Det finns 10 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Tillgång och efterfrågan
Skrivet av AMS, 2012-03-05 10:51:26
Om jag som ungdom skulle välja idag så skulle jag än en gång välja att bli pilot, vilket jag arbetar som idag, än att stå på något fabriksgolv. För faktum är att det är ingen svår utbildning till pilot. Jag tror att många som vill in i branschen resonerar så att bara de får tillbaka sina pengar som de investerat, är det bättre med ett flygjobb än ett fabrikjobb.
|
|
Norwegian/Southwest
Skrivet av Anders, 2012-03-02 09:33:32
Southwest har förmodligen världens trevligaste och mest angagerade personal som tycks älska sina jobb och sitt företag.
Vad Norwegians personal tycker om sina jobb och sitt företag hör du lätt genom galleygardinen, på Betabussen eller på Arlanda Express...
|
|
Människa, inte produkt.
Skrivet av Personal = förbrukningsvara?, 2012-03-01 22:01:07
Åter igen är det facket och personalen som är (ett av) problemen. Hur långt ska arbetare behöva gå? Hur långt ska lönerna behöva sjunka? Hur otrygga ska anställningarna behöva bli?
Är det inte dags för arbetsgivarna att inse att personal inte är en förbrukningsvara som man beställer från en fabrik? Behandlar man sin personal som skit, får man också personal därefter. Man får vad man betalar för...
|
|
Southwest
Skrivet av Svar: Framtiden ljus, 2012-03-01 21:21:57
handplockar personal. Slashasar, kaffedrickare och liknande har ingen chans att fa jobb hos Southwest. De flesta som soker nobbas. Anledningen till att de betalar bra ar att deras personal har en enorm produktivitet. Piloterna har inga problem att flyga 1000 timmar per ar, tex. De klagar inte utan gillar att jobba liksom alla andra pa Southwest.
|
|
Till Kalle
Skrivet av J, 2012-03-01 18:33:25
Du menar så lojal personal som SAS haft genom åren och fortfarande har på den danska sidan?
|
|
Ryanairstuk lönar sig inte i längden
Skrivet av Kalle, 2012-03-01 17:51:42
Förr eller senare kommer verkligheten ikapp. Behandlar man sina passagerare som skit, eller sina anställda som skit, straffar det sig. Det börjar hända saker på både Ryanair och Norwegian och det var sannerligen på tiden! Det har alltid varit ett stort plus för ett företag att ha lojal och engagerad personal. Hur får man det?
|
|
4a baser?
Skrivet av baser, 2012-03-01 16:16:17
Norwegian har bas i SVG, TRD, BGO & TRF i tillägg till ARN, OSL, CPH och HEL.
|
|
Hoppas på en hållbar utveckling.
Skrivet av Framtiden ljus?, 2012-03-01 15:45:18
"Ska man upprepa Southwests framgångssaga krävs ett uthålligt ledarskap med insikt i lågkostnadskonceptet"
Southwest Airlines tar väldigt väl om sina anställda och det är inte den vägen som Norwegian verkar gå med splittring av sina anställda genom att använda sig av osäkra anställningar i bemanningsföretag.
|
|
Domedagen är nära
Skrivet av Pilot Sputnik, 2012-03-01 15:29:22
Jag tycker att det är de fast anställda på Norwegian, och på andra flygbolag runt om i Sverige och Europa, som måste säga ifrån genom strejker.
Av någon anledning är det ofta de fast anställda som klagar på oss yngre piloter att det är VI som förstör branschen genom att acceptera jobb på Ryan Air osv. Har vi något val? Nej!
Det är NI med fast jobb och erfarenhet som har makt att kunna göra något åt saken. Sätt ner foten ni som kan.
|
|
Tack igen Lars
Skrivet av Patrik, 2012-03-01 15:19:55
Alltid skönt när någon gör jobbet åt en och jag får den bild jag vill av läget. Du sparar mig 4 timmars jobb och ger mig 10 minuters spännande läsning. Tack!
|
|