Tråden startades av: Arne Anka  2014-11-01 09:17:42
Dispatch reliability 787 KQ versus DY 
Kenya Airways med sina 6 Dreamliners verkar klara det bra mycket bättre än Norwegian:

''With now six B787-8 Dreamliners in service has Kenya Airways just set a new reliability record with a 99.4 percent dispatch percentage, as compared to the global average of 98 percent.
Boeing sources attributed this astonishing feat to the level of preparedness by Kenya Airways to operate the new aircraft type, when, after receiving the first Dreamliner, KQ kept the aircraft out of service to train crews, ground personnel and engineering staff at their base in Embakasi before the aircraft then joined active service.''

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

pierre holmgren
2014-11-01 14:00:53
SV: Dispatch reliability 787 KQ versus DY
Ja et eller sted fortäller det to ting , enten har norwegian väret ekstremt uheldige med deres Dreamlinere eller også er der en total mangel på erfaring og organisation i selskabet parret med en åbenbart uduelig Goldcare lösning fra Boeing , jeg hälder til det sidste og når man så samtidig ikke ombooker så er katastrofen total for de stakkels gäster.
Harry
2014-11-01 09:47:07
SV: Dispatch reliability 787 KQ versus DY
Det handlar inte om flygplanet, utan om flygbolaget.

Billigt dåligt avtal om underhåll, inga allianser eller IATA-medlemsskap. Inga resurser och vägran att boka om passagerarna vid problem. Allt av ekonomiska skäl, vilket går ut över passagerarna.

Att det är Boeing "fel" är en myt som sprids av Norwegians propagandaavdelning, med Bagdad Bob och komiske Skånvik i spetsen.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev