Tråden startades av: Boeing Bara Bäst  2015-04-25 17:51:43
Boeing alltid först med trevliga nyheter! 
http://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-storre-plats-for-vaskor-pa-boeings-plan/

Bara för Airbus att apa efter senare i framtiden!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Sv A330
2015-04-27 10:34:04
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
What about this disaster:

The Boeing Sonic Cruiser was a concept airliner with a delta wing-canard configuration. It was distinguished from conventional jet airliners by its delta wing and high-subsonic cruising speed of up to Mach 0.98. Boeing first proposed it in 2001, but airlines generally preferred lower operating costs over higher speed. Boeing ended the Sonic Cruiser project in December 2002 and shifted to the slower (Mach 0.85), but more fuel-efficient 7E7 (later named 787 Dreamliner) airliner.
@A330
2015-04-27 02:21:40
Beprövad teknik på B-737.
Mycket finns kvar på B-737 sedan 60-talet, men vad är problemet?

Bra flygmaskin ändå.

Extremt barnsligt det här Boeing vs Airbus tjafset.
@Mats Jönsson
2015-04-27 02:15:06
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
Nastan all material som flygbolag anvander vid utvardering av flygplan, inkluderande flygbolagens egna grundregler, detaljerad information fran flygplantillverkare, detaljerad information fran underleverantorer, motortillverkare, etc, finns inte allmant tillgangligt pa internet av forklarliga skal. Sa du kan tro mig eller inte, take your pick.

Att Airbrush har misslyckats monumentalt med A340 och A380 ar ingen hemlighet. Att A350 var ett monumentalt fiasko ar ingen hemlighet. Vi far se hur A350XWB kommer att bli. Att A320 ar en 1980 talets konstruktion ar ingen hemlighet. B737 har nya vingar, ny high lift system, ny cockpit, nya motorer, ny kabin sen 1980 talets 737-300/-400/-500. Det ar ingen hemlighet. Att B717 var ett monumentalt fiasko ar ingen hemlighet heller.

Mvh, A330.
Sv BusinessPax
2015-04-26 09:45:27
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
Rättelse: Här sägs enbart att B787 inte har 3+3+3.
Skall vara: Här sägs enbart att B767 inte har 3+3+3.
Sv BusinessPax
2015-04-26 09:43:25
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
Försök att läsa inläggen innan du svarar.

"Men Boeing har drivet fram 3+3+3 konfiguration i alla flygplan med två gångar förutom B767."

Var står det skrivit att B767 har 3+3+3?????

Läs igen ""Men Boeing har drivet fram 3+3+3 konfiguration i alla flygplan med två gångar förutom B767." Här sägs enbart att B787 inte har 3+3+3.

En viktig fördel med A330, A340 är att man aldrig har mer än ett säte mellan dig och gången (ekonomi). Har du flugit många long haul så har du upptäckt fördelen.

PS! Har flugit med B747 som hade 5 på rad i mitten. Det var inte roligt att sitta som mitten passagerare.

@A330
2015-04-26 09:09:34
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
Lite tråkig attityd. Har du ens flugit A343? Det upplevs mycket tystare än B777. Jag vet inte varför, men du kanske kan fråga någon som vet. Pröva den attityden på ett riktigt flygforum och du skulle bli avstängd rätt snabbt.

Sedan får du faktiskt börja backa upp dina påfund med länkar. Annars är det ju bara mytomani. . . .

Sen det där idiotsnacket om att Airbus kopierar Boeing på allt. Du får allt bli lite mer specifik. A320s landningställ kanske? Du vet, ställen som ger A320 neo möjlighet till stora motorer. . .

Kan du inte bara tagga ner? I någon tråd nämnde du att du var Flyganalytiker. Du bör skaffa mer material innan du analyserar mera. Det är väl en jäkla tur att både Boeing och Airbus finns, annars skulle utvecklingen mycket långsammare.


Mvh/Mats Jönsson
A330
2015-04-26 04:46:15
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
B777 och B747 har mycket bredare kabin och generosare yttervaggskontur och kan ha flera stolar i bredd an narrow body A330/A340 utan att kompromissa bekvamligheten. Rekordet med stolar i bredd ar A380 = 11 stolar.

Kabintryck, buller, luftfuktighet, luftkvalitet, belysning, etc, har ocksa enorm betydelse. Boeing ar ledande inom alla dessa omraden. A330/A340 har ett mycket lagt kabintryck pa cruise altitude vilket gor att passagerare och besattningar anlander uttrottade. Det hogsta kabintrycketoch den basta luftkvaliteten av alla trafikflygplan har B787.
BusinessPax
2015-04-26 04:05:10
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
Du vet inte vad du snackar om. 767 ar 2 3 2, eller 7 i bredd. A330/340 ar 2 4 2, eller 8 i bredd. A380 ar 11 i bredd. A320 skryter med 195 pax --- 28 tum pitch, inga lavs eller galleys att snacka om.

Sv BusinessPax
2015-04-26 00:49:14
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
Du är tydligen ute och cyklar!

När det gäller att packa passagerare i ekonomi klass har du rätt att Boeing var först.

Airbus hade 2+4+2 i sina long haul flygplan.
Men Boeing har drivet fram 3+3+3 konfiguration i alla flygplan med två gångar förutom B767.

Det är således Boeing som kommit med boskaps alternativen först. Som passagerare kan jag inte annat än beklaga. För att du föredrager att sitta trångt betyder det inte att den normale passageraren vill bli inträngd.

Nils
2015-04-26 00:34:48
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
Airbus ligger före Boeing. A, B, C.....

Konfigurationen i Airbus wide body flygplan A330 och A340 är perfekt för ekonomipassagerarna. Mycket bättre än på B747, B777, B787.

Ingen passagerare har mer än ett säte mellan sig och gången.
Det är kvalitet.

B767 har samma goda standard.
@Jag är inte bitter
2015-04-25 20:54:31
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
De kan ta betalt redan nu om de vill. Storleken pa overhead bins har inget med det att gora.

Joystick ar det enda som Airbus inte har apat efter Boeing.
Jag är inte bitter
2015-04-25 20:38:02
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
Är det positivt?

Snart kommer även bolag i Europa börja ta betalt för handbagage. Är det det vi vill?



@A330 Vad har detta med joystick att göra?
BusinessPax
2015-04-25 18:28:07
SV: Boeing alltid först med trevliga nyheter!
Boeing bygger utan tvekan de mest passagerarvänliga flygplan som finns medan Airbus kränger in mer stolar och kopierar joysticks från småbarns datorspel.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev