Tråden startades av: Linkan  2016-09-19 18:35:32
Norwegian har problem igen 
Gatwick i London.
Flygbolaget Norwegian har ställt in avgången två gånger av samma anledning - brist på personal.

Är det ingen som vill jobba för Norwegian?

Är det på detta sätt som Norwegian får hög beläggning på sina flygningar? Ställer in till dess man får ihop en fullbokad flygning.

Se vidare: http://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-stoppades-pa-flyget--tva-ganger/

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Rea List
2016-10-02 15:23:33
"Missar"?
"Med ungefär 200.000 flygningar per år så är inte andelen inställda flyg särskilt många. Men de sker och kommer att fortsätta ske. Lyft blicken och se helheten.... många som dumpar artiklar här men har egentligen inte koll på hur det går."

Var vänlig och förklara det för alla som drabbats av Norwegians oförmåga att operera sina flyg på tid!

"Monarch exempelvis ska börja flyga reguljärt till Sverige snart. Har alla missar här att de var ytterst nära att supa sin flyglicens i helgen?"

Undrar vem som har supit i helgen, egentligen ;-)
@realist
2016-10-02 14:10:53
SV: Norwegian har problem igen
Med ungefär 200.000 flygningar per år så är inte andelen inställda flyg särskilt många. Men de sker och kommer att fortsätta ske. Lyft blicken och se helheten.... många som dumpar artiklar här men har egentligen inte koll på hur det går.

Monarch exempelvis ska börja flyga reguljärt till Sverige snart. Har alla missar här att de var ytterst nära att supa sin flyglicens i helgen?
Trond Egil
2016-10-02 12:00:19
SV: Norwegian har problem igen
pf er kancellert
Rea List
2016-10-02 10:36:25
Sas gnuggar händerna?
Trodde det var långlinjerna som de inte klarade av att operera, men uppenbarligen så fixar de inte kortlinjerna heller! Svagt!

http://www.vg.no/nyheter/norwegian-air-shuttle/ferielystne-nordmenn-raser-etter-norwegian-kanselleringer-haaploest/a/23808991/

http://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/norwegian-kunder-fortviler-mangler-personell-kansellerer-ruter/23809012
pierre holmgren
2016-09-27 10:22:15
SV: Norwegian har problem igen
sv sv ph , du har helt ret ang om det er klasse 1 eller 2 anmärkninger , det mindes jeg ikke og i pressen blev det heller ikke nävnt sådan. Men det her var et hot issue og trak store overskrifter i flere uger og tallet 87 blev også nävnt og bekräftet fra officielt hold.
Muligt at hvis man/jeg eller en anden gider at grave lidt i arkiverne hos f.eks VG eller lignende at vi kan grave links frem der bekräfter hvad jeg skriver.
Men lad mig slå fast at som sådan er jeg overhovedet ikke i tvivl om at norwegian er et sikkert selskab. Et af klagepunkterne var uddannelse af cabin crew udfört af personer som ikke var godkendt til dette. Ringer det en klokke ?? For det var med i "pakken" med de 87 anmärkninger-
DC-10
2016-09-27 08:25:32
SV: Norwegian har problem igen
@Micke Johansson Jag sympatiserar inte specifikt med Norwegian.
Jag konstaterar att branschen, ja hela omvärlden förändras. Titta på andra branscher, "outsourcing" och annat.

Jag sympatiserar däremot inte med ph's tankar, som ja anser är helt verklighetsfrämmande. SAS avtal med fackföreningarna, är i mångt och mycket fortfarande guldavtal. Vi får se hur länge SAS orkar.

Självklart skall det vara ordning och reda.
Titta på flygbolag runt i Europa som kämpar för sin överlevnad.
(se FT's artikel http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11751 ).
sv ph
2016-09-27 07:47:48
SV: Norwegian har problem igen
Du har ingen aning om hur många anmärkningar andra bolag får.
Normalt sett gör myndigheterna en "audit", eller verksamhets kontroll som det också heter, en gång om året (EASA standard). (Norge följer EASA standard enligt det EES avtal de har)
Varför skulle Norwegian har kontroller över en 8 månaders period, som enligt dina påståenden gav 87st. anmärkningar. Du vet heller inte om det var level 1 eller level 2 anmärkningar.
Dina källor är inte trovärdiga, på grund av att det inte stämmer med myndigheternas rutiner.
pierre holmgren
2016-09-26 21:27:10
SV: Norwegian har problem igen og igen , nu större
?Josef Maurer? to ETF aviation
10 hrs · Brussels, Belgium
EP ADOPTS REPORT ON SOCIAL DUMPING

On 14 September 2016, the European Parliament adopted in plenary the EP resolution on “Social dumping in the European Union” with 66% votes in favour. We are happy to see that after a long battle, the MEPs finally recognized social dumping as one of the most serious issues affecting workers in Europe. Thanks to the efforts of all members of the ETF Secretariat, we have been able to obtain a lot of attention to specific problems of transport and mobile personnel.

But our work doesn’t stop here, we have to lobby and urge the Commission to implement the EP recommendations in terms of enforcement, combatting of bogus self-employment and for putting an ending discrimination based on nationality in terms of wages, working conditions and social security.

Thanks to all of you who are supporting us in this important fight!
The full text of the report can be found under http://bit.ly/2cEMyiK and the corresponding ETF statement here http://bit.ly/2dvoXCv















Micke Johansson
2016-09-26 19:45:57
SV: Norwegian har problem igen
Jag fattar inte helt hur folk som varit många år i flygbanchen, som t.ex nicket DC 10, kan sympatisera med ett bolag som Norwegian, som gör allt för att försämra anställningsförhållanden för allt flygande personal.
pierre holmgren
2016-09-26 09:10:18
SV: Norwegian har problem igen
@svar DC-10 , alene det at du bruger det udtryk om mig som du gör tyder på at det sikkert har indgået flittigt i dit vokabularium sammen med andre lignende udtryk når du skulle omtale dine kollegaer i kabinen. Men tilbage til det det egentlig handler om , norwegians mange påtaler , JA alle selskaber får påtaler men IKKE i det omfang som norwegian fik under den periode jeg omtaler. Tror faktisk at kunne huske at det helt präcist var 87 på under 8 måneder af 2014.
Tror ikke rigtig du ved hvorfor jeg ikke bryder om norwegian , og det er ikke for deres Safety record , men fordi det er et selskab som driver social dumpning rettet direkte mod deres egne ansatte og inddirekte mod andre aktörer i branchen hvor ansatte lider under stadigt forringede vilkår pga selskaber som bl.a FR og DY. Se bare hvordan norwegians ARN base blev nedlagt og de fast ansatte der for snart 3 år siden blev tvunget väk fra deres faste ansättelse og over på vikar basis , folk som havde väret med til at bygge noget op , alt klaret med et lille brev op til jul. Samme metode har man tiltänkt Oslo men da har man fået råbt "varg" i tide så her langt. SAS er et sandt skandinavisk selskab som stolt (så her langt ) betaler sine ansatte en lön de kan leve af og betaler sine skatter til samfundet og gör det på en forretnings model udgår herfra norden og ikke fra alverdens hjörner , en model som norwegian er totalt ensom at bedrive. Selv har du siddet på fläsket så at sige , og hvis du ikke har pensioneret dig så er du ihvertfald ikke langt fra og kan sikkert grine hele vejen til banken. Selv kommer jeg heller ikke til at lide nogen nöd men det gör muligvis alle de mange dygtige unge mennesker som begynder både som piloter og kabine i bl.a SAS som ikke har de guldrandede aftaler som du også har nydt godt af. Dette gälder også hos Thomas Cook og andre aktörer i charterbranchen også , altså en branche som samlet set er inde i en spiral af det onde og hvor der heller ikke er nogen andre end FR der tjener penge andet end det er med papirs tynde marginaler. Og dog for rent faktisk går TC Scandinavien faktisk ret godt. Jeg önsker ordentlige forhold for alle ansatte i luftfart , med gennemskuelige kontrakter og höjest mulig tryghed i ansättelsen hos selskaber der fölger eksisterende lovgivning som den var tiltänkt og ikke begynder at misbruge regelsättet eller sätter op sine egne spille regler. Så at du ikke kan lide mig er flöjtende ligemeget men samtidig forundres jeg over at du ikke deler mine synspunkter ang social dumpning i branchen , men hvad enhver er sig selv närmest nok engang bevist her med din indstilling.
DC-10
2016-09-25 21:25:17
SV: Norwegian har problem igen
sv ph Med anledning av en annans skribents inlägg.

Jag har inget emot SAS. Jag respekterade CA's under min aktiva period, och gör det fortsättningsvis.
Det är du som är grunden till min irritation.
Jag har aldrig under alla mina år i flygbranschen, möt någon som är så enögd och kategorisk som du.
Norwegian får anmärkningar, precis som SAS får av tillsynsmyndigheterna.
Tror du att det finns något bolag som inte får anmärkningar?
pierre holmgren
2016-09-25 17:35:15
SV: Norwegian har problem igen
sv sv ph , tjaa det er vel som man ser det , ombord ja rent principielt ( hvis vi ellers var ansat samme sted) men vel ikke i en diskussion uden for vores vante rammer. Højere rang er ikke ensbetydende med større indsigt og slet ikke når den ene parts sans for objektivitet er totalt blændet af en stor irritation mod mig og en endnu større jantelovs følelse mod SAS.
sv ph
2016-09-25 14:05:06
SV: Norwegian har problem igen
En FE är väl "superior" en CA .
Jonte
2016-09-24 13:59:54
SV: Norwegian har problem igen
Flyg ställs in – piloterna räcker inte till?

Flygbolaget Norwegian har just nu problem med förseningar och inställda avgångar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23131163.ab

-------
Men Norwegian ställde in flyget – och erbjöd inget nytt förrän näst sista dagen på resan.

– Det blir inga mer planerade resor med Norwegian

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23077809.ab

--------

Personalen på Norwegianplanet tyckte att Izabella Chen, 32, var arrogant när hon trots platsbrist ville ha med sin dator ombord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22885633.ab

--------

Jeremy Clarkson blev arg på flygbolaget Norwegian.

Då passade ”Top Gear”-profilen att hämnas

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article23414518.ab

--------

En Boeing 737-800 slog i sin bakdel efter att ha lyft från Arlanda mot Köpenhamn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23343609.ab

--------

Orsaken är ett trasigt flygplan.

– Det är totalt kaos här, människor ligger på golvet, säger en av resenärerna på plats.

Nya plan nya problem!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22569691.ab

--------
pierre holmgren
2016-09-24 13:07:41
SV: Norwegian har problem igen
@ svar DC-10 , håber du i din aktive tid viste dine kollegaer i kabinen større respekt end du gør for mig og mine udsagn , som forøvrigt er 100% korrekte ( igen ) Den norske tilsyns myndighed havde over 80 klagepunkter på norwegian inden for en relativ kort periode af 2014. Links til dette er nok lidt svært at hoste op men måske pf læser med og kan bekræfte min påstand. Og forøvrigt så var du jo ikke pilot som jeg husker det men FE , men derfor ser jeg ikke ned på dig af den grund men derimod pga din arrogance.
hassan
2016-09-24 11:10:10
SV: Norwegian har problem igen
Stämmer det att turbinproblemen fått DY att flytta runt 787 plan för att lösa onormala teknikstopp i hangar!?
DC-10
2016-09-23 22:44:17
SV: Norwegian har problem igen
@ph Detta är va du skrev : "men det er småting i forhold til de utallige hyldemeter der står hos myndigheder om dette og norwegian".
Jag efterlyser något exempel som styrker ditt påstående, angående dina påhittade "stories" om Norwegians tekniska standard.
Varken jag eller (som jag tror) Linkan för den sakens skull vill flyga med bolag som, inte har koll på gångtidsbundna komponenter.
"Stay at your water heater gallycat"
NHH
2016-09-23 17:50:59
SV: Norwegian har problem igen
Mandag formiddag kostet en tur/retur-reise mellom Oslo og New York i september gjennomsnittlig vel 25 prosent mer dersom du bestiller i dollar på norwegian.com/us enn i kroner på norwegian.no.

– Dette er prisdiskriminering slik det alltid har vært. Det er mye mer vanlig enn folk flest tror, sier Frode Steen, professor i konkurranseøkonomi på Norges Handelshøyskole (NHH).


sv ph
2016-09-23 17:37:14
SV: Norwegian har problem igen
Kan du ge exempel på, vad det är myndigheterna har klagat på Norwegians tekniska?
Tänkte väl det! Du vet ingenting om Norwegians teknik.
@Slinkan
2016-09-23 15:44:58
SV: Norwegian har problem igen
Återigen så bestäms inte priset efter ditt pass. Så din rasteori kan du nog skrota direkt. Norwegian sätter sitt eget pris i olika länder. Som ett exempel var det billigare för norrmän att åka till LPA från KSD i stället gör OSL. Det var fritt fram för norrmän att vilja hur de ville göra.

@Pierre, oavsett vad eus fri marknad bar tänkt att fungera och hur den fungerar kan inte Norwegian lastas för. ALLA bolag kan göra som Ryan och Norwegian. Det är upp till EU att korrigera spelreglerna.
pierre holmgren
2016-09-23 10:05:34
SV: Norwegian har problem igen
sv sv ph , det var ikke det jeg sagde eller skrev, at det var småting men det faktum at omfanget af SAS wrongdoing i den kategori blegner stort ved siden af norwegians.
Sv Slinkan eller hvad du nu hedder , den frie konkurrence du omtaler er udfört i et regi som ikke var tiltänkt med regelvärket og derfor vil du også se flere tiltag fra samme side som lavede disse men nu for at sikre mod social dumpning , altså gift for norwegian og andre. At det så kun går for langsomt det er en anden sag.
Ang skat så er det vist ret dumt at forsöge at "drible" nogen som helst selskabs skat väk fra Irland netop fordi den der kunne bringes ned fra de i forvejen lave 12% og ned til 2% som dog er underkendt af Margrethe Vestager ( det er hende der også slår Google oven i hovedet)
Sv @Slinkan
2016-09-22 17:33:46
SV: Norwegian har problem igen
Klart kabinfaktorn hög när man ställer in flygningen om den är för låg!

Man får sätta sina priser men ej diskriminera genom att ha speciella priser beroende på ras/nationstillhörgihet.

Hurtigruten er langt fra alene om å «prisdiskriminere» kunder. Amerikanske Norwegian-passasjerer betaler mer enn norske. – Overraskende at SAS ikke gjør det samme, sier økonomiprofessor.

https://www.nrk.no/hordaland/norwegian-billetter-er-dyrere-for-amerikanere-1.13140438



@Slinkan
2016-09-22 16:09:19
SV: Norwegian har problem igen
Det får sätta vilket pris de vill. Så vitt jag vet anger man inte sina passupgifter för att sendan få ett pris. Man kan själv bestämma vilken valuta man vill betala med.

Du kan omformulera bemanningsbranschen till dotterbolag. Du lär tyvärr få se samma utveckling i andra bolag snart vare sig du vill det eller inte. Samma utveckling sker även utanför flygbranschen. Norwegians fel det med?

Det är väl bra ett det finns ett rättssystem som ser till att lagar och regler upprätthålls?

Svartlistat eller inte verkar inte spela någon roll. Norwegian tjänar pengar och kabinfakorn är hög och har varit det i många år nu. Sen kan ni dra er era egna slutsatser om den svarta listan...
Sv @Slinkan
2016-09-22 13:56:43
SV: Norwegian har problem igen
Länken fungerar ok!

Flygbolaget Norwegian erbjuder lägre priser till norska kunder, rapporterar norska NRK. – Detta är prisdiskriminering, och det är vanligare än vad de flesta tror, säger ekonomiprofessor Frode Steen.

Dessutom....
Norwegian fortfarande på svarta listan, de följer inte gällande lagar och regler inom EU.
http://www.radron.se/svarta-listan/

Norwegian bryter mot gällande lagar och regler. De gör bara rätt för sig när de blir stämda inför domstol.

Norwegian har mycket få anställda i moderbolaget. Man trixar med bemanningsbolag för att kunna få fördelar. Medans det blir nackdelar för personalen på sikt.


@Slinkan
2016-09-22 10:17:07
SV: Norwegian har problem igen
Vad har min arbetsgivare med saken att göra?

Pierre, Norwegian har ingen bas på Irland och betalar inga social avgifter dit. De betalas till de länder där personalen är baserad. Snart kommer du nog få se att NAI även har baser på ARN och CPH och därmed även betalar dito till dessa länder. Vad det gäller bolagsskatten så går den till Irland där de även har kontor. Men tro inte att du kommer att få se några större vinster från varken NAI, NUK, NAS eller vad det blir i framtiden. Dessa dribblas bort mellan alla dotterbolag i koncernen så att man minimerar skatte utgifter likt vilket storbolag som helst.

Någon gråter över subventionerade biljetter... Som bevis läggs en länk upp som inte går att gå in på. Humor!

Faktum är att EU satt spelreglerna där bolagen är kreativa och hittar nya modeller. Det är marknadsekonomi. När flygbranschen släpptes fri skrevs även många flygbolags dödsdom under. SAS må vara en av dem om de inte omstrukturerar. Ditta på Ibera som skapat sitt egna lågpris bolag. LH har gjort det samma och börjar snart även flyga long linjer. Vad har SAS gjort? Sålt av det mesta och hyr in kapacitet. Men de som känner till SAS historia och tidigare affärer bör vara lite mer ödmjuk i sin kritik mot andra bolag. SAS har en hel del lok i sin garderob, vilket gjort att de var upp på toppen när det väl begav sig.

Att sitta få FT och gråta över andra bolag är lite fel väg att gå. EU har satt spelreglerna, myndigheterna utfärdar tillstånden och Ryan skapade nytänket.

Sen om det är bra eller inte kan inte enstaka bolag stå till svars för. Det bedriver bara sin verksamhet efter bästa förmåga. Det är upp till facken m fl att försöka påverka. I slutändan är det pengar till lobbyister som verkligen avgör. Sätt er in i arbetet inom EU så ska ni få se på fula fiskar.
sv ph
2016-09-22 09:22:59
SV: Norwegian har problem igen
Du tycker alltså att bristen på dokumentation, angående gångtidsbundna komponenter "er småting"!?
pierre holmgren
2016-09-21 23:23:39
SV: Norwegian har problem igen
@svar Baggen , ALT som jeg nävner er dokumenteret for längst , men luk du bare öjnene for det. Hvorvidt norwegian betaler 2% eller 12% selskabsskat er gättevärk fra min side JA , men lur mig om ikke norwegian gör som de andre og går efter de 2% men de kan väre en stakket frist da modellen er underkendt af EU.
Ang teknisk wrong doing så kan jeg ikke modsige hvad som blev nävnt omkring SAS af en eller anden men det er småting i forhold til de utallige hyldemeter der står hos myndigheder om dette og norwegian.
Sv (@Slinkan)
2016-09-21 22:09:52
SV: Norwegian har problem igen
Norwegian klagar på att man inte får samma möjligheter som andra bolag. Men själv gör man skillnad på folk. Norrmän får lägre pris än övriga.
Se. http://www.svt.se/nyheter/norrman-far-rabatt-pa-flyg-och-bat

Detta är mycket bedrägligt.......

Jobbar du för Norwegian Slinkan?

@Kjos
2016-09-21 17:38:35
SV: Norwegian har problem igen
Den dagen du börjar behandla din personal schysst kommer det blir bättre, personalen kommer ställa upp, sluta prata skit om sin arbetsgivare och känna lojalitet.

Den dagen du inser att man kan spela efter samma regler som andra bolag på ett schysst sätt kommer de negativa konsekvenserna bli färre och motgångarna politiskt bli färre...

... eller så fortsätter du som nu och då heter det i Sverige : "Som man bäddar får man ligga"
@Slinkan
2016-09-21 16:30:21
SV: Norwegian har problem igen
Nu kan inte Norwegian bedrivs politik och krävs att Norgre går med i EU. Norwegian bedriver flygverksamhet som huvudsyfte och kan upprätta dotterbolag precis där de vill. (förutsatt att de är villiga att följa de regler som finns i landet) Det är inget konstigt med det, det finns fackförbund som driver hårt att det finns CLA på plats. Inget fel med det... Felet är att du gråter över det. Det positiva är att de gamla drakarna på SAS måste väckas och strukturera om bolaget för att överleva.
@Sv (sv ph)
2016-09-21 13:33:07
SV: Norwegian har problem igen
Jag skrev VAD, inte VAR är resten av isberget?
Läsförståelse??
När skall de inse?
2016-09-21 12:02:04
SV: Norwegian har problem igen
Se bara på hur lätt Norwegian fick 50 piloter till Skandinavien som har fackförbund och kollektivavtal. Men de lyckas knappt hitta någon till deras bas i Rom med OSM kontakt.
När skall de vakna?
2016-09-21 11:47:55
SV: Norwegian har problem igen
Det är inte lönen som gör att piloter inte vill arbeta på Norwegian. Det är bolagets behandling av personalen som gör att piloter inte längre söker sig till bolaget (med undantag från low timers). Alla deras lögner som i slutändan drabbar piloternas familjer. Varför vill någon utsätta sig för det?

Norwegian satsar mer på dyra advokater för att kunna bryta ingångna avtal, och förhala förhandlingar istället för att bara sätta sig ner och sammarbeta med de anställda.

Därför har Norwegian inte tillräckligt med piloter.
Sedan arbetar majoriteten inte extra på lediga dagar tills dess att även Spanien har fått ett kollektivavtal.
Linkan
2016-09-21 11:02:09
SV: Norwegian har problem igen
Här nämner man andra flygbolag när det är Norwegian det gäller.

När man saknar sak argument blandar man in andra oväsentligheter.

Norwegian är ett bolag som på alla sätt försöker kringgå regler och villkor för att kunna konkurrera. Man vill ha samma rättigheter som en fullvärdiga EU företag har utan att Norge är en fullvärdig medlem i EU.

Man försöker äta kakan och ha den kvar.

Vill Norwegian och Norge ha samma rättigheter som EU medlemmarna har måste man bli med i EU.


baggen
2016-09-21 10:07:02
SV: Norwegian har problem igen
ph igjen med udokumentert påstander ut fra løse luften!
sv ph
2016-09-21 09:56:19
SV: Norwegian har problem igen
När det gäller teknisk dokumentation, så ska en SAS'are som du ligga lågt.
SAS har vid ett flertal tillfällen, fått stark kritik för bristfällig dokumentation av de skandinaviska luftfarts myndigheterna. Vid ett tillfälle på grund av att man ej visste, var ett stort antal gångtidsbundna komponenter var installerade.
Sv (sv ph)
2016-09-20 23:20:43
SV: Norwegian har problem igen
Var är resten av Isberget? Det borde en Nordbo veta, under ytan!
pierre holmgren
2016-09-20 22:21:09
SV: Norwegian har problem igen
Der er masser af andre kritisable ting , bl.a nævnt af tilsyns myndigheder omkring skoling af Crew foretaget af personer uden godkendelse til dette , mangelfuld dokumentation på den tekniske side.
Obstruction af faglig opstart samt skatteunddragelse på samme måde som Apple og andre forsøger at snyde sig til en endnu lavere selskabskat end den i forvejen lave irske på 12% , nemlig 2 % som er opnåbar med den irske regerings blindhed til , via et setup som dog EU underkender og derfor har idømt Apple at tilbagebetale 12 milliarder kroner. Dette med den lave irske selskabskat er dog gætteværk men skulle være mærkeligt om ikke norwegian ligesom andre firmaer bruger denne model omend den nu er underkendt . Motivet fra Irland er jo såklart at tiltrække firmaer men fusk at give 2% når selskabsskatten ivrigt er 12%.
sv ph
2016-09-20 17:30:38
SV: Norwegian har problem igen
Vad är resten av isberget?
pierre holmgren
2016-09-20 15:28:19
SV: Norwegian har problem igen
@svar Micke , og det er bare toppen af isbjerget.
Linkan
2016-09-20 13:46:23
SV: Norwegian har problem igen
Sv @Skinkan

När det gäller lön och ersättningar skall man inte bara tänka på vad som finns i lönekuvert varje månad, det är livsinkomsten som räknas.
D.v.s direkt lön, pensionsavsättningar, loss of license försäkring, anställningstrygghet mm.

När det gäller Norwegian är de flesta inte direktanställda utan jobbar för ett bemanningsbolag. D.v.s Norwegian betalar inte ut någon lön till personalen det gör bemanningsbolaget.
Micke Johansson
2016-09-20 12:50:45
SV: Norwegian har problem igen
sv @Skinkan, Intressant att lågkvalitetsbolaget Norwegian inte klarar av att få sina långlinjor lönsamma utan arbetskraftsshopping, bekvämlighets flagg och regelshopping...
Pelle
2016-09-20 12:49:56
SV: Norwegian har problem igen
Personalbrist i allra högsta grad. Man kan inte planlägga med övertid hela tiden.
Radarn
2016-09-19 22:31:23
SV: Norwegian har problem igen
Japp! Det är precis så man gör. Man ställer in och går ut med lögner som att det antingen är tekniskt fel eller personalbrist.
@Skinkan
2016-09-19 22:19:23
SV: Norwegian har problem igen
5000 flygande är inte tillräckligt för expansionstakten. Till skillnad från SAS så betalar Norwegian iaf en lön som går att leva på. Om Max fem år är det godnatt för SAS.
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev