Tråden startades av: Ullis  2014-02-21 23:54:53
Tack till Norwegian! 
Nu är jag så trött på alla bistra inlägg om Norwegian! I mina ögon ett fantastiskt flygbolag och tack vara dem har Svenska folket blivit globetrotters, ni kan inte jämföra Norwegian med Ryan Air!

Servicen på Arlanda via Nordic Aeros Handling, 10 manuella diskar och personal på golvet som hjälper till och visar hur det går till är mer en beundransvärd!
Är man sen till Checkinn gör Nordic Aeros personal allt för att försöka få med passageraren, inte ett statiskt nej som Ryan Air kör med utan går det så går det!
Service Excellence även för ett lågprisbolag!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Glenn
2014-10-19 22:19:49
SV: Tack till Norwegian!
Tack Norwegian för att ni förstör den nordiska flygmarknaden.
Tack för att ni är så kortsiktiga.
Kjosfast
2014-10-18 10:40:03
SV: Tack till Norwegian!
Tack till Norwegian som fixade 2 extra semesterdagar i Florida för mig och min familj.
Ulrik
2014-03-22 08:51:03
SV: Tack till Norwegian!
Tack Norwegian; Vi får möjligheten att regelbundet flyga HI FLY och Euroatlantic. dom har nya och spännande plan!
Bengt i Onsala
2014-03-22 08:44:55
SV: Tack till Norwegian!
Tack vare Norwegian :

- Så slipper många Norrmän och Svenskar transfer på Kastrup
- Så tvingas SAS normalisera deras priser
- Så finns det stora valmöjligheter med direktflyg

Bengan
Lars
2014-02-23 19:53:54
Til Historia
En svenske er så dum, at han ikke vet sitt eget beste. Punktum.
pierre holmgren
2014-02-23 16:57:13
SV: Tack till Norwegian!
@svar Nisse ll, Jeg sträber fremad og ikke bagud , önsker "bare" ordentlige forhold for ansatte i luftfart uanset hvilket selskab man er ansat i , tror nok rigtig mange Norwegian indirekte ansatte holder med og önsker bedre forhold end bare at väre en lösarbejder ansat af et vikar bureau og afskåret fra at flyve langt og piloter der ikke kan blive udnävnt til kaptajner osv osv , listen er lang.
Nisse II
2014-02-23 16:29:03
SV: Tack till Norwegian!
Grattis Norwegian.



Pierre din gamle goe bakåtsrävare. Det.ä 2014 nu !
Pepe
2014-02-23 09:34:27
SV: Tack till Norwegian!
Borde inte tråden heta "Tack, Nordic Aero"?, just sayin'.
Historia
2014-02-23 09:33:35
SV: Tack till Norwegian!
Veckans historia:

Två norrmän åker från Oslo till Bergen i ett tvåmotorigt flygplan.

Plötsligt stannar den ena motorn, varpå en av dem säger:

- Hoppas att den andra inte stannar, för då får vi sitta här hela natten!
pierre holmgren
2014-02-23 09:29:10
SV: Tack till Norwegian!
@svar Lars , det er jo bare önsketänkning gamle dreng , find en anden fantasi at hygge dig med.
Lars
2014-02-23 03:40:45
SV: Tack till Norwegian!
Ikke rart at SAS går konkurs. Med ansatte som Pierre og hans komiske medsammensvorne. Har ikke noe liv , men hyler og skriker om Norwegian dag ut, og dag inn.
pierre holmgren
2014-02-23 00:24:06
SV: Tack till Norwegian!
@svar nev , hvad for fasoner er du ikke kan klare ved danskere , at vi smiler og kan lide vort job selv om vi er blå og gule af tärsk fra nov. 12 ??
nev
2014-02-23 00:21:35
SV: Tack till Norwegian!
Norwegian slår SAS på en rad punkter, jag hoppas att de kan ta sig in I en alliance, och skaffa ett bra bonus system. Jag skulle gärna byta mitt sas guldkort mot ett liknande hoa norwegian om möjligheten fanns.

Dock fortsätter jag med SAS tillsvidare även om jag tröttnat ordentligt på deras danska fasoner.
pierre holmgren
2014-02-23 00:10:01
SV: Tack till Norwegian!
@svar SAS failure , hold da helt op hvor har du gode argumenter for din sag , du har da virkelig ordet (skrevne) i din magt... stor cadeau til dig du må väre professor.
Sv SAS Failure
2014-02-22 23:42:33
SV: Tack till Norwegian!
På vilka av angivna punkter är Norwegian bättre?
Specificera också hur de är bättre.

Norweginans största brister.

A) Dålig hantering av kunder i samband med inställda/försenade flyg.
B) Saknar Alliance.
C) Har för tunt linjenät jmfr SAS.
.SAS når 25 orter i Sverige med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS når 42 orter i Norge med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS och StarAlliance når 1328 platser i 195 länder.
.Norwegian spelar i en lägre division.
D) Norwegian har dåliga flygplan för long haul (Mycket strul).
E) Norwegian har inga lounger.
F) Norwegian saknar fast track och smart pass.
G) Norwegian har inget bra bonussystem.
H) Norwegian har inte 24 timmars öppet köp.

Lycka till!
SAS Failure
2014-02-22 21:27:04
SV: Tack till Norwegian!
Som svar på våset fra DY brister: Norwegian 1 - SAS en stor fet nolla!
DyBrister
2014-02-22 20:20:05
SV: Tack till Norwegian!
Norweginans största brister.

A) Dålig hantering av kunder i samband med inställda/försenade flyg.
B) Saknar Alliance.
C) Har för tunt linjenät jmfr SAS.
.SAS når 25 orter i Sverige med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS når 42 orter i Norge med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS och StarAlliance når 1328 platser i 195 länder.
.Norwegian spelar i en lägre division.
D) Norwegian har dåliga flygplan för long haul (Mycket strul).
E) Norwegian har inga lounger.
F) Norwegian saknar fast track och smart pass.
G) Norwegian har inget bra bonussystem.
H) Norwegian har inte 24 timmars öppet köp.

Detta var några av de punkter som Norwegian saknar.
Leif Bodström
2014-02-22 19:05:56
SV: Tack till Norwegian!
Jag är ingen Norwegiankramare. Jag flyger nästan uteslutande med SAS både inrikes och i Europa. Jag har haft Eurobonus Guld till och från i 15 år. Jag uppskattar både Ryanair och Norwegian för de har tvingat SK att anpassa både kostym och priser till nutid.

Om SAS kan pressa ned kostnaderna med 15% till (framför allt på Amager) så tror jag SAS kan ha en fin framtid.

Mvh/Leffe
Sv Leif Bodström
2014-02-22 18:27:23
SV: Tack till Norwegian!
Förstår att det är frustrerande för en Norwegian kramare att inte sakligt kunna bemöta argumenten.

Mitt förslag, har du inget sakligt att komma med håll tyst för din egen skull.
Sv Lars
2014-02-22 18:24:09
SV: Tack till Norwegian!
Så du har följt Kjos överallt eftersom du vet att han inte har sagt....

http://www.travelnews.se/artiklar/nyheter/20140210/kjos-vi-skiter-i-norrmannen

Dina personliga åsikter är ej så intressanta.
Jag håller med
2014-02-22 18:12:30
SV: Tack till Norwegian!
Tack Norwegian!
Leif Bodström
2014-02-22 17:34:42
SV: Tack till Norwegian!
Det börjar bli löjligt hur alla Norwegian-hatare maler samma skit om och om igen på detta forum. Känns som en vinylskiva som hakat upp sig.

ÅTERINFÖR INLOGGNING NU ! !

MVH/Leffe
Lars
2014-02-22 17:28:45
SV: Tack till Norwegian!
Vore jeg svensk, ville jeg prøvd å lære meg engelsk. Kjos har aldri sagt det, men "smarte" Expessen hadde ikke forstått, og klart å oversette det fra en engelsk avis. Pinlig.
Linkan
2014-02-22 17:17:57
SV: Tack till Norwegian!
Vore jag Norrman skulle jag bojkotta Norwegian efter Kjos uttalande om att han skiter i norrmän.
Kjos
2014-02-22 17:11:13
SV: Tack till Norwegian!
Norwegians vd Björn Kjos börjar likna sin kontroversielle kollega på Ryanair.
I en intervju i England säger han att han skiter i norrmännen.
Småspararens kompanjon
2014-02-22 17:07:23
SV: Tack till Norwegian!
Sv: @Småspararen
Så du vill bli strandad overseas som folk blev vid FlyMes och sen Sterlings konkurs? Då står du säkert där och gapar och skriker att SAS MÅSTE ta sitt ansvar och HÄMTA DIG.
Egoister
2014-02-22 17:03:09
SV: Tack till Norwegian!
Skiter du i att dom anställda har usla anställningsförhållanden? Du är person som helt saknar empati. Du köper en tröja för 50 kr utan att reflektera över hur den kan vara så billig, du klipper dig för en 100-lapp utan att tanken slår dig varför det är så billigt. Du är tyvärr inte ensam och det är väl ingen idé att försöka förklara för dig att det är på någon annans bekostnad som du lever det billiga livet. Att det kostar mindre att flyga 1 timme än att åka taxi i 30 minuter är inget som du funderat över?
Ponera att det finns en lågpristaxi. Han som kör taxin berättar att han jobbar 15-16 timmar i sträck. Du skulle förmodligen hoppa in och åka bara det var billigt utan att reflektera över risken med en trött förare. Du lever ett lågprisliv och värderar dig själv lika lågt som du värderar en annan människa. Det är tragiskt och jag tycker synd om dig.
@Småspararen
2014-02-22 16:32:49
SV: Tack till Norwegian!
Som Pax skiter jag i deras tillgångar.

Jag tackar också Norwegian. De har bidragit till bättre priser, punkt.
Sv mm
2014-02-22 16:30:56
SV: Tack till Norwegian!
Din analys att det är SAS folk som skriver år mycket dålig!

Jag är passagerare som flyger mycket. Även när jag flyger ekonomi vill jag inte ha allt strul som försäljning av dryck och mat ombord orsakar.
Det gäller speciellt long haul.

Som passagerare vill man kunna flyga enkelt utan strul. Då är lågprisbolagen helt uteslutna då de inte ger tillräcklig service.
Jag vill ha hela min flygning på en bokning även om den innehåller många delsträckor. Bagaget skall sändas direkt eller med minsta inblandning från min sida.

Går något snett vill jag att det ordnas med minsta möjliga ansträngning från min sida.

Du som flyger en gång per år förstår nog inte vad service betyder.
Småspararen
2014-02-22 16:25:09
SV: Tack till Norwegian!
Norwegian saknar reella tillgångar (utom fem osäljbara 737-300or) och är ett luftslott. Skulder på 24 miljarder norska kronor och ökade sin belåning med 1 miljard norska det sista kvartalet. Snuskiga anställningsvillkor också. Och NEJ, jag jobbar INTE på SAS. Är studerande på teknisk högskola och har investering som hobby.
mm
2014-02-22 16:20:23
SV: Tack till Norwegian!
det är kul att se dessa inlägg från saspersonal... patetiskt
man måste ha allians !?! JA SAS behöver det den flygflotta dom har!!
DY vänder mkt snabbare än en sasflight ........
DET SAS INTE FÖRSTÅR ÄR ATT MÅLET ÄR DET VIKTIGA !! ATT FOLK INTE KAPABLA ATT KUNNA ÄTA SJÄLVA OM DOM VILL!!
förstår att sas behöver fler anställda för klagomål....
Sv @tid
2014-02-22 16:04:55
SV: Tack till Norwegian!
Norweginans största brister.

A) Dålig hantering av kunder i samband med inställda/försenade flyg.
B) Saknar Alliance.
C) Har för tunt linjenät jmfr SAS.
.SAS når 25 orter i Sverige med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS når 42 orter i Norge med Codeshare och Interline destinationer.
.SAS och StarAlliance når 1328 platser i 195 länder.
.Norwegian spelar i en lägre division.
D) Norwegian har dåliga flygplan för long haul (Mycket strul).
E) Norwegian har inga lounger.
F) Norwegian saknar fast track och smart pass.
G) Norwegian har inget bra bonussystem.
H) Norwegian har inte 24 timmars öppet köp.

Detta var några av de punkter som Norwegian saknar.
DY
2014-02-22 15:19:39
Norwegians gammal flygplan.
Norwegian har 13 st 737-300 som är 18 år i snitt.

Bland de äldsta i Norden.
@tid
2014-02-22 15:12:32
SV: Tack till Norwegian!
ok!
DY brister???
ekonomin är god !!
fräsch flygflotta !!
ung o trevlig personal !!
det enda som "brister" är SAS avundsjuka !!
Gorben
2014-02-22 13:08:52
SV: Tack till Norwegian!
Ior, bifogar en länk till ett rättstavningsspel: www.elevspel.se
Ior
2014-02-22 11:38:46
SV: Tack till Norwegian!
Jag är varken för eller emot det ena eller andra bolaget ( typisk svensk ) men som jag sagt förut, DY 737 sida är bra. Fortfarande en del kontrakts anställningar men ändå åt det seriösa hålet, deras s.k Longhaul satsning vill inte jag inte uttala mig om. Helt galet vad fel det har blivit, visst piloterna tjänar bra eftersom dom bara uteslutet tar kapter / styrmän från andra välbetalda jobb. Men kabinen, jösses... Jaja.
SAS o andra sidan har som sagt inte riktigt hängt med i svängen men tror det börjar ordna upp sig där sakta men säkert. Dom kanske har lägre ingångslön men med en fast tjänst från dag ett är mycket vunnit redan där jmf med DY.
J.B.
2014-02-22 10:55:08
Och striden fortsätter ;-)
Norwegians (obetalda?) marknadsavdelning verkar ha gjort en offensiv ;-) Ser en samlad attack med flera positiva trådar i klump.
När skall SAS styrkor kraftsamla till motattack? Vid norwegians nästa förseningsmisslyckande?
branschkunnig
2014-02-22 10:48:47
SV: Tack till Norwegian!
Norwegian är precis som Ryanair, allafall när det gäller de anställda. Polska bemaningsföretag på longhaul mixat med slavskeppet Proffice Aviation. I Norge jobbar Norwegian konstant med att göra sig av med de drägliga anställningsförhållande som finns kvar i företaget. Men som vanligt skiter okunniga konsumenter i det, bara flygbiljetten kostar 39sek så är alla nöjda och glada.
Öhh
2014-02-22 10:40:27
SV: Tack till Norwegian!
Ullis, jag förstår inte varför du jämför Norwegian med Ryan Air?? Men, jag håller med att man EJ kan jämföra de två då det ena är ett norskt??? bolag som transporterar passagerare och det andra är ett bolag i Alaska som transporterar frakt.

Länk till Ryan Air´s hemsida http://atsak.com
Tid
2014-02-22 08:58:15
SV: Tack till Norwegian!
Ulrika Da.... , hur har du tid och ork att lovorda Norwegian i alla möjliga forum.
Måste tagit hela natten att skriva allt på Norwegians facebooksida.
Titta i stället på verkligheten och inse Norwegians brister....
)(
2014-02-22 07:10:08
SV: Tack till Norwegian!
Hoppas du är anställd av ett bemanningsföretag och trivs med det, annars bör du tänka igenom vad du skriver o sluta hylla bolag med en fruktansvärd personalpolitik!
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev