Det finns 8 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
SAS
Skrivet av SE-DGA, 2012-10-09 19:55:50
Britten: Om det hade varit ett normalt uppsving för September så var det säkert samma uppsving förra året. Troligen är det helt enkelt så att resandet ökar och fler väljer SAS. Vi väntar med spänning på den finansiella rapporten. Förhoppningsvis kan dom visa ett plus i sitt kvartalsresultat.
|
|
Köp 777 eller 787
Skrivet av A340 olönsam, 2012-10-09 19:48:33
Det finns en orsak till att flygbolag gör sig av med Airbus A340, den är nämligen dyr i drift jämfört med t.ex. 777... SAS borde byta ut sina Airbus A340 så fort som möjligt mot 787 eller 777 om de vill fortsätta med långdistans...
|
|
Nytt långdistansplan
Skrivet av Jens, 2012-10-09 09:51:45
Varför vägrar SAS att skaffa fler långdistansflyg? I princip alla flygbolag vill ju bli av med sina A340, vilket borde ge en bra prisbild. Varför köper/leasar inte SAS en eller ett par som en temporär lösning för att möta detta guldläge?
|
|
Men...
Skrivet av Gringo, 2012-10-08 20:26:39
Man lägger inte ned Bangkok
|
|
Till HansO
Skrivet av GSEspotter, 2012-10-08 16:54:53
När man gick ut med det meddelandet om att man skulle lägga ner Köpenhamn-Bangkok, hade man inte dessa siffror, men väl med facit i hand så ser det ju konstigt ut.
|
|
Smart att lägga ner Bangkok ???
Skrivet av HansO, 2012-10-08 11:32:18
Plus 12,6 på alla de tio linjerna från Stockholm, Oslo och Köpenhamn och framför allt en ökning på 30 procent på destinationerna Peking, Tokyo, Shanghai och Bangkok.
Om det stämmer kan jag inte fatta att man lägger ner linjen till Bangkok ?
|
|
Normalt
Skrivet av Daniel, 2012-10-08 10:57:45
Helt normalt, men kanske kan vara ett sista andetag för sas att hålla sig över ytan.
|
|
Resandet ökar?
Skrivet av Britten, 2012-10-08 09:32:05
Är det ett normalt uppsving för september eller är det helt enkelt att fler börjar resa igen?
|
|