Tråden startades av: Ton  2015-04-05 21:21:57
Vaför går det inte bättre for SAS? 
Dom förlorar 2 mill varje dag, varför?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

@Urban
2015-06-15 16:39:48
C eller M
Det finns ID-biljetter för C-klass. De kostar mera än M-klass. Det finns ID biljetter för C-klass i andra bolag också.

Vad gäller hur det går för SAS kommer resultat och prognos för helåret den 18 Juni.
Urban
2015-06-15 12:57:03
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@Pierre

ID biljetter skall användas i Y. Kunder endast i C.
@Pierre
2015-06-14 14:11:20
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Inte nyttjas i C? Köper du en id biljett i c så kan du det. ibland kan man även bli uppgraderad till c även om du har en m.
@Pierre
2015-06-14 14:10:05
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Du tror inte att fler använder detta nick för att svara dig?
Urban
2015-06-14 08:58:16
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@Pierre
ID biljetter skall inte utnyttjas i C.
pierre holmgren
2015-06-14 08:40:12
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
svar@pierre , hmmm för har du prövet at udgive dig for at väre ansat i SAS , altid brugt signaturen @pierre og jeg genkender tonen i dine svar , du bad mig om at stoppe med at repräsentere SAS og lignende märkelige ting og jeg prövede at få dig til at give dig til kende med personale nummer eller via telefon og jeg ville göre ditto, men lige lidt hjalp det.
Tvivler stadig på du ikke jobber for norwegian eller også så gör din kone måske det og selv er du som du siger hos et andet selskab , men ok pyt lad det ligge.
SAS nye service opläg UDEN bakker med individuel opdäkning som beskrevet tidligere er der ikke andre der bruger i C klasse , det er en ting og en anden er at DU ikke har prövet de nye stole heller eller service oplägget og hvordan kan du så skråsikkert udtale dig om noget du ikke har prövet selv ? Men det er sådan set også ligemeget hvad du syntes sålänge gästerne flokkes til og det gör de rent faktisk.
Men lidt ret skal du have , JA mange oplever at Eurobonus systemet er blevet dårligere .
@Pierre
2015-06-14 00:31:59
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Haha du är för go! Nej inte DY, men på kontor på en nationalcarrier. Mer behöver du inte veta för det är inte intressant i sammanhanget. Det ändrar inde de faco att SAS C klass inte levererar som de dkulle kunna göra. Tyvärr har ni försämrat ert Eurobonus system och måste säga att One World rockar!
Jag vet
2015-06-13 23:59:34
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SAS flighter har alldeles för dyr personal! kapten, styrman o kaffeutdelare...
och 737-600 ... bara i lönekostnader går det minus...
pierre holmgren
2015-06-13 23:18:37
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
svar@pierre , ja jeg fik norwegian med fordi jeg mener at det er der du arbejder , intet specifikt om selskabet i mit svar. Mener også at jeg fokuserede väldig meget på Lufthansa som SAS formår at stjäle C klasse trafik fra på de tyske destinationer så at jeg kun har blik for to selskaber det er temmelig forkert , desuden er mine indläg her på tråden totalt uinteresante i et norwegian perspektiv da de ikke har noget der på nogen måde minder om en C klasse.
pax
2015-06-13 21:49:30
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Synd bara att det förstörde konceptet eurobonus. Det är piss nu.
EBG
2015-06-13 20:06:07
SAS nya kabin och serviceupplägg är bäst i Europa!
Jag har provat de andra europabolagen och SAS slår dessa. Nya interiören är underbar och serviceupplägget är nästan förstaklass till businesspris. Internet som fungerar utmärkt är pricken över i!

Plus och Go är också prisvärt. Framförallt riskerar man inte att bli fast några dagar pga vägran att boka om passagerare vid problem. Mycket viktigt!

Vad SAS-hatarna tycker bryr jag mig inte om. De har ingen aning om vad de pratar om. De flyger nämligen inte med SAS.
@Pierre
2015-06-13 14:34:06
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Lite humor i att du fick med Norwegian i senaste inlägg också. Det finns mer än två bolag i denna branch, men du måste sova väldigt oroligt om nätterna.
@Pierre
2015-06-13 14:30:31
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Har haft ID90 sen mitten av nittiotalet och testa c klass hos de flesta bolagen. Även blivit uppgraderad hos de bolag vi endast haft idplåtar i monkey... Är av uppfattningen att kag vet vad jag talar om. Saknar även de "SAS glasögon" som du lider av.
pierre holmgren
2015-06-13 14:01:28
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
svar@pierre , de rigtige bolagen ???? Hvad er det for struntprat ? servicen og KOMFORTEN er fuldt sammenlignlig med enhver om det så er Emirates eller Qatar , Lufthansa eller hvem du nu önsker at sammenligne med , men indrömmet komforten hos de selskaber der har 1 klasse , det er klart derop når vi ikke specielt på komfort siden .
Men da du ikke har flöjet hverken SAS i C klasse eller de andre selskaber for den del er jeg ret sikker på , men du second guesser ud fra din betragtning om SAS bare er noget skidt , og specielt da du er norwegian ansat ( har skinnet ret klart igennem i alle svar til mig fra dig) så har jeg svärt ved at tgae din notits särlig seriöst.
Derimod fäster jeg lid til det faktum som jeg skrev tidligere at der rent faktisk OFTE er udsolgt i C men enkelte ledige pladser i M , så igen betalningsviljen er der hos kunden som også storroser produktet ombord og det uanset om de kommer fra skandinavien eller Tyskland som specielt for deres vedkommende virkelig har taget SAS til sig når det gälder om at rejse fra STR , MUC , DUS , TXL og HAM hvor de nyder at skifte i den "lille" CPH og videre med os i stedet for at skulle overfor monsteret FRA og så igen så kan de godt lide vores lidt uformelle skandinaviske facon.
@pierre
2015-06-13 10:59:04
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Hur många betalar på C biljetten och hur många löser in poäng? Oavsett vad så kan inte servicen jämföras mot de riktiga bolagen! SAS är mellanmjölk utan identitet.
Istvan
2015-06-12 22:06:07
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
För att skaparen af denna tråd hatar SAS.
Lastare som vart uppsagd tidigt 2000 tal när sopkvasten gick på SAS?
pierre holmgren
2015-06-12 20:19:19
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@svar Skogsgård , C klasse er bare totalt overbooket på de ny renoverede fly og de ruter de flyver , PLUS er også godt med for den del , de enkelte tomme stole der evt måtte väre er utroligt nok men sandt i M klasse , betalningsviljen er der for et super produkt og det er det SAS leverer på oversöisk.
Hvad mener du mo en 1 servering i C uden bakker , individuel opdäkninge foran dig med ligesom saladen bliver mixet forand dig , du ser fysisk de to forskellige foretter i din stol uden at skulle gätte lidt i blinde fra et menukort , samme med varmretterne som der er 4 choice på , alt dette fulgt op af oste og dessert bord med 2 slags oste , ice cream , frugtsallad med vanilie sauce og evt cheesecake sammen med kaffen og en XO cognac eller god single malt wiskey eller hvad med lidt portvin og sauterne? Alt dette også serveret og anrettet ved din stol , ikke noget med plast låg eller plast film.
Lyder dette for dårligt ? Svärt at tro nogen anden airline slår dette service opläg og nu i 190 graders brede länestole med HD skärme i störste störrelse , eller vil du hellere surfe på internettet ? Velkommen ombord champagnen venter för du har slået rumpen i stolen.
Mr E
2015-06-12 18:32:25
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Såg man skulle byta flygplats för SAS nu också i London.
Hans
2015-05-13 21:07:59
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
En skam for Norden!
A330
2015-05-13 15:44:23
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SAS har tappat det. Kostnaderna ar for hoga for att de ska kunna konkurrera med effektiva flygbolag och servicen ar inte i klass med premiumbolag som erbjuder elegant business class och premium first class, inklusive lounger, check-in, etc. Samma galler SAS flygplan. Och sen alla strejker....
LJ
2015-05-12 16:02:20
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Lugn, Linkan, Pierre och C.B. Säger att det är guld och gröna skogar. Business as usual...
Skogsgård
2015-05-12 14:40:46
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Det är trist att se hur dåligt det går för "mitt gamla" bolag, annat var det förr.
Nu investerar man miljoner på förbättringar av C-klassen på 330/340.
Blir kanske svårt att fylla med bona fide pax, men det blir en fin personal service.
SAS har som vanligt väldigt svårt att bestämma sig för vilket typ av bolag de skall vara. Affärsflygbolag, då blir det vilja men inte riktigt kunna. Konkurrera i lågpris-
marknaden, fungerar inte heller, kostnaderna är på tok för höga. Det blir som vanligt pannkaka av allt ihop. Gör något vettigt nån gång !!!!!!!
Boas
2015-05-12 14:38:54
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Svar: Strejk Alltid Strejk!
Sic Transit Gloria Mundi
2015-05-12 11:42:55
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SAS är i en desperat kostnadsjakt och nedskärningarna på administrationen går dåligt. För det första så innebär nedskärning i administrationen att man måste sparka "personen i rummet bredvid" d.v.s. den som man fikat ihop med i decennier och som man ofta är släkt med. Så fort man gjort någon nedskärning på administrationen har det också visat sig att någon enstaka verkligen gjorde något som behövde göras. Det märker man inte förrän efteråt eftersom så få inom administrationen vet vad andra gör och varför.

Därför avskedar man kollektivanställda och dom enda som finns kvar att avskeda är tekniker/mekaniker. Ramppersonalen är svårare att avskeda för då kommer inte flygen iväg, teknikerna upprätthåller bara flygsäkerheten. Dessutom vill man sälja ramppersonalen i klump.

Problemet uppstår när man säger upp för många tekniker/mekaniker, ständigt omorganiserar och hela tiden ändrar i datasystemen. Den fåtaliga personal som finns kvar på tekniska är fullt sysselsatt med att hitta vägar till dataprogram som shortcutsen inte längre leder till.

För ca en månad sedan gick man till exempel över till Windows 8. Om ni har försökt jobba med W8 i kombination med dataprogram som i vissa fall är 10 år gamla förstår ni problemet. Just nu har man gjort om Sharepoint så ingen hittar en massa nödvändiga uppgifter som kanske/kanske inte finns kvar någonstans.
@Alla desperata Norwegiantroll
2015-05-12 10:49:18
Är det jobbigt nu?
Dålig reklam nu igen, denna gången i svd. Fight med passagerarna efter ännu en försening, bra jobbat!

Vore det inte bättre att sköta sina egna affärer, lite bättre kanske?

Det ger ingen framgång att skriva skit om konkurrenten. Rätt genomskinligt var de här "Hata SAS"-artiklarna kommer ifrån. Det slår tillbaka.
Virvar
2015-05-12 01:11:44
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Gamla plan, och låg service-grad
pierre holmgren
2015-05-03 21:48:37
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
De bedste mest komfortable fly med de mest dedikerede service medarbejdere.
Jovial
2015-05-03 14:25:54
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Nagging employees
@jnisse
2015-05-03 02:44:22
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
varför var 767 fiasko för sas? du påstår en massa, men argumenterar aldrig för din sak.
@Nisse
2015-05-02 20:54:02
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
So you say that SAS has serious problems no matter what they fly, but that things have really started to go downhill with the A320/330/340 fleet.
Bengt i Onsala
2015-05-02 20:03:52
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
De har för dyra personalkostnader, punkt slut.
Nisse
2015-05-02 20:00:09
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
De flög Boeing för länge. B767 var ett riktigt fiasko till de ersatte dem med A330.

Sedan (som i princip enda bolag) satsade man på B736 på 90-talet. Dessa grisa flyger tyvärr än idag
@Nisse
2015-05-02 19:46:18
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Funny that you say so. The only thing that has saved SAS from disaster is the economical Boeing fleet. Why do you think that successful low fare airlines select B737? Look at Ryanair and Southwest Airlines, just as an example. In no time Ryanair became one of the biggest and most profitable carriers in EU thanks to an all B737 fleet.
Nisse
2015-05-02 18:12:11
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
De har många oekonomiska Boeing plan som kräver mycket dyrt underhåll.

Hög Inkomst
2015-05-02 16:56:10
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Sas fantaster tycker det går bra för Sas så länge de inte konkar....och det är att sätta ribban så lågt man kan. Sas har skrytit med sina "kvalitetsprogram" i minst 25 år -- vfr har de inte gett resultat? Vfr visar Sas katastrofresultat år efter år? Vfr ursäktar Sas fantaster Sas usla service med att lågprisbolagen som är mycket billigare att flyga med och har litet sämre service? Vfr jämför de inte Sas service med förstklassiga flygbolag?
Janne
2015-05-02 13:24:16
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Det går bra för SAS.
Janne
2015-05-02 13:19:35
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Om bara SAS kunne fokusera på egna problem......
Sv Jonas
2015-05-02 10:41:43
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Om Norwegian fokuserade på sina problem skulle mycket vara vunnit.

SAS har inga problem som Norwegian kan lösa de klarar ju inte av sina egna problem.

Jonas
2015-05-02 09:52:44
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Inkomst: Spot on!
Hög Inkomst
2015-05-02 01:52:38
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Märkligt att Sas fantaster föredrar att slänga skit på Norwegian istf att diskutera alla problem som Sas har. Sas blir inte bättre av det.
E
2015-05-01 23:39:32
att Pierre
Märkligt, jag trodde tråden handlade om SAS, inte huruvida Norwegian går bra eller ej.

Vore det inte bättre att SAS fokuserade på sitt resultat?

För, jag hoppas Ni har en bättre plan än "när Norwegian går i KK blir allt som förr"........ snarast är det nog så att det är ganska bra för SAS att ha Norwegian som konkurrent, skulle de försvinna skulle vacuumet fyllas av tex Easyjet, då j-vlar blev det tungt för SAS
pierre holmgren
2015-05-01 20:14:59
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
svar @ pierre holmgren , nej det gör jeg ikke men når tallene er norwegians egne så tror jeg nok det stemmer alt i forhold til regnskabs loven , hvorfor er det så svärt at akseptere at norwegian tabte 800 et eller andet NOK , aktien steg så vär du glad for det som ansat eller aktionär.
Hög Inkomst
2015-05-01 18:59:28
Fantastiskt
"Från 38 till 47% i Norge, under 2014."

Hur många pax snackar vi om?
@pierre holmgren
2015-05-01 18:45:30
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Är du så dum att du tror på allt som står i "avisen"?
Eurobonus
2015-05-01 18:03:05
Ökade marknadsandelar för SAS
Från 38 till 47% i Norge, under 2014.

Det går riktigt bra alltså.
pierre holmgren
2015-05-01 17:46:31
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Er der ingen der läser aviser ?? Dette var underskudet i senste kvartal , men undskyld mig at jeg angiver det i DKK i NOK lyder det endnu värre.
@pierre holmgren
2015-05-01 16:34:33
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Var far du dina 770 miljoner ifran? Hemmagjord valuta?
pierre holmgren
2015-05-01 09:57:00
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Fanatstisk analyse , så trejken kostede norwegian 770 millioner ?
norewian taber penge notorisk og får kun overskud et kvartal i år nemlig det tredie.
Man taber 4 öre pr säde kilometer man producerer.
@pierre holmgren
2015-05-01 06:53:33
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Och hur mycket har SAS strejker kostat SAS??? Norwegians förlust var pga strejken.
pierre holmgren
2015-05-01 00:38:01
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Jeg kender ikke til noget der går direkt dårligt , ihvertfald går det bedre end at tabe 770 millioner på 6 milliarder omsätning.
BusinessPax
2015-04-30 18:32:03
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Wildcat strike?
Skattebetalare
2015-04-30 18:24:00
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Kan SAS omprogrammera den interna kulturen innan de konkar? SAS dykning mot bankrutt blir bara brantare.
A330
2015-04-30 02:10:10
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Tommy:

Bra kommentar fran Dig.

Mht till tidigare halvstatlig verksamhet inom ett monopolistiskt system ar det ganska naturligt att SAS interna kultur inte passar in i ett system med fri konkurrens fran mera effektiva bolag inom och utom EU. Alla europeiska sk "flag carriers" har problem med intern kultur och interna utvarderingsmetoder av anstallda. En bidragande prsak tror jag ar lag produktivitet, isynnerhet i Skandinavien med oandliga semestrar och helger av alla sorter och vansinnesskatter. Kostnad / produktiv timme ar hog och inte konkurrenskraftig.
@Tommy
2015-04-29 22:36:28
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Hur mycket har detta att göra med 50% statligt ägande och tolerans mot 40 militanta fack? Bolag med statligt inflytande brukar ju ha usla resultat.
Tommy
2015-04-29 22:32:46
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Är inte kvar i SAS längre men efter över 25 år där så har jag viss inblick. Ett av SAS enligt mig och många fd kollegor är att det tas beslut som är politiska. Dvs man gynnar sig själv och kompisar (revirtänk) istället för att se till företagets bästa. detta är något som förekommer än idag. Detta har i sin tur medfört att många mycket kompetenta personer lämnat företaget. Och för att vara tydlig så räknar jag inte in mig själv där.
@SAS anställd
2015-04-29 04:06:40
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Vad tror du orsaken ar for SAS daliga resultat ar efter ar?
CB
2015-04-28 16:39:12
Ökade marknadsandelar.
Tony och @Tony, du är samma person. Pinsamt att stötta sig själv!

Intressant artikel som motsäger dig å det grövsta.

http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/2015/03/29/2055/Reiseliv/sas-knuser-norwegian
CB
2015-04-28 16:32:14
@Tony
Du kan se fram emor intressanta nyheter imorgon kl 08.30!

Varför skriver du på engelska, när du förstår svenska?
@SAS anställd
2015-04-28 15:58:48
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Amerikanska flygplantillverkare kopierar inte fiaskon som Caravelle, Comet eller Concorde.
SAS anställd
2015-04-28 06:49:20
@Pilot

Caravellen flög första gången 27 Maj 1955. Amerikanarnas kopia, DC-9 kom 10 år senare den 25 Februari 1965.

Concorde flög första gången 2 Mars 1969. Amerikanarnas kopia har ännu inte flugit.

Dessa flygplan konstruerades av SudAviation, som bytte namn till Aerospatiale och heter numera Airbus.

Europa har varit teknikledande i flyget efter 2a världskriget från DH Comet som flög första gången 27 Juli 1949 och fram till idag. Allt har inte varit lyckat men det har gett amerikanarna något att kopiera.

Allt detta går att läsa på Wikipedia
@Tony
2015-04-28 02:36:12
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
I think you are correct. SAS has become totally unfocused. Their costs are too high, so there is no way they can compete with Ryanair or Norwegian and the service is not good enough to compete with full service carriers. They are in a no-mans-land.
Tony
2015-04-28 00:40:08
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
They lack focus, and are obsessed by competitor, low cost company Norwegian, instead of realizing they are a full fare company
Zodiak
2015-04-27 16:51:55
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Ingen som hört talas om Lockheed-Martin?
Pilot
2015-04-27 16:35:50
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Caravellen kunde inte ens konkurrera med DC-9......eller B737 som till slut slog ut DC-9/MD-80/-90/-95 och som blev det mest framgångsrika flygplanet i sin klass.

Re:sv @SAS anställd
2015-04-26 18:03:51
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Asgarvar så det gör ont. Alla bolag du nämner har konkat och försvunnit. Endast Boeing är kvar -- världens mest kvalificerade och framgångrika flygplansfabrik som vet vad man INTE ska bygga. Boeing leker inte i sandlådan med joysticks som Airbrush.
sv @SAS anställd
2015-04-26 17:06:21
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Du låter värre än signaturen A330. Boeing är en puttefnask när det gäller utveckling av flygplan och innovation. Med undantag för 747 och 787 har de inte bidragit med mycket.

USA är inte lika med Boeing. USA har varit väldigt innovativa, med företag som Curtiss, Douglas, Martin, Consolidated, Lockheed, Marietta etc etc.

Lockheed "Skunk Works" i Palmdale har väl varit de mest innovativa inom Flygindustrin tillsammans med De Havilland.

Hur blev detta en Airbus vs. Boeing tråd?
@SAS anställd
2015-04-26 16:36:36
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Boeing kommer att fira sitt 100 års jubileum nästa år tack vare att de INTE har byggt fiaskon som Concorde och Caravelle. Betr flygteknik i övrigt har USA alltid varit ledande, kolla X-1, X-15, SR-71, P-51, B-52, 707, 747, etc. Märkligt att du inte vet det som SAS-anställd.
CB Invest.
2015-04-26 15:14:21
Det går faktiskt riktigt bra.
PASK ökar och det har den gjort sedan i augusti. Marknadsandelen går uppåt och i Norge ökar SAS 3 ggr så mycket som konkurrenten.

Apropå förluster så är det bara några dagar tills ett intressant resultat presenteras. Många bittra typer här som får lite att fundera över. Det är bra för konkurrenterna att många Norwegiananställda skriver skit här. Men det fattar de inte, hahaha!
SAS anställd
2015-04-26 14:32:40
Till dig som heter Re:@B737
Airbus är inte kopior av amerikanska flygplan.

Airbus är konstruerat av dom som konstruerade Caravelle och Concorde, flygplan som var långt före amerikanarna. Vad gäller Concorde har USA ännu inte kommit ifatt.
B737
2015-04-26 14:11:18
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
LÄGG NER LOADCONTROL!! Gör egna loadsheets med Ipads, snabbare, enklare och framförallt BILLIGARE!!
Snart arbetslös
2015-04-26 13:47:01
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Jag känner bara till förhållandena på Arlanda men gissar att det är likadant på övriga SAS-stationer.

Sedan år 2008 har mer än 1000 man i tekniska underhållet på SAS Arlanda sagts upp eller avtalspensionerats bort. 300 man är uppsagda eller pensionerade till den första maj, många har redan gått och resten går i nästa vecka.

Med dårens envishet hävdar SAS att detta inte påverkar flygsäkerheten och hittills har inget SAS-plan kraschat på grund av bristande teknisk standard så hittills har man haft rätt.
Däremot kan vi se hur det påverkar regulariteten. Det finns ett regelverk som bestämmer hur dåligt ett flygplan får vara och ändå flyga. När den gränsen är passerad och det inte finns personal att laga flygplanet har man inget annat val än att ställa in.

Detta eviga tjat om Airbus/Boeing är inte bara omoget och barnsligt, det är fullständigt irrelevant. Vi lagar de flygplan bolaget använder och piloterna flyger dessa plan. Vilken fabrik dom kommer från spelar ingen roll. Detta tjat om flygplantillverkare är extremt sandlådemässigt. Väx upp.
Olle Billgren
2015-04-26 09:38:00
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Det var väldigt mycket fokus på SAS flygtyper. Det är inte det stora problemet. Att köpa/leasa en massa nya plan ger enormt mycket högre fasta kostnader utan att ge så många fler passagerare. En ny A319 neo må vara mycket billigare i drift, men väldigt dyr i inköp/leasa.

Det är som nämnts flera gånger tidigare i denna tråd. SAS har för många anställda per flygplan. Alldeles för många medarbetare som inte sysslar med produktion, och en ofantlig Ground handling organisation.

SAS kostym är för stor för 22-24 miljoner passagerare. När man är tvingade att konkurrera på pris (då servicen är borttagen) så har man ingen chans att vara lönsamma.

Olle
@A330
2015-04-26 09:17:07
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Jag förstår att du gillar Boeing 737 för den är så låg, vilket underlättar ditt jobb när du skall lasta bagage.
Re:@B737
2015-04-26 04:09:38
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Vet du inte att Airbus är dåliga kopior av Boeing flygplan? Hade de kopierat bättre så skulle Airbus vara mycket säkrare och tillförlitligare än vad de är.
@B737
2015-04-25 21:41:13
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Asgarvar....alla SAS problem är med deras Airbus flotta som är sen eller
cancelled pga tekniska problem. B737-600 är mycket modernare än Airbus 1980-tals konstruktioner som inte har updaterats sen dess -- gammal vinge, taskig aerodynamik, gammal kabin, tung, törstig och otillförlitlig. Men Airbus har joystick kopierad från småbarns datorspel till alla Airbusfantasters förtjusning.
B737
2015-04-25 21:16:33
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
De har väldigt många utgångna Boeing 737-600. Denna modell som i princip bara köptes av SAS är inte bara gammal, den är omodern och oekonomiskt. Skönt att se att de även kommer att basera A320 neo på både OSL och ARN i framtiden.

Old School piloter når väl snart pensionålder i alla fall.
pierre holmgren
2015-04-25 20:37:15
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Tror mere der er "fel" på mange af de skribenter her som af personlige og uforklarlige årsager har vendetta forhold ( vraget engang ?)til SAS som de ventilerer her , stakkels skäbner.
@pierre
2015-04-25 19:10:21
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Vad är det för fel på SAS?
pierre holmgren
2015-04-25 18:57:44
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Går rigtig godt for tiden , mon ikke det er du som synger på sidste vers ?
Märkeligt at du har så travlt med at dödsforklare SAS er der noget du er bange for for?
A330
2015-04-25 16:13:18
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Uppenbart att alla delays och cancellations med SAS Airbus flygplan inte hjalper bolaget att overleva. SAS sjunger med full hals pa sista versen.
A330
2015-04-24 22:00:50
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Vad ar det for fel pa SAS? Vfr standiga forluster, strejker, krympande marknad? Vfr kan de inte ga med vinst?
BusinessPax
2015-04-24 19:21:01
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Wildcat strike again?
@Sv BusinessPax
2015-04-24 19:14:18
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Skytrax är inte problemet. Problemet är SAS som sjunger på sista versen. Vad är det för fel på SAS??? Vfr kan de inte gå med vinst varje år som bra flygbolag?
BusinessPax
2015-04-24 19:10:54
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Wildcat strike?
@Sv BusinessPax
2015-04-24 19:09:54
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Visst, alla statliga bolag går bra med hjälp av skattepengar.
Sv BusinessPax
2015-04-24 18:33:06
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Det statliga bolaget LKAB genererar mycket pengar till Stats kassan.

Majoriteten av SAS aktier ägs av privat intressen efter preferensaktien gavs ut.

Att statliga bolag generellt skulle fungera sämre än privata är en myt.

Hur många privata bolag har inte gått i KK. Mig veterligt har inga helägda statliga bolag gått i KK.
Sv BusinessPax
2015-04-24 18:27:28
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Stjärnor från Skytrax är inte mycket att hänga i julgranen.

http://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=184240
BusinessPax
2015-04-24 18:13:12
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Trots att vi numera undviker SAS totalt och föredrar bolag med bättre service, flygplan och lounger, kan jag inte undgå att fundera vfr SAS har sådana enorma svårigheter att bli ett konkurrenskraftigt 4 eller 5 stjärnigt bolag, istf ett mediokert 3 stjärnigt. Kan det vara pga infighting mellan Sve, Nor och Dan? Och infighting mellan alla 40 fack? Eller fackanställda som inte fattar att monopolet tog slut länge sen och att ovilja att anpassa sig till marknaden endast slutar med att SAS går under? Vfr ägs 50% av SAS av alla 3 sossestater? Statliga bolag brukar vara fiaskon. Vad är det för fel på SAS?
@pierre holmgren
2015-04-24 16:38:02
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Norwegians trafik fortsätter att öka medan SAS trampar på samma ställe med ständiga förluster, oändliga men ineffektiva kostnadsbesparingar, gamla Airbus, dålig service, mediokra lounges, och en ryggsäck full av hundratals strejker. T.o.m United Airlines, USAs näst sämsta flygbolag och SAS partner i Star Alliance visar bra vinster.
@Micke
2015-04-24 13:20:57
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
400? Vilket bullshit!
Micke
2015-04-24 11:33:40
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Jag flyger ca 400flygningar på ett år varav ca 300 med SAS som ger kanon service både på marken och i luften. Det har jag svårt att säga om flera av de stora konkurrenterna som KL/AF, IB/BA och DYngan.
Eurobonus
2015-04-24 09:46:57
@NAS
http://e24.no/privat/ditt-liv/disse-flyr-hoeyest-i-fersk-omdoemmekaaring/23438427

http://www.aftenposten.no/okonomi/Norwegian-taper-for-SAS-og-NSB-pa-omdomme-7988738.html
Nas
2015-04-24 09:28:37
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Så länge kabinfaktorn är högre hos Norwegian än SAS så har jag svårt att tro på vad du säger.
Eurobonus
2015-04-24 09:23:54
SAS ökar 3ggr mer än Norwegian!
48% fördrar SAS, men bara 25% föredrar Norwegian, läste jag nyss. SAS image ligger långt högre än Norwegians, det finns artiklar i alla norska tidningar.

Detta är fakta som inte ändras av vad du skriver BusinessPax. Du har helt enkelt fel.

Pinsamt forum där Norwegiananställda skriver skit om en konkurrent. Det slår tillbaka på Norwegian, så det är inte så smart!
pierre.holmgren
2015-04-24 08:42:34
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@svar BusinessPax , dem som har snille flyver SAS hvis de vil behandles som et menneske og ikke et nummer , dem som ikke ikke vil betale for en pude og et glas vand flyver SAS , dem som ikke vil risikere at overnatte på en feltseng flyver SAS , dem som vil have de billigste rejser flyver SAS som i direkte pris sammeligning slog norwegian på 7 ud af 8 ruter. Dem som vil have kompensation hvis det mod forventning skulle ske at fly er aflyst og have kompensation men ikke vil have det via en tur i retten for at få denne ja de flyver også SAS.
BusinessPax
2015-04-24 00:41:18
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Passagerare föredrar andra bolag av naturliga skäl. De som vill betala mindre flyger med Norwegian och Ryanair, och de som vill ha bra service flyger med BA, Finnair och andra 4 eller 5 stjärniga bolag. Man behöver inte vara snille för att räkna ut det.
pierre holmgren
2015-04-21 23:54:56
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
svae@ pierre holmgren , strejke ? det er vel op til dig selv og dine kollegaer hvornår det bliver så det behöver du vel ikke spörge mig om.
@pierre holmgren
2015-04-21 17:31:34
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Enformigt? Jag har lärt av dig. Förresten, när blir nästa strejk?
Kalle
2015-04-21 17:20:30
Det går helt uppenbart bra för SAS nu!

Artiklar finns i varenda norsk tidning idag. Omdömet stiger och SAS är det i särklass populäraste flygbolaget i Norge. Ökar 3 gånger så mycket som konkurrenten.
pierre holmgren
2015-04-21 17:00:37
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@svar BusinessPax , har du hört om en plade der körer i den samme rille hele tiden , det bliver lidt ensformigt og du også.
BusinessPax
2015-04-21 16:41:56
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Någon som har en flygbolagslista på antalet strejker de senaste 20 åren? SAS, eller den s.k. "Businessman's Airline", måste vara världsledande. Strejker är något de kan bäst. Mycket bättre än cabin service. Vi gav upp SAS efter CPH wildcats som resulterade i missed connections och missed meetings och ingen kompensation.
@James
2015-04-21 16:22:58
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
How do you know? SAS has not published their Q1 report yet.
pf
2015-04-20 19:37:23
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
James, vad om genistreken er at Norwegian skjærer ned på tapsbringende kunder/ruter, og det andre selskapet/bolaget overtar de ?
James
2015-04-20 19:26:11
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
They are doing better and better every day. They are getting more and more customers back from the dodgy Norwegian Air Shuttle.
NotSAS
2015-04-20 17:44:13
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Sas förlust, 2014, var 918 MSEK före skatt, eller -156% från 2013.

Varför?
A330
2015-04-20 17:04:03
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@Kalle:

Det var pga start-up-costs, system expansion och fuel hedging. Alla engangskostnader.

Skrattar bast som skrattar sist.
Kalle
2015-04-20 16:48:49
Norwegians förlust var 1,6 miljarder.
Success?

Nej knappast.
Tim
2015-04-20 16:15:26
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Because of arrogant Danes, who think Norwegian and Sweden would like to travel through Copenhagen. SAS treatment of Norway,SAS' best market, is the reason for Norwegian' s sucsess
A330
2015-04-19 18:47:15
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Sas borde lara sig av Airbus som flyttar allt fler operations till Kina och Alabama i USA for att overleva.
Skattebetalare
2015-04-19 17:24:01
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SAS måste sänka personalkostnaderna avsevärt och höja produktiviteten om de vill överleva. Enda chansen är att anställa utifrån. Gör de inte det blir alla arbetslösa. Fattar ni inte vad det innebär???
@@skattebetalre
2015-04-19 12:49:42
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Vi skattebetalare ska redan försöka invandringen så om några sketnapikoter blir ansatta i USA, spelar fan ingen roll...
@Skattebetalare
2015-04-19 09:08:30
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Skriv aldrig när du är onykter.

Mvh/ Skattebetalare
@skattebetalare
2015-04-19 07:01:50
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Om vi anställer från låglöneländer så blir du ensam kvar att betala skatt. Är det vad du vill?
Skattebetalare
2015-04-19 01:35:34
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Undrar hur det vore om besättningar bosatta i USA och Asien jobbade SAS intercon? Det borde bli avsevärt billigare och servicen borde bli bättre (kolla Skytrax). Det finns ju absolut ingen anledning att anställa folk från högkostnadsländer.
@pf
2015-04-19 01:06:51
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Bara sa du vet, B737 ar det popularaste, basta och mest framgangsrika trafikflygplanet pa denna planet, med over 12,500 bestallda och over 8,500 levererade.
pf
2015-04-18 22:10:13
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
A.Ttif, bare en liten opplysning.

Det ble bare solgt 30 stk av B-737-100
P.Rutten
2015-04-18 22:09:58
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
440 kr i timman för att ha en (1) egenanställd tömma toaletter. Måste väl gå att göra billigare?
Preben
2015-04-18 21:46:41
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
De har 3e dyrast Groundhandling i världen (efter AF,LH)
Varför inte låta Aviator eller Menzies ta över?
BusinessPax
2015-04-18 21:25:53
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SAS undergång började med A320/A330/A340, dvs med suboptimerade flygplan av bristfällig grundkonstruktion.
A330
2015-04-18 21:12:36
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Sorry, I meant "high fuel consumption".
@A330
2015-04-18 21:00:57
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Vad är hog fuel? Motorcykelbensin?
A330
2015-04-18 20:36:42
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Jag vet mycket val att leasing ingar i CASM....liksom hoga crew costs, hoga maintenance costs, hog fuel consumption, hoga landing, parking och navigation fees, hoga insurance costs, hoga capital/leasing costs for reservdelar, etc.
A.Ttif
2015-04-18 18:11:26
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
De flyger gammalt skräp på inrikes. B736, den sämst säljande 737 genom tiderna. Självklar hoppade SAS på denna.. . .

Fast, de har ju många Old School piloter på SAS.
@A330
2015-04-18 17:56:03
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Du utger dig för att vara "flyganalytiker". RC plan?
Leasingkostnad ingår faktiskt i CASM.
A330
2015-04-18 17:42:49
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SAS borde skrota sina gamla, tunga, langsamma och torstiga A340 snarast precis som andra bolag gor. Nar oljans overproduktion minskar kommer jet fuel pricerna att stiga till sin gamla niva.
B737
2015-04-18 10:33:48
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SGS. Dålig produktivitet och mycket dyrt. Köp in dessa tjänster istället. Många miljoner skulle sparas, och effektiviteten skulle öka!

"Gamla flygplan" är inte anledningen.

pierre holmgren
2015-04-17 21:49:34
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Du har jo alle svarene så hvorfor diskuterer vi dette ?
@pierre holmgren
2015-04-17 21:24:54
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Sen hade val Sas enorma personalkostnader en hel del att gora med bristande konkurrenskraft. Medan BA's besattningar som flog in fran London stannade en natt i SEA. sa stannade Sas besattningar som flog in fran CPH 2 natter. Det kostar flygbolaget skjortan. Samtidigt var BA's service och lounges mycket battre an Sas, plus att de flog med 777 och 747.
pierre holmgren
2015-04-17 21:02:28
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SEA blev lukket også pga finans krisen er ret sikkert , andre faktorer bidrog også men facit i hånd har jeg såklart ikke på om det var den ene eller den anden årsag der gjorde det endelige udslag.
Jeg medgiver at fremtiden tilhörer 2 motors fly i stor udsträkning , MEN at dagens klima mht til priser på fuel og leasing gör at den bestemt er konkurence dygtig , det er temmelig svärt at bestride.
@pierre holmgren
2015-04-17 19:45:19
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Om A340 är så konkurrenskraftig som du säger, vfr slutade Sas flyga på Seattle efter 40 år och inarbetad marknad? Om A340 är så fantastisk som du tror vfr produceras den inte längre? Grundkonstruktionen var skit, annars hade Airbus utvecklat en "A340Advanced".
pierre holmgren
2015-04-17 10:19:54
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
svar @ pierre , det er väldig trättende at höre det samme igen og igen en märkelig kampagne mod A340 som vel bunder i at man hos norwegian fansene er bange for konkurencen med de moderniserede kabiner og nye A330 Ench på vej.
A340 er yderst konkurence kraftig og langt billigere pt at operere da man/SAS leaser dem lige så billigt som en B737 så kapital kostnaden sammenlignligt med köb af et nyt fly er betragteligt billigere også efter man inkalkulerer den ögede brändsels udgift.
Andy Capp
2015-04-17 09:47:01
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Instämmer med någon som tidigare skrev LÄGG NER LOADCONTROL!! Gör egna loadsheets med Ipads snabbare, enklare och framförallt BILLIGARE!!
Där har SAS stora pengar att tjäna!!
@pierre holmgren
2015-04-17 01:52:49
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Pga att Sas inte var konkurrenskraftig med A340. det ar konkurrens inom frakt ocksa, you know.
Steve Urkel
2015-04-15 21:34:59
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SK108 10.50 MMX-ARN-MMX igår, jag räknade in 29 pax. 8 i SAS "Plus" i en B736. Jag bokade sent, men betalade ändå bara 1.346kr t/r.

Sådana förlustflygningar kan ju inte bidraga till någon vinst eller?
pierre holmgren
2015-04-14 20:44:45
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Man lukkede SEA bl.a fordi man msitede nogle store fragtkunder.
@B737
2015-04-14 17:58:20
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Vfr slutade Sas pa SEA efter 40 ar? Darfor att deras A340 inte kunde konkurrera med BAs 777 och 747. Taskigt.
Pilot
2015-04-14 10:48:43
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
De skulle kunna lägga ner loadcontrol. Med ipads kan man göra manuella loadsheets på nolltid. Sedan kan man sälja ut all ground och tvinga de att ha SAS uniformer i check in som Qatar med fler.
Lägg över all kabin på Proffice så har man sparat massor.
Det kan leda till strejk så lägg över mer produktion på andra leverantörer och tvinga över kabinen successivt...
B737
2015-04-14 09:52:19
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Signaturen A330 kan inte låta bli att sprida sitt Airbus A330/340 hat i snart varje tråd. Börjar bli tröttsamt. SAS tjänar faktiskt pengar på just Long-haul. Är dock tveksam till om det är rätt att öppna linje till Hong Kong. . .

pf har rätt. Lägg ned fler olönsamma linjer, eller lägg över dem på underleverantörer.

Sedan undrar jag om inte SAS skulle tjäna på att outsourca mer tjänster, framför allt Ground handling.

pf
2015-04-14 09:32:30
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SAS må snart ta den smertefulle prosess å skjære bort de ruter som ikke bærer seg. Og da ta de tiltak videre som er nødvendige.

Så enkelt er det.
pierre holmgren
2015-04-13 16:39:54
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@svar A330 , pröv med en panodil da du åbenbart stadigväk ikke rigtig er kommet ud af sengen på den rette fod.
@pierre holmgren
2015-04-13 16:24:32
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Grabben, kolla Sas bedrovliga arsrapporter, sen snackar vi. 100+ wildcats i CPH......

/A330
pierre holmgren
2015-04-13 14:21:21
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@svar A330 , det er da trist at du har fået sådan en dårlig start på dagen en mandag morgen så du föler dig nödsaget til at sprede dine velkendte usandheder nok en gang, selv om du siger dem flere gange bliver de ikke mere rigtige af den grund.
Er der noget vi kan göre for dig må du sige til ?
A330
2015-04-13 14:17:07
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Vansinnigt hoga personalkostnader per passagerare, tunga, torstiga, langsamma och obehagliga flygplan pa langlinjerna. Det behovs inte mer for att det ska ga daligt.
Anders
2015-04-11 21:20:28
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Gjorde ingenting, men var nog för snäll och bara gick därifrån och hade kanske fått hjälp om vi stått på oss mer,vi var 3st i sällskapet ingen bråkade med dom.
Var en kvinna där som inte fick hjälp heller utan fråga vad vi skulle göra, tyvärr fann vi inte henne när vi bestämt oss för att hyra bil.
Tycker inte man ska behöva börja tjafsa för att få hjälp, nu betalade ju jobbet hyrbilen också så vart ju inte drabbad privat.
Kanske ger sas chansen igen nångång då deras nya kabin på longhaul faktiskt lockar lite.
Sv Anders
2015-04-11 21:11:01
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Kom ihåg att om man svär och skriker råkar man mest troligen ut för att bli lämnad åt sitt öde.

Du skulle bara lugnt hävdat att det var SAS problem och att de skulle lösa det. Då hade de åstadkommit en lösning.

En jag kände skulle flyga ARN - UME - GEV ungdomsbiljett. När hon kom till UME visade det sig att flygningen till GEV var fullbokad.

SAS erbjöd då taxi UME - GEV som hon accepterade 50 mil.

Du måste ha gjort något dumt för att inte bil erbjuden en lösning.
Anders
2015-04-11 21:04:22
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Att Norwegian är dåligt gör knappast Sas bemötande bättre,men man kanske inte siktar högre än Norwegians nivå.
Anders
2015-04-11 21:02:30
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Men vem vet jag är sur än då det var nyligt, det kanske går över...
Sv Anders
2015-04-11 21:00:21
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
De erbjöd inte tältsängar som Norwegian?
Anders
2015-04-11 20:55:24
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Felet jag gjorde var att boka en resa mellan Göteborg-sundsvall. Arlanda Sundsvall vart inställt och det fick vi veta precis när vi bordade i Göteborg.
Hjälpen vi fick när vi kom till Arlanda var att dom berättade att det har varit mycket problem pga snöoväder och det är svårt att hitta hotell så det får ni fixa själv.Slutade med en hyrbil hem.
Det är bemötande som detta som gör att jag väljer annat i framtiden.
Jag flyger rätt mycket och har aldrig varit med om att bli så dåligt behandlad av nåt annat bolag.


Sv Anders
2015-04-11 20:41:51
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SAS har alltid givit mig mycket god service. Om du upplever att du inte fått god service får du nog fundera på vad du gjort för fel.
Anders
2015-04-11 20:19:44
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
För att man blir sjukt dåligt bemött av sas som kund vilket medfört att jag aldrig flyger med sas privat igen. I jobbet kanske jag kommer bli tvungen nångång.
Tvivlar på att jag är den enda som tycker så.
Sv A330
2015-04-11 17:53:56
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
SAS satte rekord i marts måned
Med 2,450 mio. passagerer på SAS-flyene i sidste måned var det den bedste marts måned i nyere tid hos det skandinaviske flyselskab. Månedens passagertal var det højeste i flere end 10 år.
A330
2015-04-11 17:42:42
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
40 giriga fack.
Pierre Holmgren
2015-04-08 12:28:00
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Vi jubler og glædes over egne fremskridt , slår Norwegian på alle parametre undtagen kundeklager hvor det er umuligt at opnå lige så mange , selv for Ryan Air.
Gun
2015-04-07 23:47:09
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Easy, their whining employees!
pierre holmgren
2015-04-07 20:39:19
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@@svar Pierre , jammen selvklart findes der penge men om jeg så det under strejken det ved jeg ikke rigtigt og er egentlig et märkeligt argument i en debat om hvorvidt man tjener penge eller ej , så lad os afvente nogel törre tal.
Hans
2015-04-07 17:23:17
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Kom igen nu... Ni vet vad svaret på TS fråga är...

Det är piloternas fel, det är alltid piloternas fel.
@Pierre
2015-04-07 17:08:48
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Nog finns det pengar och det såg du under strejken. De tjänar pengar men är duktiga på att gömma de utomlands likt IKEA och Kamprad. Det trixxas hejvilt mellan bolagen.
pierre holmgren
2015-04-07 09:32:35
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Der er kun et selskab af to som ikke tjener penger pt og det er norwegian.
MaxPax
2015-04-07 07:49:30
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Sådana här trådar om SAS verkar dyka upp (på Norska eller Engelska) så fort någon skriver någonting om Norwegian. Oftast med samma titel. Måste vara en och samma trådskapare eller?

Tråkigt!

Med vänlig hälsning/Max
Hamlet
2015-04-07 05:40:17
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Av någon anledning kommer det alltid går siffror som talar om hur dåligt firman går när det blir dags att förhandla om nya avtal.
Jag tror att SAS siffror som genom ett mirakel kommer att bli bättre så fort alla avtal är påskrivna.
Ein Stein
2015-04-07 05:30:27
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Jag vet. Deras kostnader är större än deras inkomster.
Goggen
2015-04-07 03:40:44
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Fel strategi,fel management, fel hub
Geir
2015-04-06 23:25:02
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Toretroll, yes, dom förlorar 2 mill varje dag....
pierre holmgren
2015-04-06 20:16:55
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Tror den gode Ton skulle have skrevet norwegian og ikke SAS så havde texten passet fint , det er nogenlunde som det er pt.
Tore i Tierp
2015-04-06 19:10:26
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Nja, de förlorar inte 2 miljoner var dag längre Lasse. Dock går det ju inte bra!

Tänk en maratonlöpare som måste springa 42km med en ryggsäck på 30kg. Konkurrenterna springer självklart ifrån denna idrottare.

Tack för ordet.

Tore
NAS
2015-04-06 01:09:14
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Snart strejkar SAS och pxen flyger med NAS istället.
pierre holmgren
2015-04-05 23:07:26
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
@svar Korrekta , hvi det skal ske må du bede B.K om at öge sin produktion ikke bare i skandinaviem men overall med 20% da norwegian er ca 5 millioner pax efter , så dette utopia sker hverken i år eller näste eller näste igen og störst til og fra skandinavien bliver de aldrig.
Korrekta
2015-04-05 21:59:36
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Nej, Norwegian är innan 1 år Nordens största
Jon
2015-04-05 21:52:32
SV: Vaför går det inte bättre for SAS?
Just nu går det bra för SAS, många nya kunder sedan Norwegian lämnade alla i sticket.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev