Tråden startades av: DI  2014-07-17 17:45:36
Norwegian - Bäst i test 
Så är norwegian återigen utnämnt till världens tredje bästa lågprisbolag, men första och andra plats delas av samma bolag Air Asia så i Europa är norrmännen helt enkelt bäst ,

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

pierre holmgren
2014-07-31 00:10:31
SV: Norwegian - Bäst i test
@svar Tim , first of all learn to spell before you start a journey with a new language, secondly my compassion goes to the poor Norwegian passengers for whom noone seems to care.
Tim
2014-07-30 23:56:44
SV: Norwegian - Bäst i test
Congratulation to Norwegian for yet another award. My compassion goes to SAS, a dated airline, with bitter emplyees.
pierre holmgren
2014-07-30 22:11:58
SV: Norwegian - Bäst i test
@svar Tom , er du kommet frem ??
Tom
2014-07-30 20:06:29
SV: Norwegian - Bäst i test
Åker alltid med Norwegian, myket baettre enn gamla, sura, SAS
Henric
2014-07-30 07:08:27
SV: Norwegian - hånas world wide
Tänker på alla kollegor på norwegian, vi skäms med er!
Läsare
2014-07-30 07:01:53
SV: Norwegian - Bäst i test
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19290085.ab

Säger väl allt...
@Tony
2014-07-30 05:29:21
SV: Norwegian - Personalen röstar på sig självs.
Varför tar du anonyma kommentarer på Skytrax och postar det som sanningar här?
Alla vet att Skytrax inte kontrollerar om de röstande någonsin rest med bolagen. Allt som krävs för att rösta är en e-postadress. Läs gärna också hur riktiga passagerare blivit behandlade och inte bara lovord som Norwegians anställda öser över sig själva.
Tony
2014-07-30 01:19:06
SV: Norwegian - Bäst i test
Norwegian recently won a price as the best low cost airline here in UK. We're very impressed by this airline, which we until recently, hadn't heard of.
Lena
2014-07-28 19:26:42
SV: Norwegian - Bäst i test
Pax: Norwegian nr 1, SAS nr. 2......samd!!
pierre holmgren
2014-07-27 02:12:41
SV: Norwegian - Bäst i test
@svar pf , desvärre kan jeg ikke forsyne dig med link men kun bekräfte at efter jul og januar strulet havde Norwegian 30.000 klager liggende hos den norske forbruger ombudsmand , dette iflg organisationen selv og dette vakte selvklart og forstålig vrede hos Norwegian som fölte sig stärkt udleveret med tal som ret beset burede väre konfidientielle , klagerne er nok ikke ligefrem blevet färre siden ,se det er en anden sag.Kan nävne at det samtidig blev sagt at Norwegian havde , og hold nu godt fast , 4x så mange klager som Ryanair målt direkte på antallet af klager og dette opnået på 1/4 af Ryanairs passagerer mängde , flot klaret.
Väntar...
2014-07-26 20:13:10
SV: Norwegian - Bäst i test
29 Augusti kommer första fallen upp i Attunda tingsrätt, det är stor risk att snöbollen kommer i rullning efter detta. Och då blir det DYRT för Kjos...
DC-10
2014-07-26 19:28:33
SV: Norwegian - Bäst i test
@Lena Har aldrig jobbat på SAS. Har heller inget emot Norwegian's SH.
Men tycker du på allvar att Norwegian's LH funkar bra?
pf
2014-07-26 19:24:13
SV: Norwegian - Bäst i test
sv Lasse,

først, jeg vil ikke like meg dersom jeg skulle bli igjen flere dager pga Norwegian-strul....men, igjen, du bog andre har anvendt argumentet at det bolag har 30.000-klagomål.

Er du snill å fortelle oss HVOR og HVORDAN du har kommet frem til det tallet, gjerne kilde. Om ikke v.g. hold tysst !
Arg f.d Norwegian pax
2014-07-26 18:59:33
DYngan är ett bluffbolag
Levererar inte det som kunden betalat för, och nekar sedan kunden ersättning.

DET ÄR DEFINITIONEN PÅ ETT BLUFFBOLAG !
Pierre holmgren
2014-07-26 18:06:34
SV: Norwegian - Bäst i test
Lena jobber for Norwegian
Bengt Hägglund
2014-07-26 16:57:29
SV: Norwegian - Bäst i test
SAS är självklart val ur servicesynvinkeln. Norwegian har 20 år kvar till samma kunskapsnivå i runda slängar räknat och jag tror inte att bolaget finns kvar så länge.
Leif Boström
2014-07-26 16:57:16
SV: Norwegian - Bäst i test
Lena,

Varför försvarar du ett företag som lurar kunderna på ersättning?

Leffe

Lena
2014-07-26 16:53:48
SV: Norwegian - Bäst i test
Gillar Norwegian......nummer 1 :)
CB
2014-07-26 16:52:15
SV: Norwegian - Bäst i test
Ja du Lena, det är flera tusen som inte tycker som du.

http://www.svd.se/naringsliv/svenskar-kraver-norwegian-pa-miljonbelopp_3778020.svd
Lena
2014-07-26 16:48:53
SV: Norwegian - Bäst i test
Ja.....gillar Norwegian mycke...SAS: urtråkig
Sv Lasse
2014-07-21 20:36:20
SV: Norwegian - Bäst i test
Det var nog bara en passagerare som röstat på Norwegian. Men han hade röstat tusen gånger. Misstänker att det var någon som heter Lasse.

Norwegian har över 30.000 klagomål.
CB
2014-07-21 17:08:15
SV: Norwegian - slingrar sig undan!
Smiter inte Norwegian undan lagen med sina thai-besättningar utan arbetstillstånd, så smiter de undan sina skyldigheter mot passagerarna. Är det ingen journalist som ser likheten?

http://news.cision.com/se/trs-travelright-services-ab/r/norwegian-vagrar-ta-emot-delgivning,c9618899
sv Lasse
2014-07-21 17:08:14
SV: Norwegian - Bäst i test
Norwegian är bättre än SAS på att ha fler förseningar, tekniska problem samt strandsatta passagerare över hela världen.
Gratulerar Norwegian!
Linkan
2014-07-21 16:57:40
SV: Norwegian - Bäst i test
För en som kan läsa visar det sig att Norwegian är sämst i klassen (när det gäller verkliga livet).


Hundratals resenärer fast runt om i världen.

För resenärer med flygbolaget Norwegian har det varit en riktig mardrömshelg.

— Vi har drabbats av flera tekniska problem, säger Julius Støback, presskontakt på Norwegian.


Urban
2014-07-21 14:17:43
SV: Norwegian - Bäst i test
Of course, SAS har noll Chamce......
Urban
2014-07-21 11:51:04
SV: Norwegian - Bäst i test
Jag har några kompisar som häromdagen skulle flyga från Köpenhamn till Lissabon med TAP. Flighten blev inställd och som kompensation fick dom 400 Euro var, samt blev inbokade på Hilton över natten med överdådig middag. Det är att ta hand om sina passagerare!
Vad har Norwegian kompenserat sina, sedan i fredags, minst 2000 passagerare som drabbats av dygnslånga förseningar från Arlanda, Gatwick, Alicante, Los Angeles, Oakland och Tel Aviv för att nämna några. Informationsenheten på DY visste inte ens hur många som har drabbats!!! Det fortsätter idag med inställt från Gatwick. Var får dom? Förutom en förstörd semester. I Alicante blev dom strandade i 3 dagar. Lasse tycker väl att det är helt OK och att dom kan tälta.
pierre holmgren
2014-07-21 07:56:22
SV: Norwegian - Bäst i test
@svar Lasse , du overrasker gang på gang med dine begavede svar , måske Norwegian kan hyrer ind nogle gamle DC 10'r fra KLM for at däkke ind for sine mange aflysninger.
DC-10
2014-07-20 16:43:14
SV: Norwegian - Bäst i test
Dreamlinern verkar att vara mer än mun full för Norwegian.
Dreamlinerns OTP i övriga flygvärlden ligger på 98,5%, vilket naturligtvis måste förbättras. Men Norwegians OTP är katastrofal.
DC-10
2014-07-20 16:38:27
SV: Norwegian - Bäst i test
Norwegian behövs och är bra när det funkar.
Men det är tråkigt att se hur de hanterar sina pax, vid alla förseningar. Företrädesvis LH trafiken. Tyvärr verkar det att ha smittat av sig till viss del även på Europa trafiken.
De olika EU direktiven angående ersättningar vid försening, verkar ihåliga.
Hoppas att de bättrar sig.
Leif Boström
2014-07-20 14:45:21
SV: Norwegian - Bäst i test
30.000 klagomål 2013

Ska vi gissa att de når 40.000 i år tack vare deras hantering av long-haul pax?

Mvh/Leffe
Harry
2014-07-20 10:40:22
Norwegian låter kunderna lida.
Bokar INTE om till andra flygbolag. Det blir billigare!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19246581.ab
Linkan
2014-07-20 09:30:05
SV: Norwegian - Bäst i test
"Norwegian - Bäst i test".
I test ja, men i verkliga livet är Norwegian ett sjunk.
Har förlorat mycket på mina Norwegian aktier. Aktierna har sjunkit en hel del.
För DY verkar det bara gå utför .
sv Lasse
2014-07-19 23:15:49
SV: Norwegian - Bäst i test
Lilla Lasse just nu finns det massor negativa artiklar om Norwegian.
Du gör som Bagdad Bob - Norwegian har inga problem!
Lasse
2014-07-19 23:11:52
SV: Norwegian - Bäst i test
Dere er helt koko. Tråden gjelder at Norwegian har suksess, og det tåler ikke gale SAStroll, hyler og skriker om og omigjen.
sv Lasse
2014-07-19 23:04:36
SV: Norwegian - Bäst i test
Du är galen!! Fråga vem som helst här på FT, alla tycker det.
Lasse
2014-07-19 22:58:01
SV: Norwegian - Bäst i test
Klovner. Jeg kan finne 1000 negative artikler om SAS, men siden jeg ikke er galen, gidder jeg ikke. Men en ting er sikkert, kommer aldri til å fly med SAS igjen, er jo fan meg ikke et normalt menneske der. Klarer dere ikke en gang å akseptere følgende fakta: . Norwegian ble nr 2 i Norden , og SAS nr. 3 i Skytrax undersøkelsen? (bare for å være sikker, dere er ikke SÅ dumme, at dere ikke forstår at 2. Plass, er bedre enn 3. Plass)
Är detta kvalitet?
2014-07-19 22:46:34
SV: Norwegian - Bäst i test
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19246581.ab
Lasse
2014-07-19 22:25:11
SV: Norwegian - Bäst i test
@wendy, å Herre Gud, her er det et SAStroll som det har rablet for fullstendig for. Skremmende å se hvor hevngjerrige og gale noen SAS ansatte er . Blir de aldri pinlig berørt av sitt groteske beteende?
Inte ett SAS troll
2014-07-19 20:58:09
SV: Norwegian - Bäst i test
Ur DI

Två passagerare blev försenade på Norwegians flight DY7088 från Los Angeles till Arlanda den 2 maj 2014. Med hänvisning till EU-lag 261 har de rätt till 600 Euro vardera i ersättning. Men Norwegian bestred deras krav och då vände sig de två resenärerna till konsumenträttsföretaget Travelright för att få juridisk hjälp. Nu vägrar Norwegian låta sig delges efter den stämning som gjorts mot flygbolaget i Attunda tingsrätt.

Delgivningen, som skulle ha skett senast den 10 juli, har ännu inte kunnat genomföras då Norwegian helt enkelt undvikit att hämta ut det rekommenderade brevet från domstolen.

Flygrättsadokaten Stephan Eriksson, som företräder de passagerare som begär hjälp av Travelright, ställer sig frågande till att Norwegian inte följer gängse lagar och regler, men är samtidigt inte förvånad över flygbolagets agerande.

- Norwegians problem med Dreamlinern kvarstår och medan deras passagerare drabbas av förseningar så fortsätter Norwegian att skylla på flygplanstillverkaren Boeing. Det naturliga vore ju att de drabbade resenärerna får ut sin ersättning först, så får Norwegian i sin tur kräva ersättning av Boeing, anser Stephan Eriksson.

Hittills har Norwegian bestridit samtliga krav på ersättning som riktats mot dem och i de senaste kvartalsrapporterna finns inga poster för eventuella ersättningskrav.

- Norwegian verkar strunta i sina försenade passagerares rätt till ersättning, så vi kommer att driva ärendena vidare tills de betalar, fortsätter Stephan Eriksson. Den här förseningen berodde på ett tidigare tekniskt fel och avsaknad av reservedelar, så ansvaret ligger hos Norwegian.

Flygrättsavokaten Stephan Eriksson kommer nu att överväga delgivning via stämningsman om inte flygbolaget accepterar delgivningen.

Egen kommentar:
DY spelar inte efter samma spelregler som andra mer seriösa flygbolag accepterar.

PS är inget SAS troll, flyger sällan med varken DY eller SK DS.
pierre holmgren
2014-07-19 20:53:33
SV: Norwegian - Bäst i test
@svar Lasse , du er mere morsom end en tur på cirkus , det er ikke os Sas troll der hyler og skriger , det er de stakkels passagerer i efterlader overalt i sådan en forfatning at politiet må tilkaldes for at dämpe gemytterne.
sv Lasse
2014-07-19 20:46:57
SV: Norwegian - Bäst i test
Lilla Lasse, vad är din kommentar till Norwegians senaste resultat.
Utan att nämna ordet SAS-troll.
Lasse
2014-07-19 20:44:02
SV: Norwegian - Bäst i test
Urban, Pierre og de andre gale SAS ansatte. Nå får dere akseptere at passasjerene velger NAS fremfor SAS, dere kan hyle til dere blir blå i trynet, om forsinkelser og alt annet vås. Istedet for å hyle:norwegian, buhuuuuu, norwegien buhuuuu, forseninger buhuuuuu, Kjos, buhuuuuu,, norwegian buhuuuu. Start å bidra til at SAS blir bedre!!
Urban
2014-07-19 19:38:30
SV: Norwegian - Bäst i test
Nu är Oaklandflighten från Stockholm strandad 1 dygn. Helt OK tycker säkert Lasse!
pierre holmgren
2014-07-19 19:38:03
SV: Norwegian - Bäst i test
@svar Lasse , modsat dig så lyver jeg ikke , antallet Norwegian klager både i Norge og Sverige overtrumpfer Ryan Air med hestelängder , Norwegian har 5 x så mange som Ryan Air på 1/4 af antal passagerer , tror det kvallificerer til Guiness Book of Records.
Lad mig lige tillägge at Sas har 1/12 af Ryan Airs antal klager.
Det eneste jeg vil erkende er at Norwegian såfremt alt går vel har et ganske ok produkt på Europa , men det er så også alt.
Lasse
2014-07-19 19:26:44
SV: Norwegian - Bäst i test
Pierre, du skriver bare SAS sludder. Passasjerene har talt, de liker, og rater Norwegian over SAS. Så kan du hyle og skrike så mye du vil. Passasjerene har rett, SAS-troll feil.
pierre holmgren
2014-07-19 19:23:07
SV: Norwegian - Bäst i test
@svar lasse , for hver gang Sas har en sådan forsinkelse har Norwegian 25 , denne er den eneste af sin slags i år og Norwegian ligger på 25 stykker , desuden hvad angår service på marken ved den gäldende flyvning skal jeg indskyde at det var en charter flyvning hvorfor tour operatören skulle tage hånd om gästerne der efter gäldende regler for charter branchen , ikke Sas ansvar , men givetvis var forsinkelsen det.
Dog bliver Sas passagerer heller ikke så sure at det bliver nödvendigt at kalde politiet, meget godt udtryk for Norwegians utilsträkkelige service.
Lasse
2014-07-19 19:10:11
SV: Norwegian - Bäst i test
De som strandet i 40 timer på Kanariøyene med SAS, var nok noen av alle de som kåret Norwegian til best.....igjen
pierre holmgren
2014-07-19 19:08:52
SV: Norwegian - Bäst i test
@svar jonny , når Sas har forsinkelser og kanseleringer så sker det uden at man behöver at ändre flynummer fordi de amerikanske myndigheder ikke godkender det ene eller det andet samtidig som der findes folk på plads til at hjälpe og at tilkalde !!!! politiet ej heller er nödvendigt for at dämpe vreden hos folk , tänk egentlig hvor pinligt dette er , politiet tilkaldt fordi den service , eller mangel på samme, er så fravärende at gemytterne koger så meget over hos de stakkels mennesker.
Urban
2014-07-19 18:59:10
SV: Norwegian - Bäst i test
Jag tror att alla som strandat på Arlanda, Gatwick och Los Angeles de senaste dagarna har en annan uppfattning om DY. skandal. Vi talar om dygnsförsening!!!
Jonny
2014-07-19 18:48:50
SV: Norwegian - Bäst i test
As expected. Norwegian also beat SAS in the Nordic competition. Must be embarrassing for SAS
GustafsonTroll
2014-07-19 14:48:27
SV: Norwegian - Bäst i test
Of course they beat SAS, they're just a better airline.
pierre holmgren
2014-07-19 14:01:31
SV: Norwegian - Bäst i test
@svar Lena , klart du gör, du er jo ansat der.
Kjosfast
2014-07-19 12:10:56
SV: Norwegian - Bäst i test
Precis, dom är ju titt och tätt Kjosfast lite över hela värden, inte bara Sverige och Norge....
Hm
2014-07-19 12:00:18
SV: Norwegian - Bäst i test
Ja, förstå att bolaget är större än bara Sverige och Norge... Skytrax är skytrax, bara bra när det passar vissa bolag?
Bäst i test??????
2014-07-19 11:40:40
SV: Norwegian - Bäst i test
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hundratals-av-norwegians-resenarer-sitter-fast-pa-arlanda/
Lena
2014-07-19 10:55:43
SV: Norwegian - Bäst i test
Så klart, åker nu bara Norwegian
Hahaha
2014-07-19 02:52:04
SV: Norwegian - Bäst i test
Läraren fick inte jobb hos norsken och gråter ut sitt missnöje...
Läraren
2014-07-17 21:32:24
SV: Norwegian - Bäst i test
Det har redan startats en sådan här gratisannonseringstråd för två dagar sedan om exakt samma sak. Varför tror du att du behöver skrika ut samma sak igen? Dessutom är detta ett diskussionsforum - inte reklamplats. Den får man betala för. Vad är det du tycker vi ska diskutera? Om de har fått priset eller ej? Om norrmännen är bäst i Europa eller inte?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev