Tråden startades av: A350  2018-01-23 16:48:45
SAS Longhaul 
Nu när de nya A330-A350 anländer till SAS flotta borde vi väll se några nya longhaul destinationer ploppa upp? Någon som har tankar om några rimliga destinationer som vi kan se?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Hans
2018-01-27 18:49:54
SV: SAS Longhaul
Buenos Aires
Santiago
Riyadh
Tehran
Seattle
Mumbai
Perth
SAS
2018-01-27 17:35:40
SV: SAS Longhaul
Johannesburg eller kapstaden skulle väll inte vara omöjligt?
lazyme
2018-01-24 15:19:56
SV: SAS Longhaul
Man kan ju hoppas på att någor bolag satsar på Arlanda-Mumbai med A321LR.
Åka via Dehli suger.
pf
2018-01-24 11:03:21
SV: SAS Longhaul
Man kan jo bare beklage at innsender @pf ikke forstår at det finnes relativt mange som bor i ulike asiatiske land, og at disse også er en del av kundegrunnlaget til SAS og andre bolag.

@pf virker meget innsnevret dersom vedkommende ikke forstår det. For det er muligens ikke bare norrmenn som reiser med SAS til/fra OSL og andre norske flyplasser.

Bør det være en pre-kvalifisering for å skrive på dette forum ? Og @pf bør bestå den ?
pf
2018-01-24 10:22:24
SV: SAS Longhaul
Vedr. Intensjonsavtalen

https://www.dn.no/nyheter/2017/12/19/1457/Luftfart/sas-far-milliongave-av-avinor

Piotr
2018-01-24 07:07:02
SV: SAS Longhaul
Flygskatten sätter nog stopp för det mesta vad gäller expansion på longhaulsidan och det kan vi tacka miljömupparna för.
PAX
2018-01-24 06:42:08
SV: SAS Longhaul
A350 kommer att ersätta de gamla A340 så några ytterligare linjer kan vi nog inte räkna med.
Men om SAS beställer några A321neoLR så kan vi nog få se lite nya destinationer :)
@pf
2018-01-24 06:36:12
SV: SAS Longhaul
Har du källa på det?
@pf
2018-01-23 22:30:37
SV: SAS Longhaul
Varför i hela fridens dar skulle SAS välja att flyga från OSL i större utsträckning än nödvändigt. OM så varenda norrman flög med SAS skulle det ju inte behövas mer än ett par maskiner...är det fisken som ska flygas när oljan försvinner?
pf
2018-01-23 20:42:12
SV: SAS Longhaul
Dersom intensjonsavtalen mellom Avinor og SAS blir verd noe, så vil OSL få mye mer av SAS's interkont trafikk i fremtiden. ARN og CPH må nok være forberedt på at mer av deres SAS-interkont vil skje med 320/321neo, sanns fordi en del av de nye fly vil ha LongRange.
långb
2018-01-23 17:53:32
SV: SAS Longhaul
Kanske Stockholm-tokyo? Förhoppningsvis så fördröjer man pensioneringen av de gamla planen och prövar lite rutter under den tid man har extra plan. ARN-HND skulle vara en favorit för mig.
Kanada?
2018-01-23 16:58:09
SV: SAS Longhaul
Ja, en destination som jag alltid har undrat över är Kanada. Det vekar vara ett fantastiskt land och jag tror att det finns en stor nyfiken i den stora folkmassan, men SAS kanske inte ser business i det? Flyger ofta till USA och undrar varför alla väljer att flyga förbi Kanada, är USA verkligen så mycket mer?
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev