Tråden startades av: Sven Ben  2014-10-30 11:51:36
Pir G 
Vad händer med Swedavias framtidplaner för Arlanda? Har verksamheterna som är i vägen för nya långdistanspiren, pir G, flyttats?

Eller väntar man och ser hur resandet utvecklas innan man tar beslut? Och i så fall när?

Är den framtida domen i Miljööverdomstolen något som också hämmar beslutasprocessen?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Lövbiffen
2014-11-02 12:57:54
SV: Pir G
Anders U har naturligtvis rätt. Vi som har någorlunda begrepp om marknader och livet i stort bli ofta påhoppade av naiva småpojkar (i alla åldrar) här på forumet som blir galna när vi berättar att verkligheten sällan stämmer överens med deras dataspel och fantasier.
Anders U
2014-11-02 12:57:39
SV: Pir G
Future, den framtid du pratar om kommer inte bli verklighet inom de närmaste 30 åren. Och då är A380 redan passé.
Bulten i Bo
2014-11-02 10:01:40
SV: Pir G
Det skulle bli bättre om man försökte binda i hop Arlanda i stället för att bygga ännu mer pirar med långa avstånd. Det är enklare att ta sej till Stockholm C än till Terminal 3 från Terminal 5.
Future
2014-11-01 21:31:36
SV: Pir G
Vad är det du inte förstår Anders U, ordet framtid upprepas för tredje gången nu.
Anders U
2014-11-01 17:28:44
SV: Pir G
Underlaget för något dylikt finns inte och inget bolag kommer att flyga till ARN med en A380 bara för att glädja några flightspotters.
ARN
2014-10-31 23:09:35
SV: Pir G
Vi får väl se, arbetet för framtiden fortsätter.
Anders U
2014-10-31 21:14:58
SV: Pir G
Det kommer inte flyga någon A380 på Arlanda.
ARN
2014-10-31 19:21:30
SV: Pir G
Arbetet med att kunna ta emot A380 har påbörjats och man planerar att göra plats för minst 2 gater på en framtida pir G för dessa. Närmast till hand att flyga på Arlanda är Thai och Emirates.

Mvh ARN
Sim
2014-10-31 10:28:40
Inte Pir G
Då tycker jag det är dags att uppta det arbetet! Tycker ideén med två terminaler är väldigt bra! Då båda kan hantera utrikes och inrikes passagerare. Det första steget i ett sådant projekt borde vara att bygga en pir där Terminal 3 är idag, samt en terminalbyggnad mellen Terminal 2 och 4. Istället för att förlänga den redan långa flygplatsen!
The Observer
2014-10-31 09:39:59
SV: Pir G
Projektet med Arlanda Nord och Syd avbröts 2002 efter den kraftiga minskningen av passagerare då.
iceman
2014-10-31 08:19:13
SV: Pir G
Pir F är inte ens färdig, tror det saknas 3 gater. Vad hände med projektet Arlanda nord och syd, när ska terminal 4 byta namn till Pir-C och terminal 5 till D respektive E-piren?
Privatisera ARN
2014-10-30 18:56:54
SV: Pir G
Titta på Swedavias hemsida. Välj Arlanda.

Det finns mycket mer info om hur du kan få ett kontor eller en Restaurang på Arlanda än hur flyget fungerar. Swedavia har blivit ett fastighetsbolag som råkar ha landningsbanor. . . .

Man skäms. De borde ta ett studiebesök hos Avinor (Norge). Avinor jobbar för Norges flygande. Swedavia jobbar för . . . . . . . . . Swedavia
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev