Tråden startades av: J.B.  2015-01-28 15:04:59
DYngans Q4 rapport 29JAN15 
Skall det bli vinst för helåret 2014 krävs ett exeptionellt bra Q4. Fick de det?
Vad tror ni?
Den som gissar närmast får titulera sig 2014:s bästa Norwegiananalytiker!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

@DDD
2015-02-14 18:10:30
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
När ryssarna är sura på Norge, borde man inte förbjuda SAS att flyga över Ryssland då de är mer Norskt än NAI?
DDD
2015-02-13 16:17:46
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
http://www.nrk.no/nordland/taper-100-millioner-i-aret-pa-russisk-flynekt-1.12206122

Norwegian Longhaul förlorar 100 miljoner på att inte få flyga över Ryssland, Björn Kjos har nu klagat till Norska myndigheter och de ska ta upp det här med Ryssland.

Men... Norwegian Longhaul är registrerat i Irland, Borde de då inte klaga till Irländska myndigheter ??
?
2015-02-12 18:04:41
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Alla klagar på Norwegian när Ryan har fått härja fritt i 15år...
Perdido
2015-02-12 17:44:45
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Kan de inte bara lägga ner! De har väl raserat både kundstock och anställningsvillkor nu så att det räcker. Vad mer skall de göra? Lägg ner hela verksamheten nu, så blir, tror jag, de allra flesta rätt glada.
Normal
2015-02-12 16:58:55
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Jag vill ha bildbevis på den där hatten :)

Smaklig måltid!
J.B.
2015-02-12 16:51:23
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Vi var rätt många som gissade fel! DYngan överaskade analytikerkåren med det dubbla negativa resultatet.
Bra jobbat, Kjosen!
Tänker dock personligen inte äta upp någon hatt som vissa andra här på forumet deklarerat att de skall göra.
Norwegian och SAS fan
2015-02-12 16:41:44
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
RÄTT MEN NEDGÅNGEN AV KRONKURSEN DRABBAR ALLA EX ÄVEN SAS som sagt alla maskiner som kommer in var ska de flyga
bara kapitalkostnaden är extrem på nya flygplan
Ryggsäcksresenären
2015-02-12 14:56:57
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Det stora problemet för DY's LH under 2015 är den svaga kronkursen i Sverige och Norge!
Marknaden beräknas gå ner ca. 30% från nuvarande nivå på USA och Thailand allt beroende på svaga valutor enligt world travel news……..:-(
Norwegian och SAS fan
2015-02-12 14:11:00
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Per l har helt rätt
om Norwegian faller kommer inter flygpriserna raka i höjden här i Skandinavien, sen kan man fråga sig alla hundratals plan som är beställda, hur kan de köra på sådan expansionstakt när de tappar miljarder. och var ska dessa sättas in?
Tyvärr historien visar att det är bolag med många plan som hamnar i de Amerikanska öknarna.
Bolagets räddning kan vara ett alltmer lägre oljepris + ränteutplåningen, annars ser det mörkt ut.
Harry
2015-02-12 11:53:29
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Nettoförlust 1049,8 MNOK för helåret 2014. Pyramidspelet Norwegian håller på att falla samman.

Du får till och med äta två hattar pf och du kan kalla dig årets Norwegiandrömmare eller årets sämsta Norwegiananalytiker.

Morgan Stanley har rätt. Kursen skall ner till hälften.
Kalle
2015-02-12 11:47:04
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Haha pf... Ät du upp din hatt nu då!

Minus cirka 650 NOK för helår... VD sålde över 700.000 aktier strax innan årsskiftet... DY är på väg neråt.
Johan
2015-02-12 11:41:42
SV: pf
Det va 300 ja... Idag -10% och nere på 240...
pf
2015-02-06 22:25:16
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Norwegian kommer ut av 2014 med et nullresultat.

Så kan de som spådde "bolagets død", og deres aksjekurs på 100(mot ca 295 per i dag) sitte igjen med skjegget i postlådan.......det var de samme som sa at et annet stort nordisk flygbolag skulle ha en halv milliard i overskudd for sitt siste regnskapsår....

(Og jeg må vel ete opp min hatt skulle DY gå back en halv milliard)
J.B.
2015-01-30 09:18:46
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Känd sanning att man kan inte lita/tro på något som skrivs på nätet. Uppenbarligen inte ens från sådana källor som borde veta bättre.

https://www.avanza.se/aktier/om-bolaget.html/52634/norwegian-air-shuttle

Nu får vi (mer korrekt) vänta till 12FEB15 innan Q4/årsrapporten släpps. Har kollat runt lite och konsensus verkar ligga på runt -500MNOK i resultat för 2014. Tror själv de lyckats köra in lite under den hektiska jultrafiken och lägger mig på -412MNOK.

Vi får se om saskramarna sätter skrattet i halsen när sas-rapporten kommer?
Sv Per L.
2015-01-28 23:23:58
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Det negativ gentemot Norwegian kommer av Kjos sätt att utnyttja personal och inte göra rätt för sig gentemot passagerarna.

Det är starkt omoraliskt tycker jag och många med mig.
Pilot
2015-01-28 20:35:08
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Än stöld anledning till att kostnaderna minskar när de inte flyger åt baggen längre...
747
2015-01-28 19:43:03
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Q4 kommer den 12 Februari!
https://www.norwegian.com/se/om-oss/investor-relations/financial-calendar
Per L.
2015-01-28 19:35:03
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15

Lite tråkigt att det verkar vara sån skadeglädje här på Flygtorget. Jag är verkligen ingen Norwegiankramare, men jag tycker det är tråkigt när två stora bolag (SK & DY) som tillsammans snart har 50 miljoner pax per år INTE TJÄNAR PENGAR!

Utan Norwegian hade inte facken inom SAS gått med på de försämringar som skett de sista 2 1/2 åren.

Utan SAS hade Norwegian kunnat ta hutlöst betalt för en undermålig produkt.

Låt oss hoppas att både SAS och Norwegian överlever. Alternativet är ju Ruanair med sin Point-to-Point traffik, och den kan vi ju leva utan.

@J.B.

Jag har läst många av dina trådar. Var kommer detta extrema Kjos- och Norwegianhat ifrån?

Perra
B
2015-01-28 19:23:00
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Hifly flyger iofs varje dag från CPH åt Norsk skytteln.
Pilot
2015-01-28 18:52:45
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Det låga oljepriset kan göra effekt, om inte annat så för 2015. Återstår och se om regulariteren från slutet av året för 78-an håller i sig då blir det ju bättre nästa år heller hur Leif? Länge sen man såg HiFly eller Atlantic...
Leif Boström
2015-01-28 17:37:33
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
-300 miljoner NOK

De kommer skylla allt på Boeing. . . . . .

Svårt att få lönsamhet om man kontinuerligt har en RASK på NOK 0,43 men CASK på 0,46. Det kan mitt 8-åriga barnbarn räkna ut.

Mvh/Leffe ( pensionär, ej SAS troll )
P-ONDY
2015-01-28 16:53:54
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
Lasse från Norge har ju garanterat att Norwegian gör vinst för 2014.

Han verkar ju ändå väldigt insatt!
Johan
2015-01-28 16:40:27
SV: DYngans Q4 rapport 29JAN15
På helår gissar jag -472 miljoner NOK
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev