Tråden startades av: pierre holmgren  2014-07-24 18:28:21
Et skridt i den rigtige retning... 
Utroligt men sandt , det danske skatteväsen har underskrevet en dobbelt beskatnings aftale med Irland som betyder at personale der er ansat af Ryanair og arbejder ud af Danmark for fremtiden , engang i 2015 forventer man , bliver FULDT skattepligtige til Danmark hvilket selvfölgelig indebärer at lönnen som oppebäres ikke längere er specielt attraktiv. Hvad det så indebärer af valg for den enkelte pilot eller kabine ansatte skal blive spännende at se men når skattemassen har fået sin andel er det klart at der skal en anden lönsum til for at klare hverdagen.
Jeg beklager dette for den enkelte men for at konkurencen kan foregå på lige vilkår er det evident at man ikke kan have nogle der arbejder for Sas , Thomas Cook og lignende selskaber som betaler en skat på 68% på den sidst tjente krone mens Ryanair ansatte for arbejde udfört fra samme sted og hjem igen kan slippe med 12%.


















Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

pierre holmgren
2014-07-25 09:46:54
SV: Et skridt i den rigtige retning...
@svar til foregående comment , selvklart skal man se over sit CV og dygtiggöre sig yderligere indenfor de rammer der nu engang er mulige for den enkelte , når jeg siger at mit CV bliver i skabet er det jo fordi jeg gerne vil understrege at jeg ikke mener at Sas konker som andre skribenter mere end antyder når de mener at jeg skal "putsa" mit CV. Men tak for stötten , rart at der er nogen derude som tror på os , den fölelese möder jeg faktisk også ret ofte hos vores gäster som er glade for vi "findes" og som en amerikaner på vej fra EWR til TXL via CPH sagde ; Finally a civillized airline , og det er netop hvad jeg mener vi er hvis man kigger lidt väk fra bare hardware og priser.

Her er et link mere om den nye skatte aftale som åbenbart gälder allerede fra 1 jan 15.

http://www.check-in.dk/ryanair-ansatte-skal-betale-skat-i-danmark#.U9IH8vl_tmw
Till Pierre Holmgren, nr 2
2014-07-25 08:12:12
SV: Et skridt i den rigtige retning...
Lycka till och jag hoppas innerligt att SAS överlever och expanderar, vilket jag tror att de kommer att göra. Det gynnar oss alla i Skandinavien. Frågan är hur man kommer att organisera alla i produktionsledet? Där har vi olika syn. En sak bör du vara medveten om dock, var aldrig så stolt att du försvarar och försvarar vad du har och glömmer att det finns en föränderlig arbetsmarknad som är starkt konkurrensutsatt - i synnerhet för de i produktionsledet. Därför är det viktigt att inse det och se om sitt CV - för alla i en modern och konkurrensutsatt arbetsmarknad.
pierre holmgren
2014-07-25 00:29:22
SV: Et skridt i den rigtige retning...
@svar Piotor , tror du kommer til at ändrer opfattelse , DK får beskatningsretten fra engang i 2015 om du så bor på månen.
pierre holmgren
2014-07-25 00:22:49
SV: Et skridt i den rigtige retning...
@svar till pierre , masser af varm luft pakket pänt ind i floskler men det bliver ved det.
Selvklart skal man ikke kunne arbejde ind og ud af DK og kun betale 12% i skat når ens nabo betaler 68% af sin sidst tjente krone , vil du have irsk lön og skat så bor du der og IKKE her. Din sammeligning med Thai holder jo heller ikke , bare fordi de flyver til europa så flyver de jo også mange andre steder i hele verden men sluuter efter deres slinge også deres job igen i Thailand , derfor har din thai lön og skat hvad det så er.
Derfor er det også horibelt at Norwegian , sålänge det varer , får lov at have thalandske ansatte når det er et norsk/irsk selskab som flyver til Thailand og ikke derfra og på toppen af dette også bruger den indenfor EU og fra EU til USA , dette vil blive stoppet , just wait and see...
uanset hvor du er ansat , men jeg har mine mistanker , så tror jeg heller ikke at du syntes at du skal betale (hvis du gör det ) 55% i skat og din nabo kun 12 % , hvad er det for en uligehds politik som jeg er sikker på at du ville protestere over såfremt det var tilfäldet. Markeds ökonomi som du taler om er det så langt fra , men derimod udspekulerede konstruktioner som anvendes på en måde som aldrig var tiltänkt og bliver stoppet over tid og her ser vi et förste skridt , Skavsta next !!! så mit CV bliver i skabet og samler stöv.
Till Pierre
2014-07-24 23:24:28
SV: Et skridt i den rigtige retning...
Förvisso kanske detta kan vara ett steg i rätt riktning sett utifrån dina ögon, men långsiktigt är detta negativt för dig och de andra som arbetar i luftfarten i DK. Om DK väljer att göra detta förlorar DK mer på det än andra länder. Så länge CA eller TG eller andra flygbolag flyger vinge med vinge med LH, SK eller AF och har billigare crew, kommer det sett ur ett marknadsliberalt synsätt vara dumt att anställa crew i t.ex. DK med orimligt höga löner, skkater och avgifter samt många regler som gynnar arbetstagaren. Därför kommer detta att fortsätta och att stänga gränserna genom att tro att EU skulle motarbeta marknadifieringen av samhället - kapitalet bygger samhället - ja, då Pierre: tror du nog fel. Skulle flera EU-länder ta till sådana nationalistiska tilltag är de förlorarna också. Just nu är det du i DK med CPH-bas som är förloraren - på både kort och lång sikt. Jag tror att om jag var du, skulle jag putsa till mitt CV också.
Piotor
2014-07-24 23:19:08
SV: Et skridt i den rigtige retning...
Jag jobbar i BLL och bor I Flensburg, går jätte bra, Tyskland är nöjd med mina 12% och Dublin kontrakt.
P.
pierre holmgren
2014-07-24 22:50:10
SV: Et skridt i den rigtige retning...
@svar lågprisprofilen , det er jo netop det som er pointen , at langsomt men sikkert bliver det normale kontrakt der gälder i branchen og ikke at man er ansat i Irland når man arbejder fra Billund , kommer hjem dertil hver dag og tillige bor der, selvklart skal man ikke så väre ansat i Irland. Så ingen lettisk kontrakt til mig og Ryanairs Skavsta og Rygge ansatte kan nok regne med at skulle skatte til Sverige og Norge en gang i löbet af 2015 og så er lönnen pludselig KASS.
Lågprisprofilen
2014-07-24 21:56:46
SV: Et skridt i den rigtige retning...
Antar att Pierre har lagt hela sitt sparande i SAS Preferensaktier då? Jag menar, om man verkligen tror att SAS ska överleva många år till så är det en kalasinvestering till dagens kurs. Själv skulle jag bara investera om jag hade insider-info om staterna tänker fortsätta pumpa in mer pengar. Stå på helt egna ben kommer SAS inte göra med mindre än att herr Holmgren flyger på lettiskt kontrakt.
pierre holmgren
2014-07-24 21:05:38
SV: Et skridt i den rigtige retning...
@svar piotr , yeps og Sverige next og hvad med Norge ? skulle väre märkeligt om ikke de finder fälles sag på nordik ministerråds möder.
Näste bliver også Norwegians brug af Thaier indenfor EU og lignende ting , du kan tro der vil blive ryttet op i den jungel af hvad man närmest kan kalde ulovligheder til gavn for normale ansättelser som erlägger skatter der hvor flyvningerne udföres fra.
Der er åbenbart en oprigtig vilje i EU og på individuelt lands niveau et önske om at komme social dumpning til livs.
Hvad mig angår så kommer jeg ikke til at ändrer mit CV da jeg trives fint i mit job og Sas også findes de näste mange år , mark my words !!!
Piotr
2014-07-24 20:41:37
SV: Et skridt i den rigtige retning...
Ja det är väl bra detta, men Pierre tror du må fortsatt uppdatera ditt CV för framtiden. SK kommer inte upp på fötterna med de kostnader de har.
pierre holmgren
2014-07-24 18:38:31
SV: Et skridt i den rigtige retning...
Her er så link.
http://www.business.dk/oekonomi/danmark-lukker-irsk-skattehul
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev