Tråden startades av: Niklas  2017-04-16 09:25:17
LN-RKP 
Någon som vet vad LN-RKP SK944 gör i Goose Bay, Kanada. Det är väl inget problem med flaggskeppet?????

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

En annan micke
2017-04-18 20:52:22
SV: LN-RKP
Motorbortfall på 737 och antalet MEL ökar. Det ser vi operativt, maskinerna börjar med andra ord bli slitna.
Boeing
2017-04-18 20:00:45
SV: LN-RKP
Man kan ju inte låta bli undra över varför kabintryck system krånglar så ofta på SAS 340. De har ju inte så många. Är det ålders problem, outsourcad maintenance eller cockpit finger troubles?
Diavel
2017-04-18 16:17:23
SV: LN-RKP
Micke, två incidenter med två flygplan på hur många flygningar.. Det som verkligen är trist är att du släpper ut nån helt fantastisk påstan utan att ha någon form av kunskap om ämnet.
Micke
2017-04-18 12:13:28
SV: LN-RKP
Jo det var SK998 från Shanghai den 14 Juli 2016 som OYKBA fick nödlanda i Novosibirsk pga problem med tryckkabin. Samma typ av problem som gjorde att även denna LNRKP A340 fick landa i Goose Bay den 16 April i år.
Att incidenten i Novosibirsk blev ett fiasko vilar helt och hållet på SAS. SAS verkar ha svårt att hålla dessa ålderstigna A340 i luften utan allvarligare incidenter numera. Trist och ett allvarligt problem för SAS.
sv ph
2017-04-18 10:48:01
SV: LN-RKP
Haha, vad har det för betydelse varifrån man flög? Problem var det i alla fall, med ett gammalt plan.
WE
2017-04-18 10:46:10
SV: Öjvind
Tycker du att SAS Businessprodukt är sämst i Europa har du antingen inte flugit den eller inte flugit någon annan...
pierre holmgren
2017-04-18 09:42:36
SV: LN-RKP
Sv Micke , haha så lidt du ved , det var fra Shanghai og helt udramatisk og skal vi tale om fiasko så var det de russiske myndigheder som ikke ville lade pax komme på hotel pga manglende visum.
Gunnar
2017-04-18 09:31:21
SV: LN-RKP
Mek. klarade inte fiksa problemet, den flyger nu till Malta....
Micke
2017-04-17 22:33:28
SV: LN-RKP
Det här var andra gången som SAS har en incident med tryckkabinen på A340. Förra gången var från Tokyo för 9 månader sedan och SAS fick landa i Novosibirsk. Det blev ett stort fiasko med visum, handling och hotell.
pierre holmgren
2017-04-17 11:48:14
SV: LN-RKP
Hej Öjvind , du har helt ret , vores PLUS produkt på Europa går ikke rigtig at sammenligne med andre Airlines C produkt men dig har du mange af de samme fordele , vigtigst af alt ombooknings retten.
MEN tror at den gode skribent mente ar blandt de europæiske selskaber så har SAS det bedste produkt over atlanten , man skal lige nærlæse for at se at det er det han sigter til , tråden er jo om longhaul fly og ikke kort rute fly.
Johan
2017-04-17 08:48:43
SV: LN-RKP
Nu är OY-KBM på plats för att få paxen till CPH. De beräknas lyfta om drygt 2h, strax efter kl. 6 lokal tid.
Elias
2017-04-17 00:18:01
SV: LN-RKP
OY-KBM är på väg dit nu.
Øyvind Steinulffsen
2017-04-16 21:45:35
SV: LN-RKP
Flyger långflyg mest i jobbet och har förmånen att slippa flyga SAS Plus. Tycker SAS "businessprodukt" är absolut sämst i Europa. 30 år är ingen ålder på en flygmaskin så A320 Neo får gärna fortsätta flyga ett tag till.
Diavel
2017-04-16 21:11:55
SV: LN-RKP
Tydligen tycker vissa att ett 20 årigt longhaul flygplan är skrotningsklart. Detta dokumenterar bara en enorm okunnighet.
erik.
2017-04-16 19:22:29
SV: LN-RKP
Flyger LH mest i jobbet och har förmånen att flyga C klass. Tycker SAS business produkt är absolut bäst i Europa. 20 år är ingen ålder på ett flygplan så 330 får gärna fortsätta flyga ett tag till.
Jan C
2017-04-16 12:50:34
SV: LN-RKP
LN-RKP är ett 20 år gammalt flygplan. Dags att börja skrota dessa flygande reliker
Master
2017-04-16 11:42:34
SV: LN-RKP
Tryckfall i kabinen.
Säkerhetslandning , tekniker på väg och hotell för pax.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev