Tråden startades av: Frans  2017-05-30 08:13:00
Hainan till Arlanda 
Hainan verkar starta trafik till Arlanda. Från vilken kinesisk stad är oklart. Det är väl troligen Beijing. Intressant hur många interkontlinjer Arlanda lockar till sig framför näsan på bla CPH. Flygskatten tycks inte avskräcka.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

@Copenhagen
2017-06-14 09:41:37
SV: Hainan till Arlanda
120km radie från Köpenhamn omfattar 45 200 kvadratkilometer.
Hela Danmark är 42 000 kvadratkilometer.

Case closed.

Copenhagen
2017-06-13 18:58:20
@StoCph
Nå så Stockholm er større end København - endnu engang storhedsvanvid nordpå!

Iflg. Peopleexplorer.com kommer nogle tal du kan tænke lidt over StoCph:

Befolkning inden for en radius på 50 km.

København: 2.720.000
Stockholm: 2.150.000

Befolkning inden for en radius på 120 km.

København: 3.860.000
Stockholm: 2.980.000
StoCph
2017-06-12 10:14:53
SV: Hainan till Arlanda
Nu är ju iofs Stockholm långt större än Köpenhamn i princip hur man än räknar men framförallt ifall man titta på befolkning, näringslivet, internationell ranking eller kvalitet på hockeylag...

Cph är större för att länderna (dvs staterna) valde Cph som hub för SAS och det gjorde man pga danska regleringar av atlanttrafik. Något annat skäl finns inte.
Tomas
2017-06-11 17:03:42
SV: Hainan till Arlanda
Jag tror att GOT inom kort är moget för flera direktlinjer med tex Norwegian 737 Max, men det är inte det minsta konstigt att flygbolag lägger sina linjer till Arlanda. Huvudstad med diverse myndigheter, företag och huvudkontor. Dessa finns såklart även i Göteborg men inte alls i samma utsträckning. Man kan heller inte glömma att Stockholm har mer än dubbelt så stor befolkning. Detta gläller även stockholmarna när de klagar över att CPH har så många fler direktlinjer, men även här finns det flera skäl.
Gh
2017-06-11 09:27:42
SV: Hainan till Arlanda
På tal om GOT så verkar Swedavias ledningsgrupp alltid så nöjda med en sommarlinje till tex Beiruth eller att nu Airbaltic åtetupptagit Riga. Men jag håller med flygplatsen ser i princip ut dom den gjorde 1977 när det stod klart med undantag för ommbyggnad på insidan.
Men kan bara gratulera Stockholmarna som plockar IR linjer på löpande band.
Planespotter
2017-06-10 19:02:19
SV: Hainan till Arlanda
Angående ingen till GOT ... good one

Spelar liksom ingen roll vilken flygplats i Sverige som får den.
Huvudsaken är att inflygningen från andra flygplatser är god så att linjen bär sig.
För övrigt så är GOT inte mogna att öka mer i den takt de gör i det allmänna uppsvinget som råder.
Mycket är på gång där. Låt säga om 10 år när infrastrukturen förhoppningsvis är bättre utbyggd ....
UFO
2017-06-10 16:23:39
SV: Hainan till Arlanda
Arlanda kommer att tappa mängder med trafik nu när dom rödgröna politikerna ska finansiera den humanitära stormaktens ambitioner. Att svensken är så beklämmande korkad att man röstar fram dessa extremister(rödgröna och alliansen)i val efter val övergår mitt förstånd. Ligger det något i den svenska folksjälen som stavas självutplåning måntro?
Funderare
2017-06-10 13:19:00
SV: Hainan till Arlanda
Hahahahahahha "inte en enda til GOT"... good one
Uffe
2017-06-10 09:10:56
SV: Hainan till Arlanda
Kul att Hainan kommer till ARN! :D
Kurt
2017-05-31 18:18:33
SV: Hainan till Arlanda
Hur kommer det sig att det rasar in långlinjer till Arlanda men inte en enda till Got?
HB
2017-05-31 17:39:42
SV: Hainan till Arlanda
Diktaturer....förvisso. Men ordning och reda, inga stenar kastas mot polis/brand/ambulans. Inga anlagda bilbränder. Ingen som misshandlar och rånar till höger och vänster.
Ping Pong
2017-05-31 14:58:33
SV: Hainan till Arlanda
Det rasar in bolag från diktaturer på ARN.
Hainan och innan dess Singapore Airlines.
Vad blir nästa?
Air Koryo?
Rulle
2017-05-30 09:26:02
SV: Hainan till Arlanda
Det där är en enstaka flight i juli med kinesiska turister har jag läst på annat håll.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev