Tråden startades av: Busschaffis  2014-09-30 16:45:38
Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som de gamla 
Ingen skillnad på de nya.
Inget utvecklande.
Alla tar de med en gäspning.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Wilbur Wright
2014-10-04 16:30:20
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Det är ju datorer som flyger, både hos Airbus och Boeing. Ettor och nollor!
Jan
2014-10-03 15:58:38
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Jag litar inte på A350....
Anders
2014-10-03 14:25:18
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Nu går de tilbak till Lithium batteri på A350......
DC-10
2014-10-03 09:42:04
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
@MD80 Kul att du kan roa dig här på FT, och tack för en trevlig ton!
MD-80
2014-10-02 21:44:30
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
@DC-10 Bara för att det är kul och för att jag tycker denna dissningstråd är helt knäpp.
Här har du din källa http://lmgtfy.com/?q=787+7.5+tons+overweight Nå var det så svårt???
Gunnar
2014-10-02 21:03:39
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Ja, Airbus är inte framtiden....passar SAS ha ha
Harry
2014-10-02 11:29:38
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
@Re Harry

Nej men det är uppenbart att det är någon som inte gillar Airbus som postar barnsliga inlägg som detta. "Flyger dåligt", vilken smörja! Kan det möjligen vara en Boeingfantast som skriver?

Boeing flyger bra de också, speciellt 777.
CaptainCarl
2014-10-02 10:55:03
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Vad är det för nivå ni håller här inne?

Airbus flyger inte dåligt, inte Boeing heller. Båda är arbetshästar med små för och nackdelar.

787 har haft lite initiala problem. Det kanske 350 också får, till slut löser de sig och sedan flyger respektive typ vidare och tjänar in sina kostnader.

Hade den ena varit avsevärt sämre än den andra så hade den slagits ut, flygbolag väljer inte flotta baserat på känslor.

Har 7000 hrs+ på buss men skulle gärna byta till, kanske inte 737, men 777, 787, 350 etc... om jag fick chansen. Är övertygad om att det är fantastiska flygplan att flyga allihop..
sv Harry
2014-10-02 10:45:17
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Det finns en större Dreamliner B787-9. Delta tittar nu på vilken typ man skall välja.
Valet står mellan B787-9 och A350-900.
DC-10
2014-10-02 10:42:36
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
@sv DC-10 Du verkar inte att förstå att med tre ton mer i vikt ökar bränsleförbrukningen och därmed försämrad ekonomi. För det är väl det de handlar om - ekonomi.
Sv DC-10
2014-10-02 09:59:21
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
"se hur Airbus kommer att kompensera bolagen".

De har blivit kompenserade genom att de kan välja en högre totalvikt. 7 ton extra nyttolast. Dessutom kommer troligen tomvikten att bli lägre för de plan som byggs senare.

A350 har ett betydligt bättre utgångsläge än konkurrenten.
Re Harry
2014-10-02 08:49:07
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Detta är ingen tråd som jämför Airbus med andra flygplanstyper utan att man tycker den är totalt värdelös ändå, sorry.
Harry
2014-10-02 08:45:36
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Fullständigt idiotisk pajkastning här.

Helt normalt att vikten går upp på nya flygplan och helt normalt att man då initierar viktreduceringsprogram.

"Airbus flyger dåligt", nej det tror jag busschaffisen inte har en aning om. Faktum är att det varit väldigt lite problem under certifieringsprocessen. Jag hade passat mig för att dra igång en Airbus vs Boeing-tråd, med tanke på alla Dreamlinerproblem.

Att sedan Dreamlinerproblemen drabbar Norwegians passagerare med flera dygns förseningar, beror på att Norwegian har snålt med backupresurser och vägrar boka om passagerare till andra flygbolag. Hade Norwegian valt A350, hade de förmodligen haft färre problem, men de hade ändå uppstått.

A350 kallas "Dreamlinerkiller", eftersom den är större och har lägre seatmile-cost. 787-8 är för liten.
DC-10
2014-10-01 22:16:50
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
@MD-80 Källa till dina uppgifter om 7,5 ton för tunga B787.
Att reducera 3 ton "basic weight" är inte lätt.
Finner det märkligt att allt som Boeing kommer med dissas här på forumet.
Minns ni introduktionen av A330/340? Haveri vid testflygning i Toulouse.
Brand i hydraulpump i Paris som resulterade i totalförstört plan.
MD-80
2014-10-01 21:10:21
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
@DC-10 Läser man på Airliners.net så är 3 ton en mycket bra siffra och kommer bara påverka de första 19 flygplanen. 787 som väger mindre än A350 vägde 7,5 ton för mycket i början. Angående batterierna kommer de få samma batterier först från 2016 då de kan vara 100% säkra på att de är säkra att använda. Allt står att läsa på airliners.net.
DC-10
2014-10-01 18:40:03
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
@A Hur kan du påstå att A350-900 är ett mästerstycke i ingenjörskonst från dag ett. Den första design utgåvan skiljer sig så mycket från vad det blev, att Emirates cancellerade samtliga order de hade på A350.
De skall även utrusta senare byggda A350 med samma typ av batterier som Flaggskeppet B-787. Källa flightglobal
DC-10
2014-10-01 18:08:36
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Det skall bli intressant att se hur Airbus kommer att kompensera bolagen, när nu
A-350 - 900 blev tre ton tyngre än utlovat. Källa flightglobal.
sv Ante
2014-10-01 18:03:38
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Antar att du har källa till dina påståenden om Boeing.
Re: Ante
2014-10-01 14:44:56
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Airbus betalar sina kunder för att köpa deras flygplan.
Ante
2014-10-01 12:45:38
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
B787 har drygt 100 fler order i skrivande stund men det står även MKT CNL orders i samma lista på B787. A350 har inte vart möjlig att beställa lika länge som B787 planen=jämförelsen hackar i antal beställda dvs.
Nej ånga B787 bolag har fått kalla fötter pga:
+Flygplan skall flyga,generera intäkter.
- Inte stå vid gate x antal timmar, dras till remote eller
hangar x antal timmar eller i dagar veckor.
- Inte flygas tillbaka för "modifieringar" till Boeing fabriken.

Summa:
B787 planen är en ekonomisk katastrof för dom operatörer som redan fått plan levererade. Tror knappast att Boeing betalar ut full ersättning till flygbolag för plan som ej går att flyga till 100%. Min gissning är att Boeing blöder MKT!
A
2014-10-01 11:58:50
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
A350-900 hade en certifieringsprocess som utklassar allt vad någon annan tillverkare gjort före. A350-900 är ett mästerstycke i ingenjörskonst från dag ett, man ska inte sparka på någon som ligger ner men att Boeing släpp lös sin Dreamliner är inget annat än en varumärkeskatastrof, flygplanet håller inte måttet i kvalitet. Nu ska British Airways in med samtliga Dreamliner till Victoriaville för uppdateringar och många bolag har mer eller mindre problem med sina Dreamliner. Att sedan A350-900 också är det vackraste i luften slagen bara av B757 är bara bonus. Boeing 777x måste vara av högsta kvalitet utan några som helst tveksamheter för att Boeing ska återfå sin roll som nummer 2 inom flyget
Fulbuss
2014-10-01 11:17:25
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Fulare flygplan än nya Airbussen får man leta efter!
Fattar inte hur man lyckas göra en modell så ful?
sv Kasper
2014-10-01 09:47:35
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
B787 säljer betydligt bättre än A350. Kolla fakta!
Guest96
2014-10-01 04:16:26
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Antagligen har de gjort det bästa av situautionen för att piloterna ska slippa utbilda sig på en "ny" typ du kan ju tänka dig vad det skulle kosta bara byta vingform skulle de behövas utbildning för....
Gäsp
2014-09-30 23:15:26
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
A350=SÖMNPILLER
Erik V
2014-09-30 22:38:17
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
Har du själv flugit den?
kasper
2014-09-30 20:45:06
SV: Nya Airbuss flyger precis lika dåligt som ...
A350 kommer sänka 787 försäljningen TOTALT!
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev