Tråden startades av: Ufo  2015-03-28 17:46:48
A350 flyger friktionsfritt  
Två Qatar A350-900 flyger nu Doha- Frankfurt och är uppe i över 100 flygningar där samtliga avgångar gått helt utan problem,det är ett bra betyg för ett nyutvecklat flygplan. Airbus har gjort det igen, konstruerat ett flygplan av högsta kvalitet

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Och
2015-04-06 10:59:34
SV: A350 flyger friktionsfritt
Och A350 flyger friktionsfritt!
svNils
2015-04-04 17:58:09
SV: A350 flyger friktionsfritt
Och??
Nils
2015-04-04 17:05:23
SV: A350 flyger friktionsfritt
Till de som inte vet blir $32 billion = SEK 276,8 miljarder
eller SEK 276 800 000 000:- ganska mycket som kommer att belasta flygplanen som byggs.

Byggs 1000st B787 belastas varje byggt flygplan med 189 miljoner i utveckling.
svNils
2015-04-04 16:36:33
SV: A350 flyger friktionsfritt
Vet du vad "billion" blir översatt till svenska? Kolla upp det!
Dr Dängrot
2015-04-04 16:29:53
SV: A350 flyger friktionsfritt
Mata inte Airbus-trollen på Flygtorget. De blir så lätt aggressiva.
Sv (svNils)
2015-04-04 16:07:43
SV: A350 flyger friktionsfritt
Och v.s.b A350 är bättre än B787. A350 flyger friktionsfritt.

Boeing har lagt ner $32 billion i utveckling mer än dubbelt så mycket som Airbus. Boeings resultat är sämre än Airbus.

svNils
2015-04-04 14:57:40
SV: A350 flyger friktionsfritt
Och??
Nils
2015-04-03 23:40:57
SV: A350 flyger friktionsfritt
Boeing 787 And Airbus A350.

The unique selling point of both 787 and A350 is light carbon fiber, where Airbus tops with 53% of the airframe made of the super-light material, while the 787 has 50%. The rivals have also stressed passenger comfort with their jets. The A350's cabin space is 13 centimeters wider than the 787, but the 787's windows are noticeably bigger. To make the interior look roomier, the companies have kept the jets' side walls flat.

B787
Even after entering service in 2011, the Dreamliner has been plagued with technical snags, including engine failure, cockpit cracks, and battery problems.
The project development cost stands at a massive $32 billion, compared with the initial estimate of $6 billion.

A350
Also, while Airbus had conservatively estimated a development cost of $4.17 billion (3.5 billion euro) in 2005, it now stands at roughly $15 billion.




http://ww.w.airsoc.com/articles/view/id/54077b2931394464398b45a4/boeing-787-and-airbus-a350-a-tale-of-two-planes-the-motley-fool?
Jille
2015-04-03 06:23:39
SV: A350 flyger friktionsfritt
Jag har varit flygtekniker i 63år nu. Men det gör ju inte mig till ngn expert
inom andra typer av flygplan annat än dom jag har i mina certifikat!

Visserligen är tekniken på äldre flygplan väldigt common.
Moderna flygplan är mer nyckfylla med dess datorer som styr allt inkl toaletter mm.

Så alla "experter" på FT, tagga ner. Lägg fram fakta eller sluta dorma härinne.
Anonym
2015-04-01 17:39:08
SV: A350 flyger friktionsfritt
svFlygtekniker i mer än 36 år. Det är surt sa räven. Att med den kaxiga attityd du kommenterade andras inlägg, som du sågade, angående deras sanna påståenden om A350 introduktionen hos Qatar. Du hade så FEL. Bara du kunde "allt" om maintenance. Du har helt fel själv uppfattning!
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-04-01 16:15:56
@Anonym
Läs gärna igenom denna tråd ordentligt.

Visa var någonstans jag påstått att Airbus inte har något serviceteam hos Qatar.

Jag påstod att ingen kan laga fel innan dom uppstår. Där hade jag tydligen fel.
Jag frågade också om någon sett dessa "specialutbildade fabriksmekaniker" med egna ögon men jag har aldrig påstått att dom inte finns.
Anonym
2015-04-01 15:30:36
SV: A350 flyger friktionsfritt
svFlygtekniker i mer än 36 år. Då får man väl kalla dig också för lögnare. Dina påståenden om att Airbus inte hade ett serviceteam hos Qatar var falska.
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-04-01 13:20:42
@DC10
Detta är ett citat ur en av sign A330s tidigare inlägg:
Jag vet flygbolag vars flygplan anlander till hemmabasen omkring midnatt och startar igen vid 5 tiden pa morgonen. De flyger mellan 5000-6000 timmar per ar per flygplan. Varje natt kollar mekanikerna alla flygplan vare sig det behovs eller inte. Som ett resultat av dessa checker ar dispatch reliability 99.5% vilket ar anmarkningsvart mht till det hoga flyguttaget.

Jag ber honom då uppge namnet på detta flygbolag. Han gör inte det.
Det brukar vara ett kännetecken på en lögn att inte kunna precisera när man blir ombedd att göra så. Att försöka blanda bort korten genom att hävda att man hemlighåller företagshemligheter gör lögnen ännu mer uppenbar.

Så A330 är en lögnare.
DC-10
2015-04-01 10:16:34
SV: A350 flyger friktionsfritt
@Flygtekniker i mer än 36 år. Det du skriver om angående Airbus är för mig inga nyheter. Det är anmärkningsvärt att du kallar folk för lögnare när du har fel och när du uppenbarligen inte visste vad du talade om.
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-04-01 07:55:56
Till M, DC10 och andra.
Det är ingenting som så effektivt kan göra slut på en diskussion som en som verkligen vet vad han talar om.
Tack signaturen M. Du visade med fakta att jag hade fel.
Med rätt maintenance och ett lämpligt flygtidsuttag kan man tydligen få extremt god dispatch reliability.
Varje gång ett flygbolag gör en nedskärning på tekniska underhållet går någon representant ut i media och säger: Flygsäkerheten är vår högsta prioritet och att vi avskedar 200 tekniker påverkar inte flygsäkerheten.
Hittills har dom fått rätt, trots att närmare tusen tekniker/mekaniker sagts upp bara i Skandinavien sedan 2008 så har inga olyckor inträffat som berott på dåligt underhåll. Airbus har väl visat nu att med bra maintenance kan man öka dispatch reliability så vid nästa nedskärning på tekniska hoppas jag att reportern ställer följdfrågan: Hur blir det med punktligheten?
På SAS går i dagarna ett ganska stort antal mekar sina sista arbetspass efter den sista nedskärningen. Jag tänker följa i Flightstats om detta påverkar punktligheten.
Arne Anka
2015-03-31 23:16:45
# Flygtekniker 30.....
''En snabb check av Qatars tidtabell visar att de flyger till Berlin (inte FRA) och att flygplanet STANNAR OVER NATTEN I Berlin.''

Nej - detta stammer inte. Man flyger inte A350-900 till Berlin, utan till Frankfurt. Och ej med nattstopp.
svJustin
2015-03-31 17:57:49
SV: A350 flyger friktionsfritt
Du kommer med över två år gamla nyheter. Ungefär så gammal som du verkar att vara.
DC-10
2015-03-31 17:51:29
SV: A350 flyger friktionsfritt
@Justin Du verkar inte att fatta hur ett forum fungerar. Dina uppgifter angående Boeing's uppsägningar är över ett år gamla. Get a life!
Justin
2015-03-31 16:36:49
SV: A350 flyger friktionsfritt
Kan inte Tekniker och DC10 ringa upp varandra?

Vi vet alla att A350 kommer bli en kassa succé, att Boeing säger upp 800personer pga att B787 fiaskot dräner företaget på ett farligt sätt ekonomiskt.

Kan vi gå vidare?!, inga nyheter, ngn?!
DC-10
2015-03-31 16:02:21
SV: A350 flyger friktionsfritt
Jag hade ju inte tänkt att kommentera "Flygtekniker i mer än 36 år" något mer.
Men jag kan inte låta bli. Jag har blivit beskylld för att tramsa och att fantisera, andra för lögnare. När vi nu kan se en länk i M's inlägg, att det vi har sagt är sant.
Då vore det på sin plats med en ursäkt från "Flygtekniker i mer än 36år".
Fast det är väl för mycket begärt. Maken till självgodhet får man leta efter.
Åskådare
2015-03-31 14:37:57
SV: A350 flyger friktionsfritt
Jag kan bara konstatera att Airbus och Qatar har gjort allt rätt med introduktionen av A350. En lagom lång rutt med gott om tid på marken för att rätta till alla stora och små fel som kan uppstå. Jag kan tänka mig att de gör en grundlig genomgång av kärran i god tid innan avgång, det ligger ju både i Airbus och Qatars intresse att planet går på tid. Så småningom när man fått ordning på alla småskavanker så sätter man in A350 på längre distanser med tajtare turn around.

Att försöka klämma ut maximalt utnyttjande av en helt ny flygplanstyp innan man lärt känna dess fel och brister är ingen bra väg att gå...

My five cents
Anonym
2015-03-31 11:12:10
SV: A350 flyger friktionsfritt
@Flygtekniker i mer än 36 år. Har du kollat länken som M lagt in i sitt inlägg?
Ödmjukhet är aldrig fel. Även för världsmästare!
M
2015-03-30 18:31:58
SV: A350 flyger friktionsfritt
Facit:
www.airbus.com/newsevents/news-events-single/detail/watching-out-for-customers-to-ensure-the-a350-xwbs-smooth-service-entry/
Tystas
2015-03-30 17:33:23
SV: A350 flyger friktionsfritt
A350 kommer rensa banan. B787 kommer mer och mer hamna i sin förväntade dödsspiral.
EU-USA 1-0 game set and match.
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-30 17:17:58
@RR
Ser man på, där hade jag 100% fel.
Precis som du säger har den en Trent 556 som är en större motor än RB211.
Vet inte var jag fått det ifrån att den fortfarande kallas RB211.
Krälar ödmjukast i stoftet.

RR
2015-03-30 16:54:32
SV: A350 flyger friktionsfritt
A340-600 har Trent 500 motorer och inte RB211, enligt Airbus hemsida. Det är väl inga fantasier.
Anonym
2015-03-30 16:40:05
SV: A350 flyger friktionsfritt
@Flygtekniker i mer än 36 år Du är väl lika anonym som alla andra. Därför kan inte dina inlägg accepteras som fakta. Det är dax för dig att göra som DC-10, att lägga ner.
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-30 15:53:54
SV: A350 flyger friktionsfritt
Är det någon här som vet någonting om dessa fantastiska team från Airbus som omnämns? Har någon sett dom med egna ögon eller är det som med sign 330s flygbolag med gammaldags maintenance, något som man bara hittar på för att verka kunnig och insatt.
Om någon här har sett med egna ögon hur Airbus jobbar med denna nyintroduktion så säg: Jag har sett dom och hur dom gjorde och jag heter Nnnn Nnnn och var där.
Denna debatt har sin grund i att någon/några påstod sig veta något om Airbus sätt att introducera A350 men jag vill ogärna acceptera uttalanden från anonyma inlägg här som fakta.
Att Airbus gör sitt yttersta för att introduktionen ska gå bra tar jag för givet men jag vet ingenting om hur dom gör för att åstadkomma detta och jag hittar inte på några egna teorier.

För övrigt har jag B1+B2 på A319,320,321 alla motorer, B1 på A330 med RR, Pratt och GE samt 340 med CFM. Jag har också B1+B2 på 757 med RB211, dvs samma motorer som 340-600 men jag har inte cert på 340-600. Jag har inte cert på gamla ångairbusen A300 eller Concorde men på Caravellen så jag har lite erfarenhet av fransoserna.
Dispatch reliability
2015-03-30 15:32:55
SV: A350 flyger friktionsfritt
Man lär av misstag, vilket Airbus verkar att ha gjort. Du med 36 år som mek, har garanterat inga erfarenheter av att introducera en helt ny typ. Det låter också som att du inte jobbar med Airbus plan. Det är inte bara en morgontrött besättning som kommer ut och kör checklistorna strax före avgång. Nu talar vi om A350's introduktion hos Qatar. Därför kör man systemtester långt innan normal "check in" tid för att så tidigt som möjligt fånga upp ev. fel.
När man ser hur pass god "reliabilityn" är så går det mer och mer mot rutinmässig teknisk handling.
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-30 14:11:25
@ Dispatch Reliability.
Jag gissar att du pratar om dom där "specialtränade fabriksmekanikerna" som nämndes tidigare i tråden.
Dom som inte har AMM utan Spåkula så dom kan laga felen innan dom uppstår.
Sv Dispatch reliability
2015-03-30 14:11:02
SV: A350 flyger friktionsfritt
Förstod inte Boeing detta när man introducerade B787?

Är det bara amatörer hos Boeing nu för tiden.
Dispatch reliability
2015-03-30 13:51:47
SV: A350 flyger friktionsfritt
Airbus har hela team som tar hand om maskinen under de längre stoppen.
Det är ju en helt ny typ. Det är ju inte rutinmässig maintenance vi talar om.
Det är ju INTRODUKTION av en helt ny typ!!!
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-30 12:53:11
@DC10
Handlade inte ämnet om att någon påstår att A350 dispatch reliability beror på att den har så långa maintenancestopp?

Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-30 12:49:15
@330
En lögnare är en lögnare.
Jag undanber mig att bli kallad ”grabben” av lågt stående individer som hittar på saker och och sedan försöker blanda bort korten genom att hänvisa till helt andra saker. Som du dessutom inte heller har en aning om.
DC-10
2015-03-30 12:01:18
SV: A350 flyger friktionsfritt
@Flygtekniker i mer än 36 år. Eftersom att du inte fattar vad ämnet handlar om - så lägger jag ned. Hoppas att du kan anta en trevligare ton i dina inlägg framöver.
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-30 11:50:45
@DC10
Vi har kanske liknande bakgrund, jag körde också F/E på den tiden det begav sig.
Skillnaden är väl att jag jobbar fortfarande som mek, i ett större företag.
Ditt trams om att felrätta små anmärkningar på långa stopp har ingen betydelse för teknisk punktlighet. En sak som du kanske inte känner till är att alla fel som orsakar en försening ska dokumenteras före avgång. Då får man ibland den absurda situationen att felet tar 10 sekunder att fixa från marken men meken måste få piloten att skriva en anmärkning och ta ut gaten igen så han kan komma upp i kärran och skriva av den. En gång i tiden sa man bara i headset att det är fixat, du kan åka. Det är nya tider nu.
Jag försöker bara få folk här att fatta att vad som orsakar tekniska förseningar är fel som upptäcks så sent att man inte hinner åtgärda före avgångstid. KÄRRAN HAR JU STÅTT HELA NATTEN är betydelselöst om den inte hade någon anmärkning förrän vid avgång.
DC-10
2015-03-30 10:47:11
SV: A350 flyger friktionsfritt
@Flygtekniker i mer än 36 år. Det vi talar om är introduktion av en helt ny flygplanstyp. Där både Qatar och Airbus är måna om en så friktionsfri introduktion som möjligt. Därför används den på medeldistans, med långa "nightstops" för att kunna felrätta små anmärkningar och annat. Alla fel som upptäcks vid ckecklist rabblandet är inte "no go items". Att du anser dig som allvetare när det gäller maintenance, innebär inte att ingen annan vet något om det. Jag har själv ett antal cert och har jobbat i många år som tekniker. Har även jobbat flygoperativt som F/E och jobbar nu som TC i ett mindre företag.
Sv A330
2015-03-30 08:44:54
SV: A350 flyger friktionsfritt
Man kan inte avslöja något man inte vet!
@Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-30 04:27:11
SV: A350 flyger friktionsfritt
Jag skriver inga logner, grabben, och jag avslojar inte hur olika flygbolag skoter sina operations, maintenance, airplane rotation, crew scheduling, flight planning eller crew training.

/A330
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-29 22:34:44
@A330
Jag vill gärna veta namnet på det flygbolaget eller dom flygbolagen.

Så jobbade såvitt jag vet alla flygbolag för trettio år sedan men tala om för mig vilka som gör det idag.

Om du inte talar om det så är ditt inlägg att betrakta som en lögn eller påstående tagit ur luften.
Kalle Styrspak
2015-03-29 22:22:03
SV: A350 flyger friktionsfritt
Impad av all flygexperter här, I don't care if its Airbus or Boeing as long its going
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-29 22:02:06
SV: A350 flyger friktionsfritt
Om flygplanet sitter pa marken sa mycket som A350 kan man gora en grundlig oversyn fore varje avgang vilket okar chansen att flygplanet ar perfekt nar piloterna rabblar checklistan.

Jag vet flygbolag vars flygplan anlander till hemmabasen omkring midnatt och startar igen vid 5 tiden pa morgonen. De flyger mellan 5000-6000 timmar per ar per flygplan. Varje natt kollar mekanikerna alla flygplan vare sig det behovs eller inte. Som ett resultat av dessa checker ar dispatch reliability 99.5% vilket ar anmarkningsvart mht till det hoga flyguttaget.

/A330

Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-29 21:43:02
@DC10 och någon/några som inte skriver sitt namn.
Ni vet inte mycket om maintenance.
Jag vet praktiskt taget allt om maintenance. Teknikercert på 13 flygplantyper, det innebär att jag suttit 3 och ett kvarts år på skolbänken bara för teoridelen av typcerten. Till det kommer grundutbildningen på 3 år + praktiken. Det blev ändå några år över att jobba på 3 olika flygbolag + några kontrakt.
Det verkar som ni tror att bara för att ett flygplan står på marken så arbetar tekniker där.
Man gör periodiskt underhåll och felrättning. Om kärran står i 12,5 timmar på marken, inte har något inplanerat underhåll och inte har några anmärkningar så är det ingen som jobbar där, man kan inte laga fel innan dom uppstår.
Att flygplanet STANNAR ÖVER NATTEN har ingen betydelse om felet upptäcks en halvtimme före avgång.
Tekniska förseningar uppstår endera om felet upptäcks så kort tid före avgång att man inte hinner åtgärda detta eller om man saknar reservdelar.
pilot
2015-03-29 20:15:27
SV: A350 flyger friktionsfritt
Hur många piloter kan med handen på hjärtat säga att de aldrig väntat med att skriva upp items tills man är på väg hem sista leggen? Så den statistiken kan vi lägga i runda arkivet direkt.
@Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-29 19:45:30
SV: A350 flyger friktionsfritt
Jag har lika mycket erfarenhet inom flygbranschen som du, men ville inte skriva en lang uppsats om A350 elandet. Visst upptacks de flesta fel nar piloterna kor sina checklists fore start. Men flygplan som sitter mycket pa marken som dessa A350 har gott om tid att fixa eventuella fel vilket gor att det blir inga departure delays.

En snabb check av Qatars tidtabell visar att de flyger till Berlin (inte FRA) och att flygplanet STANNAR OVER NATTEN I Berlin.

Jamfor det med en ops dar flygplanet ar schedulerat att ta fordel av time-zone differences och flyger dygnet runt. Sadana flights kan halla sig i luften 19-20 timmar per 24 timmars period, 2 timmar for turn-around pa destinationen och 2-3 timmar pa hemmabasen. Nar sadana flygplan flyger med 99+% dispatch reliability snackar vi om tillforlitlighet.

Vi snackar inte om tillforlitlighet nar det galler A350 ops dar flygplanet sitter mest pa marken.

/A330
DC-10
2015-03-29 19:24:24
SV: A350 flyger friktionsfritt
Ett lågt timuttag ger i det här fallet A350 ett långt markuppehåll på home base.
Ett ganska klokt sätt för att kunna utföra felrättningar och annat, utan att försämra OTP.
Är det så svårt att fatta efter 36 år som Flygtekniker? Du tänker fel.
svsvFlygtekniker i mer än 36 å
2015-03-29 19:07:31
SV: A350 flyger friktionsfritt
Jag menar naturligtvis Doha - Frankfurt - Doha.
svFlygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-29 19:04:17
SV: A350 flyger friktionsfritt
Om man flyger Doha - Frankfurt, med en turn around tid på ca 1.5 timme. Borta från bas ca 11.5 timmar. Det ger 12.5 timmar on ground i Doha. Det är en ganska låg utnyttjandegrand. Med två nya plan som ingen har någon större erfarenhet av, är det ganska smart att göra så. Statistiken blir ganska bra då, speciellt med dina 50% fel mot home base.
För övrigt påbörjade jag min karriär inom flygbranschen 1968. Den har varit både militär men främst civil.
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-29 18:00:26
@Den som svarade men inte skrev vem han är.
Du vet inte så mycket om flyg va?

Det finns absolut ingen fast relation mellan flygningens längd och groundtime.

Exempel 1: På somrarna flyger TCAS (Thomas Cook AktieSelskab) medeldistans dvs leggar på ca 3,5 timmar i snitt från ARN med 330. Vändningarna brukar vara planerade till ca 2,5 timmar. Det går nämligen inte att byta passagerare och catering samt städa en 330 på kortare tid. Har ingenting med maintenance eller flygningens längd att göra.

Exempel 2: SAS 330 till EWR har 3.10 på ARN och 4 timmar och 25 minuter på EWR trots att ARN är hemmabas. Det beror på att man vill komma fram vid lämpliga tider.

SAS inrikesflyg har halvtimmesvändningar på för och eftermiddagarna men ofta flera timmar mitt på dagen. Har inte heller med flygningens längd att göra utan det beror på när folk vill flyga.
svFlygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-29 17:02:27
SV: A350 flyger friktionsfritt
Med medeldistansflygningar blir ground time betydligt längre. Då kan man ta hand om de 50% du nämner. Du motsäger dig själv.
Flygtekniker i mer än 36 år.
2015-03-29 16:31:23
@A330
Var får du alla dina fantasier ifrån?
Om du inte visste det förut så kan jag meddela att av alla fel på flygplan (jag avser fel som upptäcks av piloter och bortser från fel som upptäcks vid tekniska checker) inträffar ungefär 30% i samband med avgång, när man sätter igång system och kör checklistor. Det inträffar oberoende av sectorns längd så ditt svammel om att det skulle vara lättare att hålla två plan i luften på medeldistans är struntprat. Är det ett no-go fel vid avgång så blir det försening oavsett sectorns längd. Även om du har körklara plan i standby så tar det tid att flytta passagerare, last och catering.

Beträffande dom övriga 70 procenten är det så att av någon outgrundlig anledning inträffar 50% av felen på väg till hemmabas. Övriga 20% inträffar på väg till eller på linjestationer.

När man har nya piloter eller nya flygplan ökar antalet totala fel särskilt vid avgång och när man har tekniker som är oerfarna på typen tar felen längre tid att åtgärda. Jag är lite nyfiken på dina "specialtränade fabriksmekaniker". Var har dom fått sin erfarenhet ifrån på en typ som flyger för första gången?
Sv A330
2015-03-29 10:18:29
SV: A350 flyger friktionsfritt
Du menar, fiaskon som med B787.
Århundradets största fiasko vid introduktionen.
Boeing NOLL KOLL trots att man var tre år försenade.
A330
2015-03-29 00:54:46
SV: A350 flyger friktionsfritt
Ingen konst att halla ett par flygplan igang pa en medeldistans linje, det fattar val alla. Flygplanen sitter mer pa marken an de flyger. Bra reservdelslager och speciellt tranade fabriksmekaniker pa bagge flygplatserna. Men satt in flygplanet pa 10 olika destinationer som man flyger dygnet runt far ni se andra resultat.

Airbus ar skitskraj och haller leveransena nere for att undvika fiaskon som med A380.
Sv Sv sv Ufo
2015-03-28 23:33:07
SV: A350 flyger friktionsfritt
Och varför blev så många stående på backen om Boeing hade resurser.

Mer relevant är väl att Boeing hade "Noll koll".
Flygförbud i tre månader!
Sv sv Ufo
2015-03-28 19:30:02
SV: A350 flyger friktionsfritt
Med två plan i trafik - Boeing's 787 introduktion var med ett betydligt flerantal plan än A350. Således menar jag att Airbus är livrädda för negativ publicitet. Boeing har naturligtvis resurser som vida överstiger Airbus.
Sv sv Ufo
2015-03-28 18:02:58
SV: A350 flyger friktionsfritt
Du menar således att Airbus har resurser men Boeing saknar resurser.

Detta om man ser på utfallet av introduktionen av B787.
sv Ufo
2015-03-28 17:53:52
SV: A350 flyger friktionsfritt
Med en flight per dag till samma destination, där det finns enorma resurser från Airbus. Då är det inte svårt att få till en fin statistik.
B737
2015-03-28 17:51:18
SV: A350 flyger friktionsfritt
2 plan på mellandistans......

Jag är inte imponerad ännu, även om planet uppenbart är bättre än B787.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev