Tråden startades av: Eric  2017-09-01 22:21:12
Amapola in Nextjet ut för BRA 
Verkar som Nextjet åker ut och Amapola kommer in på BRA's linje till Trollhättan. FOKKER 50 målade i BRA's färger så ett långsiktigt samarbete verkar det som. Synd med velandet där de gått från S340 till S2000 tilll S340 tilll F50 på mindre än två år.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

John
2017-09-08 21:56:00
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
Fokker 50 är visserligen ovanligt ful... Men en förhållandevis rymlig och tyst maskin, och en mycket bra maskin..! Hellre F50 än Saab 340! 340 är riktigt trång och bullrig i jämförelsen..!
Andreas
2017-09-08 00:21:47
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
Men SAAB 340 Herregud.Tur att dom försvinner.Fokker 50 mycket bättre.Tex plats/bagage mm och lika snabba.
Ivar
2017-09-07 21:46:57
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
Ser man till bränslekostnader är väl listan enl nedan:
-F50
-S340 (Men för liten på t.ex Bromma-Halmstad )
-S2000 ( dyrast men snabbast till destinationen )

F50 är inte så dyra i inköp eller hyra heller.

Underhåll på F50
Billiga om man sköter dom.

Summa:
F50 är en moneymaker i sammanhanget!

Nyare ATR plan -500/600 har för högt värde ännu, får vänta typ
10år på att bli "moneymaker" för mindre bolag och destinationer....
Tekmek in
2017-09-07 21:09:56
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
F50 är det tystas av alla turboprop tycker jag. Bra isolering smart motoruphängning och avgaspiporna på utsidan av motorgondolen ger tillsamans en god ljudkomfort. Ta med en decibelmätare och jämför mot en jet.
Eric
2017-09-07 17:12:57
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
Tycker Fokkern är mer bekväm än Saaben både 340 och 2000. Söker Amapola folk nu då iomed denna utökning?
sv Diavel
2017-09-06 18:45:24
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
S340 mer bekväm än F50?? Har du någonsin flugit i något av dessa plan?
F50
2017-09-06 18:43:32
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
Jag flög en del med airbaltics F50 och var helt fascinerad över kabinens rymlighet. Känns som ett stort flygplan ombord. Hur Fokker lyckats bygga en så tyst turbopropp är ett under, är det väldigt välsynkade propellervarv eller grym isolering? Sabbarna är tyvärr för klastrofobiska i sin layout, för smala rör kanske?
Hepp
2017-09-06 17:56:01
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
F50 ful som stryk :)
Anders
2017-09-06 12:32:59
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
340 är helt enkelt för liten på den linjen.
BMA
2017-09-06 10:49:09
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
Tidigare i en annan tråd var det någon som dyrt och heligt bedyrade att ingen Fokker 50 skulle målas i BRAs färger, eftersom detta bara var en tillfällig parantes. Så var det alltså tydligen inte. Nu skall alltså AMApola flyga BRA trafik med BRA målad F50 en längre tid. Intressant.
Diavel
2017-09-06 09:12:22
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
Tråkigt att inte fortsätta med SAAB 340 och Nextjet. betydligt mer komfortabelt än F50, verkligen ett steg baklänges, vad blir det nästa, DC 3 kanske?
Andreas
2017-09-06 07:43:01
SV: Amapola in Nextjet ut för BRA
Kan detta vara p.ga Nextjet's uppenbarliga ekonomiska problem även om dom gått ut med att dom "stärker bolagets finanser på kort och lång sikt"?. Eller ska man tro att det är p.ga öka antalet stolar på den linjen?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev