Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Ethiopian sammanfattar all trafik till Köpenhamn

Tråden startades av Sweflyer

Enligt säkra källor kommer Ethipoian ändra sin flyprogram till Skandinavien från hösten 2015 . Ett nytt avtal med SAS kommer att säkerställa företaget en bredare bas i Skandinavien. Det blir ingen sammanställning av Arlanda och Oslo som tidigare presenterats i höstas. Det blir dagliga avgångar med goda förbindelser till resten av Skandinavien från Köpenhamn. Kstrup och Ethiopian väntas presentera detta inom kort.

Tråkiga nyheter för Arlanda , men jag tror tyvärr att företaget bättre vilda tjäna hela Skandinavien från Kastrup.

Publicerad den 2015-04-16 13:31
Skriv ett svar
Antal svar: 17

svar

Jon
2016-11-26 17:54

Ethiopian skal fly 5x i veckan til Oslo.

Kritisk
2016-11-26 14:35

Arlanda blir daglig, bara OSL som är 4x i veckan

Bra där.
2016-11-26 12:54

Ska de köra hela slingan 4 ggr per vecka? Eller är det bara Oslo som blir 4 ggr per vecka?
Det blir ju isåfall en minskning när man i dagsläget har dagliga flighter till ARN.

Kritisk
2016-11-26 02:26

Den som startade denna tråd skulle gärna kunna få berätta sin källa. Ethiopian Airlines blir kvar på Arlanda och de startar dessutom Non-Stop trafik till Arlanda från och med 25 Mars 2017. Nytt för Ethiopian blir dessutom OSL som slingas in i ARN flygningen. Alltså inget CPH och till skillnad från trådskaparen så har jag en källa att presentera.

Källa: http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/270092/ethiopian-s17-operation-changes-as-of-25nov16/

Tack för mig

pf
2016-11-25 19:29

ET klar for OSL f.o.m 26Mars17, forlengelse av ARN.

Express
2016-11-23 21:46

CPH vore konstigt när Sverige har såpass mycket invandrare från Eritrea & Somalia. Detta är två folkgrupper som mer eller mindre fyller kärran för att åka tillbaka och hälsa på.

Copenhagen
2016-11-23 20:30

@M.Iversen – jeg tror ikke det er rigtigt at ET kommer til CPH i foråret 2017. Hvor har du hørt dette rygte fra.

Derudover rigtigt at der går rygte om ny rute fra CPH til Afrika men det er ikke Ethiopian Airlines.

M.Iversen
2016-11-23 19:51

En gammel tråd, men det er nu helt konkrete rygter om, at selskabet kommer til oss på København fra foråret 2017 i kombination med Stockholm.
Lufthavnen har længe arbejdet på at få en rute til Afrika og det skal være meget tæt på en bekræftelse og lancering.

Er der nogen bekræfte dette?

M.Iversen

Pete
2015-04-16 21:54

“Det går fortfarande att boka ARN-ADD 22/12-15 ner samt 25/1-16 tillbaka.. Borde väl knappast gå om man avser att plocka bort trafiken..”

Det er ingen problem at rebooke pax om ruten går til en anden lufthavn istället. Især ikke, hvis de har avtale med SAS og i denne situation blot can rebooke med connecting flight fra CPH-ARN.

Fredde
2015-04-16 21:18

Det går fortfarande att boka ARN-ADD 22/12-15 ner samt 25/1-16 tillbaka.. Borde väl knappast gå om man avser att plocka bort trafiken..

IrishinSweden
2015-04-16 21:13

This might be true. Handling suspended in ARN from November from what I’ve been told!

The Observer
2015-04-16 17:53

Re: Up where…

Ditt resonemang bygger på logiken i att: “Vi gör så här, för så har vi alltid gjort”. Dvs. Nostalgiska skäl.

Då ser du hypotetiskt sett, inga problem med att all intercont-trafik skulle samlas på Gardermoen? Bara man bestämde sig för det och gick all-in?

Ofta önskar jag att SAS hade gått i konkurs där för 2,5 år sedan och att vi möjligen hade fått ett Danish Airlines och ett Swedish Airlines. Vilket hade klarat sig bäst?

erik
2015-04-16 16:32

varför skulle de göra det? De la ner på kastrup för några år sedan pga för lite pax. De flyttade sedan till Arn och fyllde sina flyg. Varför ska de flytta tillbaka då??

Up where we belong
2015-04-16 16:08

Qwerty
2015-04-16 14:11:05

SV: Ethiopian sammanfattar all trafik till Köp …
Fullständigt logiskt om Köpenhamn tar hand om viss trafik söder ut. Precis på samma sätt som Arlanda bör ta hand om Asien-trafiken och Oslo kan ta vissa linjer väster ut…

Nej på ingen måde logisk, ligesom det ikke er logisk at Arlanda tager Asien, og at Oslo tager “visse” linier vestover.
Hvad der derimod er logisk er om SAS vælger en interkontinental hub for derigennem at styrke feed bedst muligt, og derved skabe de bedste load-factors. At der så kan være visse ruter som kan betjenes fra alle 3 hovedstæder (eller specialruter ala SVG-IAH) er en anden snak.

Kolja
2015-04-16 14:15

Helt väntat! SAS arbetar aktivt med att försämra för Arlanda.

Qwerty
2015-04-16 14:11

Fullständigt logiskt om Köpenhamn tar hand om viss trafik söder ut. Precis på samma sätt som Arlanda bör ta hand om Asien-trafiken och Oslo kan ta vissa linjer väster ut…

Brisse
2015-04-16 13:39

Det kunne meget vel være tilfældet. Jeg ved omflere tæt på markeds arbejde på CPH , der smiler tilfreds med , hvad der er i vente . De ikke er specifikke , men siger, at vi snart vil vide. Kunne det være Ethiopian?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500