Tråden startades av: Air Berlin  2014-08-28 10:59:03
Varför flyger  
Varför flyger BER511L som de gör när de lämnar Sverige?
Ingen åska, ingen trafik varken från eller till Arlanda!
De ska SÖ och tvingas styra NV vid start!
Om ATC är lite hjälpsamma kan man inte då direct to Berlin eller något annat fix mer efter GC routen?
http://www.flightradar24.com/BER511L/42f9b80

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Jetpak
2014-08-28 23:25:11
SV: Varför flyger
Klart våra paket får en direct så fort det går... Hänsyn tagen till alla inblandade/påverkade av våra pakets resor.
sv Air Berlin
2014-08-28 18:33:13
SV: Varför flyger
?
Re Sv Air Berlin
2014-08-28 15:12:51
SV: Varför flyger
Dagens prestanda på flygplan innebär att man är på FL långt före TRS eller typ DKR så det spelar ingen roll!
Ingen förståelse för oss som flyger i Sverige!
sv Air Berlin
2014-08-28 15:03:00
SV: Varför flyger
Som jag fattade frågan så gällde de "departures". Då följer man fastlagda SID's.
Man kan be om direct routing även i Sverige, men då är man på FL, eller i alla fall över 10000ft.
Re: Sv Air Berlin
2014-08-28 14:53:41
SV: Varför flyger
Varför inte hjälpa den som frågar "any chance direct from present" vilket man gör på alla andra ställen i världen?
Snart bara Sverige som är unikt, Sverige är fantastiskt!
sv Air Berlin
2014-08-28 14:34:28
SV: Varför flyger
De följer fastlagda SID's. ATC får inte vara hjälpsamma, och låta bolag flyga hemmagjorda "departures".
Air Berlin
2014-08-28 11:01:18
SV: Varför flyger
Jo jag vet om det med österut men annan trafik som ska exempelvis mot Turkiet får också göra samma motsatta färdväg!
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev