Tråden startades av: Pilot  2016-09-28 18:23:15
SAS 
Som bekant så öppnade SAS idag portarna till Miami, men vad blir nästa steg i deras långlinjesatsning? Nu finns endast A320neo som enda tillgängliga långlinje flygplan så finns det planer på att plocka in begagnade A330/A340? Både Lufthansa som har både -300/-600 varianten samt Finnair som har -300. Vilka linjer det som står på agendan, några utanför USA och Asien?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

pf
2016-10-11 13:05:27
SV: SAS
Kan SAS sette inn A-321LR på eksisterende, men korte interkont-ruter, og dermed frigjøre A-330/350 til Seoul, Delhi, og andre potensielle steder i Asia. Men, mest sannsynlig blir det byer som Bergen, og mulig Gøteborg som kan få inter-kont med 321 LR.

OK, hva sier luftfartsavtalene til de asiatiske land ?
Sitt i båten
2016-10-11 09:14:01
SV: SAS
Hold your horses! SAS har expanderat mer på longhaul nu de senaste åren än vad de gjort de föregående 20. Att tro de kommer öppna upp linje efter linje blir nog besviken
Haha
2016-10-11 01:05:42
SV: SAS
Haha Gullan, vilket troll! Det är norra hemisfären som gäller tippar på seoul när 350 kommer om planen går i hamn så kommer det väl beställas till 321NeoLR i så fall eventuellt GOT-EWR och BGO-EWR
pierre holmgren
2016-09-29 14:07:00
SV: SAS
@svar Gullan , hold du dig til kaffen med tjejerne lige som jeg gör. Det absolut SIDSTE som Intercont har regnet på er netop Sydamerika og Sydafrika. Ingen nye planer pt , det er korrekt ,men man kigger på det nordlige asien og bl.a Haneda.
Gullan Purser&Trafikplanerare
2016-09-29 07:16:46
SV: SAS
Hej

Tack för din fråga , I nuläget har vi inga expansionsplaner på nya destinationer. Vi har räknat lite på sydamerika och sydafrika, men bla krav på vilomoduler och långa stopp blev för kostsamt, så vi avvaktar och flyger på det vi har nu.
Nya spännande Europadestinationer nästa sommar släpper vi snart.

Välkommen ombord, som vanligt bjuder jag å tjejerna på kaffet!
Smaller
2016-09-29 06:36:32
SV: SAS
SAS fyller inte stora flygplan så A320 eller B737 är lämpliga på deras linjer.
Man ska komma ihåg att det inte är fel att vi är ett litet land och som samtidigt har komplex för att det bara finns 10 miljoner invånare här cirka vilket är svårt att bestämma exakt med anledning av invandringen idag.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev