Tråden startades av: pf  2016-02-12 16:48:56
Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni inte det ? 
Kan rapportere følgende;

skulle til Lisboa forrige uke via MUC med SK og TP, altså i beste samarbeidsånd innen det oppskrytte Star Aliiance. Hadde LH-billett, og de to flyginger var således code-share.

Først forsøkte jeg sjekke inn dagen før, på tross av at SAS og LH har vært "Alte Kameraden" i nesten 25 år i Alliancen gikk det ikke.

Heldigvis var jeg over 2 timer før flyavgang på OSL. 1-en skranke åpen for "vanlig" innsjekk, der satt det en på opplæring med supervisor. Etter 35 min i kø fikk jeg vite at SAS IKKE har min billettbestilling i sine systemer. Jeg ble henveist til salgskontor.

På dette tok det meg ytterligere 20 min å bli ekspedert, fordi bare 1 eksepderte, og EurobonusGold ble prioritert. Jeg ble avvist og selv bedt om å kontakte Lufthansa-et bolag nettopp det svenskledede er agent for på OSL. Dette følte jeg MEGET arrogant, noe dessverre som ikke hjelper på min totale mening om SAS.

Jeg kom greit i gjennom til Lufthansa, til et call-senter et sted i verden. Vedkommende forstod ikke hvorfor SAS ikke hadde fått informasjonen, som var tilgjengelig for han på LH's system(SAS's bookingref på min LH-billett)

Med denne forsøkte jeg å sjekke inn på nytt, tiden begynte å bli kritisk for flyavg. kl. 10.05-ny skulle SAS-idiotene ha ekstra betalting for bagasjen ? Dette enda jeg hadde booket FØR LH begynte å ta slik betaling, og VIKTIG, at hverken SK eller TP tar slikt tillegg på den aktuelle routing. Ny tlf til Lufthansa.

Ja, jeg rakk/hinnade fly, men tycker at SAS bør stikke sitt medlemsskap opp et sted mitt på akterenden-et sted hvor det er brunt. For slikt kan man bare ikke behandle sine pax.

Etter ved kort mellomlanding fått bekreftelse på "Alles klar" for returen kom jeg meg greit til LIS. Meget høy servicegrad på TAP ift SAS.

Retur med LH via FRA, "hassle-free" slik "We travellers" ønsker til bagasjeutlevering på OSL. Da møter vi LH's agent igjen, de skandinaviske luftfartsclownene;

Først, lang venting på bagasjen. Så "last bag on belt" når 2/3 av pax venter. Alle raser mot SAS-skranken. Der vet de ingenting(surprise surprise). Etter ca 5 min kommer det beskjed på høytaler at noe bagasje kommer på et annet bagasjebånd. Jeg fant min ryggsekk et tredje sted, på et eget belte for oversize, normalt kommer den sammen med annet.

Hvis dere i SAS ikke klarer å samarbeide med/i Star, så får dere suspendere medlemsskapet til noen klarer å rydde opp. Slik kundebehandling må unngåes. Dessverre skal jeg t/r MAN i påsken med de omtalte clowner.

Beklager å skriver dette (Pierre), men det er akkurat slikt jeg opplevde det !

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Anders2
2016-02-19 05:00:35
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Okej pf, jag tar tillbaka allt då.
Får skylla på att jag blivit skeptisk till alla sådana här historier pga. det stora antalet tramstrådar där folk skriver "skandal" trots att de inte har anknytning till händelsen/förseningen.

Jag tycker dock fortfarande att du kan ha en arrogant ton och att du inte ska kalla någon för SAS-anställd så fort vederbörande inte håller med dig.
pf
2016-02-18 11:53:09
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Pierre, takk for dine ord-når jeg reiste med SAS t/r EWR var det meget behagelig-slik en reise skal være

EBG, mitt inntrykk av deg er oppsummert i forrige innlegg. Skal jeg være riktig elak, det har vært de som har forsøkt å få noe ut av tilsvarende Gullkort når et bolag har gått i konkurs.

Til tredje kommentator, jeg kunne scanne inn min bookning og mine endringer, dog uten å vise navn eller ref? Vil du det?
DC-10
2016-02-18 11:49:40
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Dåligt att Anders2 anklagar pf för lögn. Men genom sig själv känner man andra.
EBG
2016-02-18 11:02:29
@pf
Du är så full av SAS-hat så att det är pinsamt. Undersökningar visar att norrmän föredrar SAS i ungefär dubbelt så hög grad jämfört med ditt älskade Norwegian, om man frågar dem vilket bolag de helst vill resa med.

Det är klart att du upplever det som du skriver. Men det kanske är du själv som är både arrogant och fientlig?
pierre holmgren
2016-02-18 09:38:29
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
@svar Pf , selvklart er din historie sand og jeg prövede at kommentere på den tidligt men den blev ikke aksepteret , undrer hvorfor.
Langt var mit svar også og har nu fulgt lidt med fra sidelinien så vil bare knytte et par kommentarer.
Vigtigst måske , SAS arrogance? Hvad er det for noget sludder? Ydmyghed og önsket om at hjälpe det er hvad jeg ser når groundstaff gang på gang pröver at rede trådene ud ved konstigheder , intet andet. Skulle du så möde en sådan arrogance som du taler om hvilke signaler sendte du så ud selv först , selv om det ikke er undskylning nok for den enkelte. Men döm ikke et selskab på en engangs oplevelse på en godt nok meget speciel og besvärlig billet til LIS , ligner jo närmet en jorden rundt billet , måske derfor at den var svär at få frem.
Og selvfölgelig skal SAS som agent kunne håndtere alle ärinder og ang. din bagage ved tilbagekosmt til OSL som godt kunne have väret bedre men er vi ikke nede i petitesse afdelingen om den er ved den ene eller den anden skranke og om det tager 5 min mere eller mindre der er större problemer i verden.
Faktisk har jeg altid godt kunne lide nordmänd for deres easy going tilgang til tingene , godt for blodtrykket også :)

Anders2
2016-02-18 05:11:54
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Norsk arrogans, när den är som värst.
Att historien är uppdiktad gör inte saken bättre.
pf
2016-02-17 12:02:30
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Egentlig har jeg fått mitt syn og min historie frem her, men vil tilegge følgende;

Nils, når en SAS-ansatt på SAS's billettkontor IKKE vil åpne min Lufthansa-bookning, da er det arrogant. SAS ER agent for Lufthansa på OSL, jfr http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/help_contact/contactsworldwide?l=en&cid=1000328

Når en Lufthansa-ansatt, som jeg selv måtte ringe opp får opp en SAS-referanse på reisen, i løpet av under 30 sekunder, hvorfor kan ikke den SAS-ansatte få den opp ? Spesielt når SAS ER agent for Lufthansa.

EBG osv, din attityd er av den typen som gjør at mange av oss nordmenn føler avsky mot SAS, og alt det de står for-og som i bunn og grunn førte til at SAS fikk en konkurrent i Norge i 2002. Du er kort og godt arrogant. Hvis det bare er sånne pax SAS-ønsker, slike som ønsker å vise opp sitt Gullkort(EBG), så be my guest.

Selv om jeg nevner konkurrent i avsnittet foran, jeg forstår ikke hva bolaget Norwegian har med dette å gjøre ? Men, det er vel slik SAS('s anhengere) avfeier det bolaget innkompetanse. Lite holdbart i konkurransen med andre bolag. Det er langt flere enn SAS og Norwegian der ute.

Jeg var også ute i solen i går, og nærere enn deg muligens, jeg var t/r RYG-STN i går, med et bolag jeg mener er bedre enn SAS.
EBG och nöjd SAS-kund.
2016-02-16 14:12:31
När pf flyger blir det givetvis problem
Själv har jag mycket sällan problem på SAS.

Du är rent patetisk i ditt SAS-hat pf, du borde skaffa dig ett liv. Såg nyligen på mätningar att preferensen för SAS har ökat gentemot Norwegian. Frågan var "vilket bolag vill du helst flyga med". De frågade nog inte pf, hahaha!

Nu skall jag gå ut och njuta av solen. Önskar en trevlig dag! ;-)
Nils
2016-02-16 12:26:33
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Du är säker.... Vet du mer än de som jobbar där? Jag tvivlar.

Fanns inte din bokning i systemet kan inte en anställd bara ge dig en plats på flyget.

Hur gör Norwegian i de fall din bokning inte finns i systemet. Fixas det på stört. Har hört ett rykte där en resenär fick köpa en ny biljett pga. att hans bokning försvunnit.


pf
2016-02-15 22:46:41
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Anders2/Nils, bare så det er sagt, flygbolaget SAS er agent for flygbolaget Lufthansa på Oslo lufthavn(OSL)-når de IKKE klarer den rollen, fordi jeg er sikker på at de har tilgang til sistnevntes bookingsystem, og ikke hjelper meg-da er det arrogant.

Når du, Anders2, støtter opp om det, da forsvarer du den arrogansen.

Tror du meg fremdeles ikke, så kan jeg f.eks be deg fråge Ukrainas, Mexicos og Serbijas tropper til Ungdoms-OS, avholdes denne vecka på Lillehammer-de var med LH858 FRA-OSL 10 FEB. Jeg vet ikke om de fikk alt utstyret, for det ble et sabla kaos.

(Om de ikke fikk det, dvs det ikke var med planet, er det ikke SAS sin skyld)

Klarer ikke agenten for Lufthansas SAS, å snakke med SAS, da har Star Alliance et meget stort problem.

Jeg har sendt klage til SAS, hvor jeg navngir tre medarbeidere for referanse. Vil naturligvis IKKE navngi de her-og jeg understreker at sannsynligvis arbeider de etter riktlinjer gitt høyere opp i systemet.

Som DC-10 skriver, det er ikke snakk om en forsening her-viser hvor "off" du er, Anders2 !
DC-10
2016-02-15 17:54:06
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Nu är det ju så att denna tråd handlar inte om en försening. Utan om i detta fall SAS oförmåga att hantera en bokningsmiss.
Varför kommenterar du tråden, om du finner ämnet ointressant?
Anders2
2016-02-15 16:18:34
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Pf, jag är tveksam till alla förseningsinlägg oavsett bolag. Kalla mig inte SAS-arrogant är du vänlig för din trovärdighet ökar inte direkt.
Många flighter är försenade och ibland t.om. planerat så det är egentligen ett ointressant ämne om du frågar mig.
Nils
2016-02-15 11:51:26
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Ser ej hur du kan klaga på att någon är arrogant för att din bokning inte finns i systemet!

Finns din bokning inte i systemet kan inte incheckningen göra något. Man blir då alltid hänvisad till den som sålt biljetten.

Misstänker att du var upprörd för att incheckningen inte kunde trolla.

Det hade nog även jag varit.
DC-10
2016-02-14 19:43:18
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Kan bara säga att jag är helt enig med pf, när det gäller SAS-arrogansen!
pf
2016-02-14 18:14:44
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Nils, jeg booket billetten i Mai 2015-hadde egentlig utreise med EW via HAM og TP videre derifra.

Av en eller annen uforstålig grunn, fikk jeg splittet denne billetten på den måte at jeg ble ombooket HAM-MUC-LIS med utreise 09.05 fra HAM den 4.Feb, samtidig som jeg skulle reise ut fra OSL 09.15. Faktisk tror jeg dette skyldes at jeg hadde en bookingref hos Eurowing, og en hos Lufthansa.

Dessverre/tyevarr, tok det meg ca 45 min på tlf å få et alternativ, nemlig SK4759-TP557 for å komme til Lisboa, via MUC. Jeg ble også irritert over at kombinasjonen over HAM var salgbar, til en meget billig pris, noen dager senere-det viser vel at fler i den "høyst omtyckte og uangripelige" Star Alliance, nemlig keiseren av denne Lufthansa, kan ha datastrul, ikke bare SAS.
pf
2016-02-14 18:06:34
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Anders2, ditt innlegg oser av det jeg tycker minst om i skandinavisk luftfart, SAS-arrogansen. Dette er HVA som hendte er langt i fra påhittad.

Jeg reiste SK4759-TP557 OSL-MUC-LIS den 4.Feb, og retur LH1167-LH858 den 10.Feb.
Anders2
2016-02-14 14:10:24
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
pf

De flesta som skriver om förseningar hade inte ens biljett till den försenade flighten. Är din (påhittade?) historia annorlunda?
Tar nog detta med en nypa salt.
Nils
2016-02-14 12:21:39
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Fel blev det, men vems felet var får jag ingen klarhet i.

Troligt ett fel i bokningssystemet hos någon av parterna.

Bokar du biljetten hos den som flyger (första sträckan) minimeras risken för liknande problem.

Varje dag lär man sig något nytt.
ok
2016-02-13 18:17:34
SV: Bedre Kjosfast, enn SASfast, tycker ni int ...
Det där var verkligen en tråkig upplevelse. Tyvärr finns det idioter överallt, också på SAS.
Men tycker trots allt att det är värre att bli Kjosfast i flera dygn, än det som du var utsatt för..
Du kom ju trots allt fram som planerat. Men det finns bara en sak att säge : Skärpning, SAS!!
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev