Tråden startades av: Pilot  2016-05-06 19:27:45
BRA 
Ingen som har noterat att BRA rekryterar eller?? Ni kan väl skriva om det istället :)

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

L-O
2016-05-09 11:43:56
SV: BRA
Då blir det lite utbildning här då.


BRA har ett moderbolag som heter Braathens Regional Airlines.


Braathens Regional Airlines har två dotterbolag. (Två AOC:n)

Braathens Regional Airways - (Braathens Regional)

Braathens Regional Aviation - (Malmö Aviation)





@Ola
2016-05-09 11:36:20
SV: BRA
Det stämmer ju bara nästan eftersom dom hade intervjuer till gamla Mavia delen för en dryg vecka sedan. Så i min värld ser det ut som båda ska ha mer folk. Därför kan det vara bra att skriva vilken del av BRA ni pratar om eftersom det finns två AOC:n.
Ola
2016-05-09 09:40:35
SV: BRA
@OJ. Tråden handlar om att BRA rekryterar. De rekryterar till SB20 och ATR, alltså gamla regional.
Pl
2016-05-09 04:34:31
SV: BRA
BRA.. Därför 25% av piloterna slutat på ett år...
OJ
2016-05-08 22:29:42
SV: BRA
När man pratar om anställning på BRA så kan ni ju skriva vilket AOC det gäller eftersom dom har två. Gamla Regional eller gamla Mavia.
Ola
2016-05-08 21:34:25
SV: BRA
Snabb uppgradering...nja. 3000h är kravet för FC. Så om du har 250h (vilket du förmodligen har eftersom du sökt detta bolag) så tar det ca 5 år innan uppgradering. Bristen på kaptener och uppgraderingsbara styrmän gör dock att man överväger att sänka detta krav. BRA...NJA..
Gee
2016-05-08 18:07:29
SV: BRA
Högst personligt vilket bolag som passar bäst.

BRA har två olika avtal och ja, man börjar på lägre lön men slutar på betydligt högre. Troligen väldigt snabbt till uppgradering på TP delen av BRA. Som svensk boende på någon av deras baser kan du inte ha bättre flygjobb. Inne i svenska systemet med föräldraledighet mm. Hemma var kväll med få undantag och tjänar hyfsat.

Bor du inte på någon av BRAs baseringsorter är nog Cimber just nu det bästa att söka. Jobbar mycket när du väl är på arbetet men kompenseras sedan med mer ledighet när du är ledig. OK lön även om den är "Flat". Ingen "pay to fly" likt Norwegian.

Ren okunskap att uttrycka sig om att det ena är bättre än det andra. Bägge bolagen har fördelar och bägge har nackdelar, vilket som väger över i vilket bolag är högst personligt!
Up
2016-05-08 15:30:40
SV: BRA
Ingen frisk människa skulle välja BRA som det blivit framför SAS Cimber Cityjet Flybe. Sämst betalt, katastrofala arbetstider. Tar 10 år på BRA att få samma lön som på Flybe
Ola
2016-05-07 08:22:29
SV: BRA
Nej. Finns ett gäng bättre bolag som rekryterar. Varför nöja sig med bra.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev