Tråden startades av: Dingo  2015-05-25 02:17:21
787 Dreamliner en fara att flyga med?  
Kollade igenom denna dokumentären som Al Jazeera har gjort om Dreamlinern.
Broken dreams:
http://youtu.be/rvkEpstd9os

Hur i h***** vågar man boka en biljett på dessa när 8 av 10 montörer säger att dom aldrig själva skulle våga flyga med den, för dom ser hur mycket som fuskas och går fel i produktionen!!!

Efter att sett denna dokumentär så känns det som att det bara är toppen av ett isberg vad det gäller problemen som kommer uppkomma med denna flygplanstyp!

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Sv Anders
2015-05-25 23:04:44
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
Vi har också A380 ingen olycka med dödlig utgång.

Idag vinner Airbus tre flygplanstyper helt utan att någon passagerare behövt sätta livet till.
Sv Anders
2015-05-25 22:56:52
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
Hittills är väl A340 säkrast. Ingen olycka med dödlig utgång bland de flygplan som varit med ett tag. B787 och A350 har inte kvalat in ännu för lite total tid i luften.


Anders
2015-05-25 20:07:37
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
ANA har 8 i bredd i några av sina Boeing 787. Sen kan ju ett plan vara skönt pga annat än inredningen tillexempel luften osv.
Tycker inte du ska vara rädd för att flyga med 787:an, själv är jag inte det och åker 787 igen snart med Qatar.
Det är ca 270 plan som levererats och flyger dagligen och inget har ramlat ner än men tiden lär utvisa vilken av A350 A380 och 787 som är säkrast.
Trött
2015-05-25 17:56:25
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
@sv Trött Det där du skriver om är ju självklarheter. Men alla 787 har inte lika LOPA!
Bolagen väljer inredning efter behov och möjligheter.
Sv Trött
2015-05-25 17:02:24
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
Det är tillverkaren av flygplanen och som ger optioner hur många passagerare man kan tränga in. Antalet passagerare måste vara godkänt av luftfartsmyndigheten. B787 med max 8 säten i bredd i ekonomi skulle inte löna sig (då de knappt lönar sig som det är).

PS! Har inte sett ett enda förslag med bara 8 stolar i bredd för B787 i ekonomi.
Trött
2015-05-25 16:39:52
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
@Sv Ett fantastiskt flygplan Att det skall vara så svårt att förstå, att det är bolagen som väljer antal stolar och antal stolar i bredd. Det finns Airbus plan med fruktansvärd dålig stol komfort. Men det är inte Airbus fel. Det är återigen bolagen som bestämmer. Frågor på det?
Dr Dängroth
2015-05-25 16:08:56
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
Foliehattarna spekulerar :)
Sv Ett fantastiskt flygplan
2015-05-25 16:06:50
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
B787 har en mycket dålig introduktion med ett flygförbud på 3 månader strax efter att man släppt modellen till marknaden. Det har varit många allvarliga fel som man försökt rätta till.

Någon höjdare komfort har inte B787 i ekonomi. Nio stolar i bredd med smalare säten än många andra flygplan. Att åka långt i ekonomi är inte trevligt för en normalstor Svensk.

B787 har också haft/har en mycket dålig dispatch reliability. Stor risk att du inte kommer fram i tid. Har man glömt göra Ctrl Alt Delete med jämna intervall kan all ombord sluta fungera.

Välj något väl beprövat istället (varför chansa).
Ett fantastiskt flygplan
2015-05-25 13:09:30
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
Har åkt 787 några gånger nu och är djupt imponerad över komforten i detta vackra flygplan.
Nu brukar jag personligen inte se på Al Jazzera, men tror nog att du bör söka referenser från lite annat håll också och inte dra för snabba slutsatser.
sv Dingo (passande nick)
2015-05-25 10:43:18
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
Om man har Al Jazeera som referens, då har man inte mycket kunskap om deras syften. De är anti USA rakt igenom. Dessutom är deras sk. faktadokumentär redan diskuterad in andra trådar. Du trodde väl inte att du kom med en nyhet?
Morgan
2015-05-25 09:49:12
SV: 787 Dreamliner en fara att flyga med?
Skrämmande! Nu vet jag vad jag INTE ska flyga med!
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev