Tråden startades av: Carl  2018-01-15 21:32:36
Pir-G, varför blir den så kort? 
Som rubriken, när man ändå bygger en ny pir på Arlanda varför blir den så kort? Endast 3 + 4 gater.

Sen går det i för sig obekräftade rykten om att den inte blir av, nån som kan bekräfta?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

@Fredrik
2018-01-21 19:53:02
SV: Pir-G, varför blir den så kort?
För kort? Det blir ju den största piren!
Fredrik
2018-01-17 14:40:00
SV: Pir-G, varför blir den så kort?
För kort och för liten redan innan den är klar, det är så vi alltid gör i Sverige. Fördelen är att då kan man direkt börja planera för nästa lilla utbyggnad någonstans, göra powerpoints och dricka kaffe, det är livet det!
David
2018-01-17 14:39:24
SV: Pir-G, varför blir den så kort?
Vart kommer den infon ifrån? Swedavia har meddelat att det blir 6 gater på norra sidan med bryggarmar, sedan senare under 2020-talet så ska det byggas 8 gater med bryggarmar på södra. Sedan kommer minst 1 gate vid nya pir G vara anpassad till Kod-F plan(A380, B748 etc). Källa: Swedavias utvecklingsplan för pir G.
Kaparn
2018-01-17 12:16:20
SV: Pir-G, varför blir den så kort?
Blir väl för trångt mellan SAS hangaren och F-piren annars
Sim
2018-01-17 07:38:15
SV: Pir-G, varför blir den så kort?
Den kommer skjutas upp i två år istället för att ytterligare besaperingsåtergärder ska ske. Det är 7 gater men de rymmer 7 kod E plan eller 14 kod C plan.
Carl
2018-01-16 14:48:18
SV: Pir-G, varför blir den så kort?
Vart kan jag läsa om detta?
Daniel
2018-01-16 13:56:03
SV: Pir-G, varför blir den så kort?
Byggstarten av pir G är uppskjuten, förmodligen 2 år.
Allt handlar väl om pengar...
Undrar om Swedavia nått sitt sin gräns för hur mycket pengar man får låna...
 

Tillbaka

TFHS
Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev