Tråden startades av: Eric  2016-05-15 10:42:57
LAPL 
Hej!

Tänkte kolla mer er om vad ni tycker om LAPL. Även om ni vet priset på kursen?

Mvh Eric

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Lisa
2017-02-26 02:49:48
SV: LAPL
Men man skall nog vara snabb om man vill slippa PEXO proven för tror detta är lite för bra för att det skall få vara kvar?
Ali
2016-06-29 08:56:15
SV: LAPL
Det finns skriftligt från TS att FCL lyder som jag skrev och att de även tolkar det så.
Bullen
2016-06-23 16:58:49
SV: LAPL
@Ali: jag har haft två elever som gått igenom detta under våren där Ts tolkade det på detta vis, sen kanske de tolkar olika beroende på vem man pratar med där ;-)
Ali
2016-06-16 11:25:07
@Bullen
Nä, det är inte korrekt. Om du först tar ett LAPL(S) och sen flyger TMG minst 21 h så behöver du inte göra något skriftligt teoriprov när du tar ett LAPL(A). Bara muntligt prov i samband med uppflygningen. Det har TS bekräftat.
Bullen
2016-06-14 08:45:06
SV: LAPL
Korrekt @ali, dock krävs det teoriprov: man skriver PPL Bridge dvs ämnena AGK, FPP, POF och OP. Det framgår inte direkt av Part FCL då de glömde skriva in det men så tolkar Ts det :-)
Ali
2016-05-22 17:40:38
SV: LAPL
Det bör räcka långt om du bara flyger klubbkärror. Det går ju utmärkt att fortsätta till ett PPL om det skulle behövas i framtiden.

Teori och andra avgifter är lika. Minimum flygtid är ju 30 istf 45 h så om man är på hugget och klarar det så blir det lite drygt 2/3 av ett PPL.

Det kan dock bli ännu billigare att gå via LAPL(S) och flyga TMG. Då behövs bara minimum 3 h för att konvertera till motorflygare (och inget teoriprov!)
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev