Boka billigt flyg på Sveriges största flygsajt

Sök
Du kan även jämföra Charter och Sista minuten
 Tråden startades av: Fasttrack  2018-03-09 18:45:16
Mycket försenad Deicing 
Av vilken anledning dröjde det 1,5 timmar med pax ombord innan SK054 fick sin A319 avisad innan start igår, 8/3?

Är ni nöjda inom SAS och Norwegian med kapaciteten avisning på Arlanda??

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Fasttrack
2018-03-13 23:30:42
SV: Mycket försenad Deicing
@FC SAS: Om du med "utestation" menar destination så var vädret där CAVOK m BA Good vid den första förseingstimmen, ingen slot var utfärdad till destination. Under vår segdragna försening fick en SAS B 738 till vä om oss vänta ca 10 minuter på de sista 30 m innan taxi till gate som också var stängd.

Inte ens i vår avgångsggate fanns pers på plats när den försenade avgångstiden passerats utan att uppdateras. Skulle mer likna strulet vid avgång till brist på personal!! För nog håller du väl ändå med om att det är mkt olämpligt att pax får vänta ombord som beskrivits, när avisning var utlovat inom 10 min eft boarding i samb m att det "sista bagaget" lastades??

Det är tyvärr inte ovanligt m fördröjd taxi in till gate heller, eller hur??
sv FC SAS
2018-03-13 11:40:13
SV: Mycket försenad Deicing
"Sliter kan i land förändras"....... Vad menar du?
FC SAS
2018-03-13 10:30:11
SV: Mycket försenad Deicing
Vid sällsynta tillfällen med slot inrikes så talar vi med operations/trafiken och koordinerar anvisning mm
Var själv inte på Arlanda vid denna tidpunkt men jag gissar att skälet till sloten kan ha varit väder på utestation?

Sliter kan i land förändras både till tidigare och senare tillfälle. SAS har relativt många som avisar men ibland blir det alla på en gång och det finns det inte bilar till. Tar sedan avisningsbätskan slut så måste den fyllas på vilket tar ytterligare tid.

Missar någon sin slot så kan HOT gå ut på avisningsvötskan och då blir det till att köa för en ny anvisning och att söka en ny slot. Det kan bli jobbigt ibland.

Tro mig att SAS är medvetna om det hela och att vi i cockpit inte bara sitter och tittar på men när vi måste vänta så gör vi det tills att något går att göra igen som tar oss framåt.
Fredrik
2018-03-11 15:50:10
SV: Mycket försenad Deicing
”man har månadslön”
Fasttrack
2018-03-10 19:38:20
SV: Mycket försenad Deicing
@Kanske!
Sällan det är slot för take off för SK054 till inrikesdestination. Informationen var mkt bristfällig till besättningen, Kaptenen ironiserade sig besvärat över den långsamma hanteringen efter att gaten stängts och utlovad avisning inte utfördes i tid.

@Crew! För ni fram klagomål och till vem när ett bolags försening blir oacceptabelt fördröjd av liknande omständigheter? Ni sitter väl inte nöjda och "ser på"?
Sune Snöskovel
2018-03-10 15:50:19
SV: Mycket försenad Deicing
De visade plusgrader på vädret förra veckan ju.
Kanske
2018-03-10 13:08:50
SV: Mycket försenad Deicing
Kan varit att de hade en slot, men informationen var dålig?
Lenny
2018-03-10 06:19:57
SV: Mycket försenad Deicing
Frågan är om SAS är nöjda med sig själva då de avisar sina egna kärror på ARN
Tjockeleffe
2018-03-09 20:18:13
SV: Mycket försenad Deicing
Förmodligen för att du betalade för lite för din biljett och att alla delar av kedjan som gör att du kan åka från ESSA till Tjottahejti sparar så in i bängen.
Tror du det kan vara anledningen...?
Skulle det vara så att du är besättning och över 30 så vet du ju så klart redan allt detta! :D
 

Tillbaka

Flygrevyn
Pilotshop
BAM
Air BP
Flygtorgets nyhetsbrev