Tråden startades av: Galei  2017-11-05 16:45:26
Norwegian till Sydney. 
Norwegian har ansökt om ny linje från Buenos Aires till Sydney, Australien. Cool:)

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

pf
2017-11-06 22:02:28
SV: Norwegian till Sydney.
Slik jeg tolker en nyhetsmelding fra Boeing, utstedt den 28.Mai 2014, har FAA gitt 330 minutter ETOPS for flytypen 787, og IKKE for det enkelte bolag.
sv ABC
2017-11-06 18:38:36
SV: Norwegian till Sydney.
Vadå med "så mycket motorbortfall"?
ABC@pf
2017-11-06 18:29:38
SV: Norwegian till Sydney.
Men hur skall Norwegian med alla sina motorbortfall få ETOPS på mer än 120 eller maximalt 240 minuter?
pf
2017-11-06 15:14:55
SV: Norwegian till Sydney.
LATAM har 330 min en motor tillatelse B-787, de flyr f.eks SCL-AKL v.v. Det er snakk om at de kan bli gitt 370 min.

Air NZ skal, om ikke lenge, dersom jeg er rett orientert, starte ruter fra AKL til både SCL og BUE, også med 787.

Jeg antar at både Air NZ og Norwegian etterhvert får 330(evnt 370 min) tillatelse, men om jeg vil sitte i en 2-motor maskin på et så langt strekk, det er en annen fråge.

Qantas fly fra Sydney til sør-Amerika med 747, hva gjør de den dagen de ikke lenger har 747 i flåten og 380 blir ulønnsome på dette ruteområdet ?

Ruteområdet Australia/New Zealand til sør-Amerika kalles for South Pacific.

Jeg er amatør på det med hvor langt man kan fly med en motor, på et to-motors fly. Mulig noen som er "proffe" på området bør komme med en utredning.

Tahiti-Papa'ete og Påskeøya er alternates.


ABC@pf
2017-11-06 10:25:41
SV: Norwegian till Sydney.
"South Pacific"??? Den här rutten går utefter antarktis kust och tar ca 15,5 timmar nonstop. Avståndet mellan alternativflygplatserna i Argentina och på Nya Zeeland är några minuter under tio timmar med två fungerande motorer. Med ETOPS 240 minuter måste flygtiden utökas med minst 2-3 timmar. Frågan är om Norwegian med så mycket motorbortfall ens kan bibehålla ETOPS 120 minuter? Vem hoppas man ska rädda passagerarna, en japansk vafångare eller Sea Shepards?
pf
2017-11-06 09:15:22
SV: Norwegian till Sydney.
ABC, før du skriver, burde du ha undersøkt om det er andre som trafikerer South Pacific, det er det.

Bør du se litt på hvilke rutiner de har ?

Ellers ABC, den neste utvidelsen til Norwegian blir med base i HNL. Ruter til vestkysten av USA, Samoa, New Zealand, Alaska, Japan, Tahiti, Fiji og Australia-da komme SYD inn......
Albin
2017-11-05 23:01:21
SV: Norwegian till Sydney.
Det ska vi vara glada över i norden att vi får en linje till Sydney, nej just det, det får vi inte. Bara ett äventyr som kan sluta med att kommunikationerna i Norden äventyras. Varför inte växa där de har en marknad som de vet de har en efterfrågan på ?!?!?
ABC
2017-11-05 22:30:41
SV: Norwegian till Sydney.
Vilka alternativflygplatser har de tänkt sig mellan Rio Grande och Christchurch? Eller är det ett oj "tänkte inte på det"?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev