Det finns 12 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
|
Analyser !!!
Skrivet av Mats FD DK anställd, 2012-11-18 17:08:51
Sitter man på F/D eller arbetar i cabin!!! Varför är man så fina analytiker och inte styr SAS i stället för att nu på ruinens brant tala om hur allt skall göras... Visa framfötterna nu och gör det sär bäst för SAS och för ER... Med 47 år i branchen så vet jag hur det borde vara inte hur Ni tycker... Lycka till i arbetslösheten..
|
|
bra analyserat
Skrivet av airbus380, 2012-11-18 10:56:31
men det hade varit ett lyft för många om Lars B välskrivna artiklar får en större spridning. Flygtorget borde skicka ut dem som pressmeddelanden till media. Så kanske någon totalt okunnig skribent på tidningar etc får nåt att fundera på...
|
|
Kraven inte orimliga alls
Skrivet av Svar: aa, 2012-11-18 05:19:10
Kraven är mycket rimliga mht hur mycket Sas' kostnader är högre och produktiviteten lägre än konkurrenternas. Sas' monopol försvann för länge sedan men inte det självgoda och arroganta monopoltänkandet. Det är dags att komma ner på jorden nu och börja arbeta till rimliga och konkurrenskraftiga villkor. Primadonnatiden är slut.
|
|
Sjuka flygplan
Skrivet av Airbus, 2012-11-17 05:46:00
Gamla, törstiga och långsamma A340, MD-80, och A320 plus flygande personal som har extremt höga kostnader per flygtimme kan konka vilka flygbolag som helst.
|
|
Tack!
Skrivet av LH, 2012-11-16 21:05:32
Tack för en bra artikel! Mer av den här sorten!
|
|
Otroligt....
Skrivet av Erik, 2012-11-16 19:41:22
att SAS ledning återigen väljer att hoppa på den flygande personalen. Det har tagits det ena förbluffande beslutet efter det andra, som att köpa 737-500 och 600. Att sälja av i stort sätt varenda lönsam bit av företaget för att behålla det ända som i stort sett inte gått med vinst sedan 80talet, den flygande biten av företaget. Idag har SAS ungefär 108 anställda per flygplan, jämfört med Norwegians ca 28 anställda per flygplan. Otroligt att dom tror att 4ENG på långa vägar räcker till!
|
|
Inga kompromisser
Skrivet av mamma, 2012-11-16 19:18:41
Sas situation är nu så sjuk att det inte finns rum att kompromissa. Det är antingen eller bankrutt. Sas fack har gjort ett bra jobb att sänka arbetsgivaren och får nu ta konsekvenserna.
|
|
STILIGT
Skrivet av aa, 2012-11-16 18:18:21
Fin artikel, håller med... hade inte heller skrivit på, helt orimliga krav vilket förstör branchen ännu mer...
|
|
Bra artikel!
Skrivet av Henrik, 2012-11-16 16:48:33
Mycket intressant läsning som grundats på gott faktaunderlag. Ser gärna fler liknande artiklar här på flygtorget.
|
|
bantning av SAS
Skrivet av pensionär efter 40 år i SAS., 2012-11-16 12:46:22
Admistrationen måste cenraliseras och bantas hårt. Ledningens löner måste minskas till en relevant nivå,minst 50 %. Personalen i Danmark måste minskas,Norge och Sverige har bantat sin personal tidigare med totalt 50 %. vilket inte Danmark har gjort. Lönerna bland flygande minskas så den motsvarar konkurenternas löner i Scandinavien.
|
|
SAS - hur tänker man!
Skrivet av Dan, 2012-11-16 11:15:13
Bra artikel men vad är det som händer:
Dag 1: Personalen måste skriva på annars blir det KK Dag 2: Nja, jag kan inte rekommendera någon att köpa biljett, sa VD lite tvingat. Dag 3: Pengarna räcker till december ut. dag 4; Jomenvisst, vi står kvar vid vårt flygplansköp.
Hade jag jobbat för SAS så hade jag inte skrivit på, den saken är ju klar. Punkt 4 var ju det som fick mig att ta det beslutet.
|
|
Krönika
Skrivet av Lars, 2012-11-16 08:31:04
Mycket sevärd artikel! Brynielsson är alltid lika påläst.
|
|