Tråden startades av: Jocke  2014-06-18 09:08:51
SAS LH från ARN och OSL 
Vilka långlinjer är det som SAS tänker starta från OSL och ARN hösten 2015?

"Med de åtgärder som genomförs ser vi en möjlighet att ytterligare förstärka erbjudandet till Skandinaviens frekventa resenärer bland annat genom att expandera SAS interkontinentala erbjudande. Vi planerar nya direktlinjer från Oslo och Stockholm till Nordamerika och Asien, med start under hösten 2015”, säger Rickard Gustafson, SAS VD och koncernchef

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

@ph
2014-08-21 14:40:58
SV: SAS LH från ARN och OSL
"Aldrig" var kanske fel ord. "Mycket sällan" kanske är bättre. I praktiken lastar man upp en A340 till 181 tons ZFW. Att det sedan kallas "viktsproblem" att man inte kan ta med några id-passagerare är en annan sak, som i och för sig nästan alltid går att lösa. Jag menar att "riktiga" viktsproblem inte finns.

305 på en A350, tack för info.

Vi ses!
MaxPax
2014-08-21 13:05:38
SV: SAS LH från ARN och OSL
Är det bara tillökning i flottan?

Tyckte jag läste någonstans att några äldre A3X3 skulle pensioneras.
pierre holmgren
2014-08-21 11:47:08
SV: SAS LH från ARN och OSL
@svar SIM , du er ganske indsat , måske kollega , så der er ikke meget andet at sige til det du skriver andet end at det med vägtproblemer ikke helt passer , flyene har en ganske höj zero fuelweight i Sas regi ,så derfor er der faktisk vägtproblemer fra tid til anden på visse sträkninger og derfor begränset fragt muligheder.
A350 forventes at få 305 säder.
@sim
2014-08-21 10:26:58
SV: SAS LH från ARN och OSL
Det är inte nödvändigtvis så att vissa flygplantyper flyger från vissa ställen. Är efterfrågan mycket stor på någon destination som flygs från tex Stockholm, sätts givetvis A350 in där. A330 får flyga på en "tunnare" destination. Detta är inget statiskt, dvs det är inte alls fast bestämt var A350 skall flyga från.

Här är vad maskinerna kan. A330-300 och A340-300 anges med nuvarande interiör, som kommer att bytas ut fullständigt. Det blir WiFi och USB uttag överallt i kabinen.

A330-300 10 timmar med 264 passagerare.
A330E 12 timmar med 264? passagerare.
A340-300 14 timmar med 245 passagerare, (utom -KBM, dom tar 264 passagerare. Den är som en A330-300 inuti). Aldrig viktsproblem för A340 så mycket cargo.
A350 14? timmar med 300+ ? passagerare.
pf
2014-08-21 07:54:51
SV: SAS LH från ARN och OSL
MIA, kan det være så at man ikke kan få en flygenhet t/r CPH(eller OSL evnt ARN) i løpet av 24-timer. Da må man "krysse" den med en annen destinasjon, evnt la planet stå så lenge på marken at det i seg selv trekker kostnader, og absolutt ikke inntekter til SAS ?

Selv om andre bolag kritiseres for å kjøre sine plan for hardt, så er det i luften man tjener pengene.
MIA
2014-08-20 22:59:12
SV: SAS LH från ARN och OSL
Mio ! Nu låter du lite bitter, folk betalar ju idag mellan 7-9000 för en t.o.r
varför skulle dom helt plötsligt vilja betala mindre för att flyga med SAS.
Norwigean är ju uppe i dom prisklasserna också med alla tillägg, dessutom vet
du ju inte ens villken dag du kommer iväg eller kommer hem.
Mio
2014-08-20 22:06:12
SV: SAS LH från ARN och OSL
Ja, men dom vill inte betala mer än 3000 spänn för att flyga ARN-MIA. Säg en snittintäkt på 4000 spänn och linjen går med 100.000 kr i förlust per flight.
MIA
2014-08-20 21:27:54
SV: SAS LH från ARN och OSL
Ska det vara så himla svårt för SAS att få till en linje
till Florida från CHP. Det reser ju tusentals skandinaver och nordeuroperer
dit varje vecka.
Guest #5
2014-08-20 17:06:44
SV: SAS LH från ARN och OSL
Någon som vet vilka linjer det blir?

ARN - SIN?
Jocke
2014-06-18 14:58:08
SV: SAS LH från ARN och OSL
Micke- Helt klart ska stå longhaul.
Micke
2014-06-18 13:10:13
SV: SAS LH från ARN och OSL
Jag todde SAS hade avbrutit allt samarbete med Lufthansa.
Jocke
2014-06-18 10:08:06
SV: Sim
SAS pressmeddelande.
Sim
2014-06-18 09:42:47
Hmm...
Spännande! Jag tror att SAS i denna veva får 4 stycken A330-300E som skulle kunna användas till att öppna fler linjer istället för ersätta de 4st A340-300 som inte skulle få kabin-uppgradering i början på 2015. Känns självklart att det är A330-300 som flyger från OSL och ARN då alla A350-900 säkerligen kommer gå från CPH. Men SAS har sagt på sitt Instagram konto att A350 kommer flyga från ARN. Frågan är vilken källa du har?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev