Tråden startades av: Julbord  2014-09-18 21:57:17
Vad vill SAS med Blue1 
Går Blue1 bra? Varför äger SAS detta bolag? Har SAS expansionsplaner för Blue1?Långdistans?Har piloter och besättningar sämre villkor på Blue1 än på SAS? Många frågor som kanske får svar...

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Leifs Brorson
2014-09-20 15:36:44
SV: Vad vill SAS med Blue1
SAS har ingen aning.

Som med det mesta inom SAS så har de svårt att ta några beslut. Självdöd verkar vara enda utvägen. . . . . .
Petteri
2014-09-19 08:51:11
SV: Vad vill SAS med Blue1
SAS har "hattat" fram och tillbaka med Blue1 och prövat många olika strategier.

Först skulle det vara ett "matarbolag" för SAS.
Sedan blev det ett egen bolag med direktflyg ut i Europa från Finland.
Sedan blev det ett inrikesbolag i Finland.
Sedan blev det ett "matarbolag" igen.
Nu har de några få linjer kvar, men flyger det mesta under SK, även inrikes i sverige.

Man kan säga att SAS dåliga strategier även slagit igenom på Blue1.
Påskbordet
2014-09-18 23:53:00
SV: Vad vill SAS med Blue1
Ok, tack för svar.Den stora pengarna inom flyget gör man om inte flyger alls ,märklig bransch
En man som heter Kalle
2014-09-18 23:37:08
SV: Vad vill SAS med Blue1
Blue1 håller på att avvecklas (i 2 steg) sista flygningen i slutet av 2015. Flygplanen (B717) köps upp av Airtran Airways ett dotterbolag till Southwest Airlines.
SAS sparar 150 + 150 miljoner på detta när affären är genomförd.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev