Tråden startades av: Magnus  2015-05-05 06:55:10
Airbus A340 flygplatser i Sverige 
Hur många flygplatser är tillräckligt stora för att ta emot A340/B747 i Sverige? Någon som har en lista?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

SAS
2016-07-31 14:36:04
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Jönköping har tagit emot 330 vid några tillfällen och i vinter är det dags igen.
Nu vet jag inte om det skulle gå bra med A340 bara för att 330 kan tas emot men det kanske någon annan vet här på forumet.
Ville
2016-07-30 15:54:54
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Västerås har inte tillräckligt breda taxibanor. Vet inte om fler av de flygplatser som nämnts har skulle ha samma problem.
Ytterligheten
2016-07-30 14:46:34
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Dum fråga eftersom man har problem att fylla en A320 på Arlanda.
Reidar
2016-07-26 18:21:27
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Norrköping tog emot en B747F för några månader sedan så lägg till NRK på listen
Johnn
2016-07-25 07:12:17
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Klarar Örebro av en an-124 ska väl B747 eller A340 inte vara några större problem, dock med begränsningar på vikt.
Ted
2016-07-24 21:35:07
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Visby har tex tagit emot DC10 och DC8.
Olle
2016-07-24 09:56:13
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
A300b vinter testades på kallax
Skattebetalare
2015-05-07 18:17:55
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
inte alls
@Skattebetalare
2015-05-07 16:40:24
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Du jobbar på Norwegian, hahaha!
Skattebetalare
2015-05-07 16:28:25
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
A340 passar i vilken soptipp som helst.
Sv emil.
2015-05-07 16:23:05
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Ja, Luleå/Kallax klarar utan problem start/landning av alla typer av idag aktiva passagerarplan. Banan är 3350*45 meter Sveriges längsta och ligger 20 meter över havet, årsmedeltemperatur under 15 grader

Även Kiruna klarar A340 2502*45 meter ligger 460 meter över havet årsmedeltemperatur under 15 grader.


emil.
2015-05-07 13:27:26
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Man får nog anta att även Luleå/Kallax klarar en A340 oavsett vilket mått man använder.
Kalle
2015-05-05 15:42:26
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Det är inte banlängd som är problemet, det är bärigheten.
banlängder
2015-05-05 15:05:54
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Örebro har 8537 fot och förlängning pågår
Bananen
2015-05-05 14:34:58
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Örebro kör med B747F också
Mats Jönsson
2015-05-05 14:25:23
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Sturup tar väl emot B747-400F någon gång i månaden. Dock tror jag inte någon gate klarar av en paxversion, eller en A340. Då får det bli remote parking och buss.
Gösta
2015-05-05 14:24:01
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Innebär det att även A300 kan starta på dessa banor?
Johan
2015-05-05 13:59:28
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Om vi håller oss till civila så har följande banor på över 8000 fot vilket får ses som ett minimum om man ska komma iväg med full kabin och en del last, utöver de som nämnts. Dock så ska man upp över 10000 fot för att kunna starta fullastad så är det endast de som nämnts tidigare med undantag för MMX som är 9100 fot. De gånger det startat B747 härifrån har de dock varit långt ifrån fullastade.

KSD 8200 fot
KRN 8200 fot
OSD 8200 fot
NYO 8500 fot
VST 8200 fot
Tim
2015-05-05 08:45:51
SV: Airbus A340 flygplatser i Sverige
Skulls säga ARN,LLA,GOT och MMX, kanske någon till?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev