Det finns 18 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Fantastiskt Halmstad
Skrivet av Micael , 2012-04-08 15:25:13
Äntligen finns det ett bra utbud för Halmstadborna, både Jet och Turboprop, både affärs och studentvänligt. Kan inte bli bättre! Konkurrens när det är som bäst =)
|
|
747 också
Skrivet av Orvar, 2012-04-07 21:58:28
Men det är väl inte det vi snackar om eller? JZ har de flyg de har, man åker om man vill eller så låter man bli och tar ATP:n istället. Fritt val!
|
|
ERJ-175
Skrivet av Kakamacka, 2012-04-07 17:35:41
Embraer 175 är mycket bättre.
|
|
Trasmatta?
Skrivet av Rolle, 2012-04-06 22:32:08
Kul med lite jet på HAD igen..! Fast seriöst, är det inte dags för Skyways att måla planen enhetligt nu och sluta skämma ut sig i lufthavet. Embraerflottan ser högst oseriös ut, skärpning! Eller är det en trasmatta Skyways försöker sy ihop?
|
|
ATP
Skrivet av PAX, 2012-04-06 12:57:20
Rent krasst tror jag att man åker bättre i en ATP. Mycket rymligare. Tidsvinsten måste ju vara marginell. aldrig mer än 10 minuter. Det är inte värt dubbla priset (vilket JZ återvänder till om monopolet återvänder)
|
|
Förra året?
Skrivet av Mini Concorde, 2012-04-06 12:25:25
Vad jag kan minnas så flögs det ERJ Halmstad-Arlanda förra året under en kort period av Skyways/CityAirline... Vad jag förstod en mycket uppskattad produkt.
|
|
Cellskräck på ERJ?
Skrivet av GSEspotter .se, 2012-04-06 10:00:33
Har själv åkt i en ERJ-145 och kan inte säga att man får cellskräck när man sitter i planet. Visserligen ser det litet ut på utsidan, men det ser desto större ut på insidan. Ljuger inte när jag säger att det är ett av de luftigaste flygplanet jag åkt med. Detta var även med City Airline
|
|
Näää, inte ATP!
Skrivet av Berra, 2012-04-06 07:50:03
Sitter nog hellre trångt i en jungeljet än att åka ATP. Bara att kolla på en utredande kommissions sida om ATPns flygduglighet!
|
|
Cellskräck!
Skrivet av Harald, 2012-04-05 15:32:05
De som har minsta problem med trånga utrymmen bör tänka efter en extra gång innan de stiger ombord på "jungel-jetten"!
|
|
Tom?
Skrivet av Anders, 2012-04-05 15:13:34
Jag tror inte något av bolagen avser att köra tomma. Vad som är intressant är hur många hundralappar resenärerna är villiga att lägga till för att åka jet? BMA/ARN är en smaksak. Stockholmare brukar föredra ARN medans folk ute i landet brukar föredra BMA. Vad gäller linjen BMA-VBY börjar nog fler med mig undra hur många gånger JZ kan starta och lägga ned trafiken på en och samma sträcka? De har nog förbrukat sin trovärdighet där för länge sedan!
|
|
Tom kärra
Skrivet av Nyfiken, 2012-04-05 12:09:30
Vad kostar det att flyga en tom ATP tur och retur till Halmstad? Tacksam för svar.
|
|
till sten
Skrivet av Jehina, 2012-04-05 11:56:11
"tidsvinsten är ju minimal! 5min? " Snarare 20 min.. vägg-sten
|
|
Skyways???
Skrivet av Money maker, 2012-04-05 11:45:17
Jet trafiken ökar väl bara på JZ's skuldsättning till flygplatserna. En producerad ATP stol är säkert halva priset mot en E145 stol. Gissa vem som vinner det kriget..
|
|
Kullaflyg
Skrivet av Hi hi, 2012-04-05 11:30:49
De har ju panik. Det är precis denna reaktion Kulla vill ha för att säga att det är inte bra med monopol. Skyways lär förlora ännu mer pengar nu.......
|
|
Tack
Skrivet av AG, 2012-04-05 11:21:53
Skönt att slippa en bullrig ATP om vi pratar miljö.
|
|
Krig
Skrivet av Next, 2012-04-05 11:12:56
Nu är det krig!! Grattis halmstadsbor!
|
|
Kul!
Skrivet av G, 2012-04-05 11:07:36
Kul att JZ iaf gör ett försök! Minns när JZ flög 13ggr om dagen VBY-BMA med 2sr SAAB340.
|
|
Miljöförstöring
Skrivet av Sten, 2012-04-05 10:58:36
Det är ju galet! Det släpps ut mer än dubbelt så mycket koldioxid på denna resa och tidsvinsten är ju minimal! 5min?
|
|