Tråden startades av: MH  2017-01-12 21:02:33
Det mest flexibla flygplanet 
Airbus håller på att som bäst certifiera A321neo och ur detta fantastiska plan ska A321neoLR komma 2019. Att inte SAS lagt en beställning på detta flexibla flygplan är ju på gränsen till löjligt. A321neoLR är som klipp och skurenför SAS trafik, här kan man börja flyga till många destinationer där widebody är för stort och dessutom kan A321neoLR användas inrikes och inom Europa. Några exempel vore Stockholm-Toronto,Stockholm-Delhi Oslo-Washington Göteborg-NewYork mm

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Boeing
2017-01-19 16:50:43
SV: Det mest flexibla flygplanet
Det är väl klart att Boeing inte låter sig bli i frånsprungen, utan att göra något.
Det finns en ny modell i planeringen, som någon redan sagt i tråden.
Jag tror att Boeing kommer att överraska rätt snart.
sv Diavel
2017-01-19 11:21:53
SV: Det mest flexibla flygplanet
Innan Boeing bestämde sig för en uppgradering av 737, hade man bestämt sig för en helt ny single aisle modell. Traditionella Boeing kunder krävde en uppgradering, på grund av för lång väntan på en ny modell. Annars skulle de vända sig till Airbus.
Det finns en helt ny modell i pipen, det gäller bara att få till rätt timing, både ekonomiskt och kundmässigt.
Man kan konstatera att "Money talks".
Diavel
2017-01-18 23:25:03
SV: Det mest flexibla flygplanet
@smash, nej det är väl klart att Boeing inte likagärna kan lägga ner. Men Boeing har inget likvärdigt flygplan mot A321 neo LR. B737-9 har inte en chans och B737 -10 planerna är förhoppningsvis ett skämt. Boeing behöver konstruera ett helt nytt single aisle plan, och det är ganska brådskande, för snart kommer fler att erbjuda 150-200 pax flygplan, båda Bombardier och div. rysska och kinesiska och Japanska flygplan är redan på gång, och det är moderna konstruktioner, inte nåt re vampat 60 tals plan
DG
2017-01-15 18:03:11
SV: Det mest flexibla flygplanet
SAS är inte smarta nog och du verkar ha missat en del... Norwegian har ju redan ändrat sin order på 100st A320neo till minnst 30st A321neoLR. Det kallar jag ett smart drag och den ordern är till ett grymt bra pris. Förvånar mig inte om Norwegian kommer att ändra till flera 321:or inom kort. SAS har kikat på detta men inte tagit något beslut. Norwegian ligger år före.
Trött
2017-01-15 15:25:54
SV: Det mest flexibla flygplanet
@svTrött Om BEHOVET finns, då fixar man det. Dessutom menade jag att det är "lätt" att driva flygbolag här på FT.
Sv Trött
2017-01-15 14:26:08
SV: Det mest flexibla flygplanet
Skall man använda A380 inrikes blir det nog en del problem!
Alla flygplatser har inte möjlighet att ta emot en A380. Banan för kort och smal, problem att vända i banändan. Kan även vara banans bärighet. Taxi banan och plattan inte stor nog osv.........

777
2017-01-15 10:23:12
SV: Det mest flexibla flygplanet
Eller så skulle lika gärna B777 vara världens mest flexibla flygplan. Man kan flyga kort/långt/ha mycket pax och/eller ta med mkt cargo.
smash
2017-01-14 23:52:14
SV: Det mest flexibla flygplanet
Nu när A321NEO börjar rulla ut så kan ju Boeing lika gärna lägga ner!
Trött
2017-01-13 19:06:16
SV: Det mest flexibla flygplanet
@MH Du skriver: "dessutom kan A321neoLR användas inrikes och inom Europa".
Man kan väl använda A380 inrikes, om BEHOVET finns.
Det de kriterier som styr SAS behov, och inte dina.
sv MH
2017-01-13 16:49:41
SV: Det mest flexibla flygplanet
Jag tror att RG behöver dig, och dina åsikter.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev