Tråden startades av: Dreampilot  2015-01-29 12:37:08
Tough start for RYAN air in CPH is to be expected  
Regarding my link to this stream from danish TV2 I keep wondering why you remove the link as soon as I publish it , FR pays you to remove stuff like that?
This is the 8 time I publish it.

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-01-29-forsker-fagbevaegelse-kan-vride-armen-om-paa-ryanair

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Paprikatåget
2015-02-20 13:33:31
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Nja, tågfreaks-Johan...

Du tar i LITE. Det snabbaste jag kan hitta är 3 timmar och 10 minuter Linköping- Köpenhamn H. Det är 2 ggr/dag. Erkänner att jag missade det. Annars tar det drygt 4 1/2 timme. Ännu längre tid från Norrköping. Att köra med tricket att avsluta tågresan på Kastrup (för att driva din tes) fungerade inte på mig. Debatten handlade om Linköping - cenrala Köpenhamn.
Jag kollade tidigare på SJ:s hemsida och den är något förvirrande. Resplustidtabellen är mera lättfattlig.
Men faktum kvartsår att Skavsta-Köpenhamn kommer att få svårt att överleva.
1. Flertalet stockholmare kommer att välja ARN-CPH
2. Från Linköping flyger SAS ett par ggr/dag
3. SJ är också en stor konkurrent.

Förutom de fåtaliga Nyköpingsborna som kan ta lokalbussen så återstår då BILBURNA resenärer (eftersom allmänna kommunikationer saknas eller är dyra ochDu tar i LITE. Det snabbaste jag kan hitta är 3 timmar och 10 minuter Linköping- Köpenhamn H. Det är 2 ggr/dag. Erkänner att jag missade det. Annars tar det drygt 4 1/2 timme. Ännu längre tid från Norrköping. Att köra med tricket att avsluta tågresan på Kastrup (för att driva din tes) fungerade inte på mig. Debatten handlade om Linköping - cenrala Köpenhamn.
Jag kollade tidigare på SJ:s hemsida och den är något förvirrande. Resplustidtabellen är mera lättfattlig.
Men faktum kvartsår att Skavsta-Köpenhamn kommer att få svårt att överleva.
1. Flertalet stockholmare kommer att välja ARN-CPH
2. Från Linköping flyger SAS ett par ggr/dag
3. SJ är också en stor konkurrent.

Förutom de fåtaliga Nyköpingsborna som kan ta lokalbussen så återstår då BILBURNA resenärer (eftersom allmänna kommunikationer saknas eller är dyra och långsamma) från Eskilstuna och södra Storstockholm. Tveksamt om de vill betala den dyra parkeringen på Skavsta. Det är skilland om man ska åka på solsemester till långsamma) från Eskilstuna och södra Storstockholm. Tveksamt om de vill betala den dyra parkeringen på Skavsta. Det är skilland om man ska åka på solsemester till Medelhavet., då är man i högre grad berädd att ta denna kostnad.
Jag är positiv till Ryanair eftersom de kommer med fräscha idéer och nya initiativ till linjer som ingen annan har tänkt på. Men när der gäller korta inrikes och internordiska linjer så fungerar inte Skavsta.
Johan
2015-02-12 16:44:26
SV: Paprikatåget
Vet inte i vilken tidtabell du tittar i. Men om du kolla på följande länk:

http://tidtabell.resplus.se/tidtabell/80_tag80.pdf

Där kan du se att det tar drygt 3 timmar och 30 minuter Norrköping-Kastrup och från Linköping 3 timmar och 5 minuter. Plus minus enstaka minuter olika tider på året p.g.a. banarbetsanpassningar.
Normal
2015-02-12 16:34:59
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Re Puckelbro...har du jobbat i Danmark? Du har mycket sämre skydd i Danmark för allt. Du måste förhandla dig till allt vid en anställning. Glöm att du har bättre skydd där. Snarare mycket lättare att göra sig av med folk där.
Puckelbro
2015-02-12 16:14:49
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
I Danmark har man lite bättre trygghet om man blir arbetslös än vad man har i Sverige. Och starkare fack. Detta för med sig att dansken inte i desperation förstör sina arbetsvillkor inför hotet om arbetslöshet. Istället ser man till hålla på sitt eftersom man vet att de goda villkoren kommer att gälla även hos nästa arbetsgivare.
Normal
2015-02-12 14:41:52
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Det är nästan dagligen problem med tågen mot köpenhamn. Antingen på den Svenska eller den Danska sidan. Det är inte att rekommendera om man har ett möte.
Paprikatåget
2015-02-12 14:29:06
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
@Lågprisprofilen

Jag håller med dig om Skavsta-Köpenhamn inte komme ratt bli långlivat. Ryans tidigare internordiska linjer har blivit väldigt kortlivade, t ex Skavsta-Rygge och Skavsta-Tammerfors.
Men jag vill också passa på att berätta att det inte tar några 3 timmar mellan Linköping C och Hovedbanegården. En titt i SJ:s tidtabell visar att det tar mellan 5.19 och 5.32 timmar. Detta är alltså vad tidtabellen säger - verkligheten kan ofta vara en helt annan... Direkttåg finns bara under sommaren, en gång/dag. Även då landar man på nästan fem timmar. Tåglobbyisterna är en oerhört stark grupp vars propaganda slipprar sig in överallt, t o m med bland flygentusiaster. Det är ingen måtta hur fort det går mellan stationerna, om man ska tro vad folk "vet".
SAS-flyget från Linköping är förstås den helt överlägsna konkurrenten på denna sträcka.
JOhan
2015-02-12 09:37:54
SV: Handling
Dansk lagstiftning är inte lik den svenska på detta området. Även bolag som inte är anslutna till "centrala" avtal kan försättas i blockad och medarbetarna tvingas till arbetsnedläggelse. (Även om detta är ovanligt)
Handling
2015-02-12 06:46:03
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Kära PH det finns redan flera aktörer som håller på att starta handlingbolag på CPH. Samtliga kommer inte vara anslutna till några centrala avtal, därmed är blokadvapnet bortspelat.
pierre holmgren
2015-02-11 23:45:31
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Så er der pressemöde med FR igen , kort varsel allerede i morgen torsdag i Köbenhavn. Det er ihvertfald IKKE for at fortälle at en aftale med FPU er indgået , så träkker de sig som nogen antyder eller bliver der lagt yderligere på til en optrapning af krigen mod fagforeningerne inden opstart. Samtidig venter vi på Arbejdsrettens dom over om det er lovligt at lave blokade mod FR som ser sig selv som Irsk område og lov ved landing og turn around i DK men sandsynligheden for at arbejdsretten går ind på dette er forsvindende lille , al den stund da FR tabte en tilsvarende sag i Norge helt nylig.
Lally Johns
2015-01-30 09:05:00
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Bengt,
Aviator har just förlorat DY i CPH men till gengäld vunnit FR.
Så, jo det är nog några i Aviator som inte önskar en konflikt med FR.
Tyvärr.


Bengt
2015-01-29 21:58:35
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
@Lally John
Skillnaden nu är väl att de arbetare som skall stå för blockaden, inte är beroende ar Ryanair för att ha sina jobb kvar.
KalleP
2015-01-29 21:15:38
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Håller med Lågprisprofilen. CPH NYO kommer nog inte vara någon succé. Men vi får se hur FR gör med Arlanda. Möjligt att CPH linjen är tänkt att sluta på någon annan plats.

Lågprisprofilen
2015-01-29 19:07:07
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Kul och vågad satsning av Ryanair. Ska bli spännande att se hur det går.

Personligen tror jag att linjen läggs ned snarast. SAS och Norwegian har bättre erbjudanden för alla som bor norr om Södertälje. För oss som bor söder om Kolmården så har SJ massor av avgångar och priserna är väldigt konkurrenskraftiga för den som bokar i tid. Linköping-CPH tar ca 3 timmar, det är svårt att slå om man börjar resan åt fel håll till Nyköping och vill ha lite marginal. Dessutom fortsätter tåget till Hovedbangården.

För de som inte har Köpenhamn som mål, utan Kastrups "wørld class hub", så kör SAS med två avgångar per dag LPI-CPH. Och då kan man checka in bagaget hela vägen.

Vem tror Ryanair vill flyga på denna linje? Folk i Flen som vill njuta av kulturutbudet på Istedgade?
Lally Johns
2015-01-29 17:15:10
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Danska facket är rena skämtet.
När FR kom till BLL mullrade 3F och hotade med både det ena och andra.
Allt föll pladask till jorden då fackets egna medlemmar vägrade deltaga i blockad med risk för att mista jobben.
Så FR kan nog göra som dom vill i CPH också.
Fega facket varken vågar eller kan röra dom.
För hur skulle annars fackets medlemmar kunna flyga billigt?
Guran.
2015-01-29 14:45:56
Vad händer?.
Risk att Ryan återgår till Sturup?
Tim
2015-01-29 13:58:23
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Trevligt att höra på lite danska igen.
Dreampilot
2015-01-29 13:38:25
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Think the header says it all
Try
2015-01-29 13:10:32
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Try to write something above the link and tell us what you think about the facts or why it´s important for us to read?
what
2015-01-29 12:38:49
SV: Tough start for RYAN air in CPH is to be e ...
Because no one understands what she is saying...
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev