Tråden startades av: Dracula  2017-10-16 12:30:49
SU SSJ100 
Tjenare,

Någon som har erfarenhet av Brussels SSJ100 eller av företaget självt i fråga?

Ska flyga snart WAW - BRU - MAN och tillbaka alla flighter är med SSJ100 dock utförs de av CityJet tror jag.

Ha det så fint!,

//Dracula

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Lucas
2017-10-17 06:58:09
SV: SU SSJ100
Känns tveksamt att SSJ håller sig inom dessa gränser, låter som flera skrivit mycket högre än alla andra flyg på Bromma.

https://insynsverige.se/documentHandler.ashx?did=1880514
pf
2017-10-16 20:05:34
SV: SU SSJ100
I inneværende trafikkperiode, S17, anvendes det A319/320 på BRU-WAW/MAN i SN-regi som hovedregel.

Naturligvis kan det komme endringer i W17/18, som starter i slutten av Oktober.

Jeg fikk Tu-134-følelse når jeg hørte SSJ ta av. Kan ikke forstå at Stockholms politikere godtar den på Bromma.
emil.
2017-10-16 18:46:26
SV: SU SSJ100
Hej Dracula,

Flög vidare med Brussels till djupaste Afrika i C-klass så gissar att jag fick Bizz mellan BRU och BMA på köpet. Finns nog ingen anledning att betala för det på stand-alone basis.

Svårt att förstå varför de bullrar under längre tid. Hade förvisso hörlurar i öronen men möjligen stiger de kanske långsammare än BRA-planen?
UFO
2017-10-16 18:44:01
SV: SU SSJ100
Personligen störs jag inte av när flygplan startar, tvärtom. Men SU SSJ100 låter högst och mest avvikande från övrig trafik på Bromma.Faktum är att jag får lite Fokker F28 vibbar när BrusselAirlines startar. Jag som bor söder om Stockholm förstår att vindriktning och åt vilket håll man startar har en betydelse för att ett sådant buller ska fortplanta sig så relativt långt borta

Dracula
2017-10-16 15:57:30
SV: SU SSJ100

Där ser man!,

Hur står sig den bullermässigt mod närmsta konkurrent då?, Bombardier C?

//Dracula
UFO
2017-10-16 15:29:42
SV: SU SSJ100
När SU SSJ 100 startar från Bromma hörs det ända till Stockholms södra närförorter.. Märkligt att den typen av kraftigt buller tillåts på Bromma flygplats.(Dubbelkollar alltid med Flightradar24 när buller uppstår och det är som värst vid start i västlig riktning)
Dracula
2017-10-16 14:56:37
SV: SU SSJ100

Grymt svar Emil!,

Och stort tack!, =)

Alla fyra flighterna är opererade av CityJet på Warszawa - Manchester via Brussels.

Tror du menar Economy+. Jag kör billigaste varianten så tror jag får beställa mat själv.

Är det inte dyrt att köra Bizz and Class från BMA?, eller fick du det via jobbet? =)

Eller bara en treat för dig själv?

Tack,

//Dracula
emil.
2017-10-16 14:42:40
SV: SU SSJ100
Flög Brussels i förra veckan 2ggr. Båda med Cityjet. Seatad på 2A resp 1F, i båda fallen reste jag i Bizz&Class. Bra frukost resp lunch. Pga fönsterkonfig är 2A bättre än 1F.

Kabinen var tre klasser. Det såg ut som att de bakom ryggen också fick ngt gratis att äta, kommer inte ihåg vad den klassen heter.

Planet var överlag väldigt fräsch, antar också ganska nytt. Något förbryllande var effektuttaget på fläktarna. De gick väldigt orytmiskt jmf med A320/B737 under start och landning. Dvs det var mycket mer arbete med motorerna än jag är van vid. Kan förstås bero på allt från blåst till att motorerna spoolar upp snabbare så att man därmed kan jobba mer med dem i tex landning. Eller så är de bara ryska...

På det hela taget har jag inget som helst klagomål på servicen, det var trots allt bara 1.5h drygt och att flyga in/ut från BMA är fantastiskt.

 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev