Det finns 17 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
En ny en
Skrivet av Experten, 2011-10-04 21:30:01
Nu kommer det alltså att bli en till, Bromma får bara fler och fler linjer.
|
|
???
Skrivet av Uggla, 2011-10-04 20:51:37
Med andra ord Skyways har fått "skit-tider" till CPH = dömt att misslyckas!!! Sorry!!!
|
|
Slottar är bra att ha...
Skrivet av ARNACXH, 2011-10-03 11:58:02
Det lilla problemet är bara att JZ inte har några slots i peak på BMA för detta.... Bara en liten detalj :-)
|
|
@turbofan
Skrivet av Proffset, 2011-10-02 19:51:20
Sanningen är att Skyways F50's biljettpriser är högre än Jet-bolagen per distans! Vad beträffar miljövänlighet så förbrukar F50 30% mer flygbränsle än ATR72. F50 tar 50 pax och ATR72 tar 70 pax, Så per passagerar kilometer är F50 en miljöbov!!!
|
|
Går visst!
Skrivet av Turbofan, 2011-10-02 17:13:35
Alla vill åka jet, men ingen vill betala det högre priset på biljetten. Turboprop är både billigare och miljövänligare på kortare sträckor, dit BMA-CPH måste räknas. Tidsvinsten med jet på en sån sträcka är marginell. F50 är inte bullrig i kabinen, en av de tystaste i klassen. Dessutom med rymligare kabin än de flesta jetmaskiner i samma segment. Benutrymmet är överlägset de flesta!
|
|
Inte en chans
Skrivet av Bertil, 2011-10-02 12:51:45
Man måste leva i en egen bubbla på Skyways om man tror folk vill åka i en skramlig F50 på en flygning över en timme. Det är rena stenåldern, kommer inte att hålla över tre månader. Finns inget sämre än att åka turboprop när vintern med sin isbildning kommer och det skramlar ännu mer när isen lossnar från propellerbladen och åker in i kabinväggen. Sätt åtminstone in jet på sträckan om ni skall ha en chans.
|
|
Glömde tillägga en viktig faktor!!!
Skrivet av Proffset, 2011-10-01 18:07:42
Det måste också vara en perfekt lagd tidtabell så att man täcker upp så många anslutningar man någonsin kan i CPH för att få ut max av en sådan linje.
|
|
EMB 175/195
Skrivet av Proffset, 2011-09-30 21:55:18
Om man skulle flyga med en EMB 175/195 och en grym reklam samt generös catering + wifi så kanske det skulle lyckas........
|
|
Malmö Aviation
Skrivet av Sthlm, 2011-09-30 20:06:36
Jag skulle vilja veta varför Malmö Aviation inte har startat den här linjen, det kanske skulle ge en ledtråd på svårigheten.
|
|
Amatörer
Skrivet av Åke, 2011-09-30 18:31:25
Det går möjligen att flyga F50 till Norrland utan jet konkurrens då man enbart jämförs med tåget! Men söderut som STO - CPH med en mördande konkurrens av SAS och Norwegian's Boeing 737'or glöm det......
|
|
Dömt att lyckas
Skrivet av Oscar Uniform, 2011-09-30 17:40:26
Det går inte att misslyckas denna gång. Nu har de två hemmamarknader, Cimber Sterling Köpenhamn och Skyways Stockholm. Codeshare och allt blir super, men jag tycker att det är konstigt att de inte satsar på en ordentlig maskin även om jag gillar F50. Marknadsföringsmässigt och passagerare är känsliga för vad de kliver ombord på. Den resan ska ta max ta 1tim och 10min.
|
|
Bullrig o långsam
Skrivet av Pendlare, 2011-09-30 17:31:52
Sitta 90 min i en F50 kan bara bli en flopp! Linjen läggs ner inom 3 mån.......
|
|
Tja....
Skrivet av Ricci, 2011-09-30 13:07:37
Skulle funka perfekt med SAS och en CRJ på sträckan...
|
|
Trevligt!
Skrivet av Lloyd Fischer, 2011-09-30 12:35:53
Då kan jag börja resa mer internationellt!
|
|
Grattis Danmark.
Skrivet av K-d pax, 2011-09-30 12:26:45
Vi kan tacka alla Bromma förespråkare att Sveriges huvudflygplats heter Kastrup. Alla dom här linjerna från Bromma undergäver Arlandas chans att bli en storflygplats i Norden. Det kommer att dröja innan ARN får nån ny långlinje. CPH och OSL kommer att gå före.
|
|
Intressant
Skrivet av Filosof, 2011-09-30 12:02:55
Malmö Aviation + Sverigeflyg + FlyBe i någon sorts allians på Bromma + Finnair i Helsingfors, det hade kunnat bli grejer det =)
|
|
BRA!
Skrivet av OLE, 2011-09-30 11:15:39
Äntligen en linje som kan fungera riktigt bra.
|
|