Tråden startades av: ToyKa  2014-09-16 15:40:48
Varför nästan i Mariefred när man ska till Bangkok 
NAX 7205

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Re: Kalle
2014-09-17 14:28:25
SV: Varför nästan i Mariefred när man ska till ...
Jag är pilot tyvärr!
Om du flyger nere i Europa eller i USA där det finns flygplan i luften så skulle du förstå att vi aldrig kommer att få problem med för mycket trafik i vårar luftrum under våran livstid eller våra barns om du har några! ;-)
Kalle
2014-09-17 10:59:13
SV: Varför nästan i Mariefred när man ska till ...
"vå flygplatser stör inte varandra överhuvudtaget"

Tror mig, dom stör varandra. Hade du varit pilot hade du också märkt det.
Re Henke
2014-09-17 08:01:24
SV: Varför nästan i Mariefred när man ska till ...
Två flygplatser stör inte varandra överhuvudtaget utan ger bara fördelar för alla i vårar samhälle!
Behåll båda och bygg ut mer!
Henke
2014-09-16 22:57:58
SV: Varför nästan i Mariefred när man ska till ...
Lägg ner Bromma så slipper vi ha två flygplatser som stör varandras in och utflygningsvägar, det tjänar vi alla på. Både ekonomiskt och miljön.
ABC
2014-09-16 22:09:03
SV: Varför nästan i Mariefred när man ska till ...
Är det bara jag som inte fattar vad denna tråd handlar om? Är inte Mariefred strax före Södertälje när man kommer från Arlanda mot Riga? Eftersom Norwegian inte får flyga över Ryssland (inget att göra med Rysslands EU-sanktioner) måste detta vara en helt naturlig väg, eller?
Ä
2014-09-16 22:00:16
SV: Varför nästan i Mariefred när man ska till ...
Bana hm.
Oavsett när de de startade idag leds det åt helt totalt fel håll när de ska österut!
Va fasen skulle man leda dom bort nästan till Mariefred i deras departure för?
Inga CB:n att skylla på idag eller något annat!
Man tar sig för pannan!
Ö
2014-09-16 21:44:48
Re: Re: Lasse
Ja, det är ju helt galet!
Piloterna borde själva få välja vilken bana de ska starta och landa ifrån. Så sjukt mycket smidigare och effektivare och miljövänligare! 01L från Malmö och 19R till Malmö. Hur effektivt som helst! Sen kan man ju köra mycket tajtare med TCAS-separation istället för flygledningens alldeles för stora marginaler!
Re: Lasse
2014-09-16 21:36:46
SV: Varför nästan i Mariefred när man ska till ...
Det var ju ändå lite åt samma håll och plats!
Kan man ju inte säga om hur ATC styr trafiken från/till Arlanda precis.
Lasse
2014-09-16 19:46:20
SV: Varför nästan i Mariefred när man ska till ...
En gång skulle jag flyga från Kalmar till Bromma, men jag hamnade i Västerås


 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev