Tråden startades av: pf  2017-11-10 09:22:07
Norwegian fikk nei 
av russiske myndigheter for flere overflygingsrettigheter heter det idag i norske medier.

Det betyr at etter den omtrent 60-år gamle avtalen, er SAS det eneste bolag som kan krysse "Trans-Sibirien" og "Trans-Asia" luftkorridorene fra vår side. Jeg forstår det slik at dog kan Norwegian fly til BKK.

Nå må norske myndigheter manne seg opp, innføre en "tann for tann" policy....e,g, en bevegelse i norsk luftrom er lik en av våre bevegelser i deres luftrom.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Edvard
2017-11-16 12:02:55
SV: Norwegian fikk nei
Jadu lilla pf, nu har du haft 4 möjligheter att svara på frågan. Synd att du väljer att missförstå med mening och prata om ovidkommande saker.
Om du inte har en enda aning om hur den norska debatten ser ut så kan man ju med rätta undra varför du talar för Norge i allmänhet på ett svenskt forum.

Går inte att debattera vidare i frågan så jag tackar för mig.
pf
2017-11-15 21:44:24
SV: Norwegian fikk nei
Svensker er som nordmenn, de aller fleste faller innenfor, jfr https://en.wikipedia.org/wiki/Normal_distribution

Noen faller utenfor, sånne som Edvald langt utenfor, slik det ser ut.
Edvard
2017-11-15 18:23:39
SV: Norwegian fikk nei
@ pf
Frågan är berättigad i allra högsta grad. Att du inte kan svara tyder väl mer på okunskap om debatten i Norge som du borde vara mest insatt i av alla här.
sv Edvard
2017-11-15 14:44:11
SV: Norwegian fikk nei
Vilket var frågan du ställde?
pf
2017-11-15 14:19:22
SV: Norwegian fikk nei
Edvard, dumme spørsmål/fråger fortjener dumma eller, aller best, ingen svar.

Har du en kjent statistisk metode hvordan jeg skal kunne intervjue, eller sende ut brev med ditt spm til ca 5 mill medborgere i dette landet ?

Tar f.eks SAS portoregningen ?
Edvard
2017-11-15 13:42:23
SV: Norwegian fikk nei
Pf, du undvek min fråga igen.
Finns det norrmän som tycker att beskedet var positivt? Eller är din åsikt allenarådande.
pf
2017-11-14 09:57:49
SV: Norwegian fikk nei
Edvard, da er det vel slutt på diskusjonen om "statsstøtte" bolag, eller ?

Norwegian hevder at med sine planer for flyginger, kunne ca 18.000 arbeidsplasser innen turisme ha blitt skapt i de tre nordiske land.

SAS, som ikke har planer for noe på langruter, hva er det egentlig de vil fremover ?

Nå vil jeg legge til kommentaren at det naturligvis ikke er SAS's skyld at russerne sier nei til Norwegian. Sistnevnte kan dog komme til å få tilstand for flyginger til f.eks UK med G-reg. fly, fordi det vil være britiske regler. Turister fra Kina/Japan/Korea etc kommer ikke til våre land, og arbeidsplasser kan bli skapt andre steder.
Edvard
2017-11-12 13:42:36
SV: Norwegian fikk nei
Märkligt, varenda norrman är alltså pro-norwegian och anti-sas inklusive Norges regering enligt pf.
Söker man däremot lite på nätet är det inte så svårt att hitta norrmän som verkar ha direkt omvänd åsikt.
Antingen så är debatten i norge bara onyanserad eller så är det folk som pf som bara låter högst och mest.
GM
2017-11-12 09:52:47
SV: Norwegian fikk nei
KLM trues nå med å miste samme rett til overflyvning av russisk luftrom. Hvis AirBridgeCargo ikke får fornyet tillatelse til å benytte Schipol. Putin sier at da mister KLM denne rettigheten. Russland ønsker kun forholde seg til klassiske "flag-carriers" for da å bruke rettighetene for det de er verdt på nasjonalt plan. Dette for å beskytte Aeroflot og russiske interesser.
GunnarD
2017-11-12 02:29:59
SV: Norwegian fikk nei
Det kommer en lösning på problemet. Ett nytt Svenskt AOC, som Ryssland inte kommer kunna säga nej till. Det är bara att vänta och se.
Bagge
2017-11-12 00:00:29
SV: Norwegian fikk nei
Kan det vara så att alla i Norge inte vet att norska staten är delägare i SAS? ??
pf
2017-11-11 21:14:40
SV: Norwegian fikk nei
Edvard, sistgang jeg så noe om det, ville den norske staten eie noe sånt som 9,3 % etter emisjonen. Jeg vet ikke om det er samme som voterende aksjer, eller ......

Dermed kan Sv pf's merkelig svar, jeg klarer ikke finne logikken i det, bli ennå merkeligere skulle den norske staten, slik dagens regjering her ønsker, bli uten eierandeler i SAS. Tolker jeg Sv pf rett, så skulle da SS's rettigheter til å fly over Sibir falle vekk.

Vel innsender Edvard, vi får håpe at nye aksjeinnehavere i SAS har ryggrad til å skyte inn kapital, skulle en ny konkurstrussel komme.

Personlig ser jeg SAS snart som et selskap med en majoritetseier, den danske staten. Jeg tror sannsynligheten er stor for at den vil utnytte sin makt til f.eks å flytte bolagets HQ til CPH.
Edvard
2017-11-11 19:10:36
SV: Norwegian fikk nei
Norge äger väl fortfarande en del av SAS. Måste finnas minst ett par norrmän som jublar, eller hur pf?
Putin
2017-11-11 00:54:33
SV: Norwegian fikk nei
Då låt Aeroflot passera norskt luftrum och låt resten runda. När norska staten sålt sin sas andel så får väl aeroflot hitta en annan läsning. Simple as that.
Sv pf
2017-11-10 18:47:35
SV: Norwegian fikk nei
Men du glömmer att Norge har en fördel liksom Sverige och Danmark.

Det flygbolag som Norge har ägarintresse i får ju flyga över Ryssland, d.v.s SAS.

Vilket borde betyda att Rysk ägda flygbolag bör få flyga över Norge.

De följer helt "tan for tan" policyn. Delvis av Norska staten ägt flygbolag SAS får flyga över Ryssland och motsvarande av Ryska staten ägda bolag får flyga över Norge.

Det dunkelt tänkta det dunkelt sagda!

Bertil
2017-11-10 18:31:41
SV: Norwegian fikk nei
Vad ska man göra med alla 787or som kommer in?
pf
2017-11-10 16:06:19
SV: Norwegian fikk nei
Kom i håg Richard Gustafson i din aftonbøn i kveld .....
Niklas
2017-11-10 10:52:52
SV: Norwegian fikk nei
Det skulle bara skada SAS också. Skit i Norwegian, de går i konkurs inom ett år iallafall. Snart faller pyramidspelet.
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev