Bejing är med Air China .bra c-klass och den mordenaste planet..vidare får man ta med sig 30 kg -kanon bra.Jag flyger några ggr om året -det blir allt oftare med Air China!
Jag brukar åka med Brussels Airlines. Och reste med dem till Peking. Det var Hainan Airlines flygplan mellan Bryssel och Peking. Dom är jättebra. Hög standard och god service.
Såg att man kan flyga ett annat bolag via Berlin som heter Hainan Airlines. Det verkar rätt bra.
Flög AY C-class förra veckan och det var rena katastrofen… ingen service alls… nästa vecka blir det SK till PEK igen synd att SAS inte flyger från ARN…..
Finnair “first class is a joke” reser minst en gång i månaden till Beijing och väljer aningen SAS eller Lufthansa. Finnair kan inte service! Så enkelt är det. Synd att SAS la ner ARN-PEK men hellre ARN-CPH-PEk än ARN-HEL-PEK!!! Tack STAR ALLIANCE!!!
Hellre AY!
Hellre SK/CA än AY.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten