Tråden startades av: Gunnar  2016-01-24 13:55:32
Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC 
Hvorfor kansllerer SAS alle avganger til New York, mens Norwegian flyr fra alle hovesteder? Er det pga de gamla og umoderne Airbusene til SAS, ikke klarer det?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

A
2016-02-07 20:42:10
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
sv ok What goes up - must come down..........

http://avherald.com/h?article=493799bd&opt=0
pierre holmgren
2016-02-05 15:17:10
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@svar Gunnar , jeg begynder at blive i tvivl om du kan läse for der er da ikke ret meget som tränger frem , men jeg tager den lige igen, SAS valgte ikke at flyve med et spritnyt fly fra Arlanda , hvordan kan det fly väre utdateret eller hvad du nu kalder det , det er en ting en anden er så om det så havde väret den äldste A340 så havde det STADIFVÄK ikke väret noget problem at flyve , det var en kommerciel beslutning som blev grundet på alles sikkerhed nemlig pass. crew og fly. Taget de givende omständigheder i betragtning og set i bakspejlet et rigtig godt valg.
Men det du mener er altså at SAS ikke kunne gennemföre flyvningen fordi det var et gammelt fly og derfor aflyste? Hvilket det skulle have väret fra CPH men ikke fra ARN , men fint nok sig JA til det spörgsmål for så får vi da opklaret om studentemössan strammer eller ej.
WTF
2016-02-05 14:23:20
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Chansar och säkerhet? Vilka nötter drar dessa slutsatser? Hur kan en FT släppa igenom denna smörja.
Anders K
2016-02-05 11:44:11
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Summa av denna diskussionen är då DY = chansar går det så går det. SK = tar sitt ansvar och tänker på säkerhet inte bara pengar.
Ola
2016-02-04 23:34:51
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Har flugit med Norwegian 3 gånger till JFK, mycket bra...B787 är et fräscht plan!
A
2016-02-04 21:17:12
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
sv ok Hoppas? Du vet alltså inte!
Gunnar
2016-02-04 20:01:23
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@inget vidare, Pierre etc, från gamla SAS propagantjänst. Akseptera fakta. Norwegians moderna plan flög til NYC under vinterstormen, SAS utdaterade, gjorde det inte!
ok
2016-02-04 14:31:55
SV: A
Ja, visst är det seriöst. Jag kommer inte att flyga med B787.
Hoppas verkligen att A 350 håller högre standard.
A
2016-02-04 13:11:37
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
sv ok Oj, det där lät seriöst....
ok
2016-02-04 11:21:46
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
också jag sätter mig mycket hellre i ett bra kvalitetsflygplan som Airbus A 330/340 än i ett discount produkt som Boeings burnliner 787...
sv Inge F. Vidare
2016-02-04 11:01:20
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Förklara! "Du har helt rätt PH är absolut inte trovärdig. Ingen andra än dom värsta Norwegian kramarna tar den karaktären på allvar.
Om han tror att han gagnar SAS med allt sitt. struntprat här då har han helt fel "
sv ph
2016-02-04 10:57:28
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Du borde själv kunna svara på frågan om hur det gick med kaptenen - "er kaptajnen fyret for misconduct, fået en "näse"?.

"jeg er rigelig indsat i norwegians pilot ansättelser af den del som betyder noget og det er ikke lön"
pierre holmgren
2016-02-04 10:32:35
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Svar@pierre, ok jeg troede faktik at også hos norwegian var det ledelsen/OCC der besluttede hvilke ruter der skal flyves og hvornår, ikke piloterne. At de så såklart kan sige det her vil jeg ikke väre med til af en eller anden årsag det er klart , men välger firmaet at indstille en flight så er det jo ikke så at en kaptajn siger Ja men vi skal flyve for det vil jeg, mens han stamper i gulvet , det kan vi vel godt blive enige om ikke?
@Pierre
2016-02-04 09:48:49
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Nu ÄR det kapten som har sista ordet. OP har inte erfarenheten av att flyga maskinen i ex dåligt väder. Kapten avgör om det är säkert eller inte.Det är också kapten som avgör vilka alternativ manvill använda sig av. OP kan ha synpunkter, thats it!!!!
Anders K
2016-02-04 09:44:01
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Sätter mig hellre i en Airbus än i en Screamliner anytime. Har ingen betydelse hur gammal maskinen är.
Inge F. Vidare
2016-02-04 09:05:38
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Tydligen har karaktären Gunnar från lågservice bolaget Norwegians propaganda avdelning glömt
att det var han som startade den här helt ointelligenta tråden.

Av någon anledning har samma person fått för sig att jag är SAS anställd, så är inte fallet.
pierre holmgren
2016-02-04 08:51:48
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@svar flere , nu var og er det altså ikke piloterne der afgör om en afgang skal aflyses eller ej, så det er ren nonsens hvad I skriver , men ej overraskende. Svar hellere hvordan landet ligger med sagen fra sidste år jeg nävnte , er kaptajnen fyret for misconduct, fået en "näse" og hvad med kabinen der löb skrigende bort.
Det så helt igennem latterligt at når man ikke kan tåle duften i bageriet så går man efter manden i stedet for bolden.
Gunnar
2016-02-03 23:48:20
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@inget Vidare, SAS Pierre, hur mycket nonsense kan ni skriva? Så trott på tjatet från SAS anställda.
Inge F. Vidare
2016-02-03 23:26:45
SV:@ Pierre Holmgren
Du har helt rätt PH är absolut inte trovärdig. Ingen andra än dom värsta Norwegian kramarna tar den karaktären på allvar.
Om han tror att han gagnar SAS med allt sitt. struntprat här då har han helt fel.
DC-10
2016-02-03 23:07:42
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Det är lätt att skriva fel, när man inte har en aning om vad man talar om.
"Bliv vid din läst" ph. (svenskt ordspråk)
A
2016-02-03 22:22:49
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
sv ok Jag har tillräcklig koll (har tekniker cert på A-330), men som en motsats till "pimp" snacket om B737 tycker jag att det var på sin plats att "pimpa" A330. ;o)
@pierre holmgren
2016-02-03 21:43:25
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Du skriver själv att du inte är pilot. Tycker du då att du är kapabel till att avgöra om dessa avgångar skulle gå eller ej? 1, Du har inte den utbildningen 2 Du var inte där 3, Du vet inte vilka operationella grunder som låg bakom OCC beslut att inte cancerlera. LÄGG NER!
sv Inge F. Vidare
2016-02-03 19:19:26
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Bara en liten jämförelse mellan SAS och Norwegians krav ;o)
ok
2016-02-03 18:36:45
SV: A
Jaha, tänkte väl att du inte hadde nån form av koll.
MTOW har ökats med nästan 10 ton, och via några detalj ändringar på bl.a. vingerna har bränsleförbrukningen gått ner 1-2 %.

att 737 MAX är en pimpad 737 classic. är väl också lite starkt, även om den halkar något efter A 320 NEO.
pierre holmgren
2016-02-03 17:03:17
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@svar DC-10 , en gang imellem går det lidt hurtigt så selvfölgelig er det Pay To Fly men egentlig lige meget , du og andre ved hvad jeg mener og jeg er rigelig indsat i norwegians pilot ansättelser af den del som betyder noget og det er ikke lön, men det faktum at man er lösarbejder med hvad det indebärer. Alle ved jeg ikke er pilot såklart men det betyder jo ikke jeg ved nok til at sige at A330 E er spritny punkt 1 o ger pimpet , det kan man da godt kalde det , men har en del finesser i cockpit som den alm. A330 ikke har , f.eks skärm airport map ved taxi , meget rart i de store lufthavne og dårligt vejr. Men den her tråd sporer helt ud om petitesser som ikke har noget med emnet at göre , nemlig at norwegian helt uforståeligt valgte at flyve nok en grund til at msitro deres safety judgement. Hvordan gik det forövrigt men kaptajnen der sidste år satte crew af og flöj efter höjlydt skänderi med disse under lignende vejr forhold .
Inge F. Vidare
2016-02-03 15:04:46
SV: SV Inge F. Vidare
Haha, nä kanske inte, men vad har det med Norwegians okunniga press personal att göra?
A
2016-02-03 15:03:09
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Det är en pimpad A-330. Precis som många säger om B737 NG och MAX.
ok
2016-02-03 14:12:37
SV: A
Ser fram emot att du utvecklar det där påståendet lite mer, för att det går rätt emot vad dom som är insatta i den här flygtypen hävdar. Dom säger att A330 E är helt uppdaterad med det senaste inom tekniken. Men du kanske vet nånting som inte vi andra vet?
sv Inge F. Vidare
2016-02-03 13:40:24
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
SAS verkar ju inte att ha särskilt höga krav på dansk kabinpersonal.
Pilot
2016-02-03 12:49:17
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
PTF, ved du Pierre ens vad det är? *suck så mycket okunnighet och gissningar*
DC-10
2016-02-03 11:19:09
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Make up your mind ph. PTP eller PTF piloter?
A
2016-02-03 11:16:53
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
A-330E Nytt plan med föråldrad teknik!
sv ph
2016-02-03 10:37:19
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Du har alltså flugit med Norwegian, eftersom du är så insatt i deras service koncept.
Som vanligt har du noll koll på Norwegians pilotkollektiv. Du sprider bara en massa falska rykten. Du är inte trovärdig!
Inge F. Vidare
2016-02-03 09:09:21
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Man får hoppas att Norwegian har tuffare anställnings intervjuar när det gäller flygpersonal
än vad dom verkar ha vid anställning av folk på press avdelningen. Den där Gunnar är tydligen helt okunnig...
pierre holmgren
2016-02-03 00:06:25
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@var Gunnar , Altså I har PTP pilots sådan er det, og det har vi ikke. De piloter der välger jer er sikkert glade for deres valg ( håber jeg) og det samme for dem der välger/bliver valgt til os har gjort det af en årsag.
Og SAS flyver ikke gamle fly men spritnye blandet med äldre end Dreamliners JA og da der blev aflyst til EWR var det en spritny der skulle have flöjet fra ARN så glem alt dit vås. Hvad pass. välger og hvorfor , det kan du gisne om alt du vil , men hvordan kommer du til Fresno med norwegian ? Nej vel men det kan du med SAS på en sammenhängende billet. Og hvad angår valg af fly sagde jeg at jeg hellere ville flyve det aller äldste fly i SAS med vores piloter end det nyeste hos jer og jeres piloter på PTF , jeg sagde intet om hvad pass välger men de flokkes til vores C klasse og såmänd også M , en C klasse som får norwegian plus produkt til at ligne noget fra det nordkoreanske stats selskab Air koryo , efter sigende er serveringen også lige så forvirrende på trods af de få pass.
Inge F. Vidare
2016-02-02 23:26:42
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Gunnar, vad är ditt syfte med allt skit du skrivar. Tråkigt att Norwegians personal avd. inte är bättre på att screena vem som dom anställer till pressavd.
Gunnar
2016-02-02 22:27:13
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@SAS Pierre . Kommer med sitt sedvanlige vås om at passasjerer heller vil fly 20 år gamle SAS fly i stedet for Dreamliners. Think not. Norwegians produkt er rimeligere og bedre. De tar markedsandel hver måned.
@pierre
2016-02-01 14:49:05
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Så du baserar dina inlägg efter vad andra säger? Du har noll koll själv med andra ord. De finns de som själv får betala för sin TR om de inte redan flyger 737. SAS sitter i samma problem att att hitta erfaret folk. Hos SAS får man sin TR men man halkar längre ner på löneskalan. Räknar man vad det tappet blir på en livslön så inser man att man själv betalar för rating. För de som tror att Norwegian bara vill tjäna pengar på att typs folk på 737 så tänk om. De har knappt resurser till att hinna utbilda de piloter de faktiskt behöver!

På Long haul måste man bonda sig på tre år, det är av den anledningen att bolaget vill att man INTE går till andra bolag. Det är snarare pay not to fly...
pierre holmgren
2016-02-01 12:50:53
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@svar Gunnar , PTF ?? Så du siger I ikke har PTF piloter ? OK alle andre påstår dette. Men stop din kampagne mod at SAS har gamle fly eller at de ikke er "sikre" for det er jo det du påstår bare lidt kammoflueret. Eller ihvertfald at de ikke kan prästere at lande når norwegian kan , sikke en gang vås.
@Gunnar
2016-02-01 11:11:29
Norwegian Dreamliner fast på JFK, helt nyligen.
De fick inte igång motorerna efter avisningen...
@Pierre
2016-02-01 01:26:58
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Nu måste du ändå förklara vad du medar med pay to fly piloter hos norwegian? Det finns inga som helst belägg för det. Det vi har likväl som sas är en lönestege baserad på erfarenhet. Om du Pierre skall ha någon trovärdighet så vänligen förklara. Vad är det du vet som vi norwegianpiloter uppenbarligen missat?
Pierre holmgren
2016-01-31 20:07:35
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Helt igennom latterlig tråd , som en skrev så har OCC sit at sige og masser af andre faktorer spiller ind. Undrer mig over hvordan norwegians pass. kom til lufthavnen når der var udgangs forbud?
Desuden skulle SAS have fløjet med spritny A330 fra ARN så det med gammelt fly osv er så dumt så det falder på sin egen urimelighed også om der så var fløjet med den ældste A 340. Som en anden også skrev , hørt om cat 1,2 og 3?
Fint ar norwegians ansatte der skriver her er glade for deres komposit fly men bland SAS fly uden om og i øvrigt ville jeg til enhver tid hellere flyve med ethvert SAS fly uanset alder end et norwegian fly med pay to fly pilots og andre personer fra nær og fjern på mærkelige kontrakter.
Gunnar
2016-01-31 12:17:19
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Jeg snakker om Norwegians Dreamliners, B787, og SAS' A340, hvorfor du blander inn helt and modeller , vet ikke jeg. Det er en grunn for at stadig flere flygbolag faser ut A340, og at bolag står i kø for å kjøpe B787
Sv Gunnar
2016-01-31 10:29:26
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Om du inte visste så är B777 och A340 ungefär lika gamla.
A340 var i luften 8 månader före B777. B777 var också Boeings första flygplan med fly-by-wire man hade kopierat Airbus koncept.

Dessutom använder SAS normalt A330 för flygningarna till EWR.

Tycker man A340 är en gammal konstruktion då blir alla Boeing flygplan förutom B787 gamla konstruktioner.
Ian
2016-01-31 10:08:30
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Sedan får man inte glömma att EWR (och LGA) är mycket känsligare vid busväder än JFK.
Pilot
2016-01-31 01:22:39
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
OCC kan ha sin synpunkt men i slutändan är det kapten med besättning som avgör om vädret håller eller inte. Pax ersättningar är inga inputs i det beslutet.
Gunnar
2016-01-31 00:22:44
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@Anders, nei. A340 er et gammelt og umoderne flyg. Även Sri Lanka Airways, slutar nu med dom. Dreamliners er verdens mest avanserte flyg, og har ingen problem med en vinterstorm
Anders K
2016-01-30 22:28:12
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Anledningen till att Norwegian inte cancellerar är för att då får paxen rättigheter, bättre att försena då har de inte samma rättigheter.
De riktiga bolagen tar sitt ansvar.
You get what you pay for.
Att dreamlinern skulle vara bättre på att landa än Airbus maskinerna var nog den dummaste kommentaren. Hört talas om CAT I ,II ,III ???
Sv En annan pilot
2016-01-30 21:41:28
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Bra, det skall alltid finnas ett undantag som bekräftar regeln!
En annan pilot
2016-01-30 19:57:42
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@pass

Har varit både fastanställd och kontraktare på nämnda bolag. Anställningsformen är det sista vi tänker på. Och för att motbevisa din tes så händer det mer ofta att folk på kontraktsbaserna divertar i ex nordnorge när norskbesättning har landat. De tar det säkra föredet osäkra, flyga i nordnorge är färskvara.
Örjan
2016-01-30 16:59:14
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Det har ju inte med SAS-planens ålder att göra om de flyger eller inte.

Ett trasigt plan kan vara nytt som hos Norwegian eller äldre som hos SAS. Då flyger inget av dem som inte går att MELa bort.
Sv Jonas
2016-01-30 14:04:27
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Du menar B787 de där flygplanet som fick flygförbud i tre månader strax efter att det börjat användas!

Amerikanska luftfartsmyndigheten ansåg att det inte var säker att flyga med.
Pass
2016-01-30 12:18:03
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@Pilot. Det finns kanske en skillnad på vilka risker bolagen vill utsätta sina passagerare för.

Det finns också en skillnad mellan bolag som har sina piloter anställda bemanningsbolag kontra i moderbolaget. De anställda i moderbolaget känner sig tryggare att ta ett beslut om inställning. Han i bemanningsbolaget kanske inte får flyga fler gånger om han ställer in.
Jonas
2016-01-30 02:36:44
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Norwegian gör rätt, dom flyger med up to date Dreamliners, ja, SAS gör rätt, dom flyger inte, med gamla plan- Punkt slut.
Pilot
2016-01-30 00:47:40
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Så vad är problemet? Norwegian flög...
Ali
2016-01-29 22:02:34
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Om SAS gör rätt som ställer in; kan man inte få beskrivet vid vilka kriterier man ställer in så man vet det för framtiden? Flygoperativa eller andra?
Sv Pilot
2016-01-29 21:12:20
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Självklart finns det andra anledningar till att kanselera flygningar än väder. Det har det alltid funnits. Men i detta fall var huvudorsaken vädret.

När ett bolag har flygplans brist av någon anledning ställer man in den flygning som ger minsta efterverkningarna. En flygning med ett fåtal passagerare får stryka på foten gentemot en flygning med ett flertal passagerare.

När en flygning ställs in på grund av dåligt väder behöver inte flygbolaget betala ersättning enligt EU-reglementet. Ställer man in på grund av teknik kostar det pengar.

Det finns bolag som sänder sina passagerare med andra flygbolag när de själva har något tekniskt problem. Passageraren kommer fram några timmar senare men får en kontantersättning. OBS! gäller ej Norwegian.
ok
2016-01-29 20:34:53
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
SAS gör rätt Norwegian gör fel,återigen så enkelt är det punkt slut
Jon
2016-01-29 18:06:25
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Vilke desperata svar på facts. Norwegian flyger, SAS kansellerar.....Go NAS
Pilot
2016-01-29 16:22:15
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Vidare tar bolag beslut om canceleringar baserade av behov av flygplan, teknisk mm. INTE om taxin och bussar saknar vinterdäck till och från JFK, EWR etc...
Pilot
2016-01-29 16:20:23
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Det är flera bolag som inte har ombokningsbara biljetter. Bolagen struntar fullständigt i vad paxen gör efter de klivit av om det inte är charter.
Sv Pilot
2016-01-29 16:09:58
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
De flesta Norwegian passagerarna har biljetter som inte är ombokningsbara/återbetalningsbara. Skulle inte tror att de avstår att flyga och förlora satsade pengar.

Passageraren är trängda. Ställer flygbolaget in flygningen har passagerarna rätt att få sina pengar tillbaka eller boka om till annan tidpunkt. Men det är bara flygbolag som har en servicekänsla som gör det.

Norwegian har inte råd att ställa in. Det är den enkla sanningen.
Flyr?
2016-01-29 13:04:02
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Vad flyr Norweigan från? Ansvar? Kan vi införa ett språkkrav på forumet tack!!!
Pilot
2016-01-29 12:32:49
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Nä det är helt riktigt. De har köpt en biljett till JFK så är de dit de flygs. Vad de vill göra där är upp till dem själva. Vill de inte åka så kliv in på ombord. Detta gäller nog de flesta flygbolag. Det är ändå vuxna människor som skall ut och resa, då får de tänka lite själva.
Pass
2016-01-29 10:55:06
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Här finns en mycket enkel förklaring!

Norwegian skiter i sina passagerare, skickar dem gärna till en stad i kaos där buss och biltrafik inte fungerar. Att passagerarna blir strandade på flygfältet bryr sig inte Norwegian om.
pierre holmgren
2016-01-29 10:08:22
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@svar CB , du ved ikke meget om luftfart og endnu mindre om fly , bare til din orientering så er det lufthavnens udstyr som er afgörende , om de har CAT 1 , 2 eller 3 og selvklart har SAS Airbus udstyr til CAT 3 präcis det samme som Dreamliner. At flyve til NYC når folk ville blive arresteret for at gå uden for en dör var ret dumt , hvor skulle pass. komme fra?
CB
2016-01-29 01:16:17
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Nej, det ar korrekt. Norwegians Dreamliners är mycket avancerade, och landar utan problem, gamla A340 kann inte.
pf
2016-01-25 23:26:04
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
B, alle de ca 100 fly som Norwegian har, enten må du vite om noe vi andre ikke vet om-eller, mest sannsynlig DU HAR FEL !
ABC
2016-01-25 19:46:44
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Det är inte bara flygplanen som slall kunna starta och landa säkert, passagerare och de egna besättningarna och flygplatspersonalen måste också kunna ta sig säkert till och från flygplatserna. Att landa på en insnöad flygplats där mat och dryck tagit slut för länge sedan och 90% av alla anslutningsflyg är inställda känns inte som något attraktivt.
Neutral
2016-01-25 15:52:58
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
@B Maskinerna i plural, 8 st. Och ja, visst händer det att Euro Atlantic och Hi Fly får rycka in. Har även skett på bl a BLX, DK och Finnair nyligen då även Privilege Style och Wamos Air m fl varit inblandade. När SK får problem cancellerar man och sprider ut paxen på olika avgångar. DY cancellerar inte även om de blir MYCKET sena ibland!
CB
2016-01-25 15:03:14
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Her var det mye underlige kommentarer. Boeing 787 er et avansert og moderne fly. SAS flyr 15-20 år gamle A340. Det er grunnen til at SAS kansellerer til NEW York, mens Norwegian ikke gjør det, under SAMME vinterstorm!
Peder
2016-01-24 18:56:15
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Kärt barn har många namn. Trådskaparen är anledningen till att forumet har "Bevakning" nu för tiden.

Samma hat mot SAS och deras Airbus A330/A340 som alltid.

Ni känner alla igen skribenten. NO names needed!

Peder

B
2016-01-24 18:47:33
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Norwegian flyger sällan överhuvudtaget. Oftast står maskinen på backen tills Hifly eller Euroatlantic kommer till undsättning från Portugal.
Per
2016-01-24 18:09:11
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Två olika föygplatser, är det svårt att förstå?
Reality
2016-01-24 17:26:06
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Är du på riktigt? Det är en säkerhetsfråga!

Går ju bra för gamla DYngan. 5 h försening för sina passagerare på DY7016 till LGW...

Punktering igen, eller är det bara slut på kontot?
Linkan
2016-01-24 16:16:05
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Du som tror att det bara är lite frost gå till www.cnn.com. Även om du lyckas flyga in till JFK kan det hända att du inte tar dig från flygplatsen. Utan blir Kjosfast på flygplatsen.

Linkan
2016-01-24 15:56:33
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Det är väl sällan Norwegian är i tid. Men officiellt låtsas man som om det snöar.
Blir man sen spelar ingen roll, det är ju mer regel än undantag.

Ps! Norwegian aktierna har fallit rejält. Analytikerna har tydligen fått nys om något.

Surkart
2016-01-24 15:49:03
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Det är sant att SAS ställt in sina flygningar till New York och Washington den 23/1, men jag kan inte hitta några Norwegian-flyg från vare sig Oslo, Köpenhamn eller Stockholm till New York eller Washington den 23/1.
Snälla, ange flightnumber och avgångstid respektive ankomsttid för Norwegian-flygen den 23/1.
pf
2016-01-24 15:04:44
SV: Norwegian flyr, SAS kansellerer til NYC
Gunnar, du må være dum og blind og ikke ha tilgang til media; har du ikke sett hvordan amerikanerne har det, hvordan sneen laver ned ?
Dette har ikke noe med Boeing vs Airbus, eller Norwegian vs SAS. Hvordan tenker du pax skal f.eks komme til og fra EWR og JFK f.eks-dette i en situasjon hvor myndighetene avråder ALL ferdsel utendørs i deler av USA.
SAS bør ha ros for sin fornuft, å kansellere.

Jeg vil også legge til, at jeg kom fra New York i går, og har derfor fått med meg mye av forberedelsene til den ventede snestormen.

SAS har et solid produkt på inter-kont, faktisk var 738(SK902) til CPH, noe bedre-mer motivert crew, enn det vi fikk på SK907. Greit nok, ikke noe ekstragavant-samenlignet med Finnair, som jeg reiste med sist til BKK, ganske likt.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev