Tråden startades av: Linkan  2017-11-06 09:27:26
Vad är det som bromsar Norwegian? 
Är det någon som har inblick i ämnet och kan svara på
varför Norwegian aldrig kommer i kapp när det
gäller punktligheten. Dom ligger ju inte ens top 10
längre. Trots att dom fixat det mesta av sina
tekniska problem med B737. Är det pilotbristen
som spökar eller, med tanke på hur många som gått till
SAS? Ett säkerhetsproblem igen för bolaget?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Beg. reservdelar
2017-11-07 18:54:08
SV: Vad är det som bromsar Norwegian?
Jobbar på lager för ett bolag och jag blir nästan förvånad när jag ser nya delar. Om det inte gäller förbrukningsdelar såklart som skruvar osv. Bara som lite info till Linkan.
sv Linkan
2017-11-07 17:47:59
SV: Vad är det som bromsar Norwegian?
Så klart, inget vettigt svar. Angående "begagnade reservdelar" så är det något som hela branschen använder sig av. Översedda/renoverade är inget konstigt. Att du inte är i branschen framgår med all tydlighet. Dessutom har inte DY mer problem med sina 737'or än andra bolag. Håll dig till SAS!
Linkan
2017-11-07 15:32:10
SV: Vad är det som bromsar Norwegian?
Är dom dumma i huvudet säger du? Intressant eftersom du själv varit där i 11 år. Men hur som helst så verkar 737-flottan gå bättre den senaste veckan. Dom verkar ha fått fram mera reservdelar. Eller folk. Bara dom inte använder begagnade delar igen. Gick ju inte så bra sist...
kkkk
2017-11-07 12:44:20
SV: Vad är det som bromsar Norwegian?
många som har gått till sas? knappast. Däremot är flödet från rajjan större än tidigare, eftersom rajjan är sämst i hela världen att arbeta för. De som sitter kvar där efter typ 10 år måste ju vara helt hjärntvättade och dumma i huvudet. Krånglande 737:or? Har de ju inte.
Adam
2017-11-06 23:30:05
SV: Vad är det som bromsar Norwegian?
Ja precis. Och som Linkan skrev så blir det ju inte bättre av att deras 737:or krånglar. Hoppas att det inte blir något nytt scenario liknande med deras Dreamliners. Inhyrning kostar ju. Att dom har pilotbrist visste jag inte. Hade inte många från Ryanair lämnat för Norwegian tyckte jag att jag läste nånstans. Men vi får se...
Maxen
2017-11-06 23:10:25
SV: Vad är det som bromsar Norwegian?
Jag har stor inblick i detta då jag arbetar ombord på flygen. För korta turnoround tider, flygplanen scheduleras för tight och passagerarnas oändligt mycket handbagage är några av de större faktorer som just nu gör att det är svårt med OTP´n. Sen skulle jag nog också tro på en för slimmad organisation för expansionen.....Lägg sedan till vintervädret, slotar på flygplatser samt crew som måste få sin vila.....
Uno
2017-11-06 19:07:30
SV: Vad är det som bromsar Norwegian?
Tror helt enkelt är så att Norwegian inte bryr sig, prio ett är tillväxt för att skapa intäkter som kan finansiera det stora växande skuldberget, de lever på förskottsbetala resor nu och har helt enkelt inte råd att sluta växa. Deras finansiella situation är mycket problematisk just nu.
sv Linkan
2017-11-06 12:57:07
SV: Vad är det som bromsar Norwegian?
Vilka tekniska problem med deras 737'or syftar du på, och vilka säkerhets problem?
Gärna ett konkret svar.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev