Tråden startades av: anders  2014-12-12 13:43:42
Norwegian får USA tillatelse! 
Standby.dk, melder at NAIs tillatelse nå er rett rundt hjørrnet! Det ser ut som om fornufteen seirer, og at konkurrende flybolag og den fullstendig håpløse fagforeningen ALPA, må pakke sammen. En gledens dag for alle passasjerer!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Sv Anders
2015-08-15 08:16:23
SV: Norwegian får USA tillatelse!
"NAIs tillatelse nå er rett rundt hjørrnet!"

Hörnet måste var väldigt stort det har gått 8 månader och än har tillståndet inte kommit.

Eftersom NAI inte fått tillstånd måste USA anse att Norwegian har en dold agenda som inte tål dagens ljus.
pf
2014-12-25 16:40:32
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Andy Capp, fornøyelig at du ikke tror(forstår?) amerikanere vil reise til våre land dersom US Dollar styrker seg mot norske og svenske kroner.

"Noen" av amerikanerne flyr sikkert med Norwegian.
Niklas
2014-12-25 15:09:39
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Med andra ord så finns inte så mycket mer...
pf
2014-12-25 14:44:39
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Haha, ja Norsk Luftfartstilsyn har sitt å jobbe med, ta med ca 40 maskiner for Widerøe og mange helikoptre for olje/gassvirksomheten i Nordsjøen, så har vi her i landet en god del tyngre luftfart.
Andy Capp
2014-12-25 14:43:29
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Det är inte det stora problemet med USA tillåtelse, spelar ingen roll om Norwegian så registrerar sina flygplan på Månen!
Med sjunkande kronkurser i Norge o Sverige mot en stark dollar så minskar resandet drastiskt 2015 till USA, Thailand har redan en kraftigt sjunkande marknad.
Flyga långdistans med halvfulla flygplan till REA priser håller inte länge hur mycket än Kjos gubben trixar hit eller dit…...
Haha
2014-12-25 14:18:26
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Jag vill nu påstå att NAS med 100 maskiner på LN reg har luftis runt sitt lillfinger.
pf
2014-12-25 13:47:04
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Linkan, Kjos/Norwegian flyr på USA, med norsk dispensasjon.

"at" Linkan, er det noen som holder Norske Luftfartstilsyn travelt, så er det SAS. V.g. se på hvor mange luftfartøy av core-SAS flåten som er LN-registrerte.
Tomten
2014-12-25 13:31:38
Blev ingen Julklapp till Norwegian
Det blev ingen julklapp till Norwegian. NAI´s tillstånd dröjer, dröjer...

Dålig taktik av Kjos har satt NAI i klistret.
@pf
2014-12-25 09:51:14
SV: Norwegian får USA tillatelse!
"Jag har ingen mening" gånger 25, hahaha!

God Jul din tomte!
Mike
2014-12-24 21:19:08
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Ja, eller kan inte Pierre bara ha lite vett och skriva lite mindre och allra helst om någonting ANNAT än Norwegian?
Just när är alla hans inlägg snabbt scrollade förbi men det är lätt att missa det solaktivitet av andra mer seriösa...
NotLasse
2014-12-24 20:30:55
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Ta det inte personligt, men:

Pierre & pf,

Ni borde gå in på ett gemensamt chatroom eller byta e-mail adress med varandra.
pf
2014-12-24 18:59:38
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Vår venn Pierre ønsket et svar, det følger her;

# Hvad mener du om norwegians Core ansatte cabin crew ikke kan flyve på Dreamlineren?
Jeg er ikke ansatt i Norwegian-har derfor ikke meninger om dette.

# Hvad mener du om at norwegians Core piloter ikke fik chancen for at flyve dreamliner men blev overhalet indenom på senno listen af gamle tumber fra B.A , KLM og lignende?
Jeg er ikke ansatt i Norwegian-den eneste mening er at det med seniority og opprykk til ”finere” flytype må være noe snobberi som henger igjen hos gamle selskap som SAS.

# Hvad mener du om norwegian generelt körer med et A og et B hold ansatte?
Er, som sagt, ikke ansatt i Norwegian, kan bare si at jeg forventer at Norwegian om bord i sine fly har kvalifiserte medarbeidere.

# Hvad mener du om at norwegian sidste år i denne söde juletid fyrede 52 cabin crew på ARN og kun lod dem forsätte hvis de ville väre time vikarer?
Er som sagt ikke ansatt i Norwegian, kan derfor ikke kommentere selskapet/selskapenes interne behov. Det har jeg ingenting med.

# Hvorfor tror du norwegians Core ansatte cabin var sekunder fra strejke og buhede höjlydt af Kjos?
Ingen mening, ser på det som en intern sak Norwegian må finde ut av.
# hvorfor tror du norwegian og Sas ansatte demonstrede sammen den anden dag?
Ingen mening

# Hvorfor syntes du det er ok at norsk myndighed giver tilladelser der medförer at eksisterende og potentielle nye norske job forsvinder?
Luftfarten er, som mange andre bransjer, global.

# Hvor mener du norske skatte indtägter skal komme fra i fremtiden hvis denne trend breder sig mere og mere , olien falder jo i pris så lidt skat bliver der vel brug for?
Norge har et av verdens største oljefond-Norge bruker av avkastningen på oljefonden for å balansere sitt statsbudsjett. Norge har en meget god økonomi, og jeg tror oljeprisen bare er nede i en bølgedal f.t. Oljeprisen er en stor utgiftsfaktor innen luftfarten. En ting til, Norge har de siste 10 år hatt en meget høy arbeidsinnvanding-og har fremdeles en lav arbeidsløshet sammenligning med andre europeiske land

# Hvorfor mener du at nordmänd er så nationalistiske at man udemärket forstår en af Sveriges mest respekterede journalister tilgang til emnet og hvordan og hvorfor det hjälper norwegian? (hold lige Sas uden for svaret )
Dette spørsmålet forstår jeg ikke. Med mindre du tenker på en sak i en SAS-publikasjon hvor sannsynligheten for at ærekrenket profilert politiker visse hatt lett match i en oppreisingssak. I og med at dette var i en SAS-publikasjon, kan vi ikke holde SAS utenom. SAS ville med stor sannsynlighet ha kommet meget meget dårlig ut av retts-erstaningssak. Hvem var det som skrev om at SAS ikke burde drive politikk i et tidligere innlegg?

# Hvorfor syntes du at det er ok at skaffe sig fordele som ingen andre har fordi de pänt välger at opföre sig ordentligt , hvorimod norwegian nägter at fölge gängse regler og praksis , präcis som hvis Björn Dählie kun skulle löbe 3 mil mod Thomas Wasbergs 5 mil ? ( de var vist ikke samtidige , men du forstår nok sammenligningen)
Som jeg har skrevet til deg før, du virker å ha en meget treg hukommelse, det er politikerne som lager 5-mila innen luftfarten, ikke de aktive. Man kan, f.eks i håndball(spiller dere det fortsatt i Danmark etter EM) gå så langt dommerne tillater.

# Hvad mener du om norwegian ikke ombooker som det ENESTE selskab i verden der flyver longhaul?
Som flypassasjer vil jeg ikke like å få problemer om min reise er med Norwegian. Jeg har booket AF/KL for min neste long-haul. Husk at det finnes andre der ute enn SK og DY(DU)
#Hvad mener du om at norwegian ikke udbetaler erstatning ?
Jeg imøteser rettsaker i Sverige. Merk at norsk rett ikke ga medhold til pax som hadde klaget på, og krevde erstatning, for at 787 ble substituert med annen flytype.

# Hvad mener du om man har en generel tilgang til tingene hos norwegian der hedder " Går det så går det " specielt hvad angår myndigheders kontrol af sikkerhed og skoling? Jävnför at man uddaner bl.a cabin crew uden behörige instruktörer?
Luftfartsmyndighetne må være aktive i sine kontroller. Ingen kompromier i flysikkerhet. Bermerk at disse er fastsatt av myndigheter, og ikke av f.eks SAS. Fra min tid i Luftfartsverket(økonomi) mener jeg at det ble hørt at mye skjedde på egenkontroll hos flyselskaper. Det var også episoder, for ca 15-20 år siden, hvor SAS slurvet i papirarbeidet.



# Hvad mener du om at norwegian ikke betaler selskabs skat i DK?
Hvorfor skal de det? Norwegian er, meg bekjent registrert i Norge og irland. Thai, Lufthansa og andre SAS-venner i Star, kan du opplyse om de betaler skatt for sine selskap i Danmark?

#Hvad mener du om konstant omtalen af Sas fly som gamle ved enhver lejlighed
vel vidende at man selv indtil for nylig har flöjet med de suveränt äldste , dette set i lyset af at Sas indtil for nylig ikke udtalte sig dårligt om norwegian så pröver man alligevel at svärte konkurenten?
Det virker som om SAS henter inn fly, parkert i Dublin?... fra all-over, ex-tyrkiske charterselskaper, Ethiopean og utrangerte fra indisk selskap. Er irritert på at SAS i media presentere disse som nye.
Må også si at jeg ikke tror disse er farlige i luften. SAS har dyktige mekanikere m.v. Skandinaviske myndigheter har jo godkjent de, jfr dine spørsmål om myndighetsfunksjonen over.

# Hvorfor tror du norwegian er dumpet fra en 12 til 80 plads på rating over
bedrifter i Norge mens Sas let har overhalet norwegian?
Hva måler du her, det opplyser du ikke.

# Hvorfor lykkedes det ikke for Boeings top lobbyist at overtale DOT til en tilladelse
på trods af venskablig omgangstone på fornavn ?
Jeg kjenner ikke til dette, kan derfor ikke kommentere det.

# Hvornår tror du norwegian får sit endelig NEJ fra DOT ?
Jeg tror et ja fra DOT kommer på nyåret, etter et felles møte med EU i januar. Tror ikke amerikanske myndigheter tar en konflikt med Irland over Norwegian A.I. Tror USA har mest å tape på en tilspissing.

# Hvorfor tror du norwegian er så usmarte at tro at de skulle kunne få et fälles
nordisk AOC når man er alt andet end nordisk?
Jeg forstår heller ikke logikken bak Norwegians agerande. Merker meg at EASA er kritiske til at SAS, sikkerhetsmessig, har et AOC.

# Hvorlänge tror du dette luftcirkus kan forsätte ?
Tenker du på SAS her, de går dog i overskudd på driften.

# Hvor mange nicks tror du Lasse har og tror du manden er helt normal?
og hvordan ser du på dig selv med udtryk som at du håber at jeg får maden galt
i halsen.
Lasse for holde på som han/hun vil, det kan jeg ikke gjøre noe med-med å antyde bribing fortjener du ikke annet.

# Hvor meget betaler norwgian dig og er det evt i "naturalier" ?
Null og null, jeg har ikke annet å gjøre med Norwegian enn at jeg er passasjer.

# Hvorfor er skisport så latterligt stort i Norge ?
Vi er fjeldaper.

# Hvor mange aktier har du i spil og hvornår planerer du at sälge ?
Jeg kom meg ut av mine to aksjefond når Oslo Børs var godt over 600 i indeks.

Jeg ønsker nå alle en riktig God Jul !
pf
2014-12-24 10:06:50
SV: Norwegian får USA tillatelse!
"at" pf, ?????
@pf
2014-12-24 04:35:24
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Nu har vi fått bevisat att du är Norwegian anställd.
pf
2014-12-23 23:26:21
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Pierre, jeg er nå hjemme etter en meget lang dag med frivillig veldedig arbeide.

Det gir meg meget mer å dele ut mat og andre forsyninger til trengende mennesker, enn å krangle med deg om kommaer.

Mulig/måske, jeg vil komme med et svar ca 25 des kl 13 norsk tid.
pierre holmgren
2014-12-23 21:31:49
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@svar Anders (Lasse) märkeligt at det eneste norwegian elskerne kan finde ud af er at gå efter mig , ikke en eneste kan finde ud af at give et fornuftigt svar på bare et par af spörgsmålene , men ok inderst inde kender vi jo alle godt svarene på disse og de er bestemt ikke bekvemme at erkende hvis man er norwegian elsker, var man ansat så ville man nok juble over nogle af mine spörgsmål og de svar som ingen tör give.
Anders
2014-12-23 20:05:50
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Er det fortsatt noen som gidder å les gale SAS-Pierres idiotiske betraktninger om Norwegian?. Han er besatt av NAS, hans problem.
pierre holmgren
2014-12-23 19:27:02
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@svar pf , hvilken kujon du er ikke at kunne svare på det du i det mindste finder relevant for dig og den viden du har . kunne det skyldes at det er mere end umuligt at finde svar som ikke er temmelig dumme?
Ikke Sas ansat , det var dog også temmelig usmart kommentar ,er der noget jeg er så er det netop det hvad F..... skulle jeg ellers vaere?
Floejet en masse de sidste to dage fri imorgen og arbejde 1 juledag (uha) og så langtur 28 dec med nytår ude , skal du også vide hvor for at tro på mig?
@Linkan
2014-12-23 13:37:27
SV: Norwegian får USA tillatelse!
De har fått förlängt tillstånd av norska myndigheterna igen. De sitter i knät på Kjos, skulle de neka honom tillstånd så flyttar han hela verksamheten från Norge och vulkaniska bolag finns kvar då sem generaler intäkter till luftfartstillsynet? Några enstaka mindres och de är peanuts i jämförelse.
DOT kan inte hålla inne med ett svar för evigt. De måste ge ett JA eller NEJ utifrån den verksamhet han bedriver idag.
Julia
2014-12-23 12:49:09
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Pierre Holmgren jag älskar dig... HAHAHAHAHAHA Tack för
Det inlägget:))
Linkan
2014-12-23 12:10:18
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Ett man klart kan konstatera, Kojs och Norwegian har klart missbedömt och gjort ett dåligt jobb.
Hade man varit förutseende och följt normala spelregler hade man fått sitt tillstånd att flyga på USA för länge sedan.

Desto längre det dröjer desto större risk att inget tillstånd ges om inte NAI totalt ändrar sitt upplägg.
pf
2014-12-23 09:26:28
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Pierre H, jeg har ingen intensjoner om å svare på alt mellom himmel og jord fra en desperat danske.

En danske som nå ser at SAS må gjøre noe radikalt for å forsvare den posisjon Kastrup lufthavn og Danmark har fått av skandinaviske politikere siden slutten av 40-tallet, og som ikke lenger forbrukere og politikere i Norge, Sverige og EU er villige til å videreføre.

Jeg har lenge hatt mistanke om at Pierre H ikke er SAS-ansatt. Jeg har dessverre fått forsterket dette gjennom hans siste innlegg.

Jeg har sagt det før, Pierre H, og mange andre, det er politikere som styrer regelverket i bl.a. luftfarten. Det er lov å bruke det(minner om at et turistslagord for Danmark er at i det landet har man bare lov).

Husk, historien har vist oss før at den som ikke klarer å omstille seg, den er raskt/snabbt ute av business-det siste ikke bare i luftfarten, men i de aller fleste bransjer.
GM
2014-12-23 00:32:38
SV: Norwegian får USA tillatelse!
God jul og godt nytt år!
GM
2014-12-23 00:04:20
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@Pierre
Ja så slapp du endelig katten ut av sekken! Ditt sanne "jeg".... (Hvilken clown)
pierre holmgren
2014-12-22 21:10:44
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@svar pf , ok så tager vi flöjlshandskerne af , svar venligst på disse spörgsmål så jeg bedre kan forstå dig.
# Hvad mener du om norwegians Core ansatte cabin crew ikke kan flyve på Dreamlineren?
# Hvad mener du om at norwegians Core piloter ikke fik chancen for at flyve dreamliner men blev overhalet indenom på senno listen af gamle tumber fra B.A , KLM og lignende?
# Hvad mener du om norwegian generelt körer med et A og et B hold ansatte?
# Hvad mener du om at norwegian sidste år i denne söde juletid fyrede 52 cabin crew på ARN og kun lod dem forsätte hvis de ville väre time vikarer?
# Hvorfor tror du norwegians Core ansatte cabin var sekunder fra strejke og buhede höjlydt af Kjos?
# hvorfor tror du norwegian og Sas ansatte demonstrede sammen den anden dag?
# Hvorfor syntes du det er ok at norsk myndighed giver tilladelser der medförer at eksisterende og potentielle nye norske job forsvinder?
# Hvor mener du norske skatte indtägter skal komme fra i fremtiden hvis denne trend breder sig mere og mere , olien falder jo i pris så lidt skat bliver der vel brug for?
# Hvorfor mener du at nordmänd er så nationalistiske at man udemärket forstår en af Sveriges mest respekterede journalister tilgang til emnet og hvordan og hvorfor det hjälper norwegian? (hold lige Sas uden for svaret )
# Hvorfor syntes du at det er ok at skaffe sig fordele som ingen andre har fordi de pänt välger at opföre sig ordentligt , hvorimod norwegian nägter at fölge gängse regler og praksis , präcis som hvis Björn Dählie kun skulle löbe 3 mil mod Thomas Wasbergs 5 mil ? ( de var vist ikke samtidige , men du forstår nok sammenligningen)
# Hvad mener du om norwegian ikke ombooker som det ENESTE selskab i verden der flyver longhaul?
#Hvad mener du om at norwegian ikke udbetaler erstatning ?
# Hvad mener du om man har en generel tilgang til tingene hos norwegian der hedder " Går det så går det " specielt hvad angår myndigheders kontrol af sikkerhed og skoling? Jävnför at man uddaner bl.a cabin crew uden behörige instruktörer?
# Hvad mener du om at norwegian ikke betaler selskabs skat i DK?
#Hvad mener du om konstant omtalen af Sas fly som gamle ved enhver lejlighed
vel vidende at man selv indtil for nylig har flöjet med de suveränt äldste , dette set i lyset af at Sas indtil for nylig ikke udtalte sig dårligt om norwegian så pröver man alligevel at svärte konkurenten?
# Hvorfor tror du norwegian er dumpet fra en 12 til 80 plads på rating over
bedrifter i Norge mens Sas let har overhalet norwegian?
# Hvorfor lykkedes det ikke for Boeings top lobbyist at overtale DOT til en tilladelse
på trods af venskablig omgangstone på fornavn ?
# Hvornår tror du norwegian får sit endelig NEJ fra DOT ?
# Hvorfor tror du norwegian er så usmarte at tro at de skulle kunne få et fälles
nordisk AOC når man er alt andet end nordisk?
# Hvorlänge tror du dette luftcirkus kan forsätte ?
# Hvor mange nicks tror du Lasse har og tror du manden er helt normal?
og hvordan ser du på dig selv med udtryk som at du håber at jeg får maden galt
i halsen.
# Hvor meget betaler norwgian dig og er det evt i "naturalier" ?
# Hvorfor er skisport så latterligt stort i Norge ?
# Hvor mange aktier har du i spil og hvornår planerer du at sälge ?
PS . Julemaden skal smage ekstra godt i år med de gode udsigter for Sas , og for os der ikke er fyrre (vi er äldre haha ) , fede og färdige tager vi et ekstra stykke andebryst og får det ikke galt i halsen.
pf
2014-12-22 19:50:07
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Obs-sorry, som DC-10 sier er artikkel 1 år gammel.

Likevel, jeg forstår det slik at NAI's dispensasjon er forlenget. Skal forsøke, så raskt jeg klarer, å finne link.

Pierre, shut up !
DC-10
2014-12-22 19:43:32
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@sv Urk Artikeln du länkar till är publicerad 13/12 2013 - ett åt gammal!
pierre holmgren
2014-12-22 19:28:30
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@svar pf du er nem at provokere men jeg mener det faktisk lidt i alvor , bribe money kan have mange former og jeg må tilstå at jeg stadigväk ikke forstår argumentet for en myndighed at hjälpe til med at udfase norske job.
God Jul til dig.
pf
2014-12-22 19:22:10
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Pierre H, du bør skamme deg !

Å antyde "bribe money" gjør at jeg ikke sender deg noen julehilsen i år-måtte du få julemaden i strupen !
pf
2014-12-22 19:20:25
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Vil takke Sv Urk for link til kilde.

Totte, her er den, takke være ovennvente.

http://e24.no/boers-og-finans/tilsynet-gir-norwegian-tommelen-opp/22670222
Sv Urk
2014-12-22 18:37:41
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Kojs är en riktig filur. Först fick han dispens att hyra in de Irländsk registrerade flygplanen till Norwegian Long Haul AS. När det inte gick få förlängt där hyrde han in B787 till Norwegian Air Shuttle ASA istället.

Kjos är en riktig trixare!

Noen av de irskregistrerte luftfartøyene du trolig sikter til, har først vært brukt av det norske selskapet Norwegian Long Haul AS. I dag er det ikke lenger operativ drift i dette selskapet. Bruken av de aktuelle irskregistrerte luftfartøyene har deretter blitt overtatt av det norske flyselskapet Norwegian Air Shuttle ASA.

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=60366

Men i et ferskt vedtak utvides dispensasjonsperioden til 1. april.

http://e24.no/boers-og-finans/tilsynet-gir-norwegian-tommelen-opp/22670222

pf
2014-12-22 13:42:17
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Totte, jeg har lest dette-men finner ikke kilde.

Har, pga veldedig arbeid før jul, ikke mye tid til å se bedre etter.
Urk
2014-12-22 12:34:46
SV: Norwegian får USA tillatelse!
anders, vart är tillståndet som Ni påstår att Norwegian fått?
Urk
2014-12-22 12:33:36
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Nej det visar vilka ynkryggar det är som styr i Norge.

Vad har detta med SAS att göra??

Kan Ni Norgekramare inte göra annat än att vända fokus?
Jan
2014-12-22 11:33:29
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@urk, nei, det viser at kjeltirng-pakket i SAS, ikke kommer noen vei med sine dirty tricks. Hurra for norske myndigheters integritet. De kommer til å gi Norwegian dispensasjjon, helt tiil ALPA, SAS/andre konkurrenter og korrupte kongressmedlemmer i USA, stopper galskapen!
Urk
2014-12-22 02:13:55
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Det visar vilka ynkryggar de norska myndigheterna är som fortsätter att ge dispens till ett bolag som bryter mot reglerna och ej kan bedriva ett vinstdrivande bolag.
I Norge gör man allt för att ge Norwegian fördelar mot andra bolag...
Totte
2014-12-21 14:00:42
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Pf - kilde for fornyet disp?
pierre holmgren
2014-12-21 12:28:38
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@svar of , hvad kostade det så i bribe money?
Sørgeligt at en norsk myndighed ser det som sin opgave at udfase norske job men man må suge de gør et godt job snart er der ingen tilbage.
pf
2014-12-21 08:40:53
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Luftfartstilsynet i Norge har gitt NAI forlengelse av dispensasjonen i nye 6 måneder.
Nils
2014-12-20 21:20:08
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Det verkar inte bli någon Julklapp till Norwegian, tillståndet dröjer. Kanske kommer det aldrig.
pierre holmgren
2014-12-19 13:16:16
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@svar Anders , jeg taler sammen med mange andre her sandt , hvorimod du har en agenda som bygger på lögn på lögn og de bliver ikke sande bare fordi du gentager dem.
Sv Anders
2014-12-19 12:30:38
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Varför nyttjar Norwegian Thai besättningar om det inte ger någon ekonomisk fördel? Är Kjos inte smart? Hade han nyttjat endast EU och USA besättningar skulle NAI haft sitt tillstånd att flyga på USA för länge sedan.

Eftersom Kjos så frenetiskt håller kvar vid Thai besättningar måste det vara en stor ekonomisk fördel.
Anders
2014-12-19 11:48:10
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Pierretroll, kan du snart stoppe dine SAS løgner?? Det er nesten helt identisk lønn!
pierre holmgren
2014-12-19 11:32:30
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@svar Anders , stop din propaganda for at thaierne har samme lön som amerikanerne,så dumme og uvidende er vi ikke , de har , og nu skriver jeg det 17 gang så måske du også forstår det , 3000,- nok i lön og ca. 12.000,- i diäter som ikke er lön , disse diäter qua deres meget lange slinger og bortevär fra Sukhumvitten.
Anders
2014-12-19 10:47:33
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@Nei, lille SAS-Harry, hadde du klart å følge med, så er lønningne på Thai og USA basen nesten identiske, så der ryker nok ingen konkurransefordel. Det er bare håpløse skandinaviske medier, og konkurrerende bolag som har framsatt løgnene om sosial dumping.

2014-12-16 04:13:44
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Får jättefördelar...
AD
2014-12-15 21:32:25
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Eeeh? Jättemotorer? 380-vispar på en 320 eller?
sv@Harry
2014-12-15 18:31:36
SV: Norwegian får USA tillatelse!
"SAS får jättemotorer ALLA andra bolag" Vad menar du??
@harry
2014-12-15 17:48:48
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Konkurrensfördelen ligger i billigt finansierade flygmaskiner. Det är något SEB, Eallenberg och SAS inte kommer att lyckas med. När vi ändå pratar om konkurrensfördelar så ska vi kika lite på AOCn och snarare de avgifter och den flexibiliteten SAS får jättemotorer ALLA andra bolag. Tappar SAS denna fördel är det godnatt.
Nicke
2014-12-15 17:44:29
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Ja, ett positivt besked är ett som bekräftade att det är just chanser men sen att det är negativt i dess innebörd är en annan sak. Vad har detta ordbajseri med tråden att göra?
Sv Nicke
2014-12-15 16:49:37
SV: Norwegian får USA tillatelse!
" för mig är alltid ett ja positivt och ett nej negativt "

Om du frågar din doktor "Har jag cancer" och svaret blir ja. Tycker du då ett ja svar var bra? Ett negativt (nej) svar hade varit positivt och bättre tycker jag.
Harry
2014-12-15 13:12:59
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Norwegian får kanske sitt USA-tillstånd, men inte med asiatisk billigbesättning. Då ryker Kjos konkurrensfördel!

Hade den gamle gubben hållit sig undan billigbesättning utan arbetstillstånd, hade han haft sitt tillstånd för länge sedan. Denna girighet har kostat Norwegian mycket pengar!
Harry
2014-12-15 13:03:04
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Den gamle pajas-gubben framhäver sina amerikanska anställda och bluff-mörkar sin asiatiska billigcrew.

Välkommen få en Norwegianflight till New York! Se själv:

http://instagram.com/p/vlqEHZyF9T/
?
2014-12-15 12:29:27
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Vad är det som är bluff? Det är ok på deras nuvarande tillstånd...
Pajas!
Harry
2014-12-15 11:02:01
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Denna bild får ni inte missa. Här är vi på väg mot New York. Det bästa är att det är Norwegians egen bild!

Bluff-Kjos, din gamle fuling. Detta var inte smart!

http://instagram.com/p/vlqEHZyF9T/
Berra
2014-12-15 10:01:55
SV: Norwegian får USA tillatelse!
anders, kan Ni ge någon länk till detta?

Det verkar bara vara vad du tror och rubriken blir väldigt missvisande då det ej finns något beslut på detta.
pierre holmgren
2014-12-15 07:53:02
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Maybe not og helt sikkert med restriktioner som ikke stiller Kjosen tilfreds.

http://www.standby.dk/lufthansa-og-air-franceklm-oensker-eu-hjaelp-mod-norwegian/

Nicke
2014-12-14 16:14:27
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Det får du själv avgöra, för mig är alltid ett ja positivt och ett nej negativt. Sen vad konsekvenserna blir av ett svar är en helt annan femma.
DC-10
2014-12-14 15:38:06
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@pf Är du verkligen intresserad av fp's agenda? :o)
Sv Nicke
2014-12-14 15:26:52
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Positivt för vem?
Nicke
2014-12-14 15:24:08
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Ett positivt beslutet verkar ju vara på g så vad snackar alla om?
pf
2014-12-14 13:49:27
SV: Norwegian får USA tillatelse!
fp, begynner du å bli desperat nå? Fordi NAI vil få DOT-permit.

har du egen agenda ? Fortell oss om den ?
fp
2014-12-14 11:43:42
SV: Norwegian får USA tillatelse!
pf kan ingentig, sluta skriv skit här.
pf
2014-12-14 11:27:40
SV: Norwegian får USA tillatelse!
sv pf, jeg anser IKKE deg som en proff, etter mange spesielle innlegg fra deg.

Vedr. Open Skies, tror du at NAI ville komme så langt som backing fra EU om det du skriver er tilfelle.

Nei, la oss se til at de som har til jobb å tolke Open Skies gjør det.
Sv pf
2014-12-14 10:51:46
SV: Norwegian får USA tillatelse!
NAI är ett helägt dotterbolag till Norwegian Air Shuttle ASA. NAI har ingen flygverksamhet på/till/från Irland. Redovisas inte separat utan ingår i koncernen Norwegian som har sin huvudsakliga affärsverksamhet i Norge.

NAI är inrättat som "bekvämlighets flaggning".

Detta strider mot andan i Open Skyes!
pf
2014-12-14 10:21:41
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Oscar, NAI er hjemmehørende i Irland.

Som sagt før, jeg tror vi skal overlate til de proffisjonelle å tolke Open Skies avtalen.
Airbag
2014-12-14 09:54:10
SV: Norwegian får USA tillatelse!
@Quality

Lowclass UK-crew är, tro det eller ej, bättre än US-crew! Amerikanarna är idioter!!!
?
2014-12-14 09:50:22
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Är det low class på crew hos Virgin och BA också?
NAI har sitt säte på Irland... Kontoret i Oslo har även på SH mist en del av planningen till Spanien...
AOC i ett land?
Hur gör då SAS? De har AOC i tre länder och kan flytta flygmaskiner kostnadsfritt mellan Danmark, Norge och Sverige.
NAS försökte få ett likadant AOC men fick ett nej eftersom det inte finns regler för detta. Detta kan ju också tolkas som att det inte finns regler som motsätter detta, men NAS fick som sagt nej.
SAS får behålla sitt då de alltid haft det hette det...
Konkurrens på lika villkor hette det.... Vilket bs!!
@Quality
2014-12-14 01:32:19
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Jag tycker mest synd om dig som har en sån tråkig världsuppfattning.
Quality
2014-12-14 01:21:43
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Synd om paxen som flyger med DY longhaul om det är LGW crew.
Billiga engelsmän utan stil.low class crew on low cost longhaul.
Oscar
2014-12-14 00:11:22
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Följer Norwegian denna punkt? Endast AOC i ett land.

"7. In response to a question from the US delegation, the EU delegation affirmed that, under European Community legislation, a Community airline must receive both its AOC and its operating licence from the country in which it has its principal place of business. Further, no airline may have an AOC or operating
licence from more than one country."
pf
2014-12-13 23:07:04
SV: Norwegian får USA tillatelse!
sv Oscar 2, det er rett at Norge ikke er med i EU.

Men, v.g. se http://www.state.gov/e/eb/rls/othr/ata/114805.htm

og da spesielt "The U.S.-EU Air Transport Agreement, signed April 30, 2007, was provisionally applied March 30, 2008 for all 27 European Union Member States at that time. Norway and Iceland became party to the U.S.-EU agreement pursuant to an agreement signed and provisionally applied June 11, 2011."

Ut fra dette holder neppe det syltynne Oscar forsøker å nøre opp i hans egne spesielle tolkning av Open Skies
J.B.
2014-12-13 21:07:14
SV: Norwegian får USA tillatelse!
"Man skall inte sälja skinnet förrän (B)jörnen är skjuten". Gammalt centerordspråk ;-)
Vi får se vad som händer och sker med DYngan nästa år. Det enda säkra är att det kommer att storma om och i det bolaget.
Sv Oscar2
2014-12-13 20:35:41
SV: Norwegian får USA tillatelse!
EG = Europeiska gemenskapen = European Community, så vitt jag vet har Norge aldrig varit medlem.

Finns ingen dokumentation som anger att Norge är eller varit medlem i European Community (EG).

Norway considered joining the European Community in 1972 and the EU in 1994., men man gjorde aldrig det.

Sorry lad.

@Pierre
2014-12-13 19:02:19
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Kabinen har bas LGW, FLL, JFK, BKK och ARN. Kontrakten upphör för de som har ARN. De får möjlighet att byta bas till LGW om så önskas. LGW rekryterar fler till kabinen för tillfället.

@Oscar, nu verkar det som att ett positivt besked är på väg. Jag tolkar det som att du har fel. Live with it!

pierre holmgren
2014-12-13 19:01:57
SV: Norwegian får USA tillatelse!
svar@pierre , först og fremmest så glider du let og elegant hen over thai crewet dom ikke kan godkendes , desuden er jeg ligeglad hvor dine piloter er baseret om det så var på månen , det spiller ingen rolle de er nemlig ansat i Singapore og dette er heller ikke forenligt med O.S aftalen , var de ansat på LGW var det (måske) en anden sag.
Sv pf
2014-12-13 17:56:46
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Du gör egna tolkningar varför skall inte andra få göra egna tolkningar?

Kjos gör egna tolkningar, är det fel?
Dick Head
2014-12-13 16:20:52
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Norge är så litet (och obetydligt) så Tomten flyger bara runt....
Oscar2
2014-12-13 15:53:58
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Oscar: det är skillnad på EU och European community...
pf
2014-12-13 15:48:18
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Oscar, om du mener du har rett. det har du ikke, tror du ikke at dette (ditt) argumentet ville ha kommet opp før ?

V.g. slutt med dine egne tolkninger av Open Skies, din (og min) mening når ikke langt her.
pf
2014-12-13 15:37:32
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Om ikke NAI får tillatelse snarest, vil Norge nekte de amerikanske tomter overflyging i julen !
Oscar
2014-12-13 15:16:41
SV: Norwegian får USA tillatelse!
En punkt i avtalet som Norwegian ej lever upp till.

"for a Community airline, substantial ownership and effective
control of that airline are vested in a Member State or
States, nationals of such a State or States, or both, and the
airline is licensed as a Community airline and has its principal
place of business in the territory of the European
Community"

Norwegian ägs inte till största delen av ett land inom EU och har inte sin huvudsakliga affärsverksamhet inom EU. De har huvudkontor i Norge som inte är medlem i EU.
Sv @pierre
2014-12-13 14:52:12
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Och var är kabinbesättningen stationerade?

Initialt hade Kjos ingen tanke på att nyttja personal stationerade i USA eller EU. Vad som då gällde var Asien fullt ut. Men med det motstånd som han mött har han varit tvungen att ändra sig.

Men vem vet vad han gör när han har tillståndet i sin hand.
@pierre
2014-12-13 11:22:50
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Pierre för sista gången, piloterna är baserade på LGW. Hur svårt ska det vara att fatta? All dygn som sprids bak i ert radiogallly är bara skitsnack!!! Pierre u r full of it!
pierre holmgren
2014-12-13 10:47:45
SV: Norwegian får USA tillatelse!
"The application is fully consistent with the Open skies agrrement " den der vending med FULLY CONSISTENT er jo präcis der det halter da Kjos stadigväk forbeholder sig retten til at anvende thai crew samt Singapore ansatte piloterog derfor er det ikke i orden da det indebärer at crew fra tredielande med helt andre ansättelse vilkår arbejder mellem de lande der er tale om nemlig USA og EU og derfor er det undergravende for de ansatte i de lande og retteligt bör ansögningen ikke bare udsättes nok en gang men totalt afvises indtil disse forhold er bragt i orden.
Hm
2014-12-13 10:28:15
SV: Norwegian får USA tillatelse!
http://www.standby.dk/groent-lys-paa-vej-til-norwegian-airlines/
Kjos ljuger
2014-12-13 10:25:51
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Kjos ljuger i sitt uttalande...han säger att han kommer att flyga med amerikansk besättning, han "glömde" informera om den thai besättning ha vill använda sig av!!
En riktig bedragare denna Herr Kjos
pf
2014-12-13 08:17:50
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Dorte, du etterlyser link....v.g. sjekk denne

http://www.eturbonews.com/53483/norwegian-air-international-application-receives-boost-appropria
Abbe E
2014-12-12 22:28:10
SV: Norwegian får USA tillatelse!
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein
rätt
2014-12-12 22:22:13
SV: Norwegian får USA tillatelse!

I förra månaden träffades representanter för både EU och US Transport i ett resultatlöst möte.
Nytt möte bokat i januari och på den vägen är det.

Envishet är en styrka, men bara till en viss gräns.
DYke
2014-12-12 21:00:28
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Svensk longhaul crew är inte uppsagda - deras tidsbegränsade kontrakt har inte förlängts! Ersätts med LGW-crew, övriga baser med lokalt anställd personal är JFK, FLL och BKK.
pierre holmgren
2014-12-12 20:08:10
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Ok ja men det var jo synd for dem og hvad giver Kjos for anledning til dette?
Longhaul
2014-12-12 19:31:47
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Alla svenskar/skandinavier som är anställda i kabinen i DY longhaul är uppsagda sista mars.
Dorte
2014-12-12 18:30:50
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Skulle vara kul med en länk. Linkan är lika trovärdig som Kajan
Linkan
2014-12-12 15:02:26
SV: Norwegian får USA tillatelse!
Ja, Kjos verkar ha tagit sitt förnuft till fånga.

Han kommer att flyga på USA med Amerikansk och EU baserad besättning. Så vitt jag kan tyda de rykten som läkt ut får han ok om han flyger med besättningar som har arbets och uppehålls tillstånd i EU eller USA. De som är stationerade i Asien får ej tjänstgöra på flygningar till USA.

Hade Norwegian haft detta som sitt alternativ från början hade NAI redan haft sitt tillstånd för länge sedan.

 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev