Tråden startades av: MJ  2015-08-21 22:35:30
C-Series C-100 snart certifierad( höst2015) 
C-Serien C-100 går nu mot certifiering om några månader och Swiss får den första under 2016, nu skall buller, rehability,funktioner testas. Bombardier har nu ökat på produktionen. Den större 300 ligger 6månader efter. BRA blir väl första operatör i Norden
www.flightglobal.com/news/art...cseries-in-final-tests-415924.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

CS till BRX
2015-09-06 11:39:06
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Om någon tror Mavia skall flyga så tror ni fel, kommer bli BRX med ett slaktat avtal men kanske värt det? Jet är vi lovade i varje fall.. =)
Cs100
2015-09-04 17:44:11
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Om någon tror att Mavia köpt en ny flotta för att flyga fram och tillbaka mellan Stockholm och Malmö/Göteborg så tror ni fel. Finns inte en chans i helvete att Mavia gör pengar på det med en ny flotta. Det måste flygas mer. Mycket mer.
Mavia
2015-09-03 21:45:39
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Peder:

Det är ju givetvis spekulation från min sida men det vore ju ytterst underligt om både CS100 & CS300 skulle kunna få operera från bma. Säg den flygplats som inte skapat undantag för att få till sig olika flygplanstyper, tex A380. Visst, Bromma har politisk press på sig så det är annorlunda.

Sen om CS100 kommer kunna gå från bma med MTOW;

Det kanske den inte klarar men å andra sidan så är det kanske inte nödvändigt. Våra huvuddestinationer kommer vi kunna nå fullastade med så mycket bränsle vi önskar och det kanske vi är nöjda med från Bromma. MTOW kommer antagligen användas vid andra tillfällen, vid charter från andra fält tex. Just BMA-LPA då MTOW skulle va aktuellt är kanske inte den linjen vi köper ny flotta för.
MH
2015-09-03 21:42:39
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
CS100 har tydligen nått sina 2400 test timmar och ska därmed vara nära certifiering. Swiss är tydligen i desperat behov av dessa nya C-serie för nuvarande flygplan som ska ersättas är totalt slut
S
2015-09-03 16:42:35
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Hur lång tid tar det innan vi hör uttalanden om att restriktionerna på Bromma behöver plockas bort? Det är förmodligen därför det är så tyst kring CS100/300...
Peder
2015-09-01 21:43:19
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Hela forumet är fyllt av experter, ändå kan ingen svara på 2 enkla frågor:

1) Kommer CS300 över huvud taget kunna operera på BMA ( även med restriktioner)?
2) Kommer CS100 kunna använda BMA ens i närheten av MTOW?

Peder
s
2015-08-26 21:15:40
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Grejar man bullret eller inte?
RJ
2015-08-26 00:22:36
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
denna info finns på Braathens Aviations hemsida,
http://www.braathens.com/om-braathens-aviation/aircraft-fleet

"Braathens Leasing Ltd. har beställt tio stycken nya CSeries-flygplan från Bombardier Inc, varav fem stycken CS100 med 125 säten och fem stycken av den större modellen CS300 med 145 säten. Leverans av flygplanen var ursprungligen planerad till 2014-2015, men som följd av förseningar i introduktionen av Bombardier CSeries har Braathens Leasing Ltd. senarelagt leveransen till 2018-2019 efter förhandlingar med Bombardier."

Mer officiell info än så finns inte
@X
2015-08-25 15:36:55
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Jag hittat ingen info att de konverterat sina beställningar på CS300 till CS100.

Har du någon länk?

Peder
S
2015-08-24 10:39:23
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Källa på at BRA har konverterat om ordern från CS300 till CS100?
MaxPax
2015-08-23 08:54:58
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Visste inte att BRA konverterat deras order på 5st CS300 till CS100. När skedde detta?

A319 neo verkar bli en "död fisk" runt 50 orders bara, jämfört med A320 neo som har fått ca. 2500 beställningar.

Mvh/Max
MH
2015-08-22 21:11:28
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
OK, det var ju förväl att BRA ändrat sig och enbart beställer C-100 så man får möjlighet att använda Bromma. Någon Airbus killer är det nog inte, A319Neo är ingen storsäljare med eller utan C-series och jag tror inte A319neo tillverkas så länge till iallafall. Jag tror Airbus satsar på en större A322
VFR
2015-08-22 13:58:05
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
C-Series C-100 Blir en riktig Airbus killer!
X
2015-08-22 13:49:46
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
BRA ska inte ha några -300. De som fanns på order har konverterats till -100.
Steff
2015-08-22 12:23:45
SV: C-Series C-100 snart certifierad( höst2015)
Frågan är hur BRA tänker använda CS-300. Brommas bana är för kort, och det är ju deras "hub".
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev