Tråden startades av: Ole  2014-03-16 08:39:34
Varför går det inte bättre för Norwegian 
Norwegian fløj med underskud i februar

Norwegians enhedsindtægter faldt med 20 procent i februar måned, hvilket betyder, at selskabet flyver med underskud. Det skyldes blandt andet, at billetpriserne bruges som markedsføringsmiddel i nye markeder.

http://www.check-in.dk/Norwegian-floej-med-underskud-i-februar#.UyVUM84z1_w

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Kalle
2015-05-03 17:58:00
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
CASK var 0,45 NOK i första kvartalet och det är oförändrat från förra året. Ingen vill betala något för att flyga med Norwegian. Då blir det förlust.

Egenkapital på 17% är kritiskt lågt.
Nils
2015-05-03 11:43:27
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegin måste dumpa priserna för att fylla planen.
När de gäller long haul hoppas Norwegian på försäljningen ombord. Men det ger problem, det är snåljåparna som bokar med DY. De har matsäck med hemifrån. De handlar inte tillräckligt för att kompensera förlusterna.

De som är villig att betala mer föredrager bekvämare flygplan för lång resan.

Komiske Söppel
2015-05-02 20:48:17
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det blir dyrare för Norwegian att slingra sig, eftersom advokatkostnaderna blir mycket högre. Men de skjuter på utgifterna!

Höjer knappast Norwegians image, eftersom historierna kör runt länge i media.

Taskig reklam, helt gratis. Bra jobbat, Norwegian!
Alan
2015-05-02 20:32:56
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian förekommer som ett "mycket dåligt bolag" hos allmänna reklamationsnämnden och transportklagenämnden.
Jonas
2015-05-02 10:43:33
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
De fokuserar på andras problem istället för sina egna.
Jonte
2015-04-29 23:23:56
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian har inte tagit ställning till om tingsrättsdomen ska överklagas. Bolaget dömdes också att betala rättegångskostnaderna.

Trixande slår tillbaka Norwegian dömd i domstol igen.

http://www.di.se/artiklar/2015/4/29/pilot-vann-mot-norwegian/


Nils
2015-04-29 18:14:24
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Varje extrakostnad gräver djupare och djupare i kassan. Om man resonerar att det ena och det andra är småpotatis. Då blir man snart varse att alla dessa obetydliga kostnaderna kan vara skillnaden mellan framgång och katastrof.
@Nils
2015-04-27 21:59:49
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Sätta upp ett kontor på Irland samt bekosta ett AOC eller två är småpengar i sammanhanget.
Nils
2015-04-27 16:37:40
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Allt trixande som Kjos gör måste ha kostat en hel del. Registrera NAI på Irland bygga upp ett kontor skaffa ett AOC. Nu måste han flytta flygplanen till Norge för att kunna nyttja dem.

Hade det inte varit billigare att göra rätt från början?
@Kalle
2015-04-27 10:52:34
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Syftar du på NAS kassa? Känns som Norwegian group själva bestämmer hur mycket pengar det ska finnas i kassan. Norwegian group ser idag ut som SAS Group gjorde för 15 år sedan. Sedan sålde SAS hotellen samt Widerø, då började kassa sina.

Så är inte fallet i Norwegian.... ännu iaf.
Kalle
2015-04-27 01:33:46
Stor risk för nyemission på Norwegian.
Det fattas pengar. Förluster tär på kassan och snart är den tom. Egenkapital på ynkliga 7% är inte tillräckligt.

Inte lätt att göra nyemission i ett förlustbolag. Kvartalsresultatet kommer på onsdag.
Pilot
2015-04-27 00:08:54
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
När ett bolag har ettgäng olika dotterbolag med tillgångar biljettförsäljning och personal separerat blir det väldigt svårt att få en riktig bild av det ekonomiska läget. Vad som är ett faktum är att bolaget leasar sina flyg från AAAL till ett överpris. NAS, NAI, NAR är bara delar av Norwegian Group. Där ingår även Norwegian Cargo, Norwegian hollidays och Norwegian Bank. De tre sista drar in mycket pengar och hur man dribblar med kostnader bolagen emellan vet nog bara ett fåtal personer.

Titta bara vad de sa att de två senaste strejkerna kostat... 1 kabinpersonal kostade 100 miljoner och 650+ piloter i 11 dagar 300+ miljoner...

Jämför med SAS Airlines och SAS Group...
you can't hide on Internet
2015-04-26 18:49:36
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Googla: Norwegian omdöme, eller Norwegian Feedback.

De har skjutit sig själva i foten. Tack vare Long-haul debaklen och deras obefintliga kundservice så tvivlar pax att boka vanlig kort- och mellandistans också.
Nils
2015-04-26 18:08:08
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det blir tungt för Norwegian, bäst sälja sina aktier nu.
CB
2015-04-26 15:27:44
Den gamle är en belastning.
Man förväntar ett driftsresultat för Norwegian, på MINUS 846 miljoner NOK.

Egenkapitalet är ynkliga 7%. För flygplansleasingaktiviteter krävs 25-30% så en nyemission är given, om inte Norwegians optioner säljs. Bränslepriset har gått ner, så det blir en försäljning med förlust.

Med tappade marknadsandelar och ett stopp för asiatisk billigbesättning på Dreamlinern, ser det bekymmersamt ut.

Källa: DN.no

Den snart 70-årige vd'n är en belastning för bolaget, men hur gör man med det när han är stor delägare?
Bosse Båtdoktorn
2015-04-24 19:40:51
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
De säljer en produkt till lägre pris än vad den kostar att producera.

Man behöver inte vara Raketforskare för att förstå att det inte funkar!

Trevlig helg.

B737
2015-04-21 18:20:33
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
De flyger Boeing 787. En gång i veckan till obskyra destinationer.

1.6 miljarder SEK i förlust. Det är 160 tusen miljoner!
@Kalle
2015-04-21 17:28:31
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Du snackar om en strejk vid Norwegian.....medan SAS har haft 150 olagliga strejker. Get a life!!!
A330
2015-04-21 17:26:49
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
http://www.svd.se/naringsliv/norwegian-startar-nya-langlinjer_4503330.svd

Bara att gratulera!
Kalle
2015-04-21 17:14:28
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Observera att mätningen gjordes före den 11 dagar långa Norwegianstrejken.

Så Norwegians omdöme har knappast blivit bättre!
pierre holmgren
2015-04-21 17:06:26
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Bravo SAS , man får som fortjent ikke underligt at norwegian forsöger at udvidde uden for norden på steder hvor deres dårlige rygte ikke r nået frem.
Kalle
2015-04-21 16:33:56
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
http://www.aftenposten.no/okonomi/Norwegian-taper-for-SAS-og-NSB-pa-omdomme-7988738.html
Kalle
2015-04-21 16:20:25
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det är tufft för Norwegian eftersom den störste konkurrenten ökar 3 ggr så mycket i Norge och dessutom har betydligt bättre omdöme än Norwegian.

http://e24.no/privat/ditt-liv/disse-flyr-hoeyest-i-fersk-omdoemmekaaring/23438427
pierre holmgren
2015-04-21 07:34:28
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@svar Kurt W , Tillykke til norwegian Kurt , jeg tror der er noget du ikke forstår.
Bl.a at jeg ikke önsker det skal gå dårligt for norwegian og det er en fantastisk belägninsprocent hvis ellers alt er til troende , MEN jeg vil have de skal spille efter regelerne og det kniber det med gevaldigt endda ,men lad nu den debat ligge til andre tråde som er i gang allerede.
Og slutteligt så er jeg da fuldständig ligeglad med hvordan de klarer sig fra LGW og til USA , det har näppe den store betydning for SAS men sikkert godt for norwegians bundlinie , så flyt I bare mere produktion derover så kan det väre I så småt også får engländerne efter jeg men egentlig fölger I vel regelerne meget godt med flyvninger udfört derfra dog minus thaicrew delen.
@Kurt W
2015-04-21 03:12:26
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Bra info, tack!!

/A330
MariaCPH
2015-04-20 23:07:12
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Tack för länken Kurt W!
Kurt W
2015-04-20 22:57:42
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
http://www.caa.co.uk/default.aspx?catid=80&pagetype=88&sglid=3&fld=201501

Sen får du räkna lite på antal avgångar.
MariaCPH
2015-04-20 22:50:32
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Till Kurt W:

Var hittade du informationen om Norwegians kabinfaktor på långdistans-sträckorna från LGW? Skulle uppskatta det mycket om du kunde dela en länk till det. Tack!
Kurt W
2015-04-20 19:19:11
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Något för alla Norwegian hatare på Flygtorget. Kabinfaktorn från LGW (London/Gatwick) under första kvartalet 2015 (Normalt det svagaste kvartalet på året):

LGW - FLL = 92,7%
LGW - JFK = 96,9%
LGW - LAX = 94,3%

Genomsnittlig kabinfaktor 95,0% för Norwegians longhaul på London/Gatwick basen. Stackars Pierre och J.B.
Tim
2015-04-20 19:16:35
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
A dodgy operation bordering on the illegal. It used to be a great Airline, but now they're just simple crooks.

I honestly think they are running out of First time passengers. Lack of repeat business is hurting their bookings.














I agree with Leif Boström, BOYCOT NORWEGIAN! ! !
@Nils
2015-04-20 18:17:56
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Problemen med LH förra året påverkade siffrorna för 2014. Nils får vänta till 2016 för att se siffrorna för 2015, men om det flyter på som nu så lär det bli trevligare läsning. Inte för Nisse kanske, men för bolaget...
Nils
2015-04-20 09:18:20
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
En berättigande fråga "varför går det inte bättre för Norwegian long haul"?

Trots 90% kabin faktor (enl. A330).
Trots billig besättning.
Trots det bästa flygplanet (enl. A330).
Trots det mest bränslesnåla flygplanet (enl. A330).
Trots statliga garantier för sina flygplansinköp.
Trots att man inte betalar ersättning enligt EU-bestämmelser.

Vad kan det vara som gör att man trots de bästa förutsättningar inte går med vinst?

A330
2015-04-20 00:27:53
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@Sv A330:

Import-Export Bank garanterar lanen som ges sedan av kommersiella banker. Det ar inte pa Amerikanska skattebetalarnas bekostnad som du sager.

Boeing, Airbus och alla exportindustrier anvander sig av sadana bankgarantier.

Jag tycker att du ska ta reda pa fakta och inte smutskasta Norwegian med ovasentligheter.

@Sv A330
2015-04-20 00:22:51
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Du far nog studera Norwegian lite mera sa du slipper spekulera. Boeing anvander sig av Import-Export Bank och det gor Airbus ocksa. Sa din point ar vad?

/A330
Sv A330
2015-04-19 23:28:30
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Leasingkostnad för några få B787 år 2014 gav således Norwegian ett negativt resultat.

Bättre då med ett äldre flygplan med låg leasing kostnad. Inga barn sjukdomar.

Det är dock tur att Amerikanarna är smarta de har synat Kjos och beslutat att inte ge NAI tillstånd att flyga på USA. Mycket klokt beslut av USA.

Men vad som är konstigt är att USA skänker skattepengar till Norwegian vi fördelaktig exportkredit. Norwegian lever delvis på Amerikanska skattepengar.

Trots detta klarar man inte att visa positivt resultat för att man öppnat några få långlinjer med 7 st B787.

@ SvA330
2015-04-19 17:49:56
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Leasing costs skrivs inte av. Banklan skrivs inte av. Det ar "hard cash" som flygbolaget betalar ut kontinuerligt.

Mycket ovanligt att flygbolag koper flygplan 100% cash ur egen ficka.

Det tar tid att inarbeta nya linjer eftersom de flesta pax kommer fran konkurrenterna.

Fraga garna om det ar nagot mer du vill veta.

/A330

Anders
2015-04-19 12:46:39
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Proffice är sålt till OSM. Resten av kabinen i Skandinavien är sen på tur, så kampen i höst har börjat. Med andra ord får man ner kostnader, något som SAS verkar ha svårt med.
Sv A330
2015-04-19 09:18:49
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Att utöka är investeringar. Investeringar skriver man av på flera år.

Eller menar du att man flyger linjer utan att ha täckning för de operativa kostnaderna?

"He löns int ha hönsa om int hönsa värp va hönsa kost!"

Har inte Kjos fått lära sig det?

A330
2015-04-19 00:30:43
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Kraftig och snabb expansion av destinationer, flotta och routes kostar pengar. Det tar tid att arbeta in linjerna och bygga upp trafik. Norwegian ar inget undantag inom flygindustrin. Nar de val har byggt upp routesystem kommer de att visa rekordvinster tack vare mycket effektiv flotta och hog produktivitet. SAS forlorade nastan 1 miljard SEK fore skatt i 2014 utan att expandera.......
?
2015-04-18 23:53:19
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Ja varför går det inte bättre för Norwegian A330?
Linkan
2015-04-18 21:30:01
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Varför går det inte bättre för Norwegian?

Nya hög teknologiska flygplan.
Billig besättning.

Vad är det som gör att trots de bästa förutsättningarna gick man med förlust 2014?
NAS
2015-04-11 10:21:12
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Lägre än i Skandinavien ja.... 50% av de flygande finns utanför dito.
Bengt i Onsala
2015-04-10 19:11:45
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Herr Kjos tittade noggrant på Southwest Airlines och trodde han kunde göra likadant. Han missade dock att lönenivåer i USA är ca 30% lägre och de sociala avgifterna ca 70% lägre.

Han gjorde en sin hemläxa mycket dåligt.

Bengan
@BC
2015-04-10 16:38:35
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Sas resovisar sina siffror som SAS Group. Om produktionen görs billigare så ökar vinsten. Det finns en anledning till att SAS hyr in kapacitet.
Nils
2015-04-10 09:53:02
Norwegian halkar efter
Även mars gav dåliga vibrationer. Norwegian halkar efter.

"For the first time ever, Norwegian has had a decline in number of passengers compared with the same month the previous year."

In March, 1,726,180 passengers flew with Norwegian. This is a decline of four percent compared to March 2014.

SAS drar ifrån.

bc
2015-04-09 20:57:01
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Vad har Yeild med att SAS hyr in Jet Time för ATR72 produktion att göra?

Pax
2015-04-09 20:33:07
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
SAS yield ökar för att andra bolag flyger SAS produktion!!! När nya avtalet är klart kommer ännu mer produktion läggas på Jet time m.fl.... SAS blir snart en resebyrå, då kan man snacka om bra yield!!
Six
2015-04-09 19:02:15
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Därför:

Flygbolaget SAS trafikrapport för mars var bättre än väntat
och den positiva yieldutvecklingen för februari utgör en viktig
signal. Det förefaller som om SAS lyckats väl med att profitera på
konkurrenten Norwegians strejkbakslag under perioden.

DYngrak
2015-04-08 19:41:44
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Var är Lasse?
Niklas
2015-04-08 18:05:40
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det handlar först och främst om att man i te vill betala skatt. Titta bara på Kamprad och IKEA med stiftelsen i skatteparadis. Nu säger jag inte att NAS sysslar med skatteparadis men det finns ingen anledning att låta NAS gå med för mycket vinst.

2015 är inget år av expansion med pilot och kabinavtal skall förnyas. Vad är anledningen till att fuel för 2015 togs upp i bokföringen 2014? Självklart finns en tanke bakom det.

Här på flygtorget har man läst att Norwegian endast har va 500 miljoner i likvida medel. Ändå klara man leasa in andra bolag under en 11 dgr lång strejk!!! Bolaget skälv gick ut mes att de skulle klara ca 30 dagar innan kk var när. Nu kanske det var en överdrift men det visar att de finns pengar i andra bolag som inte syns i NAS redovisning.

Efter den senaste strejken tar jag all Norwegians bokslut med en nöje salt.

Ett annat exempel är de maskiner som Norwegian "äger". De leasas till NAS för ett överpris för att just kunna pressa ner resultatet.

Det är aktiv skatteplanering som förmodligen är fullt laglig.
Kolle
2015-04-08 17:14:51
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Dom flesta oseriösa företagen mörkar sina vinster.
På detta sätt kan man motivera lägre löner.
Kjosen är väl inte pantad heller!

Att ge bort en massa vinster till aktieägarna kan jag tänka mig inte är
hans melodi....
Ironisk Observatör
2015-04-08 16:30:01
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
OK, så om jag förstår det rätt så gör Norwegian i själva verket vinst men fifflar med siffrorna för att få det att se ut som förlust, för att sedan kunna försämra villkoren för sin personal?

Wow. Tänk att Oslobörsen inte sett igenom detta upplägg. . . . . .


LASSE! Du som är insatt, vad tror du?
Sv Nils
2015-04-08 09:14:13
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
First Quarter Results (Q1) 29.04.2015 08:30
@Nils
2015-04-07 20:30:39
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nya manipulerade siffror menar du?
Nils
2015-04-07 18:08:38
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
När får vi se Norwegians resultat för första kvartalet?
@Fubbik
2015-04-06 19:44:04
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Om NAS går dåligt med flit men dotterbolag tjänar pengar som hamnar utanför Norge, betyder det att Norwegian går dåligt? Lätturad är ordet du söker efter. Det blev ganska tydligt under konflikten vilka resurser bolaget egentligen har...
Fubbik
2015-04-06 19:15:07
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Ekonomi. Vet inte om det är ett Norskt fenomen?

Att sälja en produkt för mindre pengar än vad det kostar att producera den, kan det vara bra?

Jon
2015-04-05 20:10:00
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Jag är helt enig med Tor-Andre.

Dessutom har ju Norwegian gjort SAS mer effektiva. Det är ju bra!
José
2015-01-10 18:46:00
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Ja det går väldigt bra för Norge nu om man håller för öron o ögon:))
sv pf
2015-01-10 16:14:25
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det går bra nu med oljan och den norska valutakursen..............
Sv Tor-Andre
2015-01-10 13:24:26
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
"Det finns alternativ till både SAS och Norwegian, i alla fall från de större flygplatserna."

Det finns inga alternativ till SAS inrikes i Sverige och Norge. För respektive land är den inhemska trafiken viktigare än den internationella trafiken.
Anna
2015-01-10 11:10:36
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@pf jo vadådå? Och varför har Norrmänn o Danskar detta lillebrors syndrom? Flytta till Sverige om ni nu har det så dåligt i era små länder! Ni förlorade era bitar och fick det som blev över genom krig, men herregud det är över 300år sedan GÅ VIDARE!
Tor-Andre
2015-01-10 09:34:33
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Kjos hade aldrig räknat med att SAS skulle konkurrera med deras priser. Men nu gör de ju det, med några få undantag. Om du kan flyga SAS för samma pengar, då har Kjos bara WiFi som konkurrensfördel. Så DY måste försöka fylla planen men till ännu lägre RASK.

Jag beundrar Kjos för han entreprenörskap och att han byggt ett flygbolag från scratch som lär flyga 25 miljoner pax under 2015.

Jag hatar dock DY för deras usla hantering av pax och deras personalpolicy.

Sedan får jag avsmak på alla Norwegiankramare som hatar SAS här på forumet. Det går att skriva konstruktiv kritik utan pajkastning.

Det finns alternativ till både SAS och Norwegian, i alla fall från de större flygplatserna.

pf
2015-01-10 09:18:48
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Anna, ja det starter å bli få svenskeide icon igjen, ble ikke BRIO solgt nyligen
Ulf
2015-01-10 00:16:32
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian trafikerar för få orter i Norden. Det är ett av deras fem stora problem.
Anna
2015-01-09 23:48:40
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@Pf du dumförklarar bara dig själv, titta på din fråga en gång till!
@EBG
2015-01-09 23:06:50
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Kjos är jurist. C yall in court.
@Ulf
2015-01-09 23:04:39
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Ryan har inte heller nöjda kunder men ändå flyger folk både med Ryan och Norwegian. Det är SAS STORA problem.
pf
2015-01-09 22:34:46
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Abba och Ikea, flyger hvor ?
Anna
2015-01-09 22:08:38
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@pf glöm inte ABBA och Ikea:)
Ulf
2015-01-08 12:07:18
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian är ej med i någon Alliance. Det är ett av deras fem stora problem.
Ulf
2015-01-08 11:57:58
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian har för få nöjda kunder. Det är ett av deras fem stora problem.
DC-10
2015-01-06 16:26:48
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Gott Nytt år själv. Övermoderator är det man uppfattar att du försöker att vara.
Du kastar runt dina åsikter på nästan alla trådar. Tycker man inte som du, då har alla andra fel. Du måste väl för tusan acceptera att folk har en annan åsikt än din.
När du nu tycker att vi svenskar och Sverige är så dåliga, v.g lämna oss ifred.
pf
2015-01-06 16:19:22
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Næ, er overmoderatoren DC-10 tilbake. Godt nytt år, forresten !
DC-10
2015-01-06 16:11:33
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@pf Tror att det är dags för dig att ta en "break" från forumet.
pf
2015-01-06 16:02:27
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Trøtter, ettersom du sinerer med "God natt Norge !" så ber du vel om skit tilbake.....eller;

still deg frågan hva den tidligere piloten Bjørn Kjos og hans team har bygd opp fra grunnen, Norwegian.

Hva har Sverige og svensker klart; Thomas Johansson og Fly Me, samt et svensk-ledet SAS som snart kjører utfor stupet.
EBG
2015-01-06 09:30:37
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
pf,

Där blev det nog självmål. Trötter har rätt. Kjos är pilot, ej ekonom.

En ekonom vet att man skall ta mer betalt för en produkt än vad den kostar att producera.

God natt Norge!
pf
2015-01-06 08:49:40
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Trøtt, siden du spiller i divisjonen for selvmål, Bjørn Kjos var også pilot.
Trött
2015-01-05 22:26:06
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Märks att ni är piloter och inget annat, företagsekonomi är inget ni ska försöka er på
hahah
Ekonom
2015-01-05 21:39:45
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Men är ni helt ute å cyklar lr? Att bokföringsmässigt "gå med förlust" är bra! Norwegian investerar väldigt mycket pga att bolaget växer. Om då utgifterna överstiger inkomsterna går bolaget bokföringsmässigt back fast att det egentligen hår med vinst...

Har ingen av er skvallertjejer läst ekonomi lr?
Thomson papa papa quebec
2015-01-05 19:31:26
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det skojas i MAN att Monarch skall byta namn till Oligarch............
Anders
2015-01-05 19:21:57
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Snacket på gatwick har pågått länge från att pengarna till MON kommer från ryska maffian. Trodde det var ett skämt först med efter att ha talat med olika rampagenter vid turnarounds så verkar åtminstone ryktet legitimt.
Mille
2015-01-05 16:06:10
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Monarch har ny finansering tydligen, tillbaks i matchen för MON
Pilot DY
2015-01-03 16:28:41
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Vi har bra paxsiffror mellan UK och Spanien. Så sntingen är inte marknaden mättad eller så gör karln ngnting rätt. Monarc har det tufft sägs det..
Wall Enberg
2015-01-03 15:29:21
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Hur F-n tänker karln ?

Ska han in och kriga mot dessa, samtidigt som han har problem med RASK:

Ryanair
EasyJet
Veuling
Monarch

Pedro
2015-01-03 12:35:25
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Glöm inte Veuling och Iberia som flyger mycket mellan Spanien och UK.
@Leif Boström
2015-01-03 11:14:33
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
dessutom flyger BA till många spanska destinationer från LHR, LGW o MAN.

Good Luck Kjos!
Leif Boström
2015-01-03 11:04:03
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nu ska de ju satsa fullt ut på att flyga brittiska soldyrkare (och fyllon) mellan UK och Spanien, i första hand från Gatwick, Birmingham och Manchester.
Denna marknad är redan överetablerad och har inte så hög lönsamhet. EasyJet, Ryan och Monarch flyger reguljärt, och det går att köpa flygstolar på bland annat Thomas Cook, Thomson.

Här skall nu Norwegian tjäna pengar. Good Luck!
Läskunnig
2014-12-29 19:24:34
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Signaturen Tim slår huvudet på spiken.

Dock orkar väl ingen läsa så långt bak i tråden.
Oscar
2014-12-29 16:13:21
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Resultatet skulle vara bättre om Norwegian inte klantat till det på long haul.
@Oscar
2014-12-29 15:10:03
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det beror lite på hur många miljoner SH gör plus.... Debit och kredit du vet...
Oscar
2014-12-29 11:46:34
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Fråga mer aktuell än tidigare när DY long-haul nu förlorar 1 miljon per dag.
Mike
2014-12-29 01:33:30
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nej kjos har inte gjort sådana uttalanden, det var RG som gjorde det i SR. Don't shot the messenger...
Fråga Mike
2014-12-28 22:09:36
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Kommer Norwegian att övergå till att vara en resebyrå? Kommer det att löna sig bättre?
Sv Mike
2014-12-28 15:05:08
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Varför går det inte bättre för Norwegian?
Mike
2014-12-28 14:25:22
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nä han skulle testa varvet med kontraktsbyråer först.
Sv Mike
2014-12-28 13:44:48
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Återkom när det inträffat!

Idag finns det inte på agendan.

Mike
2014-12-28 13:26:40
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Hahaha språkpolisen har vaknat? Säg att SAS slutar flyga egen produktion utan bara säljer biljetter. Flyger det gör, Jet Time, Blue 1, FlyBee, Widerøe, Next Jet, Bratheens m.fl....
Det räcker för mig att jag skulle kalla resebyrå. Det är också något RG varit och snuddat vid med sina uttalanden.
Sv Greger
2014-12-28 09:51:11
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nej jag tror inte Norwegian drivs mot konkurs medvetet. Däremot har man tagit ett antal mycket dåliga beslut.

Det är inte olagligt att göra dåliga affärer.
Sv Mike
2014-12-28 09:48:26
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Läs på definitionen av Resebyrå och återkom!

Många Tomtar och Troll som uttalar sig.
@Greger
2014-12-28 08:48:52
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det pratas om Norwegians kassa... Vem vet hur det ligger till, någon som tittat efter eller är det snillen som spekulerarar igen?
Mike
2014-12-28 08:41:24
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nu skulle jag inte vilka kalka SAS för ett bra flygbolag, på randen till konkurs... Resebyrå kanske vore ett bättre ord... Vänta och se..

Nu är ARN bara rekomendationer och min poäng är att det finns massvis med företag som inte är pigga på ersättningar till kunder oavsett bransch!

En process mot Norwegians alla förseningar skulle ta flera år om man vill dra det via alla instanser. Det kommer aldrig bli en klumpsumma om 50 miljoner euro att betala. Folk fortsätter att köpa biljetter oavsett. Business as usual...

Greger
2014-12-28 04:54:45
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Vissa pratar som om Norwegian drivs på randen till konkurs medvetet. Tror ni på det själva ?
Sv Mike
2014-12-27 14:50:48
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Att man finansierar något "själv" betyder inte att man har egna pengar. Man kan låna pengar från annat håll. Norwegian kan låna pengar, lånet inte dedikerat till flygplan utan som förstärkning av kassan som sedan nyttjas för flygplansköp.

När det gäller flygbolag och ARN så har faktiskt Ryanair bättre efterlevnad än Norwegian (betydligt bättre).

Samt finns det mycket bra flygbolag som SAS som ALLTID följer ARN´s beslut.
Mike
2014-12-27 14:01:28
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nu vill inte Norwegian ha sina maskiner på lease, därför köperan de flesta av dem. Vilka som man äger och vilka man hyr tänker jag inte berätta här, det kan ni säkert ta reda på ändå. Olika serier i registrering är ett hett tips. Så utifrån den faktan är 50 miljoner euro förmodligen betydligt mer än själva årliga leasingkostnaden.

Vad de gäller de maskiner som man köper så säger Norwegian själv av 50% finansieras av dem själva och andra halvan via andra finanser. Dessa andra finanser är billigt tack vare Cape town. Så hur många halva maskiner motsvarar 50 miljoner Euro kan vi bara gissa utifrån listpriset på en maskin. Ingen utanför Norwegian eller Boeing vad det betalt per maskin.

Vad de gäller ersättningskrav så är det inte säkert att paxen vinner alla mål. I Norge har men exempelvis förlorat. Varje försening är unik då varje flygning är unik. Det kommer att ta tid att ta allt igenom alla instanser så någon klumpsumma på 50 miljoner euro kommer det aldrig att bli tal om.

Finns det något företag som gladeligen betalar tillbaka till kunder? TC gör det efter marknadsföring via tv och Plus. Hur pigga är försäkringsbolag på att betala ut ersättningar? Har du någonsin fått ett "enkelt" bemötande när du vill returnera en vara till någon elektronikkjeda?
Jag kan rada upp exempel... Det ligger inte i deras intresse. All publicitet är bra reklam glöm inte det!
Största exemplet är Ryan som pissar på sina gäster och de återvänder likförbannat! Folk vet att de blir pissade på men de återvänder för de tror det är billigt nog. Visst är den mänskliga hjärna fantastisk?
Sv Mike
2014-12-27 13:08:33
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Hur många maskiner äger Norwegian (äger ej leasade eller köpta på avbetalning).

50 miljoner euro motsvarar nog mer än vad alla leasingavtal kostar per år för Norwegian.

Slutsats -50 miljoner euro lika med endast ett fåtal flygplan tillgängliga för Norwegian.

Om inte dessa passagerarkrav skulle vara några problem för Norwegian hade man redan betalt ersättningarna till sina passagerare.

Det hade varit mycket god marknadsföring.
Nu tar man risken att förstöra sitt namn genom att inte betala ut ersättning för man vet allt alternativet är sämre, då väntar konkursen.

Mike
2014-12-27 12:49:06
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Om du sätter 50 miljoner euro i relation till vad de 200+ maskinerna somkommer inom några år kostar så är det en piss i sjön. Säg att de förlorar målet, om de struntar i två maskiner så är d hemma igen. Den stora expansionen som kommer sopar SAS under mattan. De blir omkörda som de blev av Ryan.. SAS hade samma smutskampanj mot Ryan för tio år sen. Nu är de mer eller mindre accepterade... Glöm inte att de var Ryan som fuskade med skatt osv något som Norwegian försökte kopiera. Nu betalar Norwegian skatt, kanske inte allt går till Norge men de följer lagen. Oavsett vad du och Pierre tycker...
Mike
2014-12-27 12:43:20
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det ska gå via rätten först, det kan omöjligt tas upp i redovisningen. Skulle de fällas får de göra en SAS så säga att det blev en extra engångskostnad. I Norge vann Norwegian i rätten, så det verkar inte vara självklart att paxen vinner varje mål. Glöm inte att varjeförsening är unik i säg då det just är tvåskift avgångar. Det kommer att ta år...
Passagerare
2014-12-27 08:56:30
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Därför att Norwegian inte tar hand om sina passagerare. De har krav på 50 miljoner Euro mot sig. Nästan en halv miljard! Inte ett ord i årsredovisningen om det! Blir en fet smäll.
Mike
2014-12-26 13:57:59
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Haha går hur bra dom helst! SAS kramare fick en dålig julklapp igår, synd att det inte hjälper att spy galla över konkurrenten. Man måste klara sig på egna fötter. Mycket minus och utdelning på pref aktier skall utbetalas.
Staten her inga lån utan bara garantier och det efter att men GETT BORT 10% av SAS ground till Swissport.
SAS Ground är lika övervärderat som Widerøe var. Stackars SAS kramare...
Sven-Erik
2014-12-26 12:57:57
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Stackars Norwegiankramare. Det kan inte vara bra om ett bolag inte gör rätt för sig.

http://www.flygadvokaten.com/turbulent-ar-med-flygforseningar-och-installda-flyg/
@Benny
2014-12-26 12:24:12
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Lyft blicken lite, om fem är SAS en piss i Östersjön. Mesta av produktionen flygs av andra bolag och ändra flyger Norwegian fler passagerare än hela SAS Group. SAS blev inte bara omsprungna av Ryan utan också Norwegian...
Benny
2014-12-26 09:32:18
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Bättre än norwegian.
Peter
2014-12-18 09:10:46
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Aj då SAS, blev det inte bättre?
Anti SAS
2014-12-18 08:19:59
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Snart är det dags i SAS igen.
@Amatör
2014-12-06 10:54:18
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nä, inga frågor på det!

Ett klassiskt exempel som man kan studera är ju SAS som är ett klockrent exempel där aktieägarna har fått skjuta till kapital i decennier.
Amatör
2014-12-06 09:46:06
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Säljer man något till ett lägre pris än vad det kostar att producera, ja då går det åt skogen. Man behöver ingen Universitetsexamen för att förstå detta.

Frågor på detta?
Hakon
2014-10-10 04:05:20
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Hare noen nogre informasjon angoende dette? Fagta?
Oscar
2014-10-09 16:59:11
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@Pf
Det var flygningarna till USA och Asien jag avsåg. Dessa flygningar tär på Norwegians resultat. Både direkt ekonomiskt och indirekt pga. dålig reklam.
Observer
2014-10-09 14:31:20
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Kjos trodde aldrig att SAS skulle kunna erbjuda lika billiga biljetter, men det gör dem i många fall. Missräkning!
Revisorn
2014-10-09 11:33:56
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
1. Mindre bokat pga alla förseningar och dålig reklam i media.
2. Färre reser till Thailand samt en mördande konkurrens till Asien.
3. Man får inte flyga över Ryssland 40 min längre flygtid = mera bränsle.
4. Färre resenärer till USA pga stark dollar = dyrare att turista där! (Svag sek)

pf
2014-10-09 10:41:19
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Oscar, når du skriver her, så bør du bestå et minimumsnivå.

Det er å kunne skille på Norwegian og Norwegian, dvs det som flyr langt og det som flyr kort. Det klarer du åpenbart ikke.

Det er en skilnad på ca 90 flygplan på short-haul og de 7, som jeg absolutt er enig med deg kunne ha virket bedre, på long-haul.

Enig ?
Oscar
2014-10-09 10:24:34
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det går dåligt på lång linjer på grund av att man har NYA DÅLIGA flygplan (med väl beprövade flygplan skulle problemen vara färre).

Det går dåligt för att man köpt billigaste möjliga servicenivå.

Det går dåligt därför att man försöker nyttja flygplanen till bristningsgränsen.

Det går dåligt därför att man saknar erfarenhet av lång linjer.

Det går dåligt därför att man nyttjar billigast möjliga personal o.s.v

Således inte konstigt att det går dåligt.

Sasser
2014-10-07 21:13:09
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
They are non IATA !!! Nobody wants to help them !
Kalle
2014-10-07 20:54:07
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Kabinfaktorn sjunker på långlinjerna, vilket gör att Norwegian behöver betala mindre kompensation för förseningar. Det betyder att det går bättre och bättre ekonomiskt.
Tom
2014-10-07 20:50:10
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Tim is absolutely right!
Tim
2014-09-28 09:10:07
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
1) Their business model is flawed!
2) They did not expect SAS to lower their prices so much.
3) They are over-utilizing their long-haul fleet.
Sv Hahah
2014-09-24 08:09:40
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Ja b.l.a.

Mega Drink AB
Nyköping

Konkurs inledd 2014-09-23
Likvidation beslutad 2014-09-16
Org.nummer: 556869-6529
Wall-Enberg
2014-09-23 20:42:13
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Säljer man en produkt till lägre pris än vad den kostar att producera, ja då är det bara att vänta på konkursen.
Kalle
2014-05-26 16:21:18
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det är i passagerarnas intresse att inte Norwegian går i konkurs. Det är i högsta grad ett intressant diskussionsämne. Med ett ras på 29% i yield går det inte bra för Norwegian. Hur länge skall man fortsätta med långlinjesatsningen om den slukar pengar?

Att vända rubriken och sedan bara skriva skit, tillför ingenting. Det är bara löjligt.
K.Lasse
2014-05-26 16:17:20
SV: Varför går det inte bättre för SAS
@Kalle, Herre Gud, du jobber for SAS, hva er det du hyler om Norwegian for??. Virker jo helt forstyrret! Kanskje på tide å konsentrere deg om ditt eget bolag?
Kalle
2014-05-26 16:09:38
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Misstänker att Maj månad har varit katastrofalt dålig för Norwegian. Borde kosta rätt många hundra miljoner, eftersom bokningarna varit så dåliga att Norwegian har behövt ställa in flygningar.

RASK har säkert fallit minst 25% plus att flygningarna gått med lägre beläggning.

Sluta spamma K.Lase. Du beter dig väldigt pinsamt.
Leif Boström
2014-05-26 15:54:07
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Tack för svaret K.Lasse. informativt, moget och nyanserat.

Sven
2014-05-26 15:46:41
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Häromdagen var det ännu en Norwegianflight som blev försenad från New York. Man undrar hur länge det här eländet skall hålla på.
Leif Boström
2014-05-26 15:41:37
@K.Lasse
Om vi återgår till ämnet. Vad tycker du Lasse är den största anledningen till att det inte går bättre? Vad kan de göra för att öka?

Ni Norrmän får ju mycket mer info om DY via media än vad vi får här i sverige, jag menar ingen sarkasm. Jag är genuint intresserad av fenomenet Norwegian.

Mvh/Leffe
Sv Linkan
2014-05-26 15:11:18
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Håller med dig helt och hållet.

Den största risken för Norwegian är alla Norwegian trollen.
För de kan ej trolla bort de stora förlusterna som Norwegian gör.
K.Lasse
2014-05-26 14:39:10
SV: Varför går det inte bättre för SAS ansatte
@ Linkan....Du er at av bevisene....
Finkan
2014-05-26 13:39:54
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Visst är det skönt med oberoende egna företagare som Linkan som ska läxa upp trollen. Ha Ha
Linkan
2014-05-26 13:35:46
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Detta är en tråd om Norwegian och de som ej förstår detta efter många påpekanden är det verkliga TROLLEN. Som beter sig som små barn.
Kalle
2014-05-26 07:31:18
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Lasse som skall tjata om SAS och SAS-troll i alla trådar, svara på frågan:

Varför går det inte bättre för Norwegian?

Gammal vd som vill manifestera sig själv genom att erövra världen? Europalinjerna gick ju fint ända tills Kjos tappade verklighetsförankringen.
Lasse
2014-05-26 02:46:08
SV: Varför går det inte bättre för SAS
Jeg tror grunnen til at det ikke går bedre for SAS, er en gammel og tung organisasjon. De klarer ikke å omstille seg, så blir de helt desperate, og skylder alt på Norwegian.
Normal
2014-05-25 19:45:16
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Re MaxPax. Det stämmer som du säger att skattebetalare har räddat SAS innan ihop med andra. Men de senaste 4-5 miljarderna kommer från privata investerare, och det var verkligen inte svårt för SAS att få dem att ställa upp. Vi är väl få som skulle vilja att vårt Nordiska flygbolag gick under? Jag är själv för ett Nordiskt sammarbete mer än EU, då vi har mycket mer gemensamt här. Sen ska tilläggas att förra året visade SAS plus...och jag törs lova att de gör det i år igen. Dock efter viss bokföringshjälp. Men engångskostnader har SAS tagit såå många gånger innan så en gång på rätt håll är väl inte fel. Norwegian behöver bli av med Kjos och få en ny politik enligt mig, han kan inte slåss med hela världen + sina anställda. 2014 kommer inte bli kul.
Sv Sv:MaxPax
2014-05-25 19:39:57
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian lever av skattebetalares pengar. Mycket skatt går också förlorad när DY nyttjar utomnordiska besättningar.
SAS genererar stora skatteinkomster i Sverige, Norge och Danmark.
Sv:MaxPax
2014-05-25 17:56:18
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Vi skattebetaler betalar SAS förluster så att SAS kan sänka sina priser. Har du ingen empati för världens behövande? När skattepengar går till SAS så blir någon annan lidande!
MaxPax
2014-05-25 17:49:39
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Affärsidén var helt rätt 2008.

Sen började SAS sänka sina priser. . .

Nu står vi med 2 stora bolag i Norden som bara konkurrerar med varandra, men ingen tjänar pengar.Den enda vinnaren är passageraren som kan flyga billigare än vad det kostar att producera produkten.

Mvh/Max
Passagerare
2014-05-25 13:22:27
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det måste få gå att kritisera Norwegian utan att man blir kallad SAS-troll.

Det är till nytta för flygpassagerarna om det finns konkurrerande flygbolag att välja mellan. Jag tycker att SAS har skärpt till sig väldigt, med en betydligt aggresivare prispolitik, en massa kampanjer osv.

Norwegian var väldigt duktiga som prispressare för en tid sedan. Nu verkar de kört snett, inklusive i den katastrofala långlinjesatsningen. När det dyker upp fler och fler artiklar som jämför priser och Norwegian kommer ut riktigt dåligt i dessa, ja då blir man orolig. Om Norwegian skall köra snålstil och inte boka om passagerarna vid problem, då måste de vara betydligt billigare än fullservicebolagen.

Personalpolitiken sätter jag också ett frågetecken för. Strejkhot skadar bolaget ekonomiskt.

Det är inte ovanligt att äldre personer tappar omdömet och blir maktfullkomliga. När Kjos säger att han skall erövra världen, blir jag misstänksam. Ingen ödmjukhet i det överhuvudtaget. Kör han Norwegian i diket är det dåligt för flygpassagerarna.

Normal
2014-05-25 10:53:15
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Ja det är väl trevligt att kunna vara stol över en företagsledare som gjort gott för sitt land likväl som en idrottsidol. Jag tror säkert många var stolta över Kjos i början i Norge med, fast med de senaste årens skandaler så ser man många Norrmän inte alls gillar honom. De ser kanske mer långsiktigt. Jag tror han expanderar NY till katastrof, men cashar hem själv först.
Ps. Jag tycker det är bra ni har olja, och Sverige borde köpa all sin olja från Norge.
pierre holmgren
2014-05-25 00:31:14
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@svar lasse , du er jo paranoid eller lider af en andet problem , Max Pax er en stor Sas kritiker men hans saglighed er meget svär at komme udenom hvorimod din ditto er ikke eksisterende.
MaxPax
2014-05-24 21:37:46
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@Lasse

Kan du läsa Svenska? Jag är inget "SAS Troll". Jag är i själva verket orolig för Norwegian. Jag tycker INTE det är bra att de inte tjänar pengar. DY pressar andra bolag vilket är bra för passagerarna. Jag kritiserar SK i många trådar. Om du inte läser eller förstår inläggen, svara då inte på dem.

Läs mitt inlägg igen.

Mvh/Max
Lasse
2014-05-24 21:31:31
SV: Varför går det inte bättre för SAS
Som du ser, MaXPax er at av de SAStrollene jeg snakker om. Helt hysteriskt opptatt av Norwegian. lurer på hva som er galt med disse menneskene?.
MaxPax
2014-05-24 21:25:17
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
KASK 46 øre
RASK 42 øre

Ju mer de flyger, desto mer förlorar de. Tråkigt, då Norwegian är duktiga på att pressa andra bolag.
pf
2014-05-24 20:41:18
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Normal, dersom du klarer å gå tilbake på ditt eget innspill, så handler det om Norge. Hva jeg mener eller har skrevet før bør derfor være utenom.

For å vende om, i din stil, jeg har aldri forstått hvorfor så himla mange svensker egentlig har meninger om Norwegian-for som enkelte skriver, de har jo så få ruter i Sverige.

Normal, vi klarer å forholde oss til våre grundere-du kan ha samme mening om Per Gyllenhammar, Volvo, Saab, Svenska Taendstickor og tre kronor.

V.g. hold deg til saken. Vi er stolte av Kjos her i oljenasjonen.
Sanningen
2014-05-24 19:53:47
SV: Varför hyler SAS trollene om Norwegian?
Det eneste som er for Mycket er hylingen til SAS trollene mot Norwegian. Får dere aldri nok,? skriv om SAS istedet!
Normal
2014-05-24 18:46:09
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Re Sanningen. Det är så att SAS tog in ett antal miljarder på Preffar nyligen. Det är högst troligt att NY måste ta in pengar med snart. Frågan är om det inte är bättre att göra det snart istället för att vänta. Utspädningen kommer bli högre om de väntar. Varken SAS eller NY blir bättre av att vi klagar på de olika bolagen. Men Kjos är bara för mycket! Dåligt för hela Norden kan man säga. För ni som gillar Norge ska inte tro han tänker gynna Norge med varken skatt eller anställa där ifall han inte måste.
Sv Sanning
2014-05-24 18:44:11
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det finns klokt folk i Norge, läs och begrunda.

http://e24.no/boers-og-finans/sas-verdens-mest-punktlige-flyselskap/22979000
Sanning
2014-05-24 18:28:54
SV: Varför går det inte bättre för SAS
SAS havner ikke på 1. Plass i noe som helst.....Jo forresten, det er det bolag i verden som sutrer mest på sin konkurrent!!
Oscar
2014-05-24 18:25:48
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Hur kommer det sig att så nya flygplan har så mycket problem?

SAS har enligt Norwegian trollen gamla flygplan men hamnar åndå på första plats!

"SAS landet over 90 prosent av sine fly i rute og er dermed på førsteplass blant verdens store, internasjonale flyselskaper, viser en aprilmåling."

Konstigt att DY misslyckas trots nya flygplan. Hur mycket har inte DY´s B787 stått parkerad (markbunden).
Sanning
2014-05-24 18:17:19
SV: Varför går det inte bättre för SAS
Hvorfor går det så dårlig med SAS? Er det alle de gamle flyene? Klarer de ikke konkurransen med Norwegian som har en ny flåte? I 2012, var de to uker fra konkurs. Har de råd å kjøpe nye fly?
Normal
2014-05-24 18:12:36
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Ja Pf, han försökte spela kraftigt på Norges nationalism från start och var säkert ett bra tillskott då. Nu visar han sitt andra ansikte...han säger rent ut att han skiter i norrmännen. Sen är han en skam för både Norge och Norden med sitt sätt att flagga ut plan, skaffa Thai besättning och försöka mygla så mycket att t.o.m USA vägrar låta dem landa med det upplägget. När man läser så ser man att du inte gillar varken Svenskar och förmodligen ingen utanför Norge. Det hindrar inte att Norwegian är det sista man ska äga nu. Kjos kommer säker casha hem innan det går åt skogen.
Lukas
2014-05-24 16:56:46
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Att Norwegian gjort sin största kvartals förlust någonsin Q1. Det är sanning och beror inte på någon annan än Norwegian själva.

Det ser inte bra ut för Norwegian. De har ett mycket svårt jobb att vända detta till ett positivt årsresultat. Risk föreligger att linjen till BKK förlorar passagerare efter militärkuppen i Thailand. Vad som händer är ovisst.
pf
2014-05-24 16:52:47
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
"at"sasare, jeg håller kraftig med deg, men bør du legge til at det er mange andre bolag også der ute SAS konkurrerer med-men det har jo ikke de stakkars SAS-ansatte fått med seg......
@sasare
2014-05-24 16:42:23
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Jahaja !
Tror nog att det endast är SASare som tycker att det går dåligt för DY!!

Men Jag förstår dom, deras jobb är hotade, hela SAS är hotat.

de tror att de kan rädda SAS med att skriva skit om DY här på FT..

vilka pax läser här???

Vissa kallar sig "frekventflyers" men jobbar på SGS rampen eller i kabin..

snart tar swissport över ,sämre schemor (alla följer inte med) viss får inte fortsatt
anställning.

Så om ni mår bra skriv skit om DY , MEN DET HJÄLPER INTE!!!
pf
2014-05-24 15:36:04
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Normal, (jeg burde egentlig skrive unormal),

Norwegian har satt Norge på kartet, og oppfattes som en moderne grunder. Kjos og Norwegian har bygget ut et fantastisk rutenett fra Norge. SAS (nå gjentar jeg meg selv til det kjedsommelige) har behandlet Norge som en koloni, og på ingen måte klart å dekke etterspørselen på markedet her. SAS oppførte seg dessverre som en typisk monopolist, som ikke klarte eller ville drille sin organisasjon til den nye konkurranse.

Jeg tror forøvrig at du bør forbedrede deg på å spise din blå-gule SAS-hatt neste gang Norwegian kommer med et årsregnskap med (et lite)overskudd for året 2014.
Normal
2014-05-24 14:43:17
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Re Pf.

Jag önskar inte Norge en företagsledare som Kjos, tycker snarare synd om er. Han skämmer ut Norge och drar i viss mån med sig Norden. Främst gör han skada i USA. Sen hoppas jag inte att varken Svenskar eller Norrmän har aktier i hans bolag, för vad jag skriver om nyemission kommer säkert. Likaså ett katastrof år. Vem lånar Kjos pengar till plan när miljarderna rinner ur bolaget?
- 3 miljarder 2014 tror jag.
pf
2014-05-24 10:50:02
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Normal, ja med din analyse må du jo være en typisk oppdatert svenske som nettopp har funnet regresjonlinjen y=ax+b på kalkulatoren.

Normal, den virkelige verden er ikke alltid slik vi(her spesielt du) ønsker !
Normal
2014-05-24 10:18:24
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Se upp för Norwegian aktien! Det kommer en nyemission när som helst. De har beställt allt för många flygplan och de har en politik som gör att de aldrig kan fylla dem. Inte ens om de skulle flyga gratis. Kontentan är gå ur aktien innan den rasar. Kjos är en katastrof får Norge och han bör snabbt satsa på en NE innan det blir svårt att dra in några pengar att tala om. Tippar - 3 Miljarder för Norwegian i år och förlusten kommer öka.
Leif Boström
2014-05-24 09:00:40
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norsk matematik?

Sälja en produkt för ett lägre pris än din produktionskostnad.
Kurt-Arne Hall
2014-05-03 18:46:26
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
De ska hålla på med det de är duktiga på. Long-haul funkar ju inte.
sv Stune
2014-05-03 17:53:02
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Om du jobbade med fakta, skulle ditt inlägg ha ett annat innehåll.
Lars Molin
2014-05-03 16:37:39
ännu en ny Norwegian tråd.
@Lasse

Detta är också en Norwegian tråd. Slutta spamma alla Norwegian trådar med SAS grejer. Sandlåda!

Tack på förhand
Trollet
2014-05-03 00:28:17
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Därför att vi alla Norwegian Troll inte har tid med flygningar. Vi har fullt upp med att kommentera på Flygtorget.
Lina
2014-04-29 16:33:02
SV: Varför går det inte bättre för SAS
Ja!! Hi hi
Sv Lasse
2014-04-29 16:18:39
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
De blir mycket mer underskott för Norwegian.....

Synd om de anställda i Norwegian för Kjos kommer att använda det som argument att sänka lönerna/betalningen.

Lasse
2014-04-29 14:28:41
SV: Varför går det inte bättre för SAS
- 175. Millioner for SAS i første kvartal. Krise?
Nils
2014-04-29 09:49:46
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Den 7 maj får vi ta del av kvartalsrapporten för första kvartalet.

Det verkar troligt att det är tungt för Norwegian. Man har avbrutit förhandlingar om nya Dreamliners för leverans efter 2017.
Stune
2014-04-12 09:35:29
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian blöder för att deras LH satsning blöder!
Att beböva subba in sååå många/mkt plan för att deras egen B787 flotta har taskig performance lär ju dränera ur bolaget MKT oavsett vad Boeing ersätter sina stackars B787 operatörer med. Allt annat är bara sagor och ljugerier.
Nej får Boeing och Norwegian inte fart på B787 flottan kommer detta sluta med en större katastrof än vad den är idag.
Jag är ingen olyckskorp utan jobbar med fakta.

Synd!
Det behövs konkurans i Scandinavien där SK har haft fältet fritt alla år innan.....
Lasse
2014-04-12 06:05:10
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
JA! Norwegian tjente 500 millioner kroner i 2013, 2014, blir bedre, bare vent og se!
Sv Lasse
2014-04-11 23:33:44
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Är du beredd att satsa pengar på att Norwegian kommer att gå med vinst?
Lasse
2014-04-11 20:54:20
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian/SF
Urolig for hva da? Norwegian kommer til å gå med solid overskudd for 8. År på rad. Vær heller urolig for om SAS går konkurs....
Sv @YO
2014-04-11 20:12:30
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
LND flyger på Norskt AOC. Det är anledningen att den får flyga till USA.

Fortfarande inga beslut från DOT om trafikrättigheter för NAI´s AOC på Irland.
Linkan
2014-04-11 20:09:33
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian Air faces last hurdle to new flights: U.S. approval

http://article.wn.com/view/2014/03/14/Norwegian_Air_faces_last_hurdle_to_new_flights_US_approval_5/

An official with the U.S. Department of Transportation said in an emailed response that Norwegian's application was being considered, but gave few further details.

"We are in the midst of a contested proceeding and we are not in a position to address timing issues at this time," the official said.

http://www.reuters.com/article/2014/03/14/norwegianair-ceo-idUSL2N0MA1HR20140314
@YO
2014-04-11 18:18:33
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Following a recent approval from the Federal Aviation Administration (FAA), the newest Dreamliner, EI-LND, can now fly in the entire route network, including the US.

Getting closer... SAS beware, were gonna make some serious money!
sv SF
2014-04-11 17:28:53
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Källa?
SF
2014-04-11 16:48:09
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian tjänar 0,30 NOK per passagerarkilometer. Det täcker inte kostnaderna och betyder förlust. Kassan är liten och det är allvarligt. Jag är orolig men hoppas Norwegian klarar detta.
Lasse
2014-04-11 13:53:52
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nok en tråd med helt idiotiske kommentarer. Norwegian er det eneste store nordiske flyselskap som tjener penger, år etter år....Spør heller, hvorfor klarer ikke SAS eller Finnair å tjene noe som helst?
Yo
2014-04-11 13:36:34
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Helt rätt , It takes money to make money ...så snart dax för en nyemission igen.
Utöver det så bör de fundera på att bromsa i nerförsbacken hur svårt det än kan vara.
Problemet är väl att Tjosan påminner mest om en både fartblind och blind höna .
Gla Påsk
Såhärere
2014-04-11 13:11:46
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian går med förlust för att resenärerna inte vill betala vad en flygresa kostar. Detta är även anledningen till att SAS går med förlust. Fler frågor? :o)
@Yo
2014-04-11 12:40:49
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Men hallå?? De vill inte bromsa expansionen! Varför stirrar alla så blint kortsiktigt? It takes money to make money
Yo
2014-04-11 12:25:01
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Frågan är väl om bolaget inte har slagit i taket , en ASK ökning på 50 % i mars med återköp på 25 % är inte något jag skulle vilja visa i någon form av redovisning.
Tror inte att de lyckas bromsa expansionen i nästa kvartal , det kommer kosta mycket att köpa marknad för framtida expansion.
SASzzzzz
2014-04-11 11:25:30
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Orsaken är att SAS envisas med att blockera flighter som de egentligen inte vill ha. SAS är livrädda för att släppa greppet om monopolflighterna sedan gamla tider.

Nytänkande är ett okänt begrepp för SAS ledning.

Men de är bra på att sätta sina egna löner och skapa bonus och fallskärmar......
DY´R
2014-04-11 09:24:13
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Det beror på att ledningen fått storhetsvansinne.
Sv Förmyndare
2014-03-27 07:25:31
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
DY två kvartal i rad med betydande förlust. Det är dags att vår Förmyndare agerar. Hjälp DY att komma på rätt kurs.
Hans
2014-03-23 19:08:41
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
De måste hyra in andra bolag för att flyga sina Long Haul turer.
@Linkan
2014-03-23 09:38:43
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
I sommar är vinsterna så stora att även SAS skulle avundas. Nej Det är fortfarande inget problem. Du borde väl ha koll på flygbranchen att pengarna rullar in på sommaren. Största problemet är du själv.
Linka
2014-03-22 23:11:25
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Att inte kunna komma med relevanta argument påvisar att man inte har några utan bara slår rundpallar för att försöka klara sig.

Ni har avslöjat Er!
Förmyndare
2014-03-22 21:42:30
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@Linkan

Vet dina föräldrar om att du sitter på detta forum och kommenterar?
Linkan
2014-03-22 20:55:14
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Att aktien sjunker och resultatet är negativt är det inget problem?
NAI har inte fått tillstånd att trafikera USA ännu. Det återstår endast nio dagar på den dispens man fått från Norska myndigheter.

Ingen problem........???????? Även en blind ser problemen!
@Linkan
2014-03-22 20:48:29
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
svaret är att det inte går dåligt.
Linkan
2014-03-22 20:45:58
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Ingen verkar ha ett vettigt svar på Norwegians problem med ekonomin. Man kommer med allehanda konstruktioner och pekar på andras problem.
MEN INGET RIKTIGT SVAR "VARFÖR GÅR DET SÅ DÅLIGT FÖR NORWEGIAN"?
Sv Kurtan
2014-03-22 20:43:01
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Om inte om hade varit hade jag varit kung!
Ha,ha,ha
Kurtan
2014-03-22 19:18:23
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Du Linkan, hade det inte varit för SAS tillgodo för pensioner hade deras förlust varit 1,044 miljarder kronor mer för senaste kvartalet Nov13-Jan14. Deras driftsresultat var minus 1,167 miljarder kronor för ovannämnda kvartal.

Så jag skulle nog inte vara så kaxig om jag representerar SAS som du verkar göra.
Linkan
2014-03-22 19:02:41
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegians underskott i februari är nästa lika stort som SAS minus under tre månader (SAS´s första kvartal). Det säger en del om krisen i Norwegian.
Sv MaxPax
2014-03-22 17:06:04
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Men det är en berättigad fråga!
Alla säger hur bra Norwegian är att tjäna pengar och så har man tidernas underskott i februari.

Något måste vara fel då man har billiga besättningar på sina lång flygningar. Man har nya plan med bästa bränsleekonomin. Ändå är underskottet så stort.

Varför?????
MaxPax
2014-03-22 13:24:16
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
SAS kramarna är för roliga.

Varje gång någon skriver i tråden:"Varför går det inte bättre för SAS", så bumpar någon denna tråden. Komiskt.

Max
Ole
2014-03-22 10:49:52
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Helt klart dålig management! Norwegian behöver en seriös ledning.
Sv Lasse
2014-03-19 23:11:49
Skattebetalarna som håller Norwegian i luften
Ledsen att säga att det är skattebetalarna som håller Norwegian i luften.
De allra flesta som åker med Norwegian är skattebetalare!
Lasse
2014-03-19 20:48:15
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Nesten alle flyselskap går med underskudd 1. Kvartal. Norwegian har ikke gitt noen signaler om at de ikke kommer til å gå med solide overskudd for 8. år på rad. Og det helt uten at skattebetalerne må hjelpe til.
Sv hans
2014-03-18 22:22:50
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Om det blir vinst för helåret 2014 kan ingen idag säga med säkerhet!

Ingen av oss vet vad framtiden kommer att erbjuda!

Vist finns det Spågubbar och Spågummor som säger + och andra som säger - men några garantier på det ena eller andra finns ej.

Den som lever får se.

Jag tippar på nollresultat.

hans
2014-03-18 20:45:01
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
ok ändå blir det vinst när butiken stänger för 2014....
Sv Lasse
2014-03-18 20:18:14
Norwegian förlust de senaste 11 åren f.....
Norwegian har gått med förlust de senaste 11 åren under första kvartalet. Men i år är underskottet rekordstort i Februari!
Lasse
2014-03-18 17:50:51
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegian har gått med solide overskudd i de siste 7 årene. Hvorfor kommer u ikke med bedre fråger?
Nisses kusin
2014-03-18 17:36:31
Det går dåligt för både DY och SK !
Det är synd att varje diskussion blir till en pro- eller anti-SAS.
Sanningen är ju att både Norwegian, SAS och Finnair visade ganska usla siffror senast. Det är tufft för alla när det är överkapacitet och kunderna inte är villiga att betala vad det kostar att flyga.
pf
2014-03-18 15:58:50
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Carl, jeg er ganske så sikker på at flygbolag vet hva de gjør ifm salg. De dropper nok ikke flere seter per flygning enn nødvendig. De har sofistikert yield-styring hvor de forsøker å optimalisere revenue på hver enneste avgang.

Kom også i håg at det er "businessdestinasjoner" som f.eks i sommersesongen ikke selger så bra i utgangspunkter. Her vil man nok ha rea på flere seter enn på typiske populære sommerdestinasjoner. Utbudet vil også variere fra ukedag til ukedag, hvor det vil være dyrt ifm helger, normalt billigest tirs- og onsdager.

Carl
2014-03-18 15:40:03
Norwegian är desperata.
Annars behöver man inte dumpa priserna som de gör nu. Trafikrapporten talar sitt tydliga språk. RASK och Yield störtar ner i avgrunden.

Korthus.
pf
2014-03-18 15:36:38
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
John, er du helt sikker på at du ikke blander epler og bananer? NAI og Norwegian Air Shuttle er to ulike bolag.

Normalt sliter de fleste flybolag på vinteren.
J.B.
2014-03-18 15:15:50
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Rea ut biljetter vet jag inte. När jag åkte i helgen var det åtmindstonde två andra bolag som hade ett lägre pris för samma sträcka. Och då brukar jag sällan resa med incheckat bagage.Har inga (ekonomiska)problem med en norwegianbojkott där inte ;-)
John
2014-03-17 23:08:21
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Norwegin måste rea ut biljetterna för att någon skall vilja åka med dem. Det är deras största problem.

Trots att de anställer asiatisk besättningar som arbetar ideellt går det inte ihop. Förlust med 125 miljoner på bara en månad, det måste vara ett nytt rekord bland flygbolag som har nästintill gratis personal.

Nu sänder man skandinavisk personal till bemanningsbolag för att kunna sänka deras löner och bli av med de som motsätter sig lönesänkning.

Var skall detta sluta?


Martin
2014-03-17 13:26:44
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@Bo i bilen. Det är välbra att SAS får lite konkurrens, de tar ju alltid ut överpriser när de är ensamma på en linje.
pierre holmgren
2014-03-17 12:50:49
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Husk at løse forsiden af Dagens Naeringsliv fint summerer op hvorfor Norwegian er sådan et problem for andre og snart for sig selv.
Hvordan går det med tilladelsen fra USA ?? Og hvis ikke den kommer er der så en ny extension at hente hos de impotente norske myndigheder.
Bo i bilen
2014-03-17 12:12:42
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Som med de flesta pyramidspel funkar idén bra så länge nytt folk fyller på underifrån.

Men när passagerare idag köper DY biljett för Augusti, använder DY pengarna för att betala driften i April, då har man seriösa problem med kassaflödet. Enda chansen är att öppna nya linjer och rea ut framtida biljetter för att kunna belasta passagerarnas kreditkort direkt för den kortsiktiga driften.

En dag kommer det att komma tillbaka och bita Kjos i röven.

Nu skall de in och försöka billigt mellan Köpenhamn o TelAviv. SAS har tjänat bra.pengar där de senaste åren, men nu kommer alltså 2 bolag börja flyga med trolig förlust.

Mvh/Bosse
Martin
2014-03-17 07:51:00
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Och SAS hade ett katastrofresultat i februari och brakförlust i deras Q1.
Sv DY
2014-03-16 22:35:22
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Den betydande tillväxten i kombination med de låga biljettpriser kostar dock pengar för Norwegian. I februari uppskattade bolaget flugit med en rörelseunderskott på cirka 125 miljoner. norska kronor.
Enl. Check-in

http://www.check-in.dk/Norwegian-floej-med-underskud-i-februar#.UyVUM84z1_w

Minus 11 år i rad ...... f k.
DY
2014-03-16 21:17:43
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian

Förlorat 122 miljoner !? Visa mig gärna det underlaget.
pf
2014-03-16 17:31:12
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
sv Knut, er du snill å utrede din puttifikasjon, er ikke helt med....?!
Martin
2014-03-16 17:21:56
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Att Norwegian gått med förlust de senaste 11 åren under kvartal ett har ingen berättat här tidigare. Varför försöker man undanhålla detta och sedan vara så upprörda att SAS´s första kvartal inte blev positivt!
AB
2014-03-16 10:36:12
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
De kan väl sänka ersättningen för de komtraktsanställda, så sparar dem mer pengar. Varför inte göra det för samtliga. Fantastisk ide, om jag själv får säga det.
-U-
2014-03-16 10:33:51
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
?????????
Sv Sv Anton
2014-03-16 10:26:43
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Miljarder?
Anton
2014-03-16 10:04:21
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Jo men visst, det blir förlust i första kvartalet, ett klassiskt resultat för i stort sett alla bolag. Pasagerarsiffrorna för mars ser ut att bli bra, yielden blir fortsatt låg,
däremot så blir det en ganska bra intäktsökning.
Average stage distance fortsätter att öka vilket är positivt för kostnaderna, CASK kommer att går ner ytterligare med 4-5%. Det räcker givetvis inte till ett plusresultat i Q1, däremot så ser prognosen för Q2 riktigt bra ut. Det positiva resultat fortsätter i Q3 och Q4, som kommer att bli det starkaste resultatet i bolagets historia. Skall man se ännu mer långsiktigt så blir det mycket intressant när man startar XFAS3 i 2016.   
Sv Knut
2014-03-16 09:11:38
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
Finansdirektören hos Norwegian säger att de gått med förlust första kvartalet under de senaste 11 åren. Förra året förlorade Norwegian 160 miljoner norska kronor före skatt under första kvartalet.

Nu har man förlorat 122 miljoner norska kronor på endast en månad.

Om detta blir vägledande för första kvartalet kan förlusten uppgå till 366 miljarder norska kronor.

PS! Vi kan väl lite på Norwegians finansdirektör?
Knut
2014-03-16 08:53:52
SV: Varför går det inte bättre för Norwegian
@Ole. Du skall inte tro allt som skrivs i den SAS sponsrade skvallertidningen Check-in.dk. I Februari ökade Norwegians intäkter med 151 milj NOK, medan SAS intäkter minskade med ca 175 milj SEK.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev