Det finns 43 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Är revolutionär...
Skrivet av Biggles, 2013-04-10 17:58:29
... och håller mig till att kommentera artikeln och inte spekulera i valet eller smustkasta bolaget i fråga. Det ni!
125.000 pax per år blir 400 per dag flighten flygs. Antar att man då räknar hälften dit och hälften hem. Man räknar alltså med en beläggning på 81%? Höga ambitioner!
|
|
Jocke Airlines
Skrivet av Jurist, 2013-04-10 15:50:32
Har ni hört talas om det flygbolaget? Det går med vinst på varje ny linje som öppnas där konkurrens redan finns. Nu väntar vi bara på första linjen från ARN.
|
|
ARN-BKK
Skrivet av Jocke, 2013-04-10 09:49:34
Thai lyckas ju fylla en 747 om dagen till BKK från ARN. Så SAS hade nog haft chansen om man haft en linje som folk visste att den kommer att vara kvar. Men här provar man tre månader utan marknadsföring för den linjen och fungerar inte det då lägger man ner.
|
|
Re SAS P
Skrivet av Ragge Rugg, 2013-04-10 07:12:07
Det finns många som inte gillar varken SAS eller CPH. Varför inte hålla käften och acceptera DET???
|
|
Fakta
Skrivet av Daniel, 2013-04-09 22:03:40
Och varför skulle SAS ha en flight från ARN till BKK som bara fylls till hälften? Been there done that!
|
|
Inte en chans i världen.
Skrivet av mahogny, 2013-04-09 21:53:07
Finns inte en chans att Tyskar eller Holländare åker till Cph för att åka till Sfo eller ngn annan stad U.S. Cph är en nav gjord för Danskar och skåningar. Att inte ha SAS avg till Bkk från Arn är bara hål i huvudet. Varför skulle ngn från Norrköping och norrut åka till Cph i 1h åt fel håll för att åka österut. Tror att utan Cph som nav skulle Danmark har den största arbetslösheten i norra Europa. Men jag tycker att man skulle ge Arlanda eller oslo chansen att få in exotiska flygbolag.
|
|
Bagaget från USA går direkt till slutdestinationen
Skrivet av Passagerare, 2013-04-09 16:20:32
Flyger du med SAS från USA kan du checka in ditt bagage i ex. Orlando och hämta ut det i Umeå. Det behöver ej tullas på Arlanda. Detta är en ypperlig service som SAS har.
|
|
Snart beslut om nya långdistansmaskiner på SAS
Skrivet av Erik, 2013-04-09 14:31:18
http://www.standby.dk/sas-skal-have-nye-langrutefly/#comment-7767
|
|
Anledningar att inte flyga via Oslo och Stockholm.
Skrivet av Harry, 2013-04-09 14:10:06
Bagage går rakt igenom CPH i båda riktningarna. I Oslo och Stockholm skall det hämtas ut för tullbehandling. Eurobonusförbud i Norge. Flyger man via Oslo till tex Bergen är det delvis bonusförbud. Via CPH är det inte det.
|
|
Otrolig...
Skrivet av SAS P., 2013-04-09 12:53:42
Herregud.... Hvorfor ikke aksepter at SAS valt CPH ? Om dere er sååå forbannet over SAS og dess beslut. Fly med annet og holdkjeft ! Har noe av dere arbeidet innom flyselskap for ex SAS ? SAS er fantastisk flyselskap og bland det beste hva det gildet flysikkerhet. Og dess crew, de er profesjonelle !!!!!
|
|
En ny långlinjemaskin til SAS
Skrivet av pf, 2013-04-09 09:35:36
skal ikke A-330 måles i sommer...?
|
|
@Dåligt
Skrivet av Kalle, 2013-04-09 06:26:56
BKK startar igen 22 november. Det kommer ytterligare en långlinjemaskin till SAS i juni så att den kan hjälpa till med ytterligare en veckofrekvens till NY.
|
|
LH A380
Skrivet av Alcatraz, 2013-04-09 01:53:00
Flög till min syrras bröllop i SF. Frankfurt-SF med LH:s A380:a. WOW!!! Det var grejer det! SAS kan hoppa i sjön!!!
|
|
SAS Commuter
Skrivet av K-d pax, 2013-04-08 23:43:57
SAS gör helt rätt som satsar på CPH. Men SAS borde nog starta upp SAS Commuter igen och köra på svenska och norska små flygplatser. Som det ser ut i dag så har KLM mer flygningar till AMS från norska små flygplatser än vad SAS har till CPH. Jag tror inte det är nån som tycker det är kul att släpa väskan genom tullen för att sen checka in igen.
|
|
Backup
Skrivet av Harry, 2013-04-08 23:04:31
Händer det något om man flyger med ett bolag som inte är med i en allians, då sitter man verkligen i skiten. Nej tack. SFO är en stark Unitedhub, en stor fördel.
|
|
Lycka till SAS
Skrivet av Bertil, 2013-04-08 22:22:33
Det är bra att SAS börjar flyga till SFO trots att många här gnäller redan. Det är skit samma med ett byte, det kommer man inte från om man åker från ARN till Californien. SAS är betydligt bättre i C klass än snobbiga Lufthansa med sin dryga kabinpersonal. Det gnälls för mycket på SAS här. Hur kan man överhuvudtaget prata om Norweigian när det gäller att kräva lite standard på resan.
|
|
Dåligt
Skrivet av Mr Bangkok, 2013-04-08 22:07:11
Hoppas det går dåligt, med riktigt låg l kabinfaktor, så Bangkok rutten kan återuppstå :)
|
|
SAS kan flyga till månen
Skrivet av Rudolf, 2013-04-08 21:10:20
om dom vill. Har rest Göteborg-San Fransisco via AMS med KLM de senaste 6 åren och det kommer jag att fortsätta med. Varför byta ner sig till SAS/CPH när man kan flyga med riktigt bolag från en suverän supernav? Men lycka till, SAS.........
|
|
Flygarn,
Skrivet av pf, 2013-04-08 20:45:11
tror du jeg kan anvende dine argumenter for OSL?Dvs vi sier OSL istedenfor ARN....
|
|
Hemifrån
Skrivet av Mats, 2013-04-08 19:59:21
Underbart med direktflyg från södra sveriges största flygplats. Mer lättilgängligt än Arlanda för de flesta i Sverige. Billigare att ta tåget till Cph från Göteborg, Linköping, Jönköping, Växjö, Helsingborg och Malmö mm än vad Arlanda express kostar och så åker man åt rätt håll 95% av gångerna istället för omvägen via Arlanda.
|
|
Hoppas det går, men ARN hade varit bättre...
Skrivet av Flygarn, 2013-04-08 19:50:04
Får hoppas att det går bra för SAS, vi behöver dom i Skandinavien. Däremot har de alltid varit fel ute i att satsa på CPH då ARN har en betydligt starkare hemmamarknad. CPHs marknad är artificiell och skapad av SAS till skillnad från ARN. Hade varit bättre att lokalisera såväl administration som nav till ARN. När tyskarna får ordning på Berlin går proppen ur CPH. Tror dessvärre att SAS får problem nu. Hoppas jag har fel.
|
|
Det eneste logiske sted
Skrivet av pf, 2013-04-08 17:17:04
som utgangspunkt for en SFO-rute er CPH. Dette fordi en stasjonering i f.eks OSL eller ARN av en rute som ikke er mulig å ha fast daglig avgangstid vil koste for mye i idletid på flyenheter. Med CPH kan man kombinere effektivt med andre destinasjoner, tildels i andre verdensdeler. Resultatet er en mer optimal bruk av langdistanseflåten. Man unngår massevis av timers landligge i BKK.
|
|
SAS...
Skrivet av Micke, 2013-04-08 15:19:06
Det enda jag tycker är att matkonceptet och servicen ombord på SAS inom Europa kunde vara bättre. Oftast är det fullt i restaurangerna på arn och långa köer vilket gör att när man byter från inrikes till utrikes på arn inte har möjlighet att köa i evigheter för att hinna ta en matbit så vore det önskvärt att man kunde som resenär få bättre ombordservice.
|
|
Buhu för alla
Skrivet av Leif, 2013-04-08 14:49:18
Så sjukt mycket obildat folk på detta forum :) Klart det blir CPH för att snappa upp connections från Europa. Är LH biz dyra? Hittade precis T/R i biz ARN-SFO för 22.000kr vilket är klart billigare än SK. Och Micke, det går kanske inte att jämföra servicen på europa-trafiken och intercontinental? Behöver du verkligen samma service när du flyger 1-4h som en flygning på 8-12h?
|
|
Som vanligt....
Skrivet av NewSAS, 2013-04-08 14:16:33
tjafsas det om att linjen skulle gå från ARN eller OSL. Nu valde dom CPH. Big deal. Ingen tvingar någon att byta på CPH. LH är fruktansvärt dyra i Business på långlinjer så hoppas SAS tar många pax från dom. Hoppas nu linjen blir lönsam så vi kan se SAS blomstra igen som förr!!
|
|
SAS
Skrivet av Micke, 2013-04-08 14:10:39
Kan ju hoppas att serviceupplägget på SAS med bättre mat och dryck ombord är bättre på långlinjerna än Europa som är en mindre katastrof.... Tur att det finns många bolag som satsar på Arn så man slipper omvägen via Cph.
|
|
Lite sen...
Skrivet av Striker, 2013-04-08 13:36:36
Idag pushade den 18 minuter sent, men beräknas landa 29 minuter före schedule. Men grina på Klas...
|
|
Denna rutten tror vi inte på
Skrivet av Jimmy Carter, 2013-04-08 13:23:10
Jag tror att denna kan bära sig. definitivt värt ett försök. Och linjen har ju varit på g i flera år. Men det är sant att den gynnar främst danskarna. Och det räcker ju för dem vet vi ju. Personligen föredrar jag att byta i London LHR. Nya T5 är genialiskt bra. Dessutom två dagliga förbindelser till SFO.
|
|
NO CPH
Skrivet av Kent, 2013-04-08 12:54:05
Bor närmare CPH, men flyger aldrig mera därifrån-Blir Arlanda eller Landvetter för mig! Gillar ej CPH Airport! Varför satsar inte SAS på Arlanda och Oslo mera??? Hoppas på Norwegian , och deras satsning på Arlanda!! Så länge SAS fortsätter satsa på CPH, väljer jag annat flygbolag! Är SAS Eurobonus medlem och fd Aktie ägare i SAS.
|
|
Försenad flight...
Skrivet av Klas, 2013-04-08 12:45:28
Första flighten har inte gått ännu. Starkt att börja med en försening. Jaja, det blir nog till att vänja sig, tyvärr.
|
|
Ett smart ekonomiskt upplägg på San Francisco.
Skrivet av Harry, 2013-04-08 12:08:48
I LAX hade SAS 60 anställda och kontor i Beverly Hills. Detta skulle försörjas på en flight per dag, så det gick självklart inte. Det här är ett helt annat upplägg och blir mycket lönsamt.
|
|
Väldigt prisvärt
Skrivet av Harry, 2013-04-08 12:03:31
Många tyskar flyger businessclass med SAS eftersom det kostar 30t istället för 50t med LH. Det kostar dem drygt en timme och sparar 20t kr åt företaget. Det är därför som SAS SFO-flighter är så fulla framöver.
|
|
Direktlinje?
Skrivet av FdSAS, 2013-04-08 12:00:22
@Silicon Valley För skåningar och danskar direktlinje ja, men övriga svenskar måste ner och harva i Europa som vanligt. CPH,AMS,FRA etc spelar ingen större roll tidsmässigt utan då tittar man på vad man får för pengarna och SAS ligger tyvärr inte i topp där.
|
|
Lycka till
Skrivet av FdSAS, 2013-04-08 11:54:33
När SAS flög på LAX så var i princip kärran fullbokad hela tiden men SAS kunde ändå inte tjäna några pengar pga fel mix på pax och för höga kostnader så linjen las ner. SAS hoppas nu på högre antal affärsresenärer och vi får väl se hur det går. Kan bara önska lycka till.
|
|
Mein liebschen
Skrivet av Saltkammargutten, 2013-04-08 11:51:13
Hoppas Norwegian kommer in och sätter upp SFO från OSL eller ARN. Så får vi se vem som drar.
|
|
Mein liebschen
Skrivet av Saltkammargutten, 2013-04-08 11:51:01
Hoppas Norwegian kommer in och sätter upp SFO från OSL eller ARN. Så får vi se vem som drar.
|
|
Nej
Skrivet av Östkusten, 2013-04-08 11:32:28
Linjen skulle gått från Arlanda istället, ner o byta i Köpenhamn är ett gissel o bagaget hamnar alltid någon annanstans. Det får bli Florida med DY istället.
|
|
Bra SAS
Skrivet av Silicon Valley, 2013-04-08 11:20:21
Skönt med en direktlinje och slippa harva omkring i Europa innan.
|
|
Mycket stor succe
Skrivet av Erik, 2013-04-08 10:22:09
Enligt SAS ligger försäljningen långt över förväntan. Om man letar biljetter på SAS sida ser man att många flighter är fulla. Genom samarbete med United finns det massor med bra anslutningar om man önskar det. Det är bra för passagerarna. Vi har bokat många SAS-biljetter i mitt företag och är mycket glada för den här linjen. Bagage går också rakt igenom CPH båda vägarna, vilket är mycket smidigt.
|
|
Silicon Valley
Skrivet av J, 2013-04-08 09:55:12
Därför ligger LA tvåa
|
|
LA
Skrivet av USA, 2013-04-08 09:36:08
Det förvånar mig att San Francisco har bättre passagerarunderlag än LA?
|
|
Bysh
Skrivet av Refat El Sayed, 2013-04-08 09:11:07
Detta blir flopp. För SAS inte för SFO. Intresset kommer att vara stort men SAS kommer inte att erbjuda det mervärde andra bolag kan göra och för en lägre kostnad för kund.
|
|
Gött SAS
Skrivet av Johan, 2013-04-08 08:37:10
Äntligen en direktförbindelse till San Fransisco, och dessutom med ett vettigt bolag. Hoppas det går bra, jag kommer att åka i sommar!!
|
|