Tråden startades av: Rasmus  2016-02-07 15:31:19
Tuifly Nordic och Thomas Cook Scandinavia  
Hej, är det någon som vet hur våra charterbolag gör för att klara av att flyga med sina 737/321 från Skandinavien till Kanarieöarna? hur många tar dem ombord, hur mycket last, osv osv?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Marcus
2016-05-05 17:58:15
SV: Tuifly Nordic och Thomas Cook Scandinavia
Ja , det är bara affärsklass
@Marcus
2016-05-05 10:11:57
SV: Tuifly Nordic och Thomas Cook Scandinavia
Stämmer att SAS flyger (flugit) B737 mellan nordnorge och Houston i Texas. Har för mig det är Private air som flugit linjen åt SAS -med skandinavisk crew. Dock så var den inredd med ett fåtal stolar (50-60 stycken?).

Marcus
2016-05-04 23:05:41
SV: Tuifly Nordic och Thomas Cook Scandinavia
Det går nog bra. Sas flyger väl med en 737 från Norge till Texas.
Dock tråkigt plan på så lång distans som Canarias. Mycket skönare att åka thomas cooks a330 dit.
737
2016-02-08 01:16:22
SV: Tuifly Nordic och Thomas Cook Scandinavia
Som . Säger....det är inga problem så länge man inte har galet kraftig motvind. Fulsatta 737-800 med fulla tankar blir nästintill max take off weight på den från Helsingfors, når Teneriffa en "normalt" blåsig dag på cruise. Låter som att du verkar förvånad med tanke på din frågeställning?!?!
B
2016-02-07 23:59:17
SV: Tuifly Nordic och Thomas Cook Scandinavia
Fullastad charter runt 2,5-3 ton väskor = ung runt 160 st
Trött
2016-02-07 20:06:54
SV: Tuifly Nordic och Thomas Cook Scandinavia
Gå in på respektive bolags hemsida.
.
2016-02-07 17:34:05
SV: Tuifly Nordic och Thomas Cook Scandinavia
De flyger från de stora flygplatserna med långa banor och 737orna tar över 20 ton bränsle så Kanarieöarna är inga problem om det inte blåser väldigt mycket på cruise. Performance är inga problem så fullt hus går fint.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev