Tråden startades av: Kontrollfreak  2014-08-01 09:47:23
SAS satsar på fel häst 
Passar inte Airbus A330-900 bättre för SAS behov än det större A350-900 som man har på order. Dessutom har A330-NEO ett lägre pris.Byt bort dom 8st A359-900 på order mot 30stA330-800 och-900 och utöka långlinjenätet från Köpenhamn Stockholm Oslo och Göteborg och med detta intjäningen. Ring mig ...

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Nisses kusin
2014-10-05 19:29:44
SV: SAS satsar på fel häst
Förvånar mig att de inte beställt B767-400

Linkan
2014-09-23 18:08:29
SV: SAS satsar på fel häst
SAS satsar ej på hästar utan på riktiga flygmaskiner till skillnad mot vissa bolag.

Airbus är de bästa alternativen för passagerarna.
Jockey
2014-09-23 17:50:45
SV: SAS satsar på fel häst
It's not a horse! It's a dead animal!!
Maiken
2014-09-23 12:49:35
SV: SAS satsar på fel häst
Åker inte häst ha ha
Jon
2014-09-22 17:27:46
SV: SAS satsar på fel häst
The horse is now in a retirement home!
Danni
2014-09-22 16:28:42
SV: SAS satsar på fel häst
Samd med Hanna....fel på fel på fel
Hanna
2014-09-22 16:00:53
SV: SAS satsar på fel häst
What's new???
Sv Trippelsjuan
2014-09-21 00:36:33
SV: SAS satsar på fel häst
B777 är inte den bästa ur passagerare synpunkt. A330, A340 är betydligt bättre med sin 2+4+2 konfiguration i ekonomi samt 2+3+2 i ekonomi extra. B777 har för det mesta 3+3+3 vilket är ett sjunk.

Har åkt med nya B777 i år och de är betydligt sämre än äldre A330 och A340. Egen upplevelse.
Trippelsjuan
2014-09-20 18:01:43
SV: SAS satsar på fel häst
777 Är helt klart bäst.
Men Europa kastar sina saker efter alla i Europa och ger fördelaktiga priser för de ska välja Airbus istället.
Ekonomin styr.
sc777
2014-09-20 17:58:23
SV: SAS satsar på fel häst
Helt rätt!
777
2014-09-20 10:09:27
SV: SAS satsar på fel häst
Nu kommer jag säkert bli sågad vid fotknölarna, men personligen tycker jag att SAS borde satsat på 777 då 767'an byttes ut istället för Airbus
Danny
2014-09-20 10:04:29
SV: SAS satsar på fel häst
SAS mupparna kastar bara skit
NotSAS
2014-09-20 09:21:18
SV: SAS satsar på fel häst
Och på fel anstaellda!
pierre holmgren
2014-09-14 10:59:56
SV: SAS satsar på fel häst
@svar Tim (Lasse, Lakki,jonny osv ) du er tidligt oppe idag , men begrav dig selv i noget mere interesant end at skrive dumheder her.
Hello
2014-09-14 08:34:11
SV: SAS satsar på fel häst
Hur vi än vänder och vrider på det, så behöver vi ett välfungerande SAS. För allas bästa i Skandinavien.
Tim
2014-09-14 06:10:42
SV: SAS satsar på fel häst
Bury that airline, along with their crazy employees.
pierre holmgren
2014-09-13 10:35:33
SV: SAS satsar på fel häst
@svar leif , hoved tesen er at A340 , som jo bliver moderniset med nyt alting indvendigt flyver videre til 2018 hvor A350 kommer , dette gälder de 4 stykker som man selv ejer , så var det meningen at de 4 leasede A340 skulle gå tilbage og erstattes af deny A330 Ench og her er det så at man overvejer at beholde tre af disse og öge LH produktionen. Derudover bliver de befintlige A330 også moderniseret , alt i alt giver dette en meget fleksibel lösning så man kan gasse yderligere om så önskes.
Severin
2014-09-13 04:51:45
SV: SAS satsar på fel häst
Ja, alt fel med SAS
Leif Boström
2014-09-10 20:28:24
SV: SAS satsar på fel häst
Ersätter A359 deras A343or rakt av, eller pensioneras A343 redan när nya A333 (242t) börjar levereras?

Mvh/ Leffe
Sven
2014-09-10 19:20:55
SV: SAS satsar på fel häst
Earth, again, spot on!
sv Knape
2014-09-10 17:34:31
SV: SAS satsar på fel häst
Vilken planet kommer du ifrån?
Sven
2014-09-10 17:27:38
SV: SAS satsar på fel häst
Ha ha Danny, spot on!
Knape
2014-09-05 22:36:49
SV: SAS satsar på fel häst
Det intressanta är att konversationen börjar med fel antaganden från början. A330-900 finns inte. SAS har beställt A330-300. En kombinerad flotta med A330 och A350 är perfekt enligt mig. Man kan sätta de lite mindre planen på lågvolym linjerna och A350 på då långa linjerna med hög potential. Lägg där till att A350 är ett nytt plan på marknaden, något som kan locka ytterligare kunder. Dessutom kommer nya A320neo, som SAS också beställt, kunna flyga lågvolymlinjer över Atlanten. T.ex mellan Oslo och Boston. Det ska nog bli ordning på SAS ska ni se!
Peter
2014-09-05 19:51:56
SV: SAS satsar på fel häst
Jihhaaaaaaaa....(from heaven)
Danny
2014-09-04 17:59:02
SV: SAS satsar på fel häst
Hästen är död.......
Torben
2014-09-04 12:48:30
SV: SAS satsar på fel häst
Hade SK köpt 787 hade bolaget inte funnits mer.
DY´s LH trafik likaså.
Snart får vi åka SAAB340 alt ta buss till USA istället.....
Jussi B
2014-09-04 02:31:41
SV: SAS satsar på fel häst
Bye bye SAS.......RIP
SAS
2014-09-02 20:36:03
SV: SAS satsar på fel häst
Jag är övertygad om att SAS finns kvar om fem år, men bolaget kommer att ga en helt annan skepnad.
SAS
2014-09-02 20:32:25
SV: SAS satsar på fel häst
Ja att ni nya SAS styrare inte vet bättre är inte förvånande. Allt är integuld och gröna skogar... Fina äldre kollegor och vänner till mig är mer än oroliga. Löser ni inte fler pref aktier eller fixar BKK bas åt Pierre och hans vänner (som AY gjorde) så tickar klockan sakta ner...
Pilot på SAS
2014-09-01 13:27:27
SV: SAS satsar hårt.
@SAS, du snackar skit. Piloterna gläder sig åt nya destinationer och nya flygplan dvs expansion. Det ger lyft i karriären och nu är det äntligen SAS tur att lyfta. Det tog tyvärr alltför lång tid, men nu händer det.

Det rekryteras både piloter och kabinpersona, till ett bolag där det är bra att jobba. Både kort och långlinjer i samma bolag utan suspekta baseringar och väldigt märkliga kontraktsanställningar.

Att den här girige gamle gubben önskar ta så många genvägar som det någonsin är möjligt, det får vara hans business. Att inte följa ARNs rekommendationer, det är fina grejer det. SAS-hatarna får väl heja på honom då, trots att det inte hjälper.

Kvalitet vinner i längden. Inte genvägar.
Blöt på ryggen
2014-09-01 13:09:06
SV: SAS satsar på fel häst
SAS är inte illa ute! Pengarna räcker och blir fler allteftersom. Mycket bokat och lägre kostnader. Expansion på väg och nya plan.
Snart kommer ni få se på lyft.
SAS
2014-08-31 22:39:25
SV: SAS satsar på fel häst
SAS har snart bränt sina sista lånade stålar från aktieägarna. Det finns en klar oro bland SAS piloter, så rätt häst eller inte. Måste ta sig till hagen först...
Mona VIP
2014-08-31 18:07:58
SV: SAS satsar på fel häst
Nej, Nu känner jag så här! Vi tar och kollar på vad som händer i verkligheten... Norwegian har fullständigt tappat greppet medan SAS går från klarhet till klarhet.

Vi ska hålla stilen och lågprisbolagen är inte till hjälp.
CB
2014-08-31 16:26:28
SV: SAS satsar på fel häst
@galna Mona...problem?
Monica vip
2014-08-30 21:22:53
SV: SAS satsar på fel häst
Nu är det bråttom! FATTA! SAS har helt rätt produkt på väg. DY:s katastrofval är uppenbart. Inte kommer det business därifrån..
Runar
2014-08-30 20:50:45
SV: SAS satsar på fel häst
Norwegian har satsat på fel häst med sin dreamliner. SAS har gjort ett mycket klokt val. Det är mycket få fel under de testflygningar som görs av Airbus.
Danny
2014-08-30 20:44:21
SV: SAS satsar på fel häst
What?
pierre holmgren
2014-08-26 22:37:07
SV: SAS satsar på fel häst
@svar Danny , hvad er din strategi ?? Smutskastning?
Danny
2014-08-26 22:28:01
SV: SAS satsar på fel häst
SAS strategi, finns den??
Gunnar
2014-08-26 10:19:53
SV: SAS satsar på fel häst
Dom satsar fel....hela tiden.
Jonny
2014-08-23 21:38:14
SV: SAS satsar på fel häst
SAS is The New Alitalia. A company withouth a strategy, losing millions every year.....
CB
2014-08-21 01:40:40
SV: SAS satsar på fel häst
SAS satsar alltid fel, CB den galna
Pax
2014-08-20 11:46:12
SV: SAS satsar på fel häst
Om man köper en biljett på SAS, hur kan man acceptera att flyga ngn av dessa leverantörer? Markfrigång mer Turbopropp på SAS var det någon drake som sa...
NK
2014-08-20 10:20:04
SV: SAS satsar på fel häst
SAS har länge haft problem med för många olika flygtyper. Dvs höga kostnader för crew training, maintenance och underhåll.
Det börjar bli bättre med 737 från STO och OSL samt A320 i CPH. Men det går lite för långsamt. Och 737-600 är ingen ekonoms dröm.
För tillfället har man även för många underleverantörer. Jag tror att Braathens, Cimber, Jettime, Blue1, Nextjet, Widerøe och DAT flyger åt SAS, direkt eller via code-share.
Ibland behöver bolag rensa ur ordentligt för att kunna växa organiserat.
Inte kopierat...
2014-08-20 09:30:04
SV: SAS satsar på fel häst
Vänta och se till hösten ;)
CB den riktige.
2014-08-20 08:58:37
@CB, var vänlig ta ett eget nick.
Jag kan skriva "ä" mm.
Sv Inte kopierat...
2014-08-20 08:22:12
SV: SAS satsar på fel häst
Bokade en biljett igår med SAS till USA valde plats online utan extra kostnad. OBS! köpte den billigaste biljetten. Mycket prisvärd resa inklusive anslutning till Orlando.

Inte kopierat...
2014-08-20 07:04:03
SV: SAS satsar på fel häst
Så ni har exempelvis inte börjat med att man får betala sittplats på LH? Listan kan göras lång som bevisar att SAS INTE är ett fullservicebolag. Kan Pierre föra en diskussion där han INTE blandar in konkurrenten i tråd. Denna handlar om SAS.
Jag sätter 100 KR på att ordet "Norwegian" eller något annat som syftar på bolaget finns med i Pierre nästa inlägg. Han är helt besatt!
pierre holmgren
2014-08-20 01:50:19
SV: SAS satsar på fel häst
@svar Jonny , Sas er et full service selskab med alt hvad det indebärer , modsat Norwegian som jo närmest er ANTI service , ikke mindst på longhaul samtidig som de snyder og bedrager kunder og myndigheder. Desuden kopierer vi absolut ingenting af det Norwegian gör , ej heller ruter hvor jeg vil mene at vi var der först og det derfor er dem som kopierer os på rutenet og ikke omvendt.
CB
2014-08-20 01:07:15
SV: SAS satsar på fel häst
Och fel anstaellda!
Jonny
2014-08-19 22:20:50
SV: SAS satsar på fel häst
Unfortunately, SAS has made many servere mistakes over the years. And they still do. Instead of behaving like a full service airline, they desperately try to copy Norwegian on everything. Both on destinations and service concept. That will never work.
Gunnar
2014-08-18 13:38:08
SV: SAS satsar på fel häst
@Ossian. Mad?
CB
2014-08-17 21:04:40
SV: SAS satsar på fel häst
Ja.....och? Alle vet ha ha...
Ossian
2014-08-04 23:04:49
SV: SAS satsar på fel häst
Mr kontrollfreak!
Sluta försvara DY nu. Du bara skapar nya och nya anti SAS lines härinne.
Kontakta din Dr för fasen. Med sånna som dig blir det aldrig ngn ordning härinne...
NotSAS
2014-08-04 21:44:18
SV: SAS satsar på fel häst
Inte hest. Fel flyg ha ha ha
@SAS
2014-08-03 10:27:30
SV: SAS satsar på fel häst
Öh?

Du är väl medveten att A350 inte levererats ännu?
Erik
2014-08-03 00:24:45
SV: SAS satsar på fel häst
Är glad att dom kör på 350, och inte hoppar över en generation som tidigare satt käppar i däcken för sas.
Kaffekopp
2014-08-01 20:31:30
SV: SAS satsar på fel häst
Med A330-800 får man ett flygplan som passar utmärkt från Landvetter men givetvis även från andra lite mindre och större flygplatser i Skandinavien, A330-900 passar Kastrup och Arlanda och med dessa maskiner får man en fin fin flexibilitet, visst kan man även beställa en och annan A 350-900 eller tom A350-1000 för Kastrup men "the backbone' bör enligt mig vara många av A330-800 och-900 maskinerVarför denna insnöade Kastrupsfixering? Flexibilitet är lika med stor intjäning och supernöjda kunder. Fråga vad Hawaiian tycker om sina A330-200 och varför man beställer mer av 330-800.SAS inte vänta utan agera
Ove
2014-08-01 15:49:36
SV: SAS satsar på fel häst
Håller helt med Karre'n!!
Hoppas det "lobbas" uppåt för detta i SAS. Ring R.G!
Karréskivor
2014-08-01 14:57:49
SV: SAS satsar på fel häst
Jag är inte orolig på A350-900s kvalitet utan mest på storleken och priset, 330neo passar SAS kostymen betydligt bättre enligt mig och samtidigt bör man brassa på och beställa så man kan utöka linjenätet från flera ställen i skandinavien
SAS
2014-08-01 14:02:42
SV: SAS satsar på fel häst
SAS skall vara glada att dom har valt Airbus 350 som inte har drabbats av de omfattande tekniska problem som Dreamlinern har råkat ut för.
Att bygga ett plan i komposit med en massa ny teknik är inte alltid så bra.
Bättre med beprövad teknik!
pf
2014-08-01 13:33:15
SV: SAS satsar på fel häst
Det som er farlig er om disse ulike versjoner krever ulike typer av reservedeler, ulikt behov for crewtrening.....at det ligger beskrankninger i at det ene ikke kan gå til land y eller flyplass x, for da starter kostnadene.....

Så får vi ønske at SAS unngår de snags som et annet selskap/bolag her i nord har med sin langdistanseflåte.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev