Tråden startades av: Hej w  2017-02-11 14:41:09
LLA-CPH 
Borde inte en linje mellan Luleå-Köpenhamn fungera?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

smash
2017-02-18 14:02:29
SV: LLA-CPH
Tveksamt. Jag vet hur många (få) pax från LLA till ARN som är vidarebokade till CPH. Tror inte en egen linje till dem är något att satsa på.
Cessna
2017-02-18 13:56:15
SV: LLA-CPH
Möjligt med en kärra gjord för 10 passagerare?
Förstår inte
2017-02-18 12:36:54
SV: LLA-CPH
Vad har eventuellt våld i Stockholm med om folk vågar/orkar byta flygplan på Arlanda att göra?
KalleSus
2017-02-18 11:57:34
SV: LLA-CPH
Däremot flögs ju Köpenhamn - Kiruna för ett par år sedan.
Det var SAS Danmark som tursatte, mestadels, Airbus och MD80 på linjen.
Vad gäller sträckan Göteborg - Luleå så flygs den redan 4 dagar i veckan - och teoretiskt skulle man ju också kunna tänka sig att förlänga den till Köpenhamn.
Tursätts med 737 - alla storlekar beroende på veckodag och behov.
sv pf
2017-02-18 11:08:17
SV: LLA-CPH
CPH-GOT? Var det inte CPH-LLA vv, som tråden handlade om?
dvärgen
2017-02-18 10:25:53
SV: LLA-CPH
LLA-HEL kördes endast för att finnen hade överkapacitet på flygplan under en begränsad period, och lades således ner när dom behövde sina flygplan igen. Inget annat skäl-
Jer vej int
2017-02-17 09:32:23
SV: LLA-CPH
Genmäle: "UtiNorrland"

SAS har aldrig flugit direkt LLA-CPH, däremot försökt flera ggr på sträckan LLA-LHR med usel beläggning.

Int ens LLA-HEL med en ATR-72 funkade för Finnen.
pf
2017-02-16 17:59:30
SV: LLA-CPH
Uti Norrland, CPH-GOT v.v bør være en godt trafikkert strekning, med en masse feed via navet i CPH.

Om en av de CRJ's forlenges til LLA, så får LLA en forbindelse til Sveriges nest største befolkningskonsentrasjon. Men nå sannsynligvis med et mindre fly, noe som KAN gjøre ruten lønnsom.

Utfordringen er at ruten må komme så tidlig inn, og mulig, gå så sent ut av LLA at det kan brukes samme crew inn og ut, samtidig som tidene ikke må være "00.50 inn og 05.55 ut" (Da kan ikke samme crew anvendes-og skremmer vekk reisende)

En annen fråge er maintainence ved night-stopp, der har jeg ikke noe godt svar. Likeledes om GOT kan være et "mini-hub" for reisende til/fra LLA. Og, kan man i sommersesongen utvikle LLA turistmessig ?
Uti Norrland
2017-02-16 14:25:59
SV: LLA-CPH
Är det inte så att SAS flugit den linjen vid något tillfälle. Tror att det vara ett försök, om än rätt kortlivat.
emil.
2017-02-16 07:31:24
SV: LLA-CPH
Just för att jag inte får min kunskap från Aftonbladet eller sociala medier så är jag rätt trygg i påståendet även om det så klart är lite tillspetsat. Våldsuppgörelser har säkert ökat och det skrivs det om men våld mot vanliga människor har minskat.

Som jag brukar säga: läser man inga nyheter är man oinformerad, läser man nyheter är man felinformerad. Alltså, det räcker att läsa SCB och ha viss förmåga att tänka själv.
Hej w
2017-02-15 17:02:18
SV: LLA-CPH
CPH-GOT-LLA skulle kanske har varit en bra ide! Bara man slipper Stockholm.
pf
2017-02-15 12:02:25
SV: LLA-CPH
Kunne LLA-CPH med 1 stopp på en annen svensk plass ha fungert ?

Nightstopp LLA CRJ 900 ?

CPH-GOT-LLA v.v for eksempel ?
Håkan
2017-02-15 10:21:35
SV: LLA-CPH
@Emil källa på det? Får du all din fakta från Aftonbladet så förstår jag att du är vilseled
emil.
2017-02-14 18:33:11
SV: LLA-CPH
Nu är ju Stockholm praktiskt taget våldsfritt så det lär ju ta ett tag :P
Stefen
2017-02-14 13:03:20
SV: LLA-CPH
Inte än kanske men om ett par år när våldet fått ta över även Stockholm, precis som Malmö, så kommer hederligt folk inte vilja åka till Stockholm mer
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev