Tråden startades av: SAAB  2017-06-26 19:00:07
SAAB 2000 - BRA 
Igår gjorde SAAB 2000 sin sista flygning för BRA.

Är det någon som vet vad som händer med maskinerna nu. Skroten? Försäljning? Till vem i sådana fall?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Långbänken
2017-07-07 10:42:39
SV: SAAB 2000 - BRA
Maskinerna går tillbaka till det leasingbolag som äger dom. Sedan kan dom hamna var som helst på klotet.
Lelle
2017-07-03 23:25:27
SV: SAAB 2000 - BRA
Det har snackats om det i ett par månader bland crew och nu har det bekräftats av en av cheferna genom ett leende och att inte förneka det.

Du får tolka det hur du vill men det lär snart gå ut info om det.
Up
2017-07-03 22:26:43
SV: SAAB 2000 - BRA
Intressant med folk som vet mer än de anställda i bolaget
Ulf Uggla
2017-07-03 12:59:52
SV: SAAB 2000 - BRA
"Visst ska den ersätta en -500 men den ska fortfarande sättas in på BMA-GOT."

Varifrån kommer den informationen?
Lelle
2017-07-02 16:32:12
SV: SAAB 2000 - BRA
Visst ska den ersätta en -500 men den ska fortfarande sättas in på BMA-GOT.
...
2017-07-01 20:19:39
SV: SAAB 2000 - BRA
Nej, den -600 som kommer ska ersätta en av de -500 som finns kvar i flottan
Lelle
2017-06-30 21:37:03
SV: SAAB 2000 - BRA
BRA har mer tekniska problem med sina ATR 72-600 än dom haft med sina Saab2000.

Den ATR72-600 som är på väg in ska sättas in på BMA-GOT.
Johan
2017-06-30 08:20:19
SV: SAAB 2000 - BRA
ATR är en budgetmaskin och kvalitén och prestandan är därefter.
Jocke
2017-06-30 02:03:57
SV: SAAB 2000 - BRA
Hört att SAAB ska gå till Afrika.Där kan den få vara.Bra att BRA gör sig av med den.Mindre inställda flighter blir det pga teknik mm.Och ATR som dom nu kör är världens modernaste turbopropp och dessutom miljö & bränsle snålare plus större??Så låt SAAB en vila i frid.Gammal kärra.
Andreas
2017-06-29 20:05:26
SV: SAAB 2000 - BRA
Jag läste att BRA har beställt ytterligare en ATR på Paris Air Show. Vet någon vad den ska användas till? Något nytt eller bara ersätta någon gammal maskin?

2017-06-28 17:40:17
SV: SAAB 2000 - BRA
Synd att Atr är långsammare än Saaben måste vara den största nackdelen hos denna kärra.
Gee
2017-06-28 13:07:20
SV: SAAB 2000 - BRA
Dyrt med dubbla typer i så pass liten flotta.
ATR tillverkas fortfarande vilket Saab inte gör, svårt att expandera om man inte väljer ATR då.
Ungefär samma driftskostnad men 22 stolar mer i ATR!

SAAB
2017-06-27 17:36:13
SV: SAAB 2000 - BRA
Något med lite kännedom som vet om anledningen till att de dumpar maskinerna är allt krångel som varit varit med teknik och dyl? De satte ju upp en hangar i Umeå enkom för underhåll av SAABarna nyligen.
paxet
2017-06-27 13:38:57
SV: SAAB 2000 - BRA
Jag har flugit både SAAB-en och ATR och jag föredrar definitivt SAAB-en. Bättre stigförmåga,snabbare,tystare och högre max flyghöjd vilket brukar innebära mindre turbulens.
Bertil
2017-06-27 12:44:13
SV: SAAB 2000 - BRA
SAAB behåller ett par
Johan
2017-06-26 22:03:12
SV: SAAB 2000 - BRA
TUS AIR i Cypern ha tagit några, kanske är Nextjet intresserad av en snabb turbopropp maskin i SDL till hösten, på deras LLA linje därifrån...
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev