Tråden startades av: NoDY  2017-02-05 15:46:02
Norwegian sämst på att kompensera sina kunder! 
Norwegian sämst på att kompensera passagerare!

Det handlar om flera tusen ärenden som kommit in de senaste åren. För närvarande finns det 391 öppna mål, varav 80 procent rör Norwegian.

Bara för dessa ärenden uppgår DY´s skuld till minst 5 miljoner.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/norwegian-samst-pa-att-kompensera-passagerare/

Svenskars krav kan kosta Norwegian hundratals miljoner!

https://www.svd.se/svenskars-krav-kan-kosta-norwegian-hundratals-miljoner

Klart att Norwegian stretar emot.
Norwegian startade en verksamhet med dåligt upplägg.

Många passagerare är uppgivna och avstått från att gå vidare med sina krav.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Dracula
2017-07-24 01:04:38
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Jag blir så trött.

Såhär är det.
Boka en resa. Går det att flyga så går det.

Får man teknik då kan man inte flyga. Blir personalen sjuk då bör man och kan och ska man inte flyga. Så är det bara. Att detta händer relativt sällan om man staller det I paritet till hur mycket det flygs bör vi ta hänsyn till.

Blir vi såhär sura om vi missar en buss eller ett tåg?, nja...Just flyget har blivit en slagpåse. Det är tråkigt.


//Dracula
Sv fabian
2017-07-23 17:48:35
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Det är väl ingen dubbelmoral?
Den som erbjuder flygresor inom Europa vet vilka regler som gäller.
Dessa regler gäller oavsett det biljettpris man tar ut.

Flygbolagen vet vad som gäller!

Många passagerare känner ej till reglerna och flygbolagen upplyser inte sina passagerare om deras rättigheter.

BILJETTENS PRIS HAR INGEN BETYDELSE PÅ OM ERSÄTTNING SKALL UTGÅ ELLER EJ.

Är flygbolagen dumma och säljer billiga biljetter och inte klarar av sitt åtagande ja då får flygbolagen stå sitt kast.

Dessa regler är till för att skydda den enskilde konsumenten!

fabian
2017-07-23 04:05:39
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Billigast är bäst
Sedan om planen är mega sena, ställs in.
Då kontaktar dom typ aftonbladet och klagar.

Dubbelmoral är människans bästa vän........
Oscar
2017-07-21 12:21:09
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Är det inte så att många passagerare inte känner till de rättigheter de har vid en försening eller inställt flyg.
Man är lyckligt omedveten eller också sväljer man förtreten och rycker på axlarna. Dessa är vissa flygbolags önske passagerare.

Det visar vilken kundkategori bolagen på svartalistan har.
Trött
2017-02-09 14:09:49
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
sv svTrött Precis, människor är ologiska. Dock inte alla!
Sv Trött
2017-02-09 10:40:55
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Människor är ologiska.
När det gäller bil är man beredd att betala skjortan för att kunna skryta! Se här jag har en dyr bil! Har du råd?

När det gäller flygresor vill man flyga så billigt som möjligt för att skryta! Jag fick flygresan för 199:-

Är det inte så många av er här på flygtorget resonerar?

Den som inte har råd med en fin bil skryter om vilken billig flygbiljett hen fått tag på. Detta även om hen blivit dåligt behandlad och anlänt långt efter tidtabell.

Något annat har hen inte råd med.

Lycka till med flygandet!
Trött
2017-02-08 17:23:50
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
@DYnever Vad är ditt budskap, billiga bilar och dyra flygbiljetter?
Tror att du behöver en till tankerunda!
sv DYnever
2017-02-08 15:31:51
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Det är inte lätt att vara fattig, men en Dacia får du nöja dig med.
pf
2017-02-08 14:48:18
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
En flyreise er slutt i det øyeblikk man får sin bagasje på sluttdestinasjon. Dette såfremt man kommer med minimal forsinkelse frem. Er man nøyd med flyreisen er sannsynligheten meget stor for at man velger samme flyselskap igjen. Flyreiser er forbruksartikler.

En bil har man lenger, så svårt er det ! Man kan kjøpe en god del flyreiser per år, det gjør man ikke med kapitalgjenstander som blier.

Når jeg har en utmerket billig reise fra WAW til OSL, og vi lander på tidtabell, hvorfor skulle jeg ikke velge det flyselskapet igjen ?
Anders
2017-02-08 13:56:48
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Folk vill inte betala högre priser. Norwegian ger ett sken av att bara billiga och ingen utanför Sverige vet vad ARN är. Att ni oförstående inte förstår bättre är konstigt då vi sett denna utveckling nu i flera år. SAS står med byxorna neddraga och försöker hitta en ny identitet. Man kan inte vara ett bolag för affärsresenärer och ett low cost samtidigt. Tåget har gått oavsett ryckte hos ARN.
DYnever
2017-02-08 10:41:57
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Dy fortfarande en av största kunderna hos ARN. Jag undrar varför det finns folk som köper BMW, Mercedes mm när det finns betydligt billigare nya bilar som tar dig från a till b.
En DACIA kan man få för under 80 tusen en BMW minst 300 tusen.
Då kan du byta bil tre gånger oftare och slippa ha en gammal bil!

Förstår inte bilägare bättre?

Förstår inte DY resenärer bättre?

YesDY
2017-02-07 16:59:24
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Det går bra för Norwegian!

http://www.redeye.se/aktieguiden/nyheter/norwegian-storst-i-norden-har-fler-passagerare-sas
Ivanka
2017-02-07 12:34:47
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Hörde på radio om att Lufthansa tänjer på regelverket.
Läste om Iberia som gör detsamma.
Visa mig det bolag som alltid följer regelverket 100%.
Visst, jag tycker alla borde göra det.
Problemet tycks vara vad som anses orsaka en försening.
Om det är bolagets fel eller utanför? Och tolkningen...
pierre holmgren
2017-02-07 10:11:21
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Sv Peter , lover du det så må jeg hellere købe hahahahaha
sv ph
2017-02-06 21:52:43
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
SAS gör samma sak, enligt ditt eget utsago. Alltså, ger bort biljetter för att öka pax antalet.
Peter
2017-02-06 20:08:16
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Du kommer se att kursen är tillbaka om någraveckor. I sommar lär den toppa 330 som tidigare år...
Kan kampen om yield tappen kan set kanske vara såattnorwegian tröttar ut sas? Sas rappar de med och de drabbar dem hårdast.
pierre holmgren
2017-02-06 17:59:34
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Sv Peter den store , trafik tallene for januar fortæller ikke noget som helst om kunde tilfredshed men at norwegian forærer sæderne væk for at have kunder i butikken.
Yieldfald på 15% og følgelig yderligere kursfald på børsen med 4,16% og laveste kurs i 2 år.
Peter den Store
2017-02-06 10:44:56
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Där har du nog fel Av Peter,

391 st av 29.300.000st är 0,001334% av Norwegians passagerare 2016, inte många enligt min mening. Norwegians passagerarökning 20% i januari 2017 vittnar om kundbelåtenhet!
YesDY
2017-02-06 10:19:30
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Jag har rest mycket i Europa med DY, utan att råka ut för några förseningar.
Resorna har varit utan anmärkning, fräscha plan och trevligt bemötande.
Reser även med SAS mellan varven. De är väl ok, men sunkiga plan och trötta CA's.
Av Peter
2017-02-06 09:28:12
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Många lättlurade!
Peter
2017-02-06 07:40:52
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Det häftiga och märkliga som visar listans "mäktiga" slagkraft är att bolaget säljer biljetter som åldrig förr. Vill minnas att Ryan hade samma ställning där för typ tio år sedan och att det var skandal. Både Ryan och Norwegian sätter nya rekord varje månad. Är inte det märkligt? I slutändan är det kunderna som styr och de verkar skita i listor. Plånboken och marknadsföring styr.
Kurt
2017-02-05 22:16:53
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Norwegian finns fortfarande med på Svarta listan. Det har de gjort de senaste åren.

Fortfarande mycket aktuellt!
Diavel
2017-02-05 22:11:27
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Kom igen NoDY. Svårt kan det inte vara att hitta färskare exempler på DY s förakt för kundernas rättigheter.
Piotr
2017-02-05 21:29:53
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
Skönt att du sitter och letar upp artiklar som är 2,5 samt 1 år gamla...
YesDY
2017-02-05 20:17:43
SV: Norwegian sämst på att kompensera sina kunder!
@NoDY Hur skulle det vara med lite färskare nyheter.
Länkarna du refererar till, är snart ett år gamla.
Ganska uttjatat ämne.
Ett tips: Kolla datum på artiklarna du uppfattar som nyheter.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev